Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3527
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hallais, jeg må våkne litt tidlig pga jobb. Alarmen er på 05:45, men våkner ikke før 06:00.

Det som er casen da er at jeg går på 200mg seroquel for søvnen og den funker drit bra! Har god toleranse men jeg føler meg som en zombie når jeg våkner (hvis jeg våkner)

Er det noe spesielt som faktisk funker mot søvn unntatt imovane, stilnoct osv pga jeg har en rushistorikk så for ikke skrevet ut b-preperater
Hvor lenge sover du?
Jeg må ha mine 8t, så våkner jeg enkelt.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
200mg er 4xdosen for søvn..ikke rart du er zombie når du våkner..
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Hvor lenge sover du?
Jeg må ha mine 8t, så våkner jeg enkelt.
Vis hele sitatet...
Jeg legger meg i 22:00, kan være 23:00 senest. Det er 7-8 timer, så jeg sover godt.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
200mg er 4xdosen for søvn..ikke rart du er zombie når du våkner..
Vis hele sitatet...
Jeg har gått på dette veeeldig lenge, så legen har bare økt dosen, jeg sovner ikke av 25-50mg
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ingenting hjelper. Står opp 05 hver dag og legger meg 20:30. Er zombie helt til klokken 10-11 på formiddagen
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
200mg er 4xdosen for søvn..ikke rart du er zombie når du våkner..
Vis hele sitatet...
En lege sa maksdose for søvn var 150mg men i går ble jeg fortalt av annen lege at noen bruker så mye som 1000 mg seroquel for søvn og mente det var veldig forskjellig hva kropper tålte og trengte. Det er nesten så jeg ikke tror det men den legen er dyktig på alt annet. Jeg var på sykehustime og vi snakket om bruk av seroquel for søvnproblemer.
Selv ligger jeg på 100mg nå men starta på 25 og fikk bedre effekt av 25 enn nå på 100 så det er tydeligvis en toleransebygging inne i bildet med den type medisin.

Dere som bruker over 100mg har dere fått økt vekt? For det har jeg så derfor vil jeg helst ikke høyere opp i dose men sover faen ikke gjennom natta og er utslitt hele tida.. :/
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hallais, jeg må våkne litt tidlig pga jobb. Alarmen er på 05:45, men våkner ikke før 06:00.

Det som er casen da er at jeg går på 200mg seroquel for søvnen og den funker drit bra! Har god toleranse men jeg føler meg som en zombie når jeg våkner (hvis jeg våkner)

Er det noe spesielt som faktisk funker mot søvn unntatt imovane, stilnoct osv pga jeg har en rushistorikk så for ikke skrevet ut b-preperater
Vis hele sitatet...
Kjipt og streit svar men har du prøvd sånn våkne opp lampe? Eller ta medisinen tidligere på kvelden? Senest kl 20 sier legen min
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når du skal opp 0545 ville jeg tatt seroquellen senest kl 19 og lagt meg 20
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hallais, jeg må våkne litt tidlig pga jobb. Alarmen er på 05:45, men våkner ikke før 06:00.

Det som er casen da er at jeg går på 200mg seroquel for søvnen og den funker drit bra! Har god toleranse men jeg føler meg som en zombie når jeg våkner (hvis jeg våkner)

Er det noe spesielt som faktisk funker mot søvn unntatt imovane, stilnoct osv pga jeg har en rushistorikk så for ikke skrevet ut b-preperater
Vis hele sitatet...
Med seroquel må jeg ta de nesten minimum 14-16t før jeg skal stå opp. Jeg får imovane med rusmisbruk hos lege, har du prøvd?
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjipt og streit svar men har du prøvd sånn våkne opp lampe? Eller ta medisinen tidligere på kvelden? Senest kl 20 sier legen min
Vis hele sitatet...
Tar den i 21 tiden også tar det ca en time før den virker

Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Med seroquel må jeg ta de nesten minimum 14-16t før jeg skal stå opp. Jeg får imovane med rusmisbruk hos lege, har du prøvd?
Vis hele sitatet...
Skjer ikke at jeg får noe sånt utskrevet Får ikke medisiner for ADDen min engang
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tar den i 21 tiden også tar det ca en time før den virker



