Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 3855
Jeg er fullstendig tom for sovemedisin og har veldig panikk. Har brukt phenergan nå en periode for å slutte med stilnoct og phenergan har funka veldig bra, håpa på en god natts søvn men kom hjem til at det er helt tomt. Legen nekter å gi meg mer sovemedisiner og Jeg har prøvd å overtale han flere ganger uten hell, dette var siste resept. Vet ikke hva jeg skal gjøre, har gått nærmere en uke uten søvn tidligere uten at legen har brydd seg. Er ikke bare å skaffe ny lege heller siden det er ventelister.
Møt opp på legevakt til de går lei å smør på tjukt.
Be om henvisning til dps. Krangle med legen hjelper fint lite.
Legevakt eller fiks noe illegalt
Sitat av itschaaaboyyy Vis innlegg
Legevakt eller fiks noe illegalt
Vis hele sitatet...
Å anbefale noen å fikse slikt illegalt er jo helt løk.

Som nevnt, så bør du be om henvisning til DPS. Eventuelt om det skulle bli for ille med søvn så bør du dra til legevakten å høre hva legen der sier. Eventuelt ta kontakt med en privat legeklinikk. Nå skal det sies at jeg er litt usikker på reglene ift reseptskrivning hos andre enn fastlege.
Sist endret av IW2022; 14. september 2022 kl. 23:18.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Enormt måltid
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Nå skal det sies at jeg er litt usikker på reglene ift reseptskrivning hos andre enn fastlege.
Vis hele sitatet...
Hva mener du? En som er utdanna lege kan jo skrive ut medisiner selv om det ikke er fastlege.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hva mener du? En som er utdanna lege kan jo skrive ut medisiner selv om det ikke er fastlege.
Vis hele sitatet...
Når jeg tenker meg om så er det nok ift smertestillende leger over nett, henviser til fastlege. Selvfølgelig kan andre leger skrive ut preperater ved fysisk møte.
Sist endret av IW2022; 15. september 2022 kl. 10:48.
2 spørsmål: 1: Hvorfor vil ikke legen skrive ut mer?
2: Har han gitt deg et alternativ til de medisinene?

Og be gjerne om å få begrunnelsene skriftelig, da kan du finne ut om du har en sak.

PS! Du kan gå til en hvilken som helst lege selvom han ikke er fastlegen din. Du ma bare betale en høyere egenandel. Og være forberedt til å redegjøre for hvorfor du ikke kan gå til fastlegen din. Har du prøvd private helsetjenester, som f.eks. Aleris?
Fader rullan da!

Du som
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Jeg har endelig kommet meg inn på en ny vgs og har flytta til storby, endelig en ny start!
Vis hele sitatet...
Dette skulle jo bli en fest, en parade, kake og saft.

Ikke
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Virker jeg som en pedo?
Vis hele sitatet...
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Jeg er fullstendig tom for sovemedisin og har veldig panikk.
Vis hele sitatet...
Noen får mye her livet.
Jo, det var litt av en kombo...
Når du sier "sovemedisin" til legen din, kan det hende at legen ikke forstår at du også er åpen for sånt som f.eks. Seroquel? Det heter også Quetiapin.
Kanskje du skal prøve legen en gang til, og fortelle at du har hørt om et medikament som ikke er avhengighetsskapende, og som legen kanskje er mer åpen for, og så nevner du navnet?
Sendte melding til legen i morges igjen og han har fullstendig ignorert meg og svarer ikke på meldinger. Føler meg helt sjanseløs til å få hjelp til å få sove.
Basert på din historikk, synes jeg du like godt kan anskaffe dette illegalt. De som selger AAS har ofte noe godt for søvnen også. Ellers er hasj en sikker allarounder, dersom du ikke får tankekjør og panikk av det. Jeg (med litt toleranse) klarer meg meg 5g ila en hel måned hvis det bare blir brukt til søvn. De aller fleste klarer å omprioritere i økonomien sin at de har råd til 5g per måned.

Sitat av Brah123 Vis innlegg
Sendte melding til legen i morges igjen og han har fullstendig ignorert meg og svarer ikke på meldinger. Føler meg helt sjanseløs til å få hjelp til å få sove.
Vis hele sitatet...
Er du heeeelt sikker på at du ikke er i en veldig destruktiv spiral akkurat nå? Forventer du å få svar i samme timen som du sender melding til legen? Isåfall har jeg ganske dårlige nyheter til deg.
Sist endret av Superspurv; 15. september 2022 kl. 15:36.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Basert på din historikk, synes jeg du like godt kan anskaffe dette illegalt. De som selger AAS har ofte noe godt for søvnen også. Ellers er hasj en sikker allarounder, dersom du ikke får tankekjør og panikk av det. Jeg (med litt toleranse) klarer meg meg 5g ila en hel måned hvis det bare blir brukt til søvn. De aller fleste klarer å omprioritere i økonomien sin at de har råd til 5g per måned.



