Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2833
Det står Q 300 (eller O 300) på den?
Ifølge nettet er det Quentapin eller hva det nå heter.
Er det det?

Hva gjør den da?
Burde jeg ta hele? Eller halve?

Please help!

Bilde av faenskapet
https://ibb.co/NYCf0Q5
Sist endret av helvetesidiot; 5. januar 2022 kl. 12:08.
Hva den gjør ?
https://www.felleskatalogen.no/medis...-pharma-640737

Om du burde ta den spørs jo på hva du vil oppnå...
Sitat av pappa blikk Vis innlegg
Hva den gjør ?
https://www.felleskatalogen.no/medis...-pharma-640737

Om du burde ta den spørs jo på hva du vil oppnå...
Vis hele sitatet...
Takk for et utdypende svar.
Felleskatalogen? Åh, hvorfor tenkte jeg ikke på det??
*sarkasme*

Men forutenom det tekniske pisset på felleskatalogen, som ikke sier meg en dritt, HVA GJØR DEN?
Etter hva jeg forstår bruker folk den til sovemedisin.

Så... hva tror du jeg vil oppnå med dette?
Å knipse antipsykotika bare for å gjøre det?

Men mere over til det mest relevante: ER DET QUENTAPIN ELLER ER DET IKKE DET?
Sist endret av helvetesidiot; 5. januar 2022 kl. 13:04.
Sitat av helvetesidiot Vis innlegg
Takk for et utdypende svar.
Felleskatalogen? Åh, hvorfor tenkte jeg ikke på det??
*sarkasme*

Men forutenom det tekniske pisset på felleskatalogen, som ikke sier meg en dritt, HVA GJØR DEN?
Etter hva jeg forstår bruker folk den til sovemedisin.

Så... hva tror du jeg vil oppnå med dette?
Å knipse antipsykotika bare for å gjøre det?

Men mere over til det mest relevante: ER DET QUENTAPIN ELLER ER DET IKKE DET?
Vis hele sitatet...
Det der er quetiapin 300mg, om du tar den, første gang. Så kan du oppleve en liten rus.

Men 300mg er en HELVETES STOR DOSE!


Det jeg mener med en liten rus er en liten effekt som ligner opiat, noe jeg opplevde, men det var kun aller første gang.
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Det der er quetiapin 300mg, om du tar den, første gang. Så kan du oppleve en liten rus.

Men 300mg er en HELVETES STOR DOSE!


Det jeg mener med en liten rus er en liten effekt som ligner opiat, noe jeg opplevde, men det var kun aller første gang.
Vis hele sitatet...
Egentlig tenker jeg å sove på det.
Få noen timer på trynet.
Går det?

Ja, den pilla er GIGANTISK stor også.

Hva om jeg tar halvparten?
Eller 1/4?
Sist endret av helvetesidiot; 5. januar 2022 kl. 13:47.
Sitat av helvetesidiot Vis innlegg
Egentlig tenker jeg å sove på det.
Få noen timer på trynet.
Ja, den pilla er GIGANTISK stor.

Hva om jeg tar halvparten?
Eller 1/4?
Vis hele sitatet...
Jeg ville tatt 1/8 eller kanskje 1/12om det bare er søvn. XD!
Sist endret av BenzoKnekk; 5. januar 2022 kl. 13:48.
Sitat av helvetesidiot Vis innlegg
Takk for et utdypende svar.
Felleskatalogen? Åh, hvorfor tenkte jeg ikke på det??
*sarkasme*

Men forutenom det tekniske pisset på felleskatalogen, som ikke sier meg en dritt, HVA GJØR DEN?
Etter hva jeg forstår bruker folk den til sovemedisin.

Så... hva tror du jeg vil oppnå med dette?
Å knipse antipsykotika bare for å gjøre det?

Men mere over til det mest relevante: ER DET QUENTAPIN ELLER ER DET IKKE DET?
Vis hele sitatet...
Tekniske pisset? Det står jo svart på hvitt at det er quetiapin. Og 300mg er helvetes mye for en som ikke er vant til det. Du kommer ikke til å få noen rus og du kommer til å sovne og mest sannsynlig føle deg groggy langt utover neste dag.

Ta deg mer enn 1 minutt på Google så finner du lett svaret. Fatter ikke at det skal være så vanskelig, og så begynner du å bitche selv om du får linken servert på sølvfat. Eneste du trengte å gjøre var å trykke der det stod pakningsvedlegg. Men det gadd du ikke. Du er heller bokstavelig talt en helvetes idiot her isteden.

LÆR Å BRUKE GOOGLE!!!
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Tekniske pisset? Det står jo svart på hvitt at det er quetiapin. Og 300mg er helvetes mye for en som ikke er vant til det. Du kommer ikke til å få noen rus og du kommer til å sovne og mest sannsynlig føle deg groggy langt utover neste dag.

Ta deg mer enn 1 minutt på Google så finner du lett svaret. Fatter ikke at det skal være så vanskelig, og så begynner du å bitche selv om du får linken servert på sølvfat. Eneste du trengte å gjøre var å trykke der det stod pakningsvedlegg. Men det gadd du ikke. Du er heller bokstavelig talt en helvetes idiot her isteden.

LÆR Å BRUKE GOOGLE!!!
Vis hele sitatet...

Skrivemåten minner meg om ei som fikk kontoen sin slettet for noen uker siden pga hun nekta å ringe legevakt…

Nekter å skulle gjøre noe sjæl, bare få svarene servert
Du blir mest sannsynlig trøtt og sovner hvis du tar halvparten.

Quetapin er psykose medisin som blir brukt som sovemedisin pga tretthet er den vanligste bivirkningen.
Som regel er det under 200 som blir brukt som sovemedisin da.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Du blir mest sannsynlig trøtt og sovner hvis du tar halvparten.