Skjer ikke at jeg får noe sånt utskrevet Får ikke medisiner for ADDen min engang
Vis hele sitatet...
Tipper du får det om du kan vise at du har vært rusfri? Medisiner for ADD kan hjelpe jævla mye på søvn iallfall.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Med seroquel må jeg ta de nesten minimum 14-16t før jeg skal stå opp. Jeg får imovane med rusmisbruk hos lege, har du prøvd?
Vis hele sitatet...
Får du imovane som langtidsbehandling og er den like effektiv etter lang tids bruk? Legen min har alltid påstått at de ikke kan brukes mer enn 14 dager sammenhengende men jeg sov bra de 14dagene, men siden jeg har et langtidsproblem satt han meg på seroquel i stedet
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tar den i 21 tiden også tar det ca en time før den virker
Vis hele sitatet...
vil råde deg til å ta dem et par timer tidligere for å være opplagt et par timer før om morran
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Får du imovane som langtidsbehandling og er den like effektiv etter lang tids bruk? Legen min har alltid påstått at de ikke kan brukes mer enn 14 dager sammenhengende men jeg sov bra de 14dagene, men siden jeg har et langtidsproblem satt han meg på seroquel i stedet
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt det i over 1 år i strekk så si, ute problemer. Har også hatt noen perioder jeg ikke bruker det. Noen leger mener imovane er relativt trygt mens andre er mere forsiktig. Får imovane som langtidsbehandling ja.
Var på rusbehandling for 6 år siden, men har holdt meg på matta siden da og det vet legen. Kan være derfor jeg for B-preparater (stort sett imovane og vival ved behov).
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En lege sa maksdose for søvn var 150mg men i går ble jeg fortalt av annen lege at noen bruker så mye som 1000 mg seroquel for søvn og mente det var veldig forskjellig hva kropper tålte og trengte. Det er nesten så jeg ikke tror det men den legen er dyktig på alt annet. Jeg var på sykehustime og vi snakket om bruk av seroquel for søvnproblemer.
Selv ligger jeg på 100mg nå men starta på 25 og fikk bedre effekt av 25 enn nå på 100 så det er tydeligvis en toleransebygging inne i bildet med den type medisin.

Dere som bruker over 100mg har dere fått økt vekt? For det har jeg så derfor vil jeg helst ikke høyere opp i dose men sover faen ikke gjennom natta og er utslitt hele tida.. :/
Vis hele sitatet...
Syntes det er direkte uansvarlig av leger å gi antipsykotikum over en lav sko der en av de mange bivirkningene er søvnighet

Å bruke fra 200mg og opp er antipsykotiske doser , å pushe et menneske 1000mg for å se hva kroppen tåler er jo helt spinnvillt for å ikke nevne hva det gjør med psyken..
Men dopamin reseptor blokkeringen er fin ting for å skru av diverse sentralstimulerende midler..

Fra legeforeningen sitt eget tidsskrift

https://tidsskriftet.no/2019/09/kron...en-sovemedisin
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Syntes det er direkte uansvarlig av leger å gi antipsykotikum over en lav sko der en av de mange bivirkningene er søvnighet

Å bruke fra 200mg og opp er antipsykotiske doser , å pushe et menneske 1000mg for å se hva kroppen tåler er jo helt spinnvillt for å ikke nevne hva det gjør med psyken..
Men dopamin reseptor blokkeringen er fin ting for å skru av diverse sentralstimulerende midler..

Fra legeforeningen sitt eget tidsskrift

https://tidsskriftet.no/2019/09/kron...en-sovemedisin
Vis hele sitatet...
Har lest den linken og fortalt om det til alle legene jeg har diskutert seroquel med og ingen leger jeg har møtt sier seg enig i at det er dumt å bruke som sovemedisin. De sier det er et veldig godt alternativ men som alt annet er det sikkert forskjellig fra lege til lege.. Jeg var skeptisk først siden det er antipsykotika men den gir visst i følge sist lege jeg snakka med denne uka gode resultater på alt fra søvn til bipolar og boarderline til psykoser
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har lest den linken og fortalt om det til alle legene jeg har diskutert seroquel med og ingen leger jeg har møtt sier seg enig i at det er dumt å bruke som sovemedisin. De sier det er et veldig godt alternativ men som alt annet er det sikkert forskjellig fra lege til lege.. Jeg var skeptisk først siden det er antipsykotika men den gir visst i følge sist lege jeg snakka med denne uka gode resultater på alt fra søvn til bipolar og boarderline til psykoser
Vis hele sitatet...
Jepp så lenge de kan skrive ut noe med liten til ingen misbrukspotensial gjør det jo ingenting om blodsukkeret øker samtidig med matlysten, prolaktin økes, kolesterol økes..
Du kan pådra deg diabetes, hjertefeil og et syndrom..

Bli feit med bitch tits, nedsatt sexlyst og null spermproduksjon med diabetes på toppen der, neste generasjon nozinan blir bare litt mindre ape
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Jepp så lenge de kan skrive ut noe med liten til ingen misbrukspotensial gjør det jo ingenting om blodsukkeret øker samtidig med matlysten, prolaktin økes, kolesterol økes..
Du kan pådra deg diabetes, hjertefeil og et syndrom..

Bli feit med bitch tits, nedsatt sexlyst og null spermproduksjon med diabetes på toppen der, neste generasjon nozinan blir bare litt mindre ape
Vis hele sitatet...
Litt off topic, men som du nevner så øker seroquel prolaktin. Ikke bruk seroquel om en bruker 19-nor steroider.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Jepp så lenge de kan skrive ut noe med liten til ingen misbrukspotensial gjør det jo ingenting om blodsukkeret øker samtidig med matlysten, prolaktin økes, kolesterol økes..
Du kan pådra deg diabetes, hjertefeil og et syndrom..

