Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2795
Hei, første gang jeg poster på Freak.
Jeg har snuset i ca. 5år nå. Jeg har hatt to kjærster på denne tiden, og de klaget hele tiden på at snuste. Jeg "vet" at snart kommer jeg til å få en ny kjærste, og jeg skulle klart å slutte før jeg trør i gang med dama.
Jeg har prøvd å slutte før, det varte i 2 måneder før jeg ga opp å startet igjen. er der noen som har noen gode tips på hvordan jeg kan klare å slutte å snuse?
Kjøp snus - kast den. Til slutt blir du så lei av å kjøpe for så å måtte kaste den, at du like så greit slutter å kjøpe. Wips, du har slutta!
Hm. Hvis du har klart det i to måneder før, så vet du vel hva som funker for deg? Da er jo både den fysiske og psykiske avhengigheten borte. Jeg har selv klart meg uten i halvannen måned så langt, og kan ikke tenke meg å begynne igjen, liksom. Uansett, lykke til. Jeg vet hvor ille den første uken er :/
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Har du holdt deg i 2 mnd så klarer du å slutte helt. Du har neppe lyst til å slutte hvis du.begynner etter 2 mnd. Det jeg gjorde, var å tenke på hvorfor jeg ville slutte, lærte meg å få skyldfølelse hver gang eg tok en. Og det faktum at bestefaren min som har røykt i over 50 år sluttet på dagen samtidig som meg, gjorde det litt vell flaut å ikke klare å slutte !
Min definisjon på å slutte er når man ikke tar en snus "fast"= 1-3 i uken. Jeg har det veldig vanskelig å slutte når nesten alle på skolen snuser og en god del av vennene mine snuser. Jeg var innom Sverige da jeg startet å snuse igjen, jeg klarte ikke å motstå prisene på snusen.
Noen som har erfaring med nikotin fri snus og om det letter på suget om man bare har noe under leppen?
Erstatt snusen med røyk!
Sitat av BaconLover Vis innlegg
Min definisjon på å slutte er når man ikke tar en snus "fast"= 1-3 i uken. Jeg har det veldig vanskelig å slutte når nesten alle på skolen snuser og en god del av vennene mine snuser. Jeg var innom Sverige da jeg startet å snuse igjen, jeg klarte ikke å motstå prisene på snusen.
Noen som har erfaring med nikotin fri snus og om det letter på suget om man bare har noe under leppen?
Vis hele sitatet...
Skal du slutte å snuse, så må du slutte å snuse helt. Det er ihvertfall min erfaring. Jeg klarte å slutte i 8 måneder, før jeg begynte å ta en og annen på fest, og til slutt kanskje bommet en og annen på skolen. Til slutt klarte jeg ikke å motstå fristelsen, og jeg bommet stadig mer, og til slutt var første boksen kjøpt. Og da er gjerne løpet kjørt.

Uansett. Det jeg har erfart er den mest effektive, dog noe brutale, måten å slutte på er følgende: Finn en skalpell, kniv, hva som helst som er skarpt (kan gjerne bruke neglsaks o.l. også). Lag et lite snitt i leppa. Du presser deg kanskje først til å ta et par, men det svir etterhvert såpass at du ikke orker å snuse. Ja, det høres kanskje brutalt ut, men jeg tror det må være det mest effektive du kan gjøre. I tillegg, når du har dette lille snittet i leppa, så vil det gjerne holde med en litt sterk tyggis for at det skal svi litt i leppa.
Det gjør forøvrig ikke så veldig vondt å gjøre dette snittet, men pass på, gjør det forsiktig, eller så kommer det skremmende mye blod
Sitat av Freefalling Vis innlegg
Erstatt snusen med røyk!
Vis hele sitatet...
ja, det er kjempesmart....
Trapp ned... be dama ha snusen om dagen og bare gi deg x'antall om dagen. hvis du føler du må ha snus i kjeften mellom disse x'antall gangene så tar du en papirklump under leppa. Det funka for meg (:
Det funka for meg og bruke typ Fisherman`s friend e.l og ha oppi der litt, uten og suge såklart, varer leenge da.
Tror jeg kanskje går for Sittnduck eller Kjakon2 sine tips. å kutte leppa er litt for ekstremt for meg. Men takk for alle svar
Min strategi for å kutte ned på/overleve lengst mulig med en boks når jeg har dårlig råd, er å kjøpe en type jeg vanligvis ikke liker. Blir ikke i like stor grad fristet til å snuse da Litt off-topic men..
Har hørt om folk som putter skiver med ingefær under leppa, men om det funker det vet jeg ærlig talt ikke.

