Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1577
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har pådratt meg en heftig ørebetennelse og det var betent. Samme med hals og kjeven var det og hoven. Måtte til legevakten da dette forverret seg og fikk da 50mg Tramadol. Fikk beskjed om å ta 2 stykk før jeg la meg og 1 morgenen etter. Samme kvelden kaster jeg opp. Dette gjentar seg dagen etter. Kaster opp og alt av mat kommer opp. Er dette «normalt» på slike tabs? Aldri brukt før.
2x50mg er mye som startdose.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Fulmen Vis innlegg
2x50mg er mye som startdose.
Vis hele sitatet...
Var legen på legevakta som gidde dosering. Måtte ringe dagen etter.. Fortsatt kvalm og har så vidt spist
Kvalme er vel en av de vanligste bivirkningene. Og 100mg er vel normal dose for sterke smerter, men du kan bli ganske kake av det om du har lav toleranse.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Kvalme er vel en av de vanligste bivirkningene. Og 100mg er vel normal dose for sterke smerter, men du kan bli ganske kake av det om du har lav toleranse.
Vis hele sitatet...
Ja ble det også. Ikke klart å spist på to dager da alt har konmet opp i retur. Smertene er noe mildere men holder meg unna de tabsa.
Prøv Nobligan hvis du blir kvalm av Tramadol. Ganske uvanlig å få Tramadol ved ørebetennelse. Hvis du ikke har brukt opioider før er parlagin forte det vanligste til slike ørebetennelser
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av remeron Vis innlegg
Prøv Nobligan hvis du blir kvalm av Tramadol. Ganske uvanlig å få Tramadol ved ørebetennelse. Hvis du ikke har brukt opioider før er parlagin forte det vanligste til slike ørebetennelser
Vis hele sitatet...
Nå var dette en krisetime hos legevakten da. Fått paragin tidligere ved smerter. Siden det var så store smerter, både i kjeve øre og hals så mente vell legen det var forsvarlig å skrive ut til jeg kom inn til fastlege.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kan de deles? Sto man kunne åpne kapselen og drysse i vann istede for å ta hele kapselen. Vill ikke ha så store smerter, orker heller ikke å være kvalm å kaste opp.
Jada, det skal fungere.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av remeron Vis innlegg
Prøv Nobligan hvis du blir kvalm av Tramadol. Ganske uvanlig å få Tramadol ved ørebetennelse. Hvis du ikke har brukt opioider før er parlagin forte det vanligste til slike ørebetennelser
Vis hele sitatet...
Nobligan er jo bare depot utgaven av tramadol, så om han blir dårlig så vil han bare bli dårlig i lengre periode av Nobligan
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nobligan er jo bare depot utgaven av tramadol, så om han blir dårlig så vil han bare bli dårlig i lengre periode av Nobligan
Vis hele sitatet...
Gikk bra det å bare halvere dosen jeg ble satt på.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av remeron Vis innlegg
Prøv Nobligan hvis du blir kvalm av Tramadol. Ganske uvanlig å få Tramadol ved ørebetennelse. Hvis du ikke har brukt opioider før er parlagin forte det vanligste til slike ørebetennelser
Vis hele sitatet...
Jeg får resept på Nobligan ved behov og de på apoteket spør om jeg vil ha Tramadol i stedet da den er litt billigere…skjer hver gang.Prøvd begge og de virker identisk naturlig nok.
Men til trådstarter så vil jeg si at jeg kan aldri ta på sen ettermiddag/kveld….umulig for meg å sove selv ved kun en 50mg
kapsel.
Mulig andre ikke har samme problem da.