Bli feit med bitch tits, nedsatt sexlyst og null spermproduksjon med diabetes på toppen der, neste generasjon nozinan blir bare litt mindre ape
Vis hele sitatet...
Kan man lese om dette her noe legit sted med økt fare for diabetes, hjertefeil, nedsatt spermproduksjon og sexlyst?
Eller er det fra bivirkningarket blandt 1<10000? Føler at alt har ille potensielle bivirkninger skrevet opp også paracet og Ibux men det er urovekkende om det du sier er vanlig konsekvens eller direkte sammenheng og ikke bare blandt "mulige bivirkninger"
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Jepp så lenge de kan skrive ut noe med liten til ingen misbrukspotensial gjør det jo ingenting om blodsukkeret øker samtidig med matlysten, prolaktin økes, kolesterol økes..
Du kan pådra deg diabetes, hjertefeil og et syndrom..

Bli feit med bitch tits, nedsatt sexlyst og null spermproduksjon med diabetes på toppen der, neste generasjon nozinan blir bare litt mindre ape
Vis hele sitatet...
Har du tips til noen andre effektive sovemedisiner for langtidsbruk? For min del er det seroquel eller store mengder ulovlig rus så seroquel har vært en livredder. Ikke uten vektøkning og div tho så jeg skulle helst visst om noe annet
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan man lese om dette her noe legit sted med økt fare for diabetes, hjertefeil, nedsatt spermproduksjon og sexlyst?
Eller er det fra bivirkningarket blandt 1<10000? Føler at alt har ille potensielle bivirkninger skrevet opp også paracet og Ibux men det er urovekkende om det du sier er vanlig konsekvens eller direkte sammenheng og ikke bare blandt "mulige bivirkninger"
Vis hele sitatet...
kan lese på felleskatalogen, diabetes, seksuell dysfunksjon, ingen anelse om spermproduksjon tho men merket sexlysten gikk ned når jeg sto på 200mg og opp. står som mindre vanlig 1/1000, men er kjente problemstillinger på antipsykotika egentlig, økning av kolesterol er svært vanlig 1/10
Sist endret av mrracerhacker; 15. juni 2022 kl. 20:58.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Jeg gikk helt opp til 300mg døgnet en periode. Det var no dritt men man blir jo vant til det. Men som flere har poengtert her inne så skal det ikke være nødvendig enn å ta maks 100mg.

Ville anbefalt deg å trappe ned med 25mg hver uke feks til du er nede på 100 men helst enda lenger. Jeg trappet ned til 25mg fra 300 og etter en liten stund sov jeg vel så bra.

Når sovnet du om kveldene/natten? Er det lett å sovne men du våkner lett flere ganger i døgnet? Det er noe som heter forsinket søvnfasesyndrom, som gjelder mange av oss som av en eller annen grunn sliter med å sovne før 2-3 tiden om natta.

Hvis du velger å prøve å trappe ned så skaff deg noe melatonin i tillegg da melatoninen kan være med på å gjenopprette riktig søvnsyklus.

Du veit sikkert alt dette med skjermbruk og sol/d-vitaminer så tidlig på dagen som mulig. Minst 20 min med ordentlig dagslys er det vel de sier.

Blir du zombie som du sier så har nok quetapinen noe av skylda. 200mg er for mye, du kan fint trappe det ned.
Får selv 5mg melatonin, funker bra for søvn.
tre ting jeg må ha for å våkne på en god måte:
1. Telefonen ligger i stua koblet til reciever, Google Clock + Spotify shuffle på en rolig og grei spilleliste.

2. Wakeup light, går som regel på ca 30 min før jeg skal opp, de dagene jeg husker å skru på denne er det betydelig lettere å stå opp. Spesielt i mørketiden!

3. Timer på varmeovn på soverommet. Jeg blir liggende ekstra lenge under dyna hvis rommet er iskaldt, så jeg lar varmen gå på ca 1 time før jeg skal stå opp, så det er levelig temperatur for en nyvåknet kald kropp.

bonuspunkt: det har blitt lettere for meg å våkne når jeg skal etter jeg fikk en mer stabil døgnrytme. Før var det mye dilling på nettene hvor jeg la meg tidligst kl3. etter jeg forandret "leggetiden" til kl01 har det blitt stabilt bedre, og jeg sover ikke utpå dagene lenger.
Jeg tror du burde ta opp dette med fastlegen. Det finnes kanskje noe bedre å hjelpe til med søvnen enn 200mg quetiapin, som forøvrig ikke i utgangangspunktet er anbefalt leger å skrive ut som sovemedisin. [1]

Det kan være du får prøve noe annet som fungerer bedre. Ved god fysisk aktivitet daglig, så kanskje du ikke en gang behøver medisinsk hjelp for å sove godt nok.