Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1210
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dersom jeg gjennom 20 årene bruker kokain typ 1 gang i mnd gjennomsnittlig, på fest sammen med alkohol, ca. 1g over en kveld;

Hvor stort skadepotensiale vil dette ha senere i livet? Kan jeg leve til jeg er gammel og grå, eller er det med stor sikkerhet at jeg nesten garantert vil falle om før jeg bikker 40?

Er klar over at det er mange faktorer som spiller inn her som kosthold og generell helse, men ønsker en liten pekepinn for å få et bilde på bruken min og konsekvensene av det på sikt.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet ikke hvor stor eller liten uttelling det vil ha å si for levealder men det har mye å si for livskvalitet siden jevnlig bruk av kokain fucker opp dopaminreseptoren såpass mye at du har stor sjanse for å enten leve dritdeprimert og evn angstfull under jevnlig bruk ELLER tar kokain oftere og oftere for å føle deg bedre og normal i humør og selvfølelse igjen, og risikerer å bli så avhengig at det går ut over hjertehelse, jobb, sosiale relasjoner, familiære relasjoner, kjæresterelasjoner og relasjoner med eventuelle barn.

1gram kokain er mye på en kveld og jeg kjenner ingen som har klart å holde bruken til 1 gang i mnd over lengre tid. Man blir avhengig av den hyppigheten også og plutselig er det to dager på rad, tre ganger i mnd, tre ganger i uka og selv av bruk 1 gang i mnd vil hjernen oppleve abstinenser og russug om den er vant til å få påfyll 1gang i mnd
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Holder du deg til det, og passer på å få nok søvn og mat, så tror jeg det ikke er så mye skadelig.
Kokain rocker jo ganske mye med hjerte og kropp, og har du høyt blodtrykk eller andre skjulte sykdommer så kan det så klart gå galt.

Selv om du bruker det skjelden så kan du oppleve kjipe nedturer, og det kan trigge psykiske lidelser som angst og depresjon.

En annen ting er å holde seg til en gang i mnd. Kokain er så sykt lett å like og å bli avhengig av.
Plutselig så tar man det hver gang en drikker og fester.

Så fester man mer en vanlig, tar kokain, røyker sigg og drikker alkohol.

Det er helheten av kokainbruk + livstil som kan få deg død før 40 år.
Du kan få hjerteskader. Muskelen i hjerteveggen vokser. Jeg har førstehåndserfaring. Skaper ikke trøbbel enda men. Har jo høyt blodtrykk tross god fysikk og ung alder.

Vil tro dette har barbert 20 år fra livet mitt.