Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2263
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hey. Er i behandling for et blandingsmisbruk som over lang tid har bestått av benzo og opiater. Det har vært daglig bruk med alt av benzo i moderate doser og heroin i moderate doser over de siste to årene. Hovedsaklig diazepam, alprozalam og rivotril. Samt en del RC-benzo feks flubromazolm, clonazolam og noe annet jeg ikke husker navnet på. Det er nå ca 15 dager siden forrige inntak(jeg trappet dog ned til miniskule doser siste måneden før avgiftning), men ved tilfeldige urinprøver her på behandlingsstedet så slår prøven fremdeles ut på benzodiazepiner. Det er hurtigtester som er brukt.

For min del kommer ikke dette som en stor overraskelse da jeg har opplevd at det har sittet en måned tidligere, men her så blir jeg møtt med mistanke og anklagelser om medbrakte varer og fortsatt bruk, og jeg er regelrett redd for å miste plassen min her. Jeg har akkurat begynt å føle meg bedre, selvom jeg ikke klarer å sove sammenhengende mer enn 30-60 minutter noen få ganger ila natten.

Jeg har fått godkjent behandling av HELFO, men jeg er lei av å ikke bli trodd, ei heller vil jeg være her om jeg ikke føler meg velkommen. Terapeutene mener at benzo aldri sitter i urin lengre enn 10 dager, jeg har vært her 14 dager. Ergo har jeg måttet bruke noe mens jeg har vært på huset ifølge logikken deres. Noe som ikke er tilfelle.

Er det noen måte jeg bør gå frem på eller noen forsking som kan bekrefte at jeg ikke nødvendigvis lyver? (jeg har ikke funnet noe). Og har noen opplevd at benzo påvises i urin over lengre tid?

Mvh
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Terapeutene mener at benzo aldri sitter i urin lengre enn 10 dager, jeg har vært her 14 dager. Ergo har jeg måttet bruke noe mens jeg har vært på huset ifølge logikken deres. Noe som ikke er tilfelle.
Vis hele sitatet...
Det er jo bare tull.
Sist gang jeg hadde positiv prøve tok jeg et par ksalol og det var 13 eller 14 dager før prøven. Jeg ble positiv på oxasepam.
Det folk ofte gjør er at det har en sprekk og for å unngå positiv prøve drikker de mye vann osv. Jeg forventet ikke å få stikkprøve så raskt. Så jeg avleverte vanlig konsentrert urin.
Og det gjør du også sikkert.
Sist endret av Arex_x; 22. juni 2021 kl. 11:06.
Be om at de analyserer prøvene ordentlig. Det er fullt mulig å påvise hva som gir utslag og hvor høye verdier det er. Sammenlignes prøvene er det enkelt å se at verdiene går ned og du beviser at du snakker sant
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er i en lignende situasjon. På slutten av en cannabis-periode kan prøveresultatet veksle mellom positivt / negativt. Det jeg pisser blir sendt for analyse til laboratorium. Det fremkommer da altså hvor mye som er i urinen, og sannsynlighet for nytt inntak siden forrige prøve blir også beskrevet.

Jeg skal ha 3 mnd rusfrihet for å få medisin mot ADHD. Legen på DPS krever at prøvene er fullstendig rene, uavhengig av om verdien er så lav at nytt inntak er veldig usannsynlig. På grunn av dette har legen nå flyttet datoen for oppstart på medisiner med 2 måneder. Jeg har sett prøveresultatene selv, og ser at det fremkommer åpenbart at nytt inntak ikke kan ha vært tilfelle.

Frustrende!!!
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Be om at de sender urinen din til analyse, der vil falsk positiv bli påvist, evt vil de se at det kun handler om svake verdier.

Det er sannsynlig med både falsk positiv og falsk negativ ved hurtigtester, og de er egentlig ikke verdt en dritt, men mye billigere for behandlingsplassen å bruke.

Krev å få ta en såkalt medisinsk urinprøve som sendes inn til lab. Har selv vært i din situasjon og det er IKKE greit å bli mistenkeliggjort på den måten.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar dere. Fikk sendt inn prøve til analyse idag.
Håper det løser seg!

Det beste med rusbehandling er at man er skyldig til det motsatte er bevist. "Å, så du vil ikke tisse i kopp i dag, NEI DA ER DET VEL EN GRUNN TIL DET! DU HAR JO IKKE NOE Å FRYKTE HVIS DU ER USKYLDIG, WABB WABB, BLUBB BLUBB OG RAI RAI!"å