Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 6404
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, har en kompis som har flyttet til et litt øde sted i Norge. Der har han enda ikke funnet noen som kan selge han, og jeg tviler litt på at han vil klare det med det første.

jeg vil da sende pakken fra Trondheim, nevner ikke hvor jeg vil sende dette.
Hvor stor sjanse er det for at denne pakken vil bli stoppet? Jeg vet han kan nekte all kjennskap til pakken om han mottar den.

Men vil de bruke hund på post som sendes innenlands?

Beklager rotete innlegg.
Lite sannsynlig.

Klin umulig for oss svare på en eventuell stikkprøve.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har fungert flere ganger for meg, men du kan være uheldig.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar!
Hadde det stått fra Amsterdam på pakke så er sjansene 110 for at den blir sjekket grundig og nøye mens de finner ut alt om deg i bakgrunnen og legger inn razzia søknad til påtalemyndigheten.

Men står det Trondheim på den så er det faktisk ingen som rører eller ser den. Den strek koden vil automatisk sende den hele veien frem til destinasjon. Hele systemet her er bygd på at borgere tror blindt på autoritet og de reglene vi er boksa inni. Tro meg du vil aldri se posten sette inn hundrevis av nye ansatte for å sjekke alt internt post.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Riksgrns80 Vis innlegg
Hadde det stått fra Amsterdam på pakke så er sjansene 110 for at den blir sjekket grundig og nøye mens de finner ut alt om deg i bakgrunnen og legger inn razzia søknad til påtalemyndigheten.

Men står det Trondheim på den så er det faktisk ingen som rører eller ser den. Den strek koden vil automatisk sende den hele veien frem til destinasjon. Hele systemet her er bygd på at borgere tror blindt på autoritet og de reglene vi er boksa inni. Tro meg du vil aldri se posten sette inn hundrevis av nye ansatte for å sjekke alt internt post.
Vis hele sitatet...
Som tidligere nevnt så utføres det stikkprøver med narkobikkjer og hasj stinker som faen om det ikke er korrekt pakka i voks eller vakum. Det er en risiko til stede, men den er nok liten.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Som tidligere nevnt så utføres det stikkprøver med narkobikkjer og hasj stinker som faen om det ikke er korrekt pakka i voks eller vakum. Det er en risiko til stede, men den er nok liten.
Vis hele sitatet...
Ja som du sier her det er en liten sjanse der for at de sjekker og den er liten ass. Bare tenk på at 99% av de som gjør dette daglig lever på den lille risken. Dessuten hvem kan bevise at person A sendte den til person B hvis det ikke er fingeravtrykk og alle nekter kjennskap til det.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har sendt hash over til en kompis via posten ett par ganger. Det har fungert hver gang. Har pleid å hule ut ei bok og lagt det inni der. Litt overkill, men morsomt.
Send det som vanlig pakke innpakka godt. Skal være null problem. Sender kan sende fra postkasse anonymt med frimerker ol. og du kan nekte på å ha noe med pakken å gjøre i så måte. Lykke til
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har flere ganger postet saker og ting som ikkje skal bli oppdaget. alt har komt frem.
eneste eg har hørt om som ikkje har komt frem med innelandspost var en forsendelse mellom to kompiser, som røk med i dragsuget når snuten holdt på å buste en gigantisk Bol-disturbutør. Sogn og Fjordane for kansje 8-10 år siden.
Pakkes det skikkelig så vil jeg si at Posten er tryggere enn Hand-to-Hand.
Jeg vet om noen som er blitt tatt for slik. Hvor stor sjanse det er for å bli tatt derimot, vet jeg ikke. Vil tro det er relativt lite sjanse for å bli tatt, men umulig er det ikke. De har nok hunder som lukter på innenlands-post fra tid til annen.

Blir du tatt vil nok alt av data utstyr bli tatt fra deg slik de kan undersøke nettverket ditt m.m. Dette er kanskje værre enn selve straffereaksjonen, hvis du har viktige data på din pc og bruker den til jobb eller lignende. Når de først har tatt beslag på datautstyr kan det ta lang tid før en får det tilbake. Og når en får det tilbake vet man jo ikke hva purken har gjort med datautstyrer, de kan ha installert spionprogramvare, slik at du nok uansett må formatere og reinstallere alt på nytt.