Jeg ønsker å slutte selv, men etter x antall mislykkede forsøk legger jeg den tanken på hylla inntil videre.

Lykke til isåfall!
Er på min tredje dag uten nå, kjenner jeg svetter og er i ett forferdelig dårlig humør. Må bare holde ut .
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Er på min tredje dag uten nå, kjenner jeg svetter og er i ett forferdelig dårlig humør. Må bare holde ut .
Vis hele sitatet...
For min del varte det der ut fjerde dagen, etter det var det smooth sailing.
Sitat av Orph Vis innlegg
For min del varte det der ut fjerde dagen, etter det var det smooth sailing.
Vis hele sitatet...
Håper det blir det samme for meg da.
Ikke hat snusen, elsk snusen. Hvem har vært der for deg i både oppturer og nedturer? Jo, snusen. Så hold den utakknemlige kjeften din igjen, elsk den og begynn å behandle den som den bør behandles.
Sist endret av Crème Fraiche; 23. februar 2012 kl. 01:56.
Når du er motivert nok så slutter du. Ikke gidd å prøv hvis du ikke er 100% sikker på at du greier å gjennomføre.. Sett opp en plan
  • Sett en dato
  • planlegg hva du skal gjøre når du får lyst på snus. skal du spise IFA, eller skal du finne frem hoppetauet? Du må nemlig gjøre noe, ikke bare sitte å irritere deg over at no mangler i kjeften din
  • fysisk aktivtet dreper abstinenser
  • planlegg hva du skal bruke pengene du vanligvis bruker til snus med.
  • undersøk på nettet hva som kan hjelpe mot abstinenser. undersøk hva som skjer med kroppen din når du slutter å fore den med masse nikotin

1.Mai er en fin dag å slutte på da skal nemlig jeg slutte, etter 10 år .__.

Og du kommer jo til å få mer penger, selv bruker jeg alt fra 1000 til 2000kr i måneden på snus! det er faen meg dyrt
Selv har jeg tatt besluttningen om å slutte å røyk.
Men errstarter den med snus nå. Det har fungert meget bra for meg.
Gjort dette flere gang, men nå heg jeg betemt for for å slutte å røyke helt, og holde snusen til den gang skal sluttes med.

Det finner andre alternativer, men for mange hvil det ikke hjelpe. Synes dette er måten selv å gjøre det på.

:-)
Har vært uten snus nå i 18 dager, men må innrømme at suget er fortsatt utrolig sterkt. Jeg tygger tyggis isteden, men mangler liksom den greien under leppen.

Regner med at jeg klarer å holde meg, og ikke begynne igjen. Har merket hvor mye penger jeg sparer på det, bare iløpet av denne måneden. Det er overraskende mye! Kanskje litt å lure meg selv å slutte samtidig som jeg fikk lønnsøkning, men men.
Har ikke prøvd å sluttet sjøl men har et par kompiser som klarte det, det einaste probleme de hadde var å ha noe under leppa. Så de begynte me onico nikotinfri snus Koster ca 50kr det blir en del i mengden tilslutt men.

Det er vel en fin start så kan du vel prøve å trappe ned me det og bare prøve å ha sterk tyggi i kjeften hele tiden.
Sitat av Luxcy Vis innlegg
Har ikke prøvd å sluttet sjøl men har et par kompiser som klarte det, det einaste probleme de hadde var å ha noe under leppa. Så de begynte me onico nikotinfri snus Koster ca 50kr det blir en del i mengden tilslutt men.

Det er vel en fin start så kan du vel prøve å trappe ned me det og bare prøve å ha sterk tyggi i kjeften hele tiden.
Vis hele sitatet...
Har selv tenkt på å kjøpe onico. Men tror det er like greit å droppe det nå når det er gått 18 dager. Om jeg kjøper det nå, tror jeg at jeg blir "avhengig" av onico, og da går det nesten like mye penger som på snus, er jeg redd for.