Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2155
Siden dag en i første klasse har jeg gjort det jeg skal. Har vært veldig skoleflink fra starten av også, er lettlært. Ikke smiske-gullunge, bare sittet stille og gjort det jeg skal.
På ungdomsskolen var jeg med noen ekstremt sprø folk som dreiv lærerne til vanvidd med galskap, daglig. Så jeg er ikke bare "snill".

I 10. klassen var jeg veeeldig lei av skole.Skulle velge vgs. IKKE allmenn, den var jeg veldig klar på. Endte opp på Hotell og næringsmiddelfag. grei nok linje, men pga skilsmisse og styr hjemme ble konsetrasjonen så som så. Hjalp jo ikke at jeg ble veldig godt kjent med en annen i klassen, han også hadde sine problemer, og vi var ukonsentrerte ilag kan du si . Tok pause mer enn vi jobba osv... Gjorde ikke en ting!!

Vi ble skolens beste i allmennfag, og kjent som pøbler og ubrukelige i studieretningsfag. Jaja. Som sagt, delvis problemer, delvis vår egen latskap, men mest av alt UBRUKELIGE lærere.

Eks. fra en praktisk prøve, sausen ble litt mislykka.
Lærer 1 : "DETTE BLIR DET TREKK FOR * sett inn masse sinte ting osv*
Lærer 2, 5 min etterpå: "jaja, bare tøm ut og begynn på ny. Sånt skjer. Bare lag på ny, blir den bra, så blir det jo trekk for denne feilen, men dere retter jo opp feilen, og det husker vi jo på."

Hva lærer vi av schizofrene holdninger som dette ? Så det ble mer og mer "vi gir faen, dette opplegget er bare helt ubrukelig uansett". Vi hadde planene klare for neste år, men mista mye motivasjon av sånt. Allikevel var det se som var dårligere enn oss, vi var misfornøyde med 3-er på en prøve, og mange strøyk på den. Og med vår motivasjon og innsats er det utrolig at vi klarte såpass.

Det jeg skriver her for, nå går jeg på VK1. Vil bli servitør. Det var det enkleste vi var innom på GK, og det gøyeste osv... Satte meg som mål, fullførte mitt siste skoleår noensinne med 5 i snitt.

€ #Har du lest så langt, les litt til vel..... snart ferdig! # €

Igjen, jeg har begynt året med å gjøre det jeg skal. Hvorfor valgte jeg VK1 servitør? Fordi jeg vil bli det. Og for å bli det må jeg nesten lære det. Enkel logikk. Folka i klassen min, hvorfor valgte de dette?

1. De følger aldri med. Læreren går igjennom ting minst 3 ganger, og ikke glem minst 1 repetisjon før prøven. MINST 3 ganger...

2. De fikler med mobiler, maser om røykepauser og all slags "tull", og viser høyt og tydelig null respekt for læreren. Ja, det er tenåringer. Men læreren skal anbefale oss til en læreplass til neste år. Og da er det jo en ide å se framover ihvertfall...og ikke rope ut at de vil ha pause og starte 15-mins diskusjoner om dopauser..

3. Fravær. Mange kommer ikke den dagen. De kommer dagen etter. Men da er ikke de som var der første dagen, og vi må gå igjennom ting igjen, og kan ikke begynne på noe nytt osv.. 5 elever mangler til første time. Noen kommer til 3 time og går en time før. For å lære noe bør man møte opp, sånn innimellom ihvertfall...

4. De forstår ikke noe. Som sagt, jeg lærer fort og er vant med å "være litt foran". Greit,andre lærer i sitt tempo, jeg i mitt. Men denne gjengen... De er så langt bak at de snart går baklengs. Læreren har gått igjennom svært enkle mattestykker minst 50 ganger.... og vi hadde samme matten på GK. Og pluss, minus gange og deling er det samme som før .
Likevel går det ikke inn. Ja, noen har vansker med å lære, skjønner det. Men at 2 av 12 elever forstår det og resten IKKE forstår det enda læreren forklarer det enda så bra.....??

