Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3569
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Hei! Har mesteparten av livet mitt blitt sett på som sjenert, og har sosial angst. Jeg har lagt merke til at når jeg har røyket grønt blir den mye verre, noen som har opplevd lignende?
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja. Umulig for meg å ta buss eller gå offentlig på byen/kjøpesentre hvis jeg har røykt mye, blir bare ekstremt ubehagelig. Klarer dette fint ederu.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja. Umulig for meg å ta buss eller gå offentlig på byen/kjøpesentre hvis jeg har røykt mye, blir bare ekstremt ubehagelig. Klarer dette fint ederu.
Vis hele sitatet...
Dette er mer det som blir ansett som "noia" i mine øyne, det er helt normalt når man driver med ikke lovlige drugs.
Det er ikke uvanlig at man kan få økt angst av cannabis. Jeg opplever det samme, selv når jeg ikke er høy, bare jeg røyker cannabis litt ofte en periode så har jeg opplevd generelt økt angst på alle måter.
For min del så føler jeg det avhenger veldig av hva slags strain jeg røyker. En potent sativa kan produsere mye angst, spesielt om jeg ikke er innrøkt/toleransen er lav. En potent Indica vil på sin side gjøre meg roligere og mer avslappet.

Toleransen tror jeg forøvrig er en viktig faktor. Har jeg ikke røyket på lenge blir rusen ganske heftig når jeg røyker igjen, og å være blant folk da blir fort alt for mye, uansett strain.
I perioder hvor jeg røyker mye dog, så merker jeg at den intense ruseffekten går over til en mer håndterbar tilstand, som igjen gjør det lettere å være blant folk igjen.

(litt fjern nå så håper det jeg skriver er forståelig)
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husker jeg fyrte opp en joint også midt under det fikk jeg en ide, dra innom jobben og hente penger... Gikk inn i bussen å innså hvor dårlig idee dette er, kom til jobben også fikk jeg små angst. Så jeg gikk rundt omkring byen stein heller.

Hovedsaken med hasj i helheten er hvor effektiv den er, har du for eksempel vært veldig stein også tenkt "faen jeg burde IKKE kjøre bil" ? Mens du kan være dritings å innse du skal kjøre bil? Akkurat slik fungere hasj for meg iallefall, kan bedømme risiko under hasj rusen fordi den svekker ikke følelser, så slit du med angst kan hasj forverre det.
For meg så gir det mindre sosial angst, hadde sosiale problemer før jeg prøvde Cannabis, Cannabis hjalp meg å bli mer sosial å utfordre mine egne sosiale problemer.
I land det er lovlig er det mange som får cannabis for social anxiety.

Er veldig enig med det Soletti skriver, noia for å gå ute i villmarken(verden) er somregel pga det er ulovlig eller du tror noen kan se du er fjern osv. Spørs selvsagt hvor mye du har inntatt.
Sist endret av Crazy_Bitch; 13. juli 2018 kl. 09:29. Grunn: Feil font tags. + Skriveleif
Det er nok veldig individuelt. Jeg har ikke problemer med å gå ute i offentligheten, bestille mat osv. under påvirkning av cannabis, syns tvert imot det er mye behageligere og avslappende enn til vanlig. Men igjen så har jeg venner som ikke tårer forlate leiligheten i det hele tatt etter en jay.
Sist endret av Stekesmør; 13. juli 2018 kl. 09:41.
Virkelig. Er veldig stille av meg selv når jeg er med venner jeg stoler på og elsker. Ekstremt introvert.
To tredjedeler av mitt liv lever jwg i mitt hode, vilket til tider kan gi angst, spesiellt sosial angst. Cannabis kan gjøre den angsten til ett våkent mareritt.

Det er kun når jeg er in-røyka (røyka daglig i minst 2 uker) eller med benso/opiat i kroppen jeg klarer cannabis i sosiale sammanhang med mer enn en person.

Synes og att angsten fra cannabis er blant den verste av alle droger. En "bad trip" på cannabis uten toleranse synes jeg er verre en "bad trip" på syre.
Eneste som er verre er spice, syntetiske cannabionider.

Om noen satt en 9mm mot panna og tvang meg til å velge mellom bly og spice, hadde heg sagt bly uten att tveka.

Sorry for OT.

Skulle jeg ta ett break nå, trur jeg ikke att jeg hade begynt med det igjen.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg sliter med sosial angst og ett par ganger i året opplever jeg panikkangst i spesifikke situasjoner.