Er du heeeelt sikker på at du ikke er i en veldig destruktiv spiral akkurat nå? Forventer du å få svar i samme timen som du sender melding til legen? Isåfall har jeg ganske dårlige nyheter til deg.
Vis hele sitatet...
Jeg sendte melding til han for 8 timer siden, det bør være nok tid til å kunne gi meg et svar i det minste, fastlegen bor i en liten by hvor det er veldig lite pågang på legekontoret også.
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Sendte melding til legen i morges igjen og han har fullstendig ignorert meg og svarer ikke på meldinger. Føler meg helt sjanseløs til å få hjelp til å få sove.
Vis hele sitatet...
Fastlegesystemet i Norge står i flammer for tiden. Legen din ignorerer deg antageligvis ikke, legen din er mer sannsynlig bare like overbelastet som resten av systemet.
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Jeg sendte melding til han for 8 timer siden, det bør være nok tid til å kunne gi meg et svar i det minste, fastlegen bor i en liten by hvor det er veldig lite pågang på legekontoret også.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd å sendt inn reseptfornyelse over nett? Ofte legen bare godkjenner det uten å tenke så mye mere over det. Sender inn reseptfornyelse på zopiclone ca vær 30 dag, ofte litt over.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Har du prøvd å sendt inn reseptfornyelse over nett? Ofte legen bare godkjenner det uten å tenke så mye mere over det. Sender inn reseptfornyelse på zopiclone ca vær 30 dag, ofte litt over.
Vis hele sitatet...
Han har sperra for fornyelse av resepter.
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Jeg sendte melding til han for 8 timer siden, det bør være nok tid til å kunne gi meg et svar i det minste, fastlegen bor i en liten by hvor det er veldig lite pågang på legekontoret også.
Vis hele sitatet...
Fastleger gjør mere enn bare legetimer på kontoret. Det er jæævlig mye papirarbeid også. Fastlegen min jobber nesten 12t dager vær dag. Synes synd på han som har meg som pasient.
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Jeg sendte melding til han for 8 timer siden, det bør være nok tid til å kunne gi meg et svar i det minste, fastlegen bor i en liten by hvor det er veldig lite pågang på legekontoret også.
Vis hele sitatet...
Dama tok kontakt med legen på mandag og fikk svar på onsdag. Så to dager ventetid på svar på småting er ikke unormalt der jeg bor iallefall.

Ellers er sovemedisiner ingen langsiktig løsning. Toleranseoppbygging og absinenser er noe dritt.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Dama tok kontakt med legen på mandag og fikk svar på onsdag. Så to dager ventetid på svar på småting er ikke unormalt der jeg bor iallefall.

Ellers er sovemedisiner ingen langsiktig løsning. Toleranseoppbygging og absinenser er noe dritt.
Vis hele sitatet...
Litt individuelt, har brukt zopiclone siden midten av 2020 uten å trenge å høyne dosen, bruker ofte å knekke en 7,5mg i to og sover like godt på den som 7,5mg. Men så har jeg slitt med søvn i over 20 år også.
Sist endret av NokErNok; 15. september 2022 kl. 15:56.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Dama tok kontakt med legen på mandag og fikk svar på onsdag. Så to dager ventetid på svar på småting er ikke unormalt der jeg bor iallefall.

Ellers er sovemedisiner ingen langsiktig løsning. Toleranseoppbygging og absinenser er noe dritt.
Vis hele sitatet...
Joda men det er også noe dritt å gå dagesvis uten søvn, bokstavlig talt tortur.

Fikk kjøpt en pakke reseptfri melatonin, men jeg spiste en hel boks melatonin på en kveld sist uten av at jeg kjente en dritt så jeg har null forhåpninger om at jeg får sove på noen dager.