5. Praksisen vi har 2 dager i uka er noe dritt. Vi dekker opp bord, og kokkene lager maten vi serverer kokkene, og som vi eter etterpå.
Jeg har vært utplassert, ble godt tatt i mot, og alle likte meg der jeg jobba , og jeg ble veldig glad. Jeei! De synes jeg er flink! dette året blir bra, synes de jeg er flink etter noen måneder på skolen?? *stolt*.
I praksisen gjør jeg som jeg skal, as usual... og de andre driver og baksnakker meg og "tåler meg ikke" w00t!? som sagt, jeg er flink, men jeg viser det ikke. Spør folk meg hva jeg fikk på prøven så sier ikke jeg det, om jeg får 5 eller 3. Det er mitt problem. Og spesielt når folk er så tydelig inkompetente i klassen min, trenger de ikke å få en 5-er som er lett å få for meg, slengt i seg når de selv er stolt over å ha stått på prøven. Så jeg har ikke gjort noe annet enn det jeg går der for, nemlig for å lære noe og å bruke det i praksis.

6. Har begynt å få et vanvittig fravær selv. Greid å snakke meg til 14 dager godkjent hos en psykolog, men.... 50 timer blåser jo ikke bort i vinden

Ser ikke noe poeng i å komme.... har ikke venner i klassen, men mange utenfor klassen. Og det faglige...som sagt over...vi lærer null og niks.

VURDERER LITT Å SLUTTE!

Derfor jeg skriver her. Mange som kanskje sliter med det samme? Erfaringer fra tilpassede opplegg? Jeg lærer FOR fort, det er mitt problem.


2 prosjekter skal leveres neste uke. Har ikke begynt. Ja det er min feil, jeg mangler motivasjon. Men hva i "#&& er vitsen med å gidde å gjøre noe når ingen andre gjør noe?

sorry for lang tråd, men jeg trenger noen råd.
Medelevene dine på skolen vil ofte være dritt som ikke vet hvorfor de gjør noe som helst, og du bør bli positivt overrasket hver gang du oppdager noe annet. Noen er også mindre kjappe enn andre faglig, og det må man bare akseptere. Det blir dødtid i noen fag hvis man er flink.

Jeg tror du lider litt av det alle som går på vgs over flere år pleier å få halvveis ute i andreklasse: Ting er ikke nytt og spennende lenger, og det er lenge igjen til du er ferdig. Og joda, det er kjipt, jeg er i samme situasjon, men det handler om litt selvdisiplin. Du får minne deg selv på at du har en hensikt med å gå på skolen, uansett hvor abstrakt den kan virke når det er umotiverende og du føler at du lærer lite.
Kort oppsummering fra en som har vært i en lignende situasjon: Det ordner seg, bare gjør det du må gjøre. Hvis du ikke finner motivasjon i at du er ei fri jente om ett og et halvt år må du gravere dypere enn å legge skylda på folk rundt deg.
Gjør deg ferdig med det året du holder på med, så blir i det minste ikke den tiden du har brukt hittil til unødvendig og bortkastet tid.
Ikke skylt på "meg" hold jeg på å si
Jeg var desverre en av de som ikke fulgte så godt med, kom litt for sent til timene, tok meg pauser og slikt.
nå sitter jeg igjen med 3års bortkasta skolegang. strøyk seff på eksamen og har prøvd å tatt den opp 2 ganger.
Ikke å anbefale ivertfall, etter 3 år med elektronikk der man ikke følger med så er det ikke rart jeg kan heller lite om faget.

men jeg skylder ikke på noen andre enn meg selv, hold ut og studer utta farsken. Det vil lønne seg når du er ferdig ivertfall
Fri om et og et halvt år? Halvt år heter det, påbygg gidder jeg ikke... Jeg vil bli servitør. Eller noe sånt. Kommer ikke til å takle et A-4 liv, så om jeg må ta strøjobber her og der ser jeg på det som utfordring, ikke stress. Så å begynne på noe annet er uaktuelt.

Jeg vil så gjerne bli ferdig, og med et godt snitt. Men når jeg ikke gidder....Gjør jeg så godt jeg gidder, så er det likevel dobbelt så bra som den beste. Liksom ikke noe å strekke seg etter. Hvis dere skjønner, gjør jeg det jeg gidder, så blir det veldig bra i forhold til de som stresser ræva av seg.

Leste forresten http://home.no.net/winbug/fjortisser.txt, og lo godt. Passer litt på en del i min klassen også, og de alle blir 18 i år, bortsett fra noen få som er over 18. jaja...