Quetapin er psykose medisin som blir brukt som sovemedisin pga tretthet er den vanligste bivirkningen.
Som regel er det under 200 som blir brukt som sovemedisin da.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo det som er planen.
Tok ca 1/6 siden jeg skulle dele den i 4 men den ble delt i 6 stk.
Smakte jævlig fælt. Håper det er hva dere sier det er og ikke noe annet siden jeg har en medisinsk tilstand hva involler angår.
Da er det bare å gå å legge seg. De er ganske ubehagelige å være våken på. Har brukt de i mange år, og bruker 25-50mg hver kveld
Sitat av helvetesidiot Vis innlegg
Takk for et utdypende svar.
Felleskatalogen? Åh, hvorfor tenkte jeg ikke på det??
*sarkasme*

Men forutenom det tekniske pisset på felleskatalogen, som ikke sier meg en dritt, HVA GJØR DEN?
Etter hva jeg forstår bruker folk den til sovemedisin.

Så... hva tror du jeg vil oppnå med dette?
Å knipse antipsykotika bare for å gjøre det?

Men mere over til det mest relevante: ER DET QUENTAPIN ELLER ER DET IKKE DET?
Vis hele sitatet...
Overskrift: Quetiapin Aristo
Det neste som står er innholdet: TABLETTER, filmdrasjerte 25 mg, 100 mg, 200 mg og 300 mg: Hver tablett inneh.: Kvetiapinfumarat tilsv. kvetiapin 25 mg, resp. 100 mg, 200 mg og 300 mg. Se for øvrig SPC.
Sist endret av meitemark; 5. januar 2022 kl. 18:21.
Går selv på 300mg quetiapine i døgnet, men det er på grunn av at jeg er bipolar, ville ikke tatt det hvis ikke. Tar du den der vil du bare bli jævlig trøtt, uten euforien de fleste leter etter, og bli helvetes groggy dagen etter. Finn deg heller noe annet er mitt råd..
Anonym bruker
"Klok Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Det der er quetiapin 300mg, om du tar den, første gang. Så kan du oppleve en liten rus.

Men 300mg er en HELVETES STOR DOSE!


Det jeg mener med en liten rus er en liten effekt som ligner opiat, noe jeg opplevde, men det var kun aller første gang.
Vis hele sitatet...
HELVETES stor dose når det er vanlig for det den er ment for? Max dosen er jo på 800
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
HELVETES stor dose når det er vanlig for det den er ment for? Max dosen er jo på 800
Vis hele sitatet...
For en frisk person uten noen medisinsk nytte av større mengder av dette stoffet - så er det en jævla stor dose. Jeg bruker det medisinsk og likevel tok det flere uker med opptrapping før 300 var «vanlig» for systemet mitt. Du skjønner greia?
Tok 1/3. Sov 7 timer, men var trøtt i utgangspunktet. Merker ikke en dritt nå som jeg har våknet.
Men jeg er typen som har fått utskrevet masse Rivotril og Xanax i utlandet og trenger over 100mg Sobril for å bli søvning så jeg vet ikke om det har noe å si.
Brukte også å spise 100 mg Nozinan + 6 pils for å sove for noen år siden.
Sitat av helvetesidiot Vis innlegg
Tok 1/3. Sov 7 timer, men var trøtt i utgangspunktet. Merker ikke en dritt nå som jeg har våknet.
Men jeg er typen som har fått utskrevet masse Rivotril og Xanax i utlandet og trenger over 100mg Sobril for å bli søvning så jeg vet ikke om det har noe å si.
Brukte også å spise 100 mg Nozinan + 6 pils for å sove for noen år siden.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet, og jeg burde egentlig ta riktig her, så har ikke quetiapin (som er et antipsykotikum) noen krysstoleranse med benzo.
Den har riktignok ca. 7 timer halveringstid, men de fleste pleier å merke sideeffektene selv ved søvn over 7 timer..
Vær glad du ikke fikk tidenes hangover, og hold deg heller til noe annet som sovemedisin
Sitat av helvetesidiot Vis innlegg
Ja, det er jo det som er planen.
Tok ca 1/6 siden jeg skulle dele den i 4 men den ble delt i 6 stk.
Smakte jævlig fælt. Håper det er hva dere sier det er og ikke noe annet siden jeg har en medisinsk tilstand hva involler angår.
Vis hele sitatet...
«Håper det er hva dere sier det er siden jeg har medisinsk tilstand ang involler» Og da går du inn på et Forum og spør hva det er og åssen dose du skal ha, og apptill putter innpå?
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare tull å ta så mye som du gjorde (øker bl.a risiko for uheldige bivirkninger). Det burde holde med 50mg. Den dosen har jeg vært på i snart 1.5 år, og det fungerer utmerket mot mine søvnvansker. Har ikke opplevd noen bivirkninger (annet enn søvnighet såklart), og merker ingenting til det da jeg våkner, noe jeg gjorde med andre legemidler som jeg fikk utskrevet, og som gjorde meg døsig til langt utpå neste dag. Har aldri tatt kvetiapin tidligere enn 5 minutter før sengetid og sovner som regel ila 10-15 min.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det noen av dere som blir tett i nesa av å ta Seroquel?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det noen av dere som blir tett i nesa av å ta Seroquel?
Vis hele sitatet...
Ja
Finnes det noe annet enn vanlig nesespray som hjelper? Det kan umulig være bra å bruke over lang tid.
Jeg hater å bruke slike medikamenter men en dag jeg var litt lite lur.

Ordnet ett brett.
Tok 10x100mg

Hadde aldri tatt det før.
Ble bare helt ape og dauslapp, husker bare jeg lå på sofaen, slevde og ikke fikk til noe.