En kompis av meg skal kjøpe en boks snus til meg, det bruker å gjøre meg bittelitt søvnig. Vet det ikke er sunt heller men bedre enn ingenting.
Sist endret av Brah123; 15. september 2022 kl. 16:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er litt merkelig at legen din ikke vil fornye resept på phenergan, ettersom dette er antihistaminer (gammel allergimedisin) som har som bivirkning at man blir trøtt av dem. De er ikke vanedannende. Det går alternativt an å spørre om feks Remeron (antidepressiva) som også blir brukt som sovemedisin. Ser noen også har nevnt kvetiapin. Jeg tenker at legen må jo ta stilling til problemet ditt, og jeg vet hvor vondt søvnmangel kan føles, så jeg forstår at det haster. Legevakten kan kanskje bistå med noe hvis du drar dit og forklarer problemet? Jeg tror ikke phenergan generelt sett er en medisin leger er veldig restriktive med, etter min erfaring.
Vist du tidligere har hatt en hel uke uten blund er det kanskje farligere at du ikke sover? Kan du endre noe ved hvordan du ordlegger deg til legen? En uke uten blund da er du tett på psykose.
Fuck Mr. Plod!
Hadde jeg gått en uke uten søvn hadde jeg kjøpt meg en bønne as
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Hadde jeg gått en uke uten søvn hadde jeg kjøpt meg en bønne as
Vis hele sitatet...
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Vist du tidligere har hatt en hel uke uten blund er det kanskje farligere at du ikke sover? Kan du endre noe ved hvordan du ordlegger deg til legen? En uke uten blund da er du tett på psykose.
Vis hele sitatet...
Hadde TS snakket sant og vært uten søvn i 168 timer så ville han nok vært innlagt på OUS for å finne ut hva som feiler han, i tillegg til at han hadde vært i psykose.

Søvnproblemer er noe dritt. Får man ikke hjelp av legen så fikser man problemet sitt selv.
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Joda men det er også noe dritt å gå dagesvis uten søvn, bokstavlig talt tortur.

Fikk kjøpt en pakke reseptfri melatonin, men jeg spiste en hel boks melatonin på en kveld sist uten av at jeg kjente en dritt så jeg har null forhåpninger om at jeg får sove på noen dager.

En kompis av meg skal kjøpe en boks snus til meg, det bruker å gjøre meg bittelitt søvnig. Vet det ikke er sunt heller men bedre enn ingenting.
Vis hele sitatet...
Ikke pakk innpå en pakke med Melatonin, det holder med noen MG.

Dette slår deg ikke ut heller, sikkert varierende, men i mitt tilfellet hjalp det med insovning, sitter jeg og ser på TV eller telefon kjenner jeg ingen ting.

Ellers funker cannabis meget bra til og sove inn med også, jeg synes også kvaliteten på søvnen er bra, men faktum er vel at den ikke blir noe bedre i allefall.
Å begynne med andre rusmidler for søvn blir fort å tisse å buksa for å holde seg varm. Sjelden en god idé, selv om det sikkert funker bra for noen.

Uansett tror jeg dessverre kommentarer i denne tråden er bortkastet energi. Denne situasjonen, som så mange andre lagt frem fra denne brukeren, virker rett og slett bare usannsynlig. Svært alvorlige søvnproblemer og en lege som nærmest prøver å gjøre det vanskelig å få hjelp? Det høres spesielt ut. Jeg hadde definitivt bytta lege om det var reelt.

Dessverre er Mr. 123 helt klart mer interessert i å bruke freakforum som sin klageportal for å vente over alt som er dritt, uten å være spesielt interessert i å ta til seg svarene som blir gitt. Dette blir påpekt i hver eneste tråd som blir laget, men allikevel kommer det jevnlig nye tråder med stort sett de samme problemene igjen og igjen. Det begynner å bli slik at jeg skulle ønske man kunne filtrere ut tråder fra visse brukere...
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Dessverre er Mr. 123 helt klart mer interessert i å bruke freakforum som sin klageportal for å vente over alt som er dritt, uten å være spesielt interessert i å ta til seg svarene som blir gitt. Dette blir påpekt i hver eneste tråd som blir laget, men allikevel kommer det jevnlig nye tråder med stort sett de samme problemene igjen og igjen. Det begynner å bli slik at jeg skulle ønske man kunne filtrere ut tråder fra visse brukere...
Vis hele sitatet...
Det går an å blokkere brukere, men er ikke helt sikker på hva det innebærer.
Antagelig bare at vedkommende ikke kan kontakte deg direkte.

Men ja, er helt enig med deg, det begynner bli litt slitsomt.
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Å begynne med andre rusmidler for søvn blir fort å tisse å buksa for å holde seg varm. Sjelden en god idé, selv om det sikkert funker bra for noen.

