Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4868
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hva som helst
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Livet er bedre uten rus!

men det tar noen år før hjernen blir nullstilt og du starter å føle gevinsten av det.
Det er dyrt.
Forstoppelse...
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
pikken din vil funke normalt
Unngå en unødvendig tidlig død og mennesker som bryr seg om deg i ruiner. Hva var grunnen til at du sluttet i utgangspunktet? Kanskje det er veien ut.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dritrus,må du dope deg hold deg til hasj/weed slipper du halliser,kvalme og nightmares det får jeg ihvertfall lang tids bruk me oxy feks ikke værd d i hele tatt,kun starten
du lever lengre, hvis du slutter med opiater (har ikkno grunnlag for å påstå det, men ALT her i livet dreper deg jo til slutt)
Var det snakk om kronisk, destruktivt, misbrukspreget bruk av opiater - eller snakker vi "etpar ganger i måneden når ryggen verket...?

Greit nok jeg er for flink til å misbruke ord, ha en hel masse ord i et innlegg, og egentlig ikke si så mye - men *noe* info kan da være greit å ha med tenker jeg.

F.eks hvis du før sto på Temgesic mot smerter, også har du enda vondt, men begynner misbruke alkohol som smertestillende - så trenger ikke "lever lengre, spare penger, pikken funker" være pros i det hele tatt sammenlignet...

Dog om du hadde et iv-misbruk av heroin "bare" pga. rusen - daaaa støtter jeg tinga over her.


Er ikke sååå mange årene siden jeg satt og skrev egen pros/cons-liste på illegal subutex mot smerter, og selv om grunnene til å drite i det var langt flere, og langt bedre enn grunnene til å fortsette å ta det - så er jeg likevel i Lar idag.

(I mitt tilfelle røk det endel cons bare de ble legale og gratis - men der og da når jeg satt med lista var det nok gode grunner til å la være, til å gi det et skikkelig forsøk på å gå av....)

Men ok, nå flisespikker jeg der det egentlig ikke er noe grunn engang - skulle bare ha frem at alle gode grunner tll å droppe suben forsvant som dugg for solen når jeg kom så lavt ned at jeg ble liggende gråtende i fosterstilling fordi det var eneste stillinga ryggen tålte-ish.

Men hey, uansett grunner - håper du kommer dit du vil komme i livet TS.
Resten av livet ditt venter med åpne armer på deg. Høres nok ut som en floskel men. Har selv aldri brukt opiater noe særlig. Prøvd det nok til å sitte med inntrykket av at man bestiller en følelse.

Prøv å finn noe annet som kan gi deg glede. Om det er å gå med en hund, spille gitar eller hva det skulle være. Du vil føle deg bedre da.

Har desverre ikke så mye erfaring med situasjonen selv. Men ett liv med mye opiater blir fort ett trasig liv. Håper du finner noe som gir deg inspirasjon til å la være.

Bruker ikke å nevne det eller foreslå det men hvis du er seriøs så vil jeg foreslå psilocybin.

Ingenting annet har fått meg til å konfrontere min avhengighet og stille spørsmål til den og få ett nytt syn på ting.

Om det er tingen for deg må du søke i deg selv for.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du vil bevise for deg selv at du har en indre styrke, du kan være stolt og skryte av at du har klart å holde deg unna det.

Se for deg den dagen du sitter sammen med familien og prater om all verdens ting, og så sier du «Dere, jeg må innrømme noe. Jeg har vært 1 år uten rus (opiater) idag, og jeg setter stor pris på å være her sammen med dere idag.»

Du vil gjøre mora di rørt, og få en lang klem. Dette blir et øyeblikk du aldri glemmer.

Mvh. rusfri på mitt 3. år.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Er det? Mitt er ikke det.
Jeg holder meg unna i perioder av forskjellige grunner, men det gir meg aldri bedre livskvalitet. Tvert om.
Vis hele sitatet...
Ja det er det. Overså du at jeg skrev

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
men det tar noen år før hjernen blir nullstilt og du starter å føle gevinsten av det.
Vis hele sitatet...
Det?
Rusfrie perioder er ikke nok for at hverken hjernen eller livet får rukket å forbedre seg stort. Det må full stopp til og god tolmodighet og disiplin mens man venter på endringen uten å falle tilbake fordi man ikke får det bedre med en gang. Det er normalt å få det værre i starten opp til det første året rusfri fordi hjernen er så vant til kjemikaliene rusen tilfører at det tar laaaang tid før hjernen produserer normalt nivå av nødvendige velværekjemikalier igjen selv.