Når jeg røyker grønt blir jeg 3n annen person og angsten forsvinner, dette vedvarer ofte i 3-7 dager etter jeg har røyket også.
Tror nok mye av denne angsten ligger i det og bli «busta» eller at folk glaner på deg fordi du tror det er mye lettere og se en det egentlig er.

Slutt og glan folk i øya for og se om de glaner på deg så skal du plutselig få se at det ikke er så mange som glaner allikevell.
Som regel ja,fordi jeg blir mer selvbevvist under rusen.Cannabis er uansett ett rusmiddel jeg liker å røyke alene eller sammen med 1-2folk jeg kjenner godt,så påvirker meg ikke så mye.Men sammen med et par pils funker det smooth å røyke i sosiale lag.Men det finnes noen strains med høyt cbd nivå/eller riktig balanse mellom thc å cbd som ikke forverrer angsten at all,noen har også angst dempende effekt.
Sist endret av JayHova; 13. juli 2018 kl. 13:20.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Som regel ja,fordi jeg blir mer selvbevvist under rusen.Cannabis er uansett ett rusmiddel jeg liker å røyke alene eller sammen med 1-2folk jeg kjenner godt,så påvirker meg ikke så mye.Men sammen med et par pils funker det smooth å røyke i sosiale lag.Men det finnes noen strains med høyt cbd nivå/eller riktig balense mellom thc å cbd som ikke forverrer angsten at all,noen har til og å med angst dempende effekt.
Vis hele sitatet...
Så er det jo også strains som kan forverre effekten (gjerne de med høye THC nivåer)

"One of the worst side effects of THC is anxiety and paranoia. Though small amounts of THC are likely to only induce mild paranoia or social anxiety, edibles and large doses can cause exaggerated side effects.
THC is known to relieve anxiety in smaller doses and increase it in larger; this is due to its biphasic effects, meaning it can have two opposite effects in high doses. Furthermore, some people are genetically predisposed to experience anxiety with cannabis as a result of brain chemistry."

https://www.leafly.com/news/cannabis...h-thc-cannabis
Cannabis har aldri gitt meg mer sosial angst. Ulovligheten rundt det derimot...

Røyket definitivt bedre vare i Amsterdam, men nesten alt av den "vanlige" sosiale angsten forsvant.

Men det er nok veldig forskjellig; alt fra set og setting til vare og bagasjen man har med seg i hodet når man blazer opp
Jeg får lett noia/lettere angst nesten hver gang jeg røyker. Noe som er så og si hver dag. Var bedre i Amsterdam, men får fortsatt plutselig litt nok. Blir å trappe ned nå i sommer.
Cannabis med nok CBD og lignende virkestoff hjelper veldig mot at man blir så oppskrudd. Ulempen er at effekten blir svakere og at man ikke er høy like lenge.
Bruker cannabis hver dag og må reduseres mengden litt hvis jeg ikke har tilgang til noe med greit CBD innhold. Litt pga. noia men mest fordi jeg får hangover av cannabis med høyt THC innhold og lavt innhold av andre virkestoff.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Føle rmeg igjen i det du sier jaffar, har mest sannsynlig noe med å si at jeg har røyket potent sativa i det siste ja, 20% Thc 0% cbd...
Jeg får ingen negative effekter av andre rusmidler, men som Shulgin og kona hans hater jeg cannabis pga effektene som beskrevet her. Det har ingenting med at det er ulovlig, bare at min neurochemistry ikke er fornelig med cannabis.
Tror også det er mer "noia" hvis det gjelder å være et sted hvor andre ikke skal se at du røyker, eller med folk som ikke har røyket. Ellers har det mye med setting og gjøre. Hvis jeg er komfortabel, uansett om det er kjente eller ikke, blir jeg gjerne mye mer pratsom etter røyk, og litt mer "Gi faen" holdning.
Hei mekkelek.

Jeg har alltid vært en utadvent person, ansett meg selv som sterk psykisk; bortsett fra når jeg har røyka; som andre her forteller, har hatt «noia» for å gå inn på butikken etc etc.

Jeg er klar over at alle ikke reagerer likt her og at noen (kanskje jeg) har undeligende sygdommer som kan slå ut, men jeg har en historie med hyppige bruk, og har fått varige men? (vil si forbigående sosial angst).

Har vært rusfri en lang periode nå, og har jobbet hardt for å komme tilbake.

Jeg tror ikke dette er et problem for de som klarer å bruke. Ikke som meg, missbruke.

Ta vare på deg selv, husk at du har mange år du skal leve med deg selv

-Lohfern