Uansett tror jeg dessverre kommentarer i denne tråden er bortkastet energi. Denne situasjonen, som så mange andre lagt frem fra denne brukeren, virker rett og slett bare usannsynlig. Svært alvorlige søvnproblemer og en lege som nærmest prøver å gjøre det vanskelig å få hjelp? Det høres spesielt ut. Jeg hadde definitivt bytta lege om det var reelt.

Dessverre er Mr. 123 helt klart mer interessert i å bruke freakforum som sin klageportal for å vente over alt som er dritt, uten å være spesielt interessert i å ta til seg svarene som blir gitt. Dette blir påpekt i hver eneste tråd som blir laget, men allikevel kommer det jevnlig nye tråder med stort sett de samme problemene igjen og igjen. Det begynner å bli slik at jeg skulle ønske man kunne filtrere ut tråder fra visse brukere...
Vis hele sitatet...
Skulle ønske jeg kunne bevise det på en eller annen måte for deg men Jeg dikter ikke bare opp historier for oppmerksomhet da hadde jeg funnet på noe mye mer spennende enn dette. Jeg har slitt med søvn helt siden jeg var fjortis og har fått veldig veldig dårlig hjelp av legen til å takle det. Får den samme beskjeden som alle får, slå av telefonen noen timer før du legger deg, ikke innta koffein, tren men ikke tren for sent, legg deg til samme tid og stå opp til samme tid. Jeg har prøvd alle disse naturlige metodene flr jeg i det hele tatt begynte på sovemedisiner og ingen av de har funka. Det eneste som har funka er å få medisiner som slår meg ut sånn at jeg er litt mindre gal i det minste, men når legen nekter å skrive ut flere resepter så blir man ganske desperat.

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hadde TS snakket sant og vært uten søvn i 168 timer så ville han nok vært innlagt på OUS for å finne ut hva som feiler han, i tillegg til at han hadde vært i psykose.

Søvnproblemer er noe dritt. Får man ikke hjelp av legen så fikser man problemet sitt selv.
Vis hele sitatet...
jeg skrev vel nærmere en uke uten søvn? Jeg har ikke noe i mot å fikse problemet selv med noe som ikke er helt lovlig, men akkurat nå sitter jeg i hjembyen så er ikke mye jeg går gjort med det nå, er bare bønder og pensjonister som bor er.
Sist endret av Brah123; 15. september 2022 kl. 22:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Brah123 Vis innlegg
men akkurat nå sitter jeg i hjembyen så er ikke mye jeg går gjort med det nå, er bare bønder og pensjonister som bor er.
Vis hele sitatet...
Hæ? Var ikke du flytta for å gå på skole? Mulig du er hjemme på besøk grunnet streiken.. Men dette henger ikke helt på geip.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hæ? Var ikke du flytta for å gå på skole? Mulig du er hjemme på besøk grunnet streiken.. Men dette henger ikke helt på geip.
Vis hele sitatet...
Joas dro hjem fordi jeg har fritak fra masse fellesfag og da det er streik så har jeg ikke noe skole i det hele tatt.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Joas dro hjem fordi jeg har fritak fra masse fellesfag og da det er streik så har jeg ikke noe skole i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor dro du ikke bare innom legekontoret da?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hvorfor dro du ikke bare innom legekontoret da?
Vis hele sitatet...
Fordi her får du iallfall uansett ikke snakka med legen med mindre du har time, jeg skal bestille time om jeg ikke får noe svar men siden den legen jeg bruker her strengt tatt ikke er fastlegen min lengre så blir jeg liksom siste prioritet når det kommer til å få timer.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Fordi her får du iallfall uansett ikke snakka med legen med mindre du har time, jeg skal bestille time om jeg ikke får noe svar men siden den legen jeg bruker her strengt tatt ikke er fastlegen min lengre så blir jeg liksom siste prioritet når det kommer til å få timer.
Vis hele sitatet...
Hvordan er han plutselig ikke fastlegen?
Vet du ikke hvem som er fastlegen din?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hvordan er han plutselig ikke fastlegen?
Vis hele sitatet...
Fordi jeg har bytta fastlege men det er venteliste og jeg er ikke først i køa. Kanskje Jeg beholder den gamle i mens idk.
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Fordi jeg har bytta fastlege men det er venteliste og jeg er ikke først i køa. Kanskje Jeg beholder den gamle i mens idk.
Vis hele sitatet...
Du beholder den gamle når du er på venteliste, så det er bare å bestille i vei.
Sitat av BigFigWasp Vis innlegg
Du beholder den gamle når du er på venteliste, så det er bare å bestille i vei.
Vis hele sitatet...
Okei daså da tok Jeg feil.
Det er ikke det at legen ikke bryr seg og ikke vil svare, det er bare det at du ikke klarer å ta kontakt og legge frem ting på en ordentlig måte, og når du fremstår som en selvmedliden og hjelpesløs unge så tenker legen kanskje at det å bli hekta på piller ikke vil gjøre ting bedre for deg...
Sitat av Montezuma Vis innlegg
...så tenker legen kanskje at det å bli hekta på piller ikke vil gjøre ting bedre for deg...
Vis hele sitatet...
Med tanke på TS sin mentale helse så er det ikke sikkert legen tar feil heller..
TS, jeg har fått med meg at du har en del faktorer og situasjoner i livet ditt du opplever som problematisk.

