Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2916
Er på utkikk etter en billig måte man kan ringe til store deler av verden. Viktig at kvaliteten er som en normal telefon linje.

Er det noen som bruker hovedsakelig telefon som arbeidsverktøy som har tips? Link eller en guide til hvordan sette opp hadde vært strålende.
Ikke godt å si. Forskjellen på pris mellom ulike tilbydere er ofte marginalt og avhenger av bruken din. Og sist men ikke minst - hvor ringer du fra, Norge?

Jeg ville ha brukt skype fremfor telefon der hvor det er mulig.
Mycall spesialiserer seg på Utenlandssamtaler.
kr 199,- for 250min?

https://mycall.no/bestilling/abonnement
Er skype eller Iptelefoni som brukes gjennom wifi aktuelt?
Det er billigste måte, f.eks phonzo med bria andrid app
Lydkvalitet kommer ann på signalstyrken på trådløs og levrandøren, er neppe HD voice på slike, men lydkvaliteten kan være brukbar uansett.
Er mange plasser rundt på nettet hvor dem selger 1 month subscription på skype calls og du kan ringe så mye du vil.
Dette går for rundt 2$ (15-20kr)
Takk for svar. Ringer ikke fra Norge. Skype er lite aktuelt da kvaliteten ikke er som en normal telefon linje. Iptelefoni er veldig aktuelt. Noen som har satt opp og kan dele erfaringer? Må man ha et abonnemang som på mobil eller fasttelefon?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Takk for svar. Ringer ikke fra Norge. Skype er lite aktuelt da kvaliteten ikke er som en normal telefon linje. Iptelefoni er veldig aktuelt. Noen som har satt opp og kan dele erfaringer? Må man ha et abonnemang som på mobil eller fasttelefon?
Vis hele sitatet...
Skype er jo stortsett betre kvalitet enn vanlege telefonlinjer. Skype er ein variant av VoIP.

Kva er det du vil oppnå? Svar på det vil gjere det enklare å svare...
Det kommer sikkert ann på hastighet på Internet. Når jeg har prøvd Skype tidligere som verktøy har det ikke vært optimalt. Hverken pris på og ringe mobiler eller kvalitet.

Jeg driver og setter opp ett firma og vil oppnå en billig måte og ringe fra et kontor hvor Internett hastighet ikke er et problem.

Så ikke Slashdot stjeler tråden og styrer denne uten at jeg får svar så repeterer jeg at jeg gjerne vil høre erfaringer fra noen som har satt opp IP telefoni.

Har googlet litt rundt etter IP telefoni ble nevnt og ser ut som en god løsning.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
På en god linje synes jeg skype er bedre enn mobil.
Har opplevd å snakke med folk på skype, og så ringe de på mobilen og det er merkbart dårligere.
Er enig med deg når man ringer opp en skype bruker at skype fungerer optimalt. Jeg skal ringe opp fast telefoner og mobiler, dette er forsøkt med Skype. Kommer til å gå for IP telefon og kan nok finne informasjon andre steder en på freak. Takker for råd.
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Så ikke Slashdot stjeler tråden og styrer denne uten at jeg får svar så repeterer jeg at jeg gjerne vil høre erfaringer fra noen som har satt opp IP telefoni.
Vis hele sitatet...
Asshole
Kanskje det er bedre for deg å ringe et profesjonelt firma? Om du mener at folk som hjelper deg stjeler tråden din ved å be om mer informasjon så er kanskje ikke et forum det beste stedet å be om hjelp.

Jeg bruker Skype på mobil til å ringe utland og det fungerer mye bedre enn vanlig mobiltelefon.
Det blir ofte noe forvrengt lyd med vanlig mobil mens over Skype går det bra.

Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Link eller en guide til hvordan sette opp hadde vært strålende.
Vis hele sitatet...
Her har du en step - by - step guide med bilder til hvordan du laster ned og installerer Skype.
http://digitalunite.com/guides/email...download-skype

Og her har du en video som i detalj viser deg hvordan du taster inn telefonnummere og ringer ut med Skype:
https://www.youtube.com/watch?v=x2ScOhWDU6A
Sist endret av Alec; 4. november 2015 kl. 11:46.
Min erfaring er at WeChat har bedre kvalitet enn Skype.
FreePBX er jo en enkel versjon av Asterisk VoIP server å veldig enkelt å settopp, du må dog ha et telefon nr fra et telefon tilbyder hvis du skal sette opp dette selv, ellers så finnes det masse forsellige VoIP hosting levrandører der du selv trenger kun pc med stabilt internett og headsett for å ringe
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Kommer til å gå for IP telefon og kan nok finne informasjon andre steder en på freak. Takker for råd.
Vis hele sitatet...
Poenget er altså at IP-telefoni er ikkje ein standard, og ikkje eit produkt. Viare vil kvaliteten avhenge av ulike faktorer, som kodeker som er støtta av levrandør, og tilgjengeleg bandbreidde.

Skype er IP-telefoni. Så du konkluderer med at IP-telefoni ikkje dekker behovet ditt, og at du vil satse på IP-telefoni...
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Er på utkikk etter en billig måte man kan ringe til store deler av verden. Viktig at kvaliteten er som en normal telefon linje.

Er det noen som bruker hovedsakelig telefon som arbeidsverktøy som har tips? Link eller en guide til hvordan sette opp hadde vært strålende.
Vis hele sitatet...
Trodde Lyca var gode på dette? Uansett det handler om hvilke land du skal i kontakt med. Sjekk http://www.lyca-mobile.no/nor/bundle
Hvis iptelefoni/skype ikke er akt. så hører jeg gode ting om chilimobil. du kan sjekke prisene til forskjellige land: https://www.chilimobil.no/no/kundeservice/priser/
og kontantkort er faktisk billigere der enn abn
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Er enig med deg når man ringer opp en skype bruker at skype fungerer optimalt. Jeg skal ringe opp fast telefoner og mobiler, dette er forsøkt med Skype. Kommer til å gå for IP telefon og kan nok finne informasjon andre steder en på freak. Takker for råd.
Vis hele sitatet...
Altså, når du nevner at Skype ikke funker - men du vil satse på "IP telefon" i samme innlegg passer det seg jævla dårlig å være hoven og sår.

Vær ydmyk, si du ikke har peiling - så hadde sikkert noen gitt deg den hjelpen du etterspurte.

Du kunne kanskje fått tips om løsningene som allerede er utbredt til din type bruk (flere her inne har erfaring innen dette feltet), men du vet..hvem gidder å hjelpe noen som allerede har svaret (uavhengig av om det er korrekt eller ikke..). Dette er trossalt Internett.
Sist endret av bleh; 4. november 2015 kl. 17:17.
Her var det mange som ble tråkket på tærne. Det kommer klart frem i begynnelsen at jeg ikke har peiling på IP telefoni.

Jeg var ikke ute etter en belæring av tekniske begreper men gode løsninger.

Jeg har funnet gode løsninger på Google etter noen nevnte IP telefoni. Linker til de når jeg er logget på en data for ettertiden og andre som søker.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du er klar over avgrensingene som lig i POTS? Det er ikkje utenkjeleg at problema du opplever med skype mot tradisjonelle telefoner kjem av at POTS-nettet har svært avgrensa frekvensområde og kvalitet.
Kan legge til at det blir en telefon som ser ut som en fast telefon men som blir koblet til nettet istedenfor en telefon linje. Abonnemang uten binding med priser på mellom 10-30 øre minuttet spørs litt på hvor man ringer (10 øre til Norge) dette forklart på newbie språk og hva jeg var ute etter.