Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2859
Er det noen her som vet hvordan jeg bør trappe ned når jeg har gått på 15mg Sobril én gang daglig i 2 mnd?

Har brukt det mot angst.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trapp ned til 2-3 ganger i uken i en måned så 1 gang i uken. Ingen fare
Om mulig bare slutt uten å trappe ned, det er ikke store doser og ikke så veldig lenge. Tror ikke du kommer til å merke spess med abstinenser.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
15mg i 2mnd? Nedtrapping er ikke nødvendig.
Tusen takk for svar alle sammen��
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er best, sobril eller lyrica? Mot angst. Og mtp på hvem som er enklest og slutte med?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er best, sobril eller lyrica? Mot angst. Og mtp på hvem som er enklest og slutte med?
Vis hele sitatet...
Lyrica er best for angst, lyrica har værst abstinenser.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Speedfrik Vis innlegg
Lyrica er best for angst, lyrica har værst abstinenser.
Vis hele sitatet...
Hvordan er sobril? Funker det nogenlunde?
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Personlig synes jeg 2.5 mg Vival fungerer bedre til daglige gjøremål med angst enn en hel Sobril f.eks.

Til trådstarter, det skal normalt sett ikke være noe problem å gå rett av de mengdene sobril innenfor tidsperspektivet du beskriver.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan er sobril? Funker det nogenlunde?
Vis hele sitatet...
Til en viss grad, sobril er veldig begrensa, du kan spise 10stk i grei form uten effekt, men det skal visstnok ha en liten virkning på angsten. Spør heller legen din om å få begynne på Vival.
sobrilen slutter du med en fredag, svetter og er litt hissig lørdag og søndag(lag noe god mat og kos deg hjemme med en film eller tre) så er det good 2 go på mandag-tirsdag
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
sobrilen slutter du med en fredag, svetter og er litt hissig lørdag og søndag(lag noe god mat og kos deg hjemme med en film eller tre) så er det good 2 go på mandag-tirsdag
Vis hele sitatet...
What, så tre dager med bivirkninger når jeg trer av?
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Speedfrik Vis innlegg
Til en viss grad, sobril er veldig begrensa, du kan spise 10stk i grei form uten effekt, men det skal visstnok ha en liten virkning på angsten. Spør heller legen din om å få begynne på Vival.
Vis hele sitatet...
Jeg har null erfaring med piller. Har bare brukt alko. Men trenger noe for og ta når jeg f.eks skal ha forelesning osv. Hva kan du anbefale? For en nybegynner som ikke vil bli narkoman, som hvor en dose 2-3 ganger i mnd er trygt.
Jeg har fått foreskrevet 5mg Vival i forbindelse med sykdom og stor belastning i nærmeste familie. Jeg har ut en dose á 20 5mg stk , som jeg tar ut ca hver mnd og har gjort det i ca et halvt år. Jeg "binger" glasset i løpet av en ukes tid og har enn så lenge ikke kjent på noen uro i de 3-4 ukene jeg venter på ny resept. Det har vært høyt trykk i hjemmet på grunn av alvorlig diagnose hos samboer, som jeg har to små barn med, så jeg må ærlig innrømme at å bruke dette i et kanskje litt for rusorientert øyemed for min del, har vært en kjær avkobling. 10 mg Vival før kveldstid med mye stress og press har i alle fall gjort underverker for meg. Periodene uten har jeg nok riktignok kompensert med litt andre greier. Vanskelig å lande på hva som er riktig når det er mye som stormer i livet, gitt..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Speedfrik Vis innlegg
Lyrica er best for angst, lyrica har værst abstinenser.
Vis hele sitatet...
helt enig

forskjellen på valium å sobril er at sobrilen tar litt lenger tid før den funker å den topper ikke helt. men om du har bra effekt på sobril så er det enkelt å gå av, valium er noe som kommer fort å går av ganskje kjapt også, spiser du 2 stk og ikke har vært borti pillere før vill du kjenne det godt å det gjør du forsåvidt om du har vært borti pillere også. om du sliter med angst å sobril holder så er det faktisk det preparatet som er enklest å forholde seg til, du vill ikke få store bivirkninger når du går av. viss du har god selvkontroll å liker att det svinger litt så er valium best, men denne burde du ikke spise daglig for da må du trappe ned å bruke tid, leste av en her oppfor dette inlegget som tar ut 20 i mnd å hive innpå 2 i slengen nå å da, å det er en måte jeg er ganske sikker på att du klarer å forholde deg til å som sagt har du selvkontroll vill dette fungere godt, men bare ha i bakhodet att dette er medisiner som det er fort gjort å bli gla i, så alltid tenk over hvor mye du vill tilatte deg selv å spise iløpet av periode å følg det.
lyrica er supert mot angst, å det er lett å bli gla i sorten, får legen til å skrive ut dette må du også huske på att det er best å forholde seg til å ikke ta det daglig, ta det ved behov å ikke la det være ett daglig ett
Sist endret av hekzpro; 15. september 2022 kl. 16:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.