Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 7457
Jeg skulle ha laget en app, og ser etter noen som kan hjelpe meg med det.

Det er en app som ligner en kalkulator der jeg putter inn fiske vekt og lengde så får jeg ut noe som kalles K- faktor.

her er to lenker, en som viser hele tabellen og en som har en kalkulator slik jeg ønsker.

https://www.fiskeavisen.no/k-faktor-...sin-kondisjon/

https://www.hooked.no/pluss/a/k-fakt...kens-kondisjon
Bare lag bokmerke til sida med kalkulatoren og en snarvei på hjem screenen så blir det jo som en webapp.
Ellers er det vel bare en javascript kalkulator på den sida så du kan finne kildekoden ved å høyreklikke, så finnes det sikkert noe til android som lar deg kjøre javascripts lokalt.
Finnes det virkelig ikke en K-faktor app?

Spør om folkene bak FiskHer kunne tenke seg å legge til denne funksjonaliteten.
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Vil ikke være avhengig av nett for er ofte ikke det der vi fisker. Ang fiskher appen så er det en svindyr app hvis man ønsker alle fungsjoner.
Hvis du ikke vil styre med å lage en app for det, kan dette fikses relativt enkelt i Excel eller Google Sheets, og vil fungere offline. Hadde et Excel-ark for dette i studietiden, men tviler på at jeg klarer å oppdrive det i farta. Men tror det skal være mye enklere å lage enn en hel app.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Vil ikke være avhengig av nett for er ofte ikke det der vi fisker. Ang fiskher appen så er det en svindyr app hvis man ønsker alle fungsjoner.
Vis hele sitatet...
Hva er billigst. Å betale for en app noen allerede har laget eller betale utviklere ~1000kr/time for å lage den for deg? Eller forventer du at andre skal implementere behovet ditt uten å få noe igjen for det?
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Sitat av liasis Vis innlegg
Hva er billigst. Å betale for en app noen allerede har laget eller betale utviklere ~1000kr/time for å lage den for deg? Eller forventer du at andre skal implementere behovet ditt uten å få noe igjen for det?
Vis hele sitatet...
jeg betaler gjerne noen for og lage det. og FiskHer har ikke den fungsjon.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Vil ikke være avhengig av nett for er ofte ikke det der vi fisker. Ang fiskher appen så er det en svindyr app hvis man ønsker alle fungsjoner.
Vis hele sitatet...
Selv om jeg er enig så har den kostet millioner å utvikle og koster ganske mye å drifte.

Sitat av Sterol91 Vis innlegg
jeg betaler gjerne noen for og lage det. og FiskHer har ikke den fungsjon.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt sikker på at de vil vurdere å implementere en slik funksjon om de ser et behov.

Hvor mye vil du betale for en slik app? Jeg kjenner noen utviklere i et lavkostland som kunne vært interessert men vi snakker nok om 5 - 6000kr som et minimum.
Selv om kalkuleringen er ganske rett frem så er det en del arbeid uansett, siden den må fungere offline vil det nok ikke holde med et webview.
Sist endret av random105675; 29. mai 2021 kl. 14:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei, lagde meg bruker kun for denne posten. Jeg kan gjøre det for 2500 hvis den kun skal ha K-faktor kalkulator som fungerer offline på Android og IOS. Om den skal ha noen flere funksjoner så kan det hende jeg må ta mer for det. Om det høres greit ut så bare ta kontakt, klarer å utvikle den ganske så raskt
Hvis jeg ikke har misforstått noe veldig, er det en enkel og simpel kalkulator i form av app du er ute etter?
Et kjapt søk på google sier at det fint skal være mulig å lett pakke en enkel html til apk.
Klasket sammen noe fort, som muligens da kan brukes (trykk run i menyen oppe).

Tror Android skal klare å kjøre nettsider lokalt også, men så ut til å muligens være noe styr å sette det opp.
Sist endret av Lanjelin; 29. mai 2021 kl. 15:51.
+1 på forslaget om Excel. Bare bruk Google sheets og ha 2 celler du kan skrive inn tallene i, og en tredje med formelen for å regne det ut. Og bare velg "avalible offline" på telefonen din.
Prøvde for gøy å lage en liten app i React Native, selv om jeg har svært begrenset erfaring med React, og ingen med React Native.

Først lagde jeg et React Native project i IntelliJ Ultimate. Se reactnative.dev for mer info.

Lagde så et component kalt Calculator.js som jeg la i ./components/Calculator.js

Kode

import React, {useState, useEffect} from 'react';
import {SafeAreaView, StyleSheet, Text, TextInput} from 'react-native';

const Calculator = () => {
  // Hooks
  const [kfactor, setKfactor] = useState(0);
  const [length, setLength] = useState(0);
  const [weight, setWeight] = useState(0);

  // Oppdaterer kfactor når length og weight endres
  useEffect(() => {
    if (weight > 0 && length > 0) {
      setKfactor((weight * 100) / (length * length * length));
    }
  }, [weight, length]);

  // Returnerer JSX
  return (
    <SafeAreaView>
      <Text style={styles.text}>K-Factor: {kfactor.toFixed(2)}</Text>
      <Text>Grams:</Text>
      <TextInput
        style={styles.input}
        onChangeText={setWeight}
        value={weight}
        placeholder="Weight in grams..."
        keyboardType="numeric"
      />
      <Text>Centimeters:</Text>
      <TextInput
        style={styles.input}
        onChangeText={setLength}
        value={length}
        placeholder="Length in centimeters..."
        keyboardType="numeric"
      />
    </SafeAreaView>
  );
};

// Styling
const styles = StyleSheet.create({
  input: {
    height: 40,
    margin: 12,
    borderWidth: 1,
  },
  text: {
    fontSize: 30,
  },
});

export default Calculator;
Vis hele sitatet...
Og i ./App.js importerer jeg komponenten jeg lagde:

Kode

import React from 'react';
import Calculator from './components/Calculator';
const App: () => Node = () => {
  return <Calculator />;
};

export default App;
Vis hele sitatet...
Resultat:
Vis hele sitatet...
Sikkert masse bad practices og bugs og alt mulig rart, men skal ikke så mye til for å lage en enkel app i Android
Sist endret av sudo; 29. mai 2021 kl. 17:19.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Jeg skulle ha laget en app, og ser etter noen som kan hjelpe meg med det.
Vis hele sitatet...
Det er stor forskjell på å hjelpe deg med å lage en app, og å lage deg for deg.
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Hvis jeg ikke har misforstått noe veldig, er det en enkel og simpel kalkulator i form av app du er ute etter?
Et kjapt søk på google sier at det fint skal være mulig å lett pakke en enkel html til apk.
Klasket sammen noe fort, som muligens da kan brukes (trykk run i menyen oppe).

Tror Android skal klare å kjøre nettsider lokalt også, men så ut til å muligens være noe styr å sette det opp.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det jeg ønsker ja. Og som du sier er det veldig lett og pakke inn html til apk.