Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 6431
Hei Freakforum. Har gjort litt research og funnet ut ved endel testing at min komfortpromille/cruisespeed er 1.5-2.1. oppfordrer alle til å finne sin ved hjelp av alkometer og lignende. vi er alle forskjellige, dette er spennende.
Har aldri sjekket min promille, men min komfortpromille er vel når alle jentene er fine )
Interessant tråd, mener å huske å ha lest et sted at de fleste har mest nytelse av alkohol ved 0.5 promille...
Meget mulig at dette var statspropaganda med intensjon å begrense helgefylla, skal se om jeg finner en link...
Sist endret av Vargas; 4. august 2011 kl. 00:12.
Alt går egentlig greit, sålenge jeg går hjem når de stygge damene begynner å bli pene.
Sitat av Vargas Vis innlegg
Interessant tråd, mener å huske å ha lest et sted at de fleste har mest nytelse av alkohol ved 0.5 promille...
Meget mulig at dette var statspropaganda med intensjon å begrense helgefylla, skal se om jeg finner en link...
Vis hele sitatet...
Ja det er BS, nyter ikke alkoholen før jeg snøvler og ingen skjønner hva jeg sier.....
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Hvorfor er det innteresant?
når jeg er full så driter jeg jo i hvor mye prmille jeg har! jeg bare nyter det att ejg er full! samme for meg hvilkett tall som står på en alkomåler!
Vet ikke promille, men har det best når jeg ser i slow-motion og ikke eier skamvett. Når jeg får blackout og ikke kan kontrollere hva jeg gjør (som voldtekt, kjøre i fylla osv) blir det for mye.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Hvorfor er det innteresant?
når jeg er full så driter jeg jo i hvor mye prmille jeg har! jeg bare nyter det att ejg er full! samme for meg hvilkett tall som står på en alkomåler!
Vis hele sitatet...
Bare prøv å begrens freakpostene dine mens du er full du.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Bare prøv å begrens freakpostene dine mens du er full du.
Vis hele sitatet...
hva mener du med det?
Sitat av Ignifer Vis innlegg
hva mener du med det?
Vis hele sitatet...
Les posten jeg siterte. No offence altså.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
oooh, litt skrivefeil!

gå og legg deg!
Vil nok anta at comfortpromillen min er rundt 0,5 - muligens litt over. Mest behagelig, og man har mer eller mindre litt kontroll igjen
Sitat av Ignifer Vis innlegg
oooh, litt skrivefeil!

gå og legg deg!
Vis hele sitatet...
Aggressiviteten din kan minne om promille på omtrent 1.5
Sitat av Ignifer Vis innlegg
oooh, litt skrivefeil!

gå og legg deg!
Vis hele sitatet...
Seriøst, alkohol+freak ender som oftest med ban ifølge mine observasjoner.

Anyway min comfort promille er 0.0
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Seriøst, alkohol+freak ender som oftest med ban ifølge mine observasjoner.

Anyway min comfort promille er 0.0
Vis hele sitatet...
Hvem utnevnte deg til moralens vokter i kveld?
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Hvem utnevnte deg til moralens vokter i kveld?
Vis hele sitatet...
Meg selv. Prøver jo bare å hjelpe fyren.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Ja, du skal ha hjertelig takk du!
Kommer ikke til å skrive mere feil nå gitt!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Ja, du skal ha hjertelig takk du!
Kommer ikke til å skrive mere feil nå gitt!
Vis hele sitatet...
Mente mer at den generelle kvaliteten på poster synker drastisk når du er full, og jeg foretrekker å diskutere med edru folk som kan trekke ok konklusjoner, og ikke blir fornærmet av alt.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Så da konkluderer du med att jeg er full?
Har jobbet 13 timer idag, mulig det har noe med saken å gjøre.

God natt!
når jeg våkner føles det herlig ja
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Hvorfor er det innteresant?
når jeg er full så driter jeg jo i hvor mye prmille jeg har! jeg bare nyter det att ejg er full! samme for meg hvilkett tall som står på en alkomåler!
Vis hele sitatet...
Bare et lite hobby ekspriment av en hobbyalkis/hobbyalkis.