Javel aiit så føler ikke du det men å komme med dis-insp og dis-motivation i en tråd der en i tydelig frustrert og håpløs livssituasjon roper etter hjelp håp og motivasjon så var kommentaren din uansett unødvendig i denne tråden her..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Rusfrie perioder er ikke nok for at hverken hjernen eller livet får rukket å forbedre seg stort. Det må full stopp til og god tolmodighet og disiplin mens man venter på endringen uten å falle tilbake fordi man ikke får det bedre med en gang. Det er normalt å få det værre i starten opp til det første året rusfri fordi hjernen er så vant til kjemikaliene rusen tilfører at det tar laaaang tid før hjernen produserer normalt nivå av nødvendige velværekjemikalier igjen selv.
Vis hele sitatet...
Har du greid dette selv? I så tilfelle gir jeg deg creds for det er en beintøff løype det der. Er du rusfri i dag? Hvor langt utpå var du?
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,
Jeg ordnet meg 2 g med heroin og tre 80 mg oxy for en drøy uke siden. Som med alt annet av dop så evner jeg ikke å spare det til senere og planen er derfor å snorte resten (ca 0,5 G) i løpet av dagen i dag og morgendagen. Spørsmålet mitt er hva kan jeg forvente av abstinenser når jeg går tom? Kan også nevne at jeg har supplert med 10 mg valium annenhver dag og et gram med brus de siste dagene. Er klar over risikoen forbundet med kombinasjonen
Blir nok ikke å kjenne så mye. Kanskje litt søvnproblemer og snørrete nese.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hva som helst
Vis hele sitatet...
Du greier ikke å bruke dem på en fornuftig måte.

(i den grad rekreasjonell bruk av opiater kan være fornuftig)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei,
Jeg ordnet meg 2 g med heroin og tre 80 mg oxy for en drøy uke siden. Som med alt annet av dop så evner jeg ikke å spare det til senere og planen er derfor å snorte resten (ca 0,5 G) i løpet av dagen i dag og morgendagen. Spørsmålet mitt er hva kan jeg forvente av abstinenser når jeg går tom? Kan også nevne at jeg har supplert med 10 mg valium annenhver dag og et gram med brus de siste dagene. Er klar over risikoen forbundet med kombinasjonen
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke har brukt noe opiater/opioider før den drøye uken siden, vil jeg tro at det går helt fint, kanskje litt psykisk sug og litt småpjusk den ene dagen.

Hvis du har brukt opioider i lengre tid, blir det snøballkrig i helvete
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei,
Jeg ordnet meg 2 g med heroin og tre 80 mg oxy for en drøy uke siden. Som med alt annet av dop så evner jeg ikke å spare det til senere og planen er derfor å snorte resten (ca 0,5 G) i løpet av dagen i dag og morgendagen. Spørsmålet mitt er hva kan jeg forvente av abstinenser når jeg går tom? Kan også nevne at jeg har supplert med 10 mg valium annenhver dag og et gram med brus de siste dagene. Er klar over risikoen forbundet med kombinasjonen
Vis hele sitatet...
Utrolig motiverende i en tråd som dette.. Please hold dette utenfor i en separat tråd eller noe - merket hvertfall et sug selv da jeg leste dette midt blant resten av meldingene her, og jeg er nok ikke den eneste i så fall.
Gevinsten er befrielsen fra avhengigheten og bedre økonomi til å gjøre andre ting.

Ikke lag unnskyldninger for å rettferdiggjøre suget, som gjør det sterkere hvis du leker med tanken.

Sliter selv med å holde meg unna opiater, uansett hvor sjuk jeg har blitt.
Ha innhold og små mål dag for dag.
Jeg sitter rusa på opiater nå, mens venner og familie sitter å enten griner eller er bekymret. Jeg har forstoppelse. Jeg bryr meg ikke om utdannelse eller jobb. Jeg vet at sjansen for at jeg ikke overlever kvelden er større enn den burde være.... Nei, dette er bare piss. Ikke verdt det.
Anonym bruker
"Bred Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil du ende opp som en tannløs hore etter dop, som det ser ut som om noen har pisset i tryne en måned i strekk om 15-20år så kjør på! Vist ikke hold deg unna. Hadde alle som begynner med dosen sett seg selv 20 år etter med bruk hver dag så hadde det ikke vært farlig, for da hadde de sannsynligvis aldri begynt på dosen. Med ordet dop/dopen mener jeg heroin.
Anonym bruker
"Bred Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mener dopen ikke dosen
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Not Normal Vis innlegg
Utrolig motiverende i en tråd som dette.. Please hold dette utenfor i en separat tråd eller noe - merket hvertfall et sug selv da jeg leste dette midt blant resten av meldingene her, og jeg er nok ikke den eneste i så fall.
Vis hele sitatet...
Beklager, burde kanskje ha funnet en mer passende tråd. Fortsatt fin kveld!