Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1000
Anonym bruker
"Sub-tropisk Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kunne sikkert googla meg fram til svar, men vil heller ha litt mer konkrete svar og personlige erfaringer.

Sliter litt med stress og angst de fleste dager, og hodet går i ett hele tiden, både gode, dårlige og nøytrale tanker, men det går konstant av seg selv og får liksom aldri noe ro fra det, som er spesielt irriterende når jeg skal sove. Angsten og stresset er i seg selv ikke så ille, men kan til tider (noen ganger i uka) utløse små perioder med depersonalisering, som kan være litt ekkelt, hvertfall når jeg kjører.

Har sett flere innpå her skrive at de bruker 10mg vival så de fortsatt kan kjøre og lurte da på om det kan være noe som hjelper meg.

Kan det hjelpe med problemene?

Er problemene for små til å få noe medisinering imot?

Er lærling på båt, kan jeg bruke det mens jeg er på jobb?

Er det noe man tar fast eller etter behov?

Varer det lenge? Er det liksom sånn at det hjelper hele dagen eller kun noen timer? Redosering gjennom dagen?

Fare for rus? Er det sånn at man kan lett bli frista til å ta flere for rus?

Er 19 og har rus i journalen min, det blir vel et problem hvis jeg går til legen og foreslår det?
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er ikke lege, men for meg høres det ut some at du burde kutte ut stoff og få i gang en utredning utført av profesjonelle.

Høres ut som at det er noe annet enn stress, spør du meg.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er ikke lege, men for meg høres det ut some at du burde kutte ut stoff og få i gang en utredning utført av profesjonelle.

Høres ut som at det er noe annet enn stress, spør du meg.
Vis hele sitatet...
Er bare knappe dagene unna 300 dager narko fri nå
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Liten mulighet for at du for vival. Jeg har brukt det selv og bruker det bare av og til, men noen ganger i perioder. Det som er viktig er at du må huske at vival ikke er mirakelmedisin. Når du bruker det blir bare dagen bittelitt mindre jævlig. Om du tar piller og plutselig føler deg bra er veien kort til avhengighet eller at man ruser seg.
Jeg har jobba innen bygg å annleggsbransjen og har brukt det på jobb men effekten er noe kortvarig til tross for lang halveringstid. Jeg doserte 5mg da jeg kjørte til jobb klokka 6 og 5mg rundt klokka 11. Etter ca 3-4 uker slik så hjalp ikke vival lengre.
Om du liker å ruse deg på piller er det sjansespill. Selv synes jeg ikke det er noe digg å ruse seg på benzo da jeg føler meg som ei lobotomert apekatte og kan bli noe rastløst/kjeder meg.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Liten mulighet for at du for vival. Jeg har brukt det selv og bruker det bare av og til, men noen ganger i perioder. Det som er viktig er at du må huske at vival ikke er mirakelmedisin. Når du bruker det blir bare dagen bittelitt mindre jævlig. Om du tar piller og plutselig føler deg bra er veien kort til avhengighet eller at man ruser seg.
Jeg har jobba innen bygg å annleggsbransjen og har brukt det på jobb men effekten er noe kortvarig til tross for lang halveringstid. Jeg doserte 5mg da jeg kjørte til jobb klokka 6 og 5mg rundt klokka 11. Etter ca 3-4 uker slik så hjalp ikke vival lengre.
Om du liker å ruse deg på piller er det sjansespill. Selv synes jeg ikke det er noe digg å ruse seg på benzo da jeg føler meg som ei lobotomert apekatte og kan bli noe rastløst/kjeder meg.
Vis hele sitatet...
Noe annet som er anbefalt å prøve? Ønsker egentlig mest bare litt stillhet i hodet når jeg legger meg. Det andre klarer jeg vell egentlig å leve med.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noe annet som er anbefalt å prøve? Ønsker egentlig mest bare litt stillhet i hodet når jeg legger meg. Det andre klarer jeg vell egentlig å leve med.
Vis hele sitatet...
Be om utredning for ADHD. Venter på det selv. Jeg får ikke samme ro i hodet av vival som f. eks amfetamin. Amfetamin gjør det helt stil i hodet å kropp og i små doser blir jeg trøtt og sovner.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Be om utredning for ADHD. Venter på det selv. Jeg får ikke samme ro i hodet av vival som f. eks amfetamin. Amfetamin gjør det helt stil i hodet å kropp og i små doser blir jeg trøtt og sovner.
Vis hele sitatet...
Har kjæreste som sa hun fikk stillhet i hodet av adhd medisinen sin. Men kjenner at adhd diagnose og medisin er noe jeg ikke orker.
Finnes det ikke noe medisin som roer ned hodet uten å gi noe rus? Liksom benzo uten rusen
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har kjæreste som sa hun fikk stillhet i hodet av adhd medisinen sin. Men kjenner at adhd diagnose og medisin er noe jeg ikke orker.
Finnes det ikke noe medisin som roer ned hodet uten å gi noe rus? Liksom benzo uten rusen
Vis hele sitatet...
Friluftsliv å fiske.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om adhd dignose/medisin ikke er noe for deg er vival mest sannsynlig ikke det heller. Jeg blir jævlig lei av å bruke det de gangene jeg bruker det i perioder.