Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1077
Noen het som er fra Trondheim som kan guide meg til en raskere linje? Per i dag ditter 4 mann og deler på 12/0.6 fra homenet gjenno en bedriten kobberkabel. INGEN ønsker å tilby oss fiber og ingen aktører kan øke linja for kobberkabelen er så langt unna sentralen. (Det tar meg faen meg 7 minutter å gå til trondheim Torg... kan man bo mer sentralt?) Dette er flaut, synes jeg...
Noen som vet av aktører som kanakje kan snu litt på stener og hjelpe meg? Eller vet dere om noen jeg burde tatt kontakt med?
Har dere kabeltv kan dere sikkert få internett den veien, men det å bo sentralt er som regel ikke noe som gir godt internett. Sentralt betyr som regel gammel bebyggelse og gamle ledninger.
Kobberkabelen går gjerne store omveier frem til sentralen, så avstanden kan man sjeldent beregne ut i fra luftlinje. Ettersom alle som tilbyr internett via kobberkabelen bruker samme kabel, så vil du trolig ikke få raskere nett hos andre operatører. Har du sjekket om du kan få internett via f.eks Canal Digital eller GET kabeltv?
dere kunne vel ha sjekka det før dere flytta inn der. En mulighet er å skaffe seg en personlig 4G bredbåndsrouter. Kan få maksimalt 40mbit tror jeg under ideal forhold. varierer mye
Trondheim er den byen med mest fredet brostein og fredede gater i hele Norge tror jeg. Derfor får nesten ingen i Trondheim sentrum fiber. Det er ikke lov å grave noen steder.