Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1978
Hei.
Da jeg har prøvd zonnic munnspray og nicotinell tablett, og snus, spør jeg her før jeg kjøper mer. Røykesluttproduktene jeg nevnte svir i halsen og smaker vondt, så jeg nesten får brekninger. Har noen erfart stor forskjell bland midlene (tyggis, inhalator, nicotinell kontra nicorette), eller en som gir mindre ubehag?
Anonym bruker
"Rik Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan ikke svare deg ang røykeslutt produktene men vil bare si stå på og at det er mulig å klare det uten røykesluttprodukter og! Jeg er et år røykfri nå i februar
Gå til lege å spørr om hjelp. Jeg fikk champix og det funket utmerket. Koster litt men det gjør jaggu røyk også.

Mange som snakker om bivirkninger, jeg hadde ingen. Ikke værre enn å la vær om bivirkninger blir for mye.

Om det var champixen/placeboeffekt eller den ansvarsfølelsen av "avtalen" med legen vet jeg ikke, men funket veldig bra for meg.
E cig for fanden!
Det er ikke produktene men Nikotinen som skaper ubehag så det vil bare variere med graden av ubehag alt ettersom hvordan du ønsker å innta dritten.

Sitat av Antiex Vis innlegg
E cig for fanden!
Vis hele sitatet...
E-sig blir også ubehagelig ettersom nikotinen andelen øker. For meg ble det enten å blande så det røsker litt eller så blir man bare gående å sutte på dritten uten å få noe nikotindrag.
Sist endret av meitemark; 8. september 2022 kl. 12:21.
Sitat av Dough Vis innlegg

E-sig blir også ubehagelig ettersom nikotinen andelen øker. For meg ble det enten å blande så det røsker litt eller så blir man bare gående å sutte på dritten uten å få noe nikotindrag.
Vis hele sitatet...
syntes ecig funker men blir det samme som du sier, men man må jo trappe ned etterhvert og så slutte, krever disiplin samme hva man går for, men ikke lett
Sitat av Mekkern Vis innlegg
Hei.
Da jeg har prøvd zonnic munnspray og nicotinell tablett, og snus, spør jeg her før jeg kjøper mer. Røykesluttproduktene jeg nevnte svir i halsen og smaker vondt, så jeg nesten får brekninger. Har noen erfart stor forskjell bland midlene (tyggis, inhalator, nicotinell kontra nicorette), eller en som gir mindre ubehag?
Vis hele sitatet...
Med munnsprayen bør du ha det lenger i munnen før du svelger.
Dersom slimhinnene ikke har tatt opp nok av nikotinen vil det irritere øvre del av halsen når du svelger det.

Jeg venter ofte 1-2 minutter før jeg svelger, og da merkes det nesten ikke. Det var også verre de første dagene når jeg begynte med sprayen.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rosander Vis innlegg
Med munnsprayen bør du ha det lenger i munnen før du svelger.
Dersom slimhinnene ikke har tatt opp nok av nikotinen vil det irritere øvre del av halsen når du svelger det.

Jeg venter ofte 1-2 minutter før jeg svelger, og da merkes det nesten ikke. Det var også verre de første dagene når jeg begynte med sprayen.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. I frustrasjon kastet jeg, kanskje uheldigvis, sprayen; så jeg bruker nå snus.
Har du prøvd champix? Piller.
Jeg begynte å hikke av dem, men fulgte bruksanvisningen videre.
Ble røykfri i et år.
Pillene tok bare vekk det verste suget, så tilslutt glemte jeg at jeg røyket.

Mange får kjipe bivirkninger, men er kanskje verdt å prøve. Da kommer du av nikotin, istedet for å bare begynne på et nytt produkt.
den sprayen tar det tid å bli vant med. Prøver å ikkesant spray den bak i munnen, men heller under tunga og la det bli der en stund.