Sitat av pyth0n Vis innlegg
når jeg våkner føles det herlig ja
Vis hele sitatet...
vel det er sånn morfin er laget for....
aner ikke hvor mye promille jeg har når jeg er i "godformen", men for meg har det ikke så mye og si. Det går mye mer på state og stemning.
Sitat av K1ngspm Vis innlegg
Har aldri sjekket min promille, men min komfortpromille er vel når alle jentene er fine )
Vis hele sitatet...
samme her, men når guttene blir fine, da er det natta!
Beste delen er når smertetersklen øker så det ikke gjør vondt når man f.eks tryner, smækker hendene inn i en stor iskrystallisert grus og isklump for å bære den hjem etc.
Ligger på ca 1.2 tror jeg.
Sist endret av olaPola; 4. august 2011 kl. 18:57.
Når alle damene er fine, og jeg klarer å prate fint, men inni meg fniser jeg av alt. Aner ikke promille i tall, men jeg holder meg på komfortpromillen leeeenge.
Sitat av Infire0101 Vis innlegg
Hva er deres komfort promille?
Vis hele sitatet...
Med ganske få unntak 0
Som nevnt før, er jeg også mest komfortabel på 0.00 ‰. Nettopp fordi jeg ikke liker rusen lengre.
Sist endret av Reow9; 4. august 2011 kl. 19:33. Grunn: skriveleif
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Vet ikke promille, men har det best når jeg ser i slow-motion og ikke eier skamvett. Når jeg får blackout og ikke kan kontrollere hva jeg gjør (som voldtekt, kjøre i fylla osv) blir det for mye.
Vis hele sitatet...
Det er da jeg drives best

polsprit funker ikke, nå er jeg hard på dunken
Sist endret av Bundy; 4. august 2011 kl. 19:54.
Komfortpromillen min er når jeg kan danse vilt til Rick Astley's Never Gonna Give You Up uten å bry meg hva andre synes, bare jeg har det gøy
Med andre ord, godt brisen og helt gal
Sist endret av Deadlock Radium; 4. august 2011 kl. 19:54.
1,2 til 1,5 er bra. problemet er jo at da har jeg mest lyst på mer også.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Komfortpromille på rundt 0.8-1.4‰. Eller det stadiet hvor du bare har det kjempe artig uten å miste kontroll over dine egne handlinger.
6-7 øl + 0,5g grønt.

Feels good man.
Synes det blir vanskelig selv å vite "komfortpromillen" min. Jeg har ingen alkotester, men det skal jeg jammen anskaffe meg. Ellers synes jeg sirka 6-9 øl passer seg og støtter forslaget over med litt marijuana på toppen. Da sitter jeg så comfy i sofaen.
Aner ikke tallet, men jeg liker overhode ikke å drikke for mye. Jeg regner for mye som når ting går meg litt hus forbi og litt klossete bevegelser. Er i toppform etter maks 5-6 halvlitere, men det avhenger veldig av variabler som matinntak, vann, dagsform generelt osv osv.. Blander aldri. Jeg veier 80kg og er normalt trent med litt student-ølmage, kanskje noen vet hvilken promille 6 halvlitere gir?

Ifølge promillekalkulator.no er visst 6 halvlitere på en 80kgs mann på 4 timer: 1,27 promille. Så svarer det :-)
Sist endret av downing; 6. august 2011 kl. 18:30.
Kommer litt ann på hvor fort det drikkes, men på en kveld mellom 8-12 øl tenker jeg. Problemet blir at jeg alltid tenker at jeg ikke er full nok før jeg blir alt for drita.
Sist endret av bamsegutt; 6. august 2011 kl. 19:03.
Når jeg har drukket 0.7l med 42% sprit, så er jeg i godform, og kvelden kan starte for fult
Så fyller jeg bare på med drinker og pils utover kvelden, slik at jeg holder promillen oppe =)


Men, usikker på hvor mye dette utgjør i promille da?
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Når jeg har drukket 0.7l med 42% sprit, så er jeg i godform, og kvelden kan starte for fult
Så fyller jeg bare på med drinker og pils utover kvelden, slik at jeg holder promillen oppe =)


Men, usikker på hvor mye dette utgjør i promille da?
Vis hele sitatet...
Du er i "godform" etter 0,7L med 42%, og du har drukket dette før kvelden virkelig har startet?

I call bullshit.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Når jeg har drukket 0.7l med 42% sprit, så er jeg i godform, og kvelden kan starte for fult
Så fyller jeg bare på med drinker og pils utover kvelden, slik at jeg holder promillen oppe =)


Men, usikker på hvor mye dette utgjør i promille da?
Vis hele sitatet...
Dersom du veier 76kg (tok en gj.snittsvekt) og drikker en helflaske sprit på 4 timer er dette over 3,5 i promille.. det er dødelig. Dette fraråder jeg på det aller sterkeste.

Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Du er i "godform" etter 0,7L med 42%, og du har drukket dette før kvelden virkelig har startet?

I call bullshit.
Vis hele sitatet...
Eller dette.
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Vet ikke promille, men har det best når jeg ser i slow-motion og ikke eier skamvett. Når jeg får blackout og ikke kan kontrollere hva jeg gjør (som voldtekt, kjøre i fylla osv) blir det for mye.
Vis hele sitatet...

Ja faen, alltid py når man våkner og ikke husker ikke noe fra gårsdagen så man må ringe venner å bli fortalt at man har drevet og voldtatt folk og sånn.
tja.. når 12-18 halvlitere er fordelt på mine 95 kilo er man vel i komfortsonen.. hvor dette ligger i henhold til promillegreier er jo noget vanskelig å si.. men inntaket starter som regel 18:00.. og ender et eller annet sted rundt 00:40...
Men dette er jo meget forskjellig fra person til person... Blir vel litt som å spørre "når får du vondt"?
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
Synes det er konge når du nettopp har bøtta nedpå syvende eller åttende pilsen(alt etter dagsform). Slipper hangover også da
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Du er i "godform" etter 0,7L med 42%, og du har drukket dette før kvelden virkelig har startet?

I call bullshit.
Vis hele sitatet...
Nah, har en kompis jeg drikker en del med, som vanligvis tar med seg en 0.7L flaske sprit. Han blir aldri for full, og drikker som regel hele greia pluss en sixpack.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Nah, har en kompis jeg drikker en del med, som vanligvis tar med seg en 0.7L flaske sprit. Han blir aldri for full, og drikker som regel hele greia pluss en sixpack.
Vis hele sitatet...
Veier han sånn 300kg eller noe?
askeladdens grøt-triks anyone

edit veldig trøtt god natt dårlig humor
Sist endret av pyth0n; 10. august 2011 kl. 05:34.
Grensa fra brisen til spy er -- så kort hos meg. Komfortpromillen er vel etter 10 +- øl.
Nå vært inne på diverse promilletest-sider-ish, og de kan da vitterlig ikke stemme? 112 kg fordelt på 189-190 cm, og drikker gjerne en 6 sixpack 0.5 øl samt halv liter 40% fordelt på 3-4 timer før en tur på byen. Ifølge disse promillekalkulatorene skulle jeg da gjerne allerede vært død, noe jeg da betviler. Men igjen, disse tar jo ikke høyde for vann-inntak, dagsform, inntak av mat og genetiske forskjeller.

Har vel dessverre høy toleranse, I guess. Dyre turer på fylla ja...
Den lille perioden før jeg begynner med breakdancemoves og Michael Jackson moonwalk er jeg i min komfortable rus. Når jeg starter dansinga er jeg litt over ;D
Høres ikke ut som dere drikker alt for mye?
Jeg og en kamerat kjøper gjerne en kasse med øl, altså 24 stk og en flaske vodka når vi skal på fest, og all ølen blir drukket opp og en del av vodkaen, deretter er det gjerne en tur til byen, uten at vi blir spesielt fulle. Vi drikker heller ikke spesielt ofte.
Gi meg 6øl for smilet
Gi meg 8øl for lattern
Gi meg 10øl for nattan
Gi meg 12øl VARSKO!!
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Du er i "godform" etter 0,7L med 42%, og du har drukket dette før kvelden virkelig har startet?

I call bullshit.
Vis hele sitatet...
Alt annet enn bullshit. Ser ei heller på dette som mye.

Kjenning av meg, må starte på 3. flaska med 0.7 42% før han starter å få nok.
Så han drikker fort 2 1/2 flaske med 0,7 før han tar kveld. Men da er han også godt oppe og gjerne litt for full.
Han veier rundt 100 kg, og er rundt 185 høy.
Så litt tyngre enn meg, men tåler utrolig mye mer enn meg =)


Noen har generelt en høyere toleranse for alkohol enn andre. Slik er det bare.
Promillekalkulatorer baserer seg bare på gjennomsnittet av gjennomsnittet.


Skal se om jeg får tak i en god promillekalkulator en gang, så kan jeg blåse for å teste hvor mye jeg har i promille etter en flaske sprit =)