Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1801
Hei, jeg prøvde fleinsopp i høst og jeg syns det var gøy.
hvilke andre sopper burde jeg prøve?
Rød fluesopp er jo et mulig alternativ, ellers så inneholder alle andre sopper man kan ruse seg på det samma, å flein inneholder mest psilocybin/mycelium av dem alle.
Den mest populære og vanlige av dem er golden Teacher, men du har jo varianter som kui samui, amazonian cubensis osv. mange å velge mellom
Sist endret av Ramboblazer; 9. januar 2022 kl. 00:34. Grunn: Typo
Hei!
Det finnes mange typer fleinsopper. Den vi har mest av i Norge er Psilocybe semilanceata, spiss fleinsopp. Slik jeg forstår det finnes det også møkkfleinsopp.

Den mest populære typen fleinsopp er Psilocybe cubensis, den er både overkommelig å kultivere for amatører og gir store frukter. Innenfor P. cubensis er det mange variasjoner. Golden Teacher er den mest populære blant amatører og førstegangsdyrkere.

Ellers har du noen typer flekkskivesopper i slekten Panaeolus.
Rød fluesopp med fleinsopp skal visstnok fjerne comeup angsten av fleinsopp.

Den gjør deg mer mottakelig eller hvis du vil, mer bedøvet og avslappet.

Husk å forberede rød fluesopp ordentlig før inntak - det må varmetilberedes for å fjerne en nervegift som er uheldig å få i seg.

Jeg sverger til fleinsopp. Det er gratis og potent
Sist endret av colakork; 9. januar 2022 kl. 13:04.
rød fluesopp er best, den er misforstått og overdramatisert noe jævelig. bare man tilbreder den riktig så er det den beste soppen ..
Anonym bruker
"Varsom Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøv subtropica og natalensis
Sitat av Speedfrik Vis innlegg
Rød fluesopp er jo et mulig alternativ, ellers så inneholder alle andre sopper man kan ruse seg på det samma, å flein inneholder mest psilocybin/mycelium av dem alle.
Vis hele sitatet...
Dette er en gammel knarker myte. Fleisoppen er sterk, men langt i fra den sterkeste. Den premien går til Psilocybe azurescens

Mycelium er også soppnettverket under jorden. Det du ser komme opp av bakken er frukten. Skal du være "faglig" rundt det så er det faktisk soppen sitt reproduksjons organ.

Det du sier om at alle Psilo sopper inneholder det samme er forøvrig sant. Det er 3 virkestoffer, Psilocybin, Psilocin og Baeocystin. Det finnes også en annen variant av nummer tre men hvorvidt den er aktiv er jeg usikker på.

Alt av strains innenfor Cubensis arten. Altså, Golden teacher, Blue meanie, Equador osvosv er for det meste for markedsføring. Det er ingen konsise forskjeller i inneholdet av virkestoffene basert på "strain" Med unntak av Penis Envy. Shit, ved å germinere et sporepar så har du i praksis skapt din egen strain. Og disse vil variere enormt i potens, selv fra sopp til sopp om du bruker multispore injeksjon når du dyrker (sporesprøyte) Det beste resultatet får du derfor ved å klone en frukt som er testet til å være potent. Det er mulig å dyrke Cubensis til sitt ytterste potensial og det vil da inneholde ca 65-70ug Psilocybin per gram tørket frukt, noe mindre Psilocin og Baeocystin.
Sist endret av Cityreefah; 9. januar 2022 kl. 19:14.