Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 6409
Hei,
Jeg har nettop montert en Tiny Audio C3 i bilen, og stilt inn frekvensen på FM-radioen/spilleren i bilen til den samme som på DAB adapteren.

Den fungerer helt fint, klar og fin lyd uten skurring, det er bare et problem:

Hvert 2 minutt stopper musikken, spilleren i bilen sier «searching», så tar det maks 1 sekund før den kobler seg til igjen og musikken fortsetter automatisk.

Antennen på taket av bilen er knukket, så jeg har allerede bestilt en ny for å se om det hjelper men har dere noen ideer til andre ting jeg kan prøve mens jeg venter? Synes egentlig det er rart om det skulle være antennen, ettersom signalene er helt fine når det fungerer og den detter ut systematisk hvert 2 minutt og ikke sporadisk.

Ha en fin kveld.
Den som bare er der
Jording i antennen. skrap av lakken før du limer på jordingen, pleier å få mye bedre signalmottak da
Om du har en AUX input i bilen vil du jo slippe unna det problemet, og lyden vil uansett bli klarere.


Så lenge spilleren i bilen og ikke DAB-adapteret viser searching så er det ett problem med FM-mottaket i bilen din og ikke DAB antennen.
Hvilken jording mener du? Kan ikke se noen mulighet til å jorde antennen.

Spilleren i bilen har desverre ikke AUX, det hadde såklart blitt brukt istedenfor.
Han snakker om DAB-antennen, og den er det ingen problem med såvidt som jeg forstår første posten din. Det er jo selve spilleren du sliter med, sant?
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Tiny sine DAB enheter er litt spesielle, da de krever god jording for godt mottak.
Forskjellen i signalstyrke for dårlig/ujordet antennen blir rundt 3 dB, eller sagt på en annen måte: En effektiv halvering. Dette fører til at du ikke kan motta gode nok signaler på store deler av veinettet uten jording og loddrett plassering på grunn av at DAB-signalene sendes loddrett.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Bill_Gates; 8. juli 2018 kl. 23:28.
Hey. Hva slags bil har du? Bare sånn for å sjekke om du lett har mulighet for å fikse AUX inngang
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg har en C3+ hvor FM-signalet varer i maks to minutter etter at jeg skrur den på for så å forsvinne helt. Da må den ligge avskrudd i flere timer før senderen virker igjen.
Uten å ha gjort noe så fungerte det fint når jeg satte meg inn i bilen i dag. Om det er spilleren eller adapteren som tuller vet jeg ikke, håper bare den holder seg nå. Takk for tips alle samen.
Somsagt ordne til god jording, har samme dab adapter selv men kan heldigvis kjøre via aux, sjekk om du kan få ettermontert aux i bilen din/gjøre det selv, er 7 mils forskjell i lydkvaliteten samt det er dønn stabilt