Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 698
Jeg fikk Covid for cirka en måned siden. Var syk bare et par dager, men problemet er at jeg fremdeles sliter med en helt unormal tretthet! Jeg er alltid trett om morgenen, men denne siste måneden har jeg også vært trett, sliten og søvnig som han dvergen i Snehvit hele jævla dagen, også om jeg har sovet nok. Andre som opplever dette?

Har snakket med kolleger som ikke følte seg helt friske igjen før etter tre måneder. Blir pessimistisk!
Hjelper koffein?
Sitat av Navle Loe Vis innlegg
..denne siste måneden har jeg også vært trett, sliten og
søvnig som han dvergen i Snehvit hele jævla dagen, også om jeg har sovet nok.
Vis hele sitatet...
Long Covid?

Opptil 1 av 5 pasienter med covid-19 utvikler
et sykdomsbilde som varer lengre enn 12 uker
og som betegnes long covid eller PASC.
Hadde Covid rundt julaften, etter dette tok statsansatte og skulle ta lever biopsi av meg, blir full lettere så sikkert en god ting
Det kan være det (bank i bordet), men jeg tror også jeg fornekter det siden det fortoner seg som uutholdelig å risikere dette i enda lengre tid. Ser at flere symptomer er forenlige (hoste, blir sliten av selv å gå opp en trapp, m.m.). Bildet av dvergen hjalp litt.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Long Covid?

Opptil 1 av 5 pasienter med covid-19 utvikler
et sykdomsbilde som varer lengre enn 12 uker
og som betegnes long covid eller PASC.
Vis hele sitatet...
Sitat av Ajajaj Vis innlegg
Hjelper koffein?
Vis hele sitatet...
Det gjør det nok, men jeg prøver å ikke drikke mer enn 3-5 kopper om dagen siden jeg også har problemer med magen. Uff, nå høres alt liksom fryktelig ille ut. Jeg var mest nysgjerrig på hvilke erfaringer andre som har hatt omikron (tror jeg hadde det) hadde med eventuelle langtidsplager.
Sist endret av Navle Loe; 12. september 2022 kl. 23:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er du vaksinert mot Streptococcus pneumoniae, forde har hørt de har en tendens til å angripe avhengig av hvor angrepet du er (kontakt lege). Det er liten dødelighet på covid i seg selv, men disse bakteriene søker etter nedslått lungekapasitet.
Hadde en merkelig hodepine av og på i flere måneder etter omikron, en type hodepine jeg hverken har kjent før eller etter den ga seg. Ellers ingen senplager, enn så lenge (bank i bordet).
Sitat av Pyropop Vis innlegg
Er du vaksinert mot Streptococcus pneumoniae, forde har hørt de har en tendens til å angripe avhengig av hvor angrepet du er (kontakt lege). Det er liten dødelighet på covid i seg selv, men disse bakteriene søker etter nedslått lungekapasitet.
Vis hele sitatet...
Flau, men jeg vet ikke! Var det noe de tilbød på barneskolen? Jeg pleide å ta alt de anbefalte, men har ikke selv aktivt tatt initiativ til andre vaksiner. Deler av min barndom (første leveår) er det ikke informasjon om, så hvis det er noe man gir spedbarn er det ukjent for meg om jeg er vaksinert mot disse streptokokkene.

Sitat av MadSky Vis innlegg
Hadde en merkelig hodepine av og på i flere måneder etter omikron, en type hodepine jeg hverken har kjent før eller etter den ga seg. Ellers ingen senplager, enn så lenge (bank i bordet).
Vis hele sitatet...
Kjipt. Heldigvis ikke hodepine her, da jeg hater det. Krysser fingrene for deg (og meg). <3
Sist endret av Navle Loe; 12. september 2022 kl. 23:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.