Tviler på at de installerer harware spionutstyr, men hvem vet med disse folka.
Sist endret av Hans Høyhet; 16. mai 2019 kl. 00:05.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
25% eller ca en av seks ganger, ti om du har ekstra flaks. Ja det hender at hunder brukes på innenlands . Er det større mengder eks en plate eller to kan de sette igang spaning på den som pakka er adressert til så han bør leke overraska og nysgjerrig når han oppdager den i kassa. Hmm hva er dette jøss en pakke. Henter man i hemmelig/,fake postkasse er man ganske busta for hvem vanlige som ikke venta på noe hadde sjekka den kassa. Pakka må også sendes helt uten dna spor dvs både fingeravtrykk og celler, spesielt om du har dette registrert hos politiet fra før. Det smarteste er nok at han henter det med selv og heller en større mengde han kan ha på lager og røyke over tid. Kjipt å miste mange tusenlapper i posten men er det snakk om bare en femmer så er det no annet forhold til tapsverdi seff
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Risken blir ikke mindre av å opprette tråder som dette i alle fall :/
Tror du kan puste ganske rolig uansett. Det er ikke 2 gram i brevpost som er høyeste prioritet når de skal sende rundt en knapphetsressurs som narkohunder. Da ønsker de nok mer å fange store forsendelser som krysser landegrensene.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Risken blir ikke mindre av å opprette tråder som dette i alle fall :/
Vis hele sitatet...
Han poster jo fra en anonym konto. Tror du snuten setter i gang med tillatelser osv for å få ut IP slik at de KANSKJE buste en ukjent mengde hasj i posten? Det er ikke sånn de jobber, da tror jeg de ville gått tom for ressurser ganske raskt... tror du har sett litt mye på film ellerno
Hvis det skal sendes med posten er det alltid litt risiko involvert. Selv fikk jeg det tilsendt med trippel vakumpakket bare for å være sikkert. Har blitt stoppet når det kun var vakuumpakket en gang, men heldigvis klarte jeg å nekte meg vekk fra den da jeg alltid får de til å stave navnet mitt feil da mitt navn har 4 forskjellige stavemåter. Innlands er hvertfall tryggere enn internasjonalt.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har blitt "tatt", men siden de ikke kan bevise at du ville ha pakken så blir det vel henlagt etter bevisets stilling.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stemmer. Hvem som helst kan sende en pakke til deg for tøys eller tull. Bare pass på å ha det rydding hjemme hvis du ikke får posten din innen en uke, i tilfelle de vil besøke deg.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Aldri blir tatt for dette og ila en sprekk for noen år siden fikk jeg nesten daglig pakker med alt fra bol, benzo, hasj, heroin, mdma og det som være er.

Er ganske strenge regler på å åpne brev i Norge.


Er du under etterforskning for f eks distribusjon av stoff så kan de nok sjekke posten og den sentralen du sender pakker fra.

Men for Ola nordmann er vi ganske godt ivaretatt når det kommer til brev.

I USA er det være. Der har post tjenesten lov til å dokumentere å ta bilder av alle brev som blir sendt.

Sjekk gjerne datatilsynet for gjeldene regler for innenlands post i Norge.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ut i fra det jeg forstaar, saa er det ikke umulig med forskjellige stikkproever i diverse postterminaler rundt om i landet. Og naa som alt sentrifiseres? Mye mer mulig. Da posten jobber stadig vekk med flere og flere sentraler. Er jo ikke akkurat katastrofe om noe finnes, men er jo noe aa tenke paa.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
vil de bruke hund på post som sendes innenlands?
Vis hele sitatet...
Umulig å anslå, med mindre vi får innspill fra en postansatt. Risikoen er relativt liten sammenlignet med bestillinger fra utlandet. Og det siste innlegget motsier seg selv; posten sentraliserer og effektiviserer så hardt de kan. Dette vil nok øke sannsynligheten for at ting blir plukket opp i stikkprøver. Uansett er vakumering, dypping i voks og god hygiene ved pakking nok til at benektelse ved avhør vil resultere i frifinning.
Det eneste jeg har hørt om innenlands er da onkel hadde en aksjon mot en norsk vendor på darknet. Da gikk det vel med noen i dragsuget. Ellers var det en kompis som påsto at større pakker nå blir sendt gjennom terminal i Oslo uansett om den skal fra Bodø til Trondheim. Han påsto at han hadde dette fra en postansatt, men jeg kan ikke bekrefte det. At det er stor trafikk med droger i innenlands post er vel godt kjent og det har aldri bydd på problemer for folk jeg kjenner. Dette er dog stort sett benzo og psykedelika, men jeg vet av ulike grunner at det sendes en del cannabis innenlands uten at det byr på problemer ifølge visse forum.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
har flere ganger postet saker og ting som ikkje skal bli oppdaget. alt har komt frem.
eneste eg har hørt om som ikkje har komt frem med innelandspost var en forsendelse mellom to kompiser, som røk med i dragsuget når snuten holdt på å buste en gigantisk Bol-disturbutør. Sogn og Fjordane for kansje 8-10 år siden.
Pakkes det skikkelig så vil jeg si at Posten er tryggere enn Hand-to-Hand.
Vis hele sitatet...
i sogn og fjordane? ka i heeelvette. har du kjelde?
Sist endret av miktry; 26. september 2023 kl. 17:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
4år gammel trådordnet seg sikkert
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
I min erfaring er det risky nok til at de som vil unngå enhver risiko, bør unngå å være mottager.

Pakk med hansker og vakumpakker så øker man sjansen for at det går igjennom.

Er det fks en 10er med hasj ville jeg prøvd å få den inn i en emballasje uten at det er er tegn til det, hvis du har noe med lufttett lokk og en liten vakumbag så senker du sjansen betraktelig ihvertfall

Mot hund som direkte sjekker pakken er nok alt slikt mer eller mindre nytteløst,

men første del av spillet er å unngå undersøkelsen/oppmerksomhet til å begynne med

Skriv falsk avsender eller ingenting, eller en sleip mellomting som å skrive avsender utydelig eller skade teksten til den er ubrukelig

Oljer og vape væsker er kanskje aller tryggest i dag, feilmerket eller utmerket, med god forpakning
Sist endret av meaculpaUIO; 26. september 2023 kl. 20:38.