Magnus, nå kjenner jeg ikke deg. Så jeg vet ikke om du er like håpløs Men å ta pauser og og ikke gidde, er normalt for tenåringer. Men å ta pause før timen (altså komme forseint), pauser, krangle til seg mer pauser midt i timen for å så ville gå litt før, da begynner det å gå for langt. Å som du sier, man har ingen å skylde på klarer man ikke noe. Har man et problem f eks dysleksi, greit nok, men har man som problem å være fjortiss, da ER man et problem!

Å slutte nå og ta opp igjen dette til neste år, er ikke en mulighet. Er det for lett i år, er det enda lettere til neste år. Noen som har noe tilpasset opplegg her som kan fortelle hva de gjør og om det er noe for de som lærer for lett og som dermed sliter med motivasjonen på den måten? Send pm hvis dere ikke vil si det høyt..
Jeg har droppet ut av VGS to ganger. I dag er jeg 19 år gammel å har tilbrakt de fire siste månedene alene foran PC'en, noen vil syntes det er et bra liv. Men det er det f**n ikke.

Jeg vil anbefale deg til gi alt du har for å fullføre det året du er inne i nå. Deste flere fag du makter å stå i, desto bedre. Jobb som faen, jeg har et år på almenn, et år på media, jeg klarte å stå i almenn. Det var på håret.

Ikke slutt på skolen.
Det er å slutte jeg ikke vil, håper jo noen har noen erfaringer med tilpasset opplegg slik at jeg "slutter skolen" men likevel fullfører på "ordentlig" vis. Men jeg vet ikke hva jeg gjør snart, blir sprø av klassen, læreren har gitt opp virker det som, og jeg mister motivasjon, og driver på som i fjor, tar fritimer her og der (klarer likevel å bestå i alle fag og få skryt av lærere osv...for de jeg gjør noe når jeg først er der)
Vel slik jeg gjore det var å skaffe meg venner i andre kretser og melde meg ut av "klasse-samfunnet". Dette var riktignok ungdomsskolen, men det fungerte for min del. Når jeg kom meg på VGS sammen med de vennene jeg hadde ble alt meget bra. Når jeg sleit med klassen tenkte jeg fremover. Du kan jo se frem mot læretiden og tenke på at det blir bedre

Bare ikke dropp ut pga klassen din suger, da vinner jo de. På en måte.
Har mange venner utenfor klassen, som er mer som meg. Men når jeg har valget, stikke til byen med dem, fordi de slutter en time før meg, eller å ha siste time, hvor vi ikke lærer noe nytt uansett, vi kommer til gå igjennom dette minst 2 ganger til så...

Ja vet jeg høres ut som de jeg går i klasse med. Men det var ikke jeg som begynte med å ha fravær, hvis dere skjønner... Jeg går fordi jeg ikke er motivert til å høre det samme igjen og igjen, dessuten lærte jeg dette i forrige uke . Og når jeg har holdt ut hele dagen med at de spør om samme tingen med 2 minutters mellomrom, og det er et konstant mas om bare fjortisting rett og slett, så blir jeg fysisk syk og må gå

