Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1041
Jeg må anskaffe en trådløs ruter der man kan stille signalstyrken,
grunnen til dette er at jeg får hodepine av sterke trådløse rutere,
og den kommer til å ligge rundt 2 meter fra hodet mitt mens jeg sover og arealet det skal sendes over er ikke mer enn 60kvm uten vegger (for det meste).
(jeg kan utdype dette med hodepiner om folk er nysjerrig, men om ikke, kan da vere nett da same)

Jeg har tenkt på muligheten ved å skaffe en skikkelig liten og dårlig ruter,
men det går ikke for det skal games over den, noen som har et godt forslag, jeg vil helst ikke toppe 500 kr.
Kan vel stille styrke på alle routere som er støttet av dd-wrt ?
Under 500? WRT160NL eller WRT64GL
Over 500? ASUS RT-N66U
Legger du kabel så burde du ikke plages så mye...
Sist endret av Mkvarner; 31. august 2013 kl. 22:20.
Så lenge den kan pushes ned i 200mW så skal det ikke være noe problem, men vi har padder, telefoner og ultrabooker uten ethernet tilkobling, pluss at det er ikke mye rom for kabler i kåken.

Sitat av Legevakten Vis innlegg
Under 500? WRT160NL eller WRT64GL
Over 500? ASUS RT-N66U
Vis hele sitatet...
Er det 100% sikkert at disse kan stilles ned?
Sist endret av Pyro_Killer; 1. september 2013 kl. 14:24.
Det meste av routere som støtter custom firmware (som dd-wrt o.l) vil støtte slike funksjoner iallefall i interface (du kan fint stille på de og oppnå placebo).
Det meste av enterpriseroutere vil også ha adaptiv eller statisk strømstyring for å unngå å overlappe andre aksesspunkt eller begrense dekningsområde.

Det enkleste vil være å lese manualen for den gitte routeren for å se om den støtter det i base-firmware eller google om den routeren du tenker å kjøpe støtter custom firmware (hvor du kanskje kan stille denne, eller iallefall oppnå placeboeffekten).

Når det er sagt, ingen har vel noensinne klart å bevise at elektromagnetisk hypersensitivitet er faktisk en tilstand og det er vel enda sett på som en psykosomatisk lidelse.
Selv vet jeg om flere slike personer og hvis du skrur på trådløse aksesspunkt rundt de uten at de vet det merker de ingenting, så jeg har ingen tro på denne "lidelsen".

http://en.wikipedia.org/wiki/Electro...tivity#Studies