Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1512
Heisann!
Er på jakt etter tips til hvor jeg bør bleke tennene mine i Fredrikstad/Sarpsborg område! Ser det er litt variasjon i prisene. Alt fra 2500-4500kr hos de aktørene jeg har sett på. Noen her på forumet som har bleket tennene sine i området og har noen tilbakemeldinger å komme med? Prisen er jo selvfølgelig aktuelt, men det viktigste for meg er hvilke tjeneste som leverte den beste jobben. Betaler heller litt ekstra om det trengs!
Kjøpe på ebay, søke opp "44% peroxide" og velge en legit selger. Følg instruksjonene nøye. Funket veldig greit for mine tenner, som nå faktisk er hvite
Crest 3D eller hos tannlege. De norske leverandørene som pro prowhitening etc er bare jalla varer. Norge som alltid tillater ikke mer en knapt noen usle få 0.% av det middelet som faktisk er blekende i tannbleking. Hos tannlegen får du skikkelige varer, koster ca 4500kr men det verdt det!!
Sitat av Jorg Vis innlegg
Kjøpe på ebay, søke opp "44% peroxide" og velge en legit selger. Følg instruksjonene nøye. Funket veldig greit for mine tenner, som nå faktisk er hvite
Vis hele sitatet...
Hvis du bestiller 44 % "peroxide" eller hydrogenperoksid (H2O2), vil du også få PST på døra. Ellers er 44 % H2O2 så farlig og etsende, at ingen lekmann bør håndtere noe slikt. Blander du dette med noen bestemte stoffer, får du også sprengstoff.


La en tannlege gjøre dette, tannlegen har tross alt opplæring og erfaring på å bruke slike stoffer, bleke tenner og gjøre dette på en trygg måte.

Vi privatpersoner har ikke lov til å ha sterkere H2O2 enn 12 %.
Det er svært tvilsomt at han vil få PST på døra ene og alene av en skarve pose tannblekemiddel selv om det inneholder 44%. Et viktig hensyn i erverving og hensikt vil jeg påstå er mengde.
Sitat av Hilbert Vis innlegg
Det er svært tvilsomt at han vil få PST på døra ene og alene av en skarve pose tannblekemiddel selv om det inneholder 44%. Et viktig hensyn i erverving og hensikt vil jeg påstå er mengde.
Vis hele sitatet...
Det var vitterlig ikke mange literne med H2O2 ABB brukte for å lage sitt sprengstoff. Hvis det var så mye som literen. Dette ble brukt som "fenghette", for å detonere selvlagd ANFO.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Det var vitterlig ikke mange literne med H2O2 ABB brukte for å lage sitt sprengstoff. Hvis det var så mye som literen. Dette ble brukt som "fenghette", for å detonere selvlagd ANFO.
Vis hele sitatet...
Litt på siden, men han brukte et primæreksplosiv der hydrogenperoksid ikke inngår i prosessen i det hele tatt.

Om det påvirker mulighetene for å få inn tannblekemiddel vet jeg ikke, men at det virker en smule skummelt å putte 44% i munnen på egenhånd er jeg uansett særdeles enig i.
Crest Whitestripes fra USA. De funker, du får hvite tenner og det koster deg 1000kr med frakt og alt. Brukt en og en halv pakke på 5 år. Hvis du snuser bruk hvit snus!
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Hvis du bestiller 44 % "peroxide" eller hydrogenperoksid (H2O2), vil du også få PST på døra. Ellers er 44 % H2O2 så farlig og etsende, at ingen lekmann bør håndtere noe slikt. Blander du dette med noen bestemte stoffer, får du også sprengstoff.


La en tannlege gjøre dette, tannlegen har tross alt opplæring og erfaring på å bruke slike stoffer, bleke tenner og gjøre dette på en trygg måte.

Vi privatpersoner har ikke lov til å ha sterkere H2O2 enn 12 %.
Vis hele sitatet...
0.2 eller 0.1 faktisk. Pre ABB 9.
Nå får selv ikke tannleger rekvirere mer enn 6 prosent .. vi bleker også med karbamidperoxid, men da ekvivalent med 6 prosent h2o2.

På (fra) innsiden av tennene bleker vi med natriumperborat. Løst i vann. Usikker på hva konsentrasjonen blir, løsningen er affal metta.
Litt OT
Noe drit fra ebay kommer til å ødelegge tennene dine ocer tid. Tannbleking hos tannlegen ødelegger tennene dine over tid. Ville dratt til tannlegen og tatt sånn avstøpning ac tenna dine, så er det en sprøyte uten nål med gele oppi som du har på mens du sover i en uke. Det er heller ikke bra for tennene, men det er det minst skadelige alternativet. Koster sånn 4k. Det jeg tenker er at noe som bleker tennene dine på 20 min er dårlig for tennene, noe som bleker tennene dine på 20 min for en billig penge fra kina må jo være enda verre
Finnes vel tannkrem som er bra med blekemiddel i-er det hydrogenperoxid i dem?
Forresten er det vel acetonperoksid som er den farlige peroxiden, ikke hydrogenperoksid.
Sist endret av sinsenkrysset; 13. september 2022 kl. 22:09.