Det virker i tillegg som om det hele tiden dukker opp nye problemer, og for meg kan det se ut som om du har anlegg for å zoome veldig inn på relativt små problemer. De virker da mye større enn de egentlig er, og du blir oppslukt av negativ tenkning.

Pust med magen, slapp av.

Hva har du egentlig på plass i livet?

Hvordan er økonomien?
Jobber du? Eventuelt skole?
Hvis det er streik og dermed ikke skole, hva slags produktive ting gjør du?
Trener du?
Har du litt fokus på kosthold og inntak av riktige mengder næringsstoffer, vitaminer, mineraler og ikke minst væske (vann)?

Anbefaler deg å bruke en liten time av livet ditt på å sjekke ut det som i filosofien kalles "Stoisisme"

Se på disse videoene for eksempel:

"How to build self-discipline: The Stoic way"

https://youtu.be/02o-gxQy130

"How to be a happy loser" relatert til Stoisisme.

https://youtu.be/LEPUX4eMUSw

Og nei, jeg sier ikke at du er en taper. Det er dog en interessant og lærerik video som kan gi deg litt perspektiv.


Les gjerne kommentarene i videoene jeg linket til.

Tom for sovemedisin?
Hva kan du gjøre med det? Gjør det.
Kan du ikke gjøre noe? Virkelig? INGENTING? Ikke en gang høre med familie, venner eller bekjente om de har noe de kan hjelpe deg med?

Eventuelt i aller verste fall til og med kjøpe noe som gir ønsket effekt illegalt og bruke det i noen dager til du FÅR tak i medisinen din.
Men ikke misforstå - du skal ikke begynne å ruse seg.

Poenget mitt er at du med din egen handlekraft skal klare deg her i verden.

Prøv å fokusere litt på tingene i livet du liker, unngå negative tanker og å havne i en nedadgående negativ spiral av negative tanker som sliter deg ut mentalt.

Kort sagt - ta grep og gjør ditt beste.
Og hvis du blir påvirket negativt av folk som "er slemme på internett" må du arbeide med å få deg litt tykkere hud.
Og kanskje å unngå platformer som du synes er vanskelige å forholde seg til.


------


Edit:

https://youtu.be/XyzIX87zuTw

"We worry about problems we don't even have"

https://youtu.be/i7d2g4KwaXA

"7 Stoic principles for life"


Disse er også bra.

All lykke til her i livet. Vi skal alle gjennom det, og det er faktisk kun reisen som teller Så gjør den til en fin en.
Sist endret av krystallkongen; 16. september 2022 kl. 20:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Props for godt innlegg krystallkongen.
Marcus Aurelius hadde mye visdom.
Tips ang sovemeds til TS :
Melatonin,fås reseptfritt på helsekost osv. Jeg må opp i 3 mg for effekt.

Good Luck Chuck!
Takk for det Villravnen <3

Aurelius var en jævlig vis mann, og bare ved å lese noen av tingene han skrev for seg selv kan man oppnå en stor og positiv endring i perspektiv.

Enig i at Melatonin er supert. Jeg må også opp i mellom 3 og 4mg for ønsket effekt.

Derfor kjøper jeg sprayen (spray under tungen) med cirka 0,5mg per spray. Mye billigere per milligram enn pillene.

6-8 sprut med flaska bruker jeg.

Link så du ser åssen den ser ut, og kan lese om den. Smaker søtt.

https://www.apotera.no/sana-pharma-m...8aAtxUEALw_wcB
Sist endret av krystallkongen; 16. september 2022 kl. 21:08.
Aha, det hørtes Nice ut med den sprayen!
Skal testes ut. Takkær og bukkær

Aurelius var boss.
Ganske imponerende at det han levde etter og skrev fortsatt kan være så relevant fram til den dag idag!
Sist endret av Villravnen; 16. september 2022 kl. 21:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har brukt Melatonin omdattende, og det er stor forskjell i hvor fort jeg greier å sovne med kontra uten Melatonin.
Det er heldigvis ikke nødvendig, jeg bare sovner mye fortere (5-10 min med Mela i stedet for 30-60 min uten).

Pillene funker mye dårligere, usikker på om de en gang gir effekt. Mulig Melatonin fungerer kjappere når man sprayer sublingualt enn om det er tabletter som skal fordøyes?

Angående Aurelius og Stoisisme, så har det vært en uvurderlig ressurs å ha kunnskapen om etter at jeg fikk fordøyd litt av materialet.
Sist endret av krystallkongen; 16. september 2022 kl. 21:13.
I see

Starta med melatonin dråper under tunga for et drøyt år siden og det funka greit en stund.
La den på hylla etter en stund og fikk nå nylig utskrevet en på resept med 2mg av legen. Funker bra for til å korte ned på innsovnings tiden også for meg også. Men må jo gjennom magen da så tar litt tid før det kicker inn. Sånn sett er jo den sprayen overlegen som funker fortere og er rimeligere

Skjønner hva du mener med det. God teknikk for å space ut og få litt perspektiv hvis man har en del kjipe følelser som tar overhånd��
Sitat av Villravnen Vis innlegg
I see

Starta med melatonin dråper under tunga for et drøyt år siden og det funka greit en stund.
La den på hylla etter en stund og fikk nå nylig utskrevet en på resept med 2mg av legen. Funker bra for til å korte ned på innsovnings tiden også for meg også. Men må jo gjennom magen da så tar litt tid før det kicker inn. Sånn sett er jo den sprayen overlegen som funker fortere og er rimeligere

Skjønner hva du mener med det. God teknikk for å space ut og få litt perspektiv hvis man har en del kjipe følelser som tar overhånd��
Vis hele sitatet...
Du synes Melatonintablettene fungerer?

Da tar du 3mg? Hvor lenge før du legger deg og lukker øya tar du dem?

Uansett, er for dyrt med tabletter til at det er noe for meg Dessuten smaker sprayen godt. Mulig det skjer noe Pavloviansk også, hvor jeg forbinder smaken og følelsen av sprayen med å sove, og derfor sovner fortere.
Ja tablettene fungerer greit. Tar de ca en time før jeg legger meg.

Høres gunstig ut med den da
Du har altså inntatt antihistaminer i det siste, for å gå av Zolmpidem (Stilnoct) - for det første ;

flink du

For det andre ; Bytt lege De ❤

"Sovemedisin" kan være så mangt - og hvis hn seriøst er såå bastant på å være anti imot *sovemedisiner* så er det best å få en lege som er litt mer rundhåndet.

Ikke nødvendigvis på den måten at hn skriver ut sterkeste greiene - men i det aller minste en lege som ikke er såå fordømt bastant med "fra NÅ av skriver jeg ikke ut mer sovemedisiner" til deg - det hørtes så brutalt ut, never-ever igjen liksom

Og her kommer snart poenget, må bare gjøre meg ferdig med en runde ord-diaré som vanlig ;

Du har klart deg på antihistaminer - bare den er jeg imponert over, og legen hadde hatt MYE av FK igjen å gå på før det ble snakk om avhengighetsskapende greier som Stilnoct, men ok ;

Kjøp deg Melatonin De, jeg fikk god effekt (eller god placebo) i de årene jeg gikk på den - og den er faktisk et hakk svakere enn Phenergan igjen, på den berømte "stigen" til legen.

Og bytt lege - så får du tilbake Phenerganen hvis ikke Melatonin er nok.

(Som en *spøk* så var jeg på tur å si "kjøp deg etpar esker resisesyke-tabletter siden de er av samme medisinske familie, men ; Phenergan brukes vel på søvn nettopp fordi den gjør folk trøtte som bivirkning)

Det De derimot kan gjøre er å ta én siste forespørsel til legen din og be om en pakke Atarax *mot angst*

(Beklager, dét var også en spøk- samme familie medisin igjen - jeg klarte ikke dy meg ❤ )