Sier ikke at jeg er bedre når det gjelder fravær, men når jeg likevel klarer å få bra karakterer selv om jeg stikker innimellom... Og jeg følger med og jobber når jeg først er der.
Vil nesten tro at de ikke er særlig motivert de heller (resten av klassen din) iom at de ikke følger med når de først gidder å møte opp. Men du burde prøve å finne motivasjon i å glede deg til du er "fri". Mye fravær ser ikke bra ut på CVen. Jeg hadde ca 80timer når jeg gikk ut fra VGS og i etterkant skjønner jeg ikke hvorfor jeg bare kom meg på skolen og heller meldte meg ut fra timen og klassen når jeg ikke orket.
Jeg må virkelig si jeg har opplevd det samme !
Gjorde det greit nok på ungdomsskolen (4,2), men var på den tiden vi skulle søke skole meget skolelei, og orket ikke tanken på å gå almenn, noe jeg angrer veldig på nå.
Så jeg søkte hotell- og næringsmiddelfag (opptakskrav 2,2 tror jeg). Sosialt har jeg det greit nok der jeg går, men faglig føler jeg meg meget utilpass. Jeg , i motsetning til en del av de andre, liker faktisk å gjøre det jeg skal. Jeg gjør de leksene vi har, men kan for all del ikke si jeg anstrenger meg. Det vi gjør i timene er så simpelt , at selv om jeg kommer uforberedt til en prøve, så kan jeg score 5-6. Dette skjedde ALDRI på ungdomsskolen, der måtte jeg anstrenge meg for gode karakterer.
Jeg, som deg, gjør det bedre i almennfagene enn i praksisfagene (ligger på 4-5 i de fleste almennfag, 3-4 i praksisfagene).jeg føler ikke jeg kan skylde på læreren vår, som er en meget kompetent og grei mann. Men hva skal han gjøre når mange (ikke alle vel og merke) av elevene ikke bryr seg om det som skjer på skolen?
Føler selv at jeg har blitt mye sløvere nå enn jeg var i grunnskolen. For der hadde vi et ansvar - et press for å gjøre det bra. Og det presset føler jeg at jeg trenger for å ikke skli helt ut. Altså, selv om jeg har funnet ut jeg ikke har valgt riktig linje, skal jeg ikke slutte av skoleåret. Jeg skal gå ferdig grunnkurs HN, så søke nytt grunnkurs neste år - almenn.
Selv om du føler skolen ikke gir noen mening, så ikke slutt av året , er du smart. Gjør heller så godt du kan nå, så ta evt. almenn påbygning til høsten.
Lykke til
Jeg tar meg den frihet å komprimere innlegget ditt Lille My:

1. Skolen er kjip.
2. Folka på skolen er kjipe.
3. Jeg vil slutte fordi jeg er lei av kjiphet.

Det kan jo hende at jeg tar helt feil av deg og at du sliter med en lettere depresjon.
Isåfall; Lykke til!
Kan du ikke si fra deg noen fag og ta de som privatist eller no i den dur'n?
bare gjør så godt du kan...jeg hadde også masse fravær...men
kom inn på ett universitet så da betyr det ikke særlig uansett..
og tro meg om det er mye jobbing nå i forhold til det var på vgs..
så det beste er å gjøre alt du kan får ett passe bra vitnemål...
du vil heller være glad når året er omme...enn å angre senere på att du ga faen.
Takker for tilbakemeldinger! Men håper noen kan svare det jeg også vil ha svare på, om det finnes noe alternativt å gjøre på? Tilpasset opplegg med jobb osv? Det som finnes er å ta vk1 over 2 år...når jeg synes et halvt år er for lenge på dette enkle stoffet, så er det helt uaktuelt.

Det jeg kunne tenke meg er å jobbe ute i stedenfor å ha praksis, og fullføre allmenn/yrkesteori på skolen. Altså omvendt av det normale.

Jeg spør her, leter etter likesinnede og søker erfaringer. Spør jeg rådgiver får jeg vel bare masse tull til svar. Fraværet mitt er ikke et problem, egentlig. Grunnen til at jeg har fravær er et problem. Gir ikke mening å gå der føles det ut som. Ta fag som privatist har jeg jo diskutert med dere før, i tråden om jeg strøyk i gym. Noe jeg bestemte meg for å gjøre bevisst, og må jeg ha gym tar jeg det som privatist. Har heller gjort lekser på datarom i de timene. Så jeg skulker ikke bare!

Kan jo også nevne at jeg kanskje skal flytte til utlandet med en venn, og at vitnemål og læreplass og alt betyr svært lite da.

(jeg sier kanskje,for jeg liker ikke å har store forhåpninger, men det skjer nok sikkert.)
Moderer innlegget til odne inn i førsteposten, noen!

Sitat av Lille My
Spør jeg rådgiver får jeg vel bare masse tull til svar.
Vis hele sitatet...
nFF < spørre fagperson.

Sitat av Lille My
Kan jo også nevne at jeg kanskje skal flytte til utlandet med en venn, og at vitnemål og læreplass og alt betyr svært lite da.
Vis hele sitatet...
Prøv å tenk litt mer langsiktig enn neste dag eller neste uke. Alt du skriver over er preget over kortsiktig tenking, har du mark i ræva eller?
Sist endret av Gilgamesj; 26. januar 2006 kl. 11:37.
Ja jeg er rastløs.

Jeg spør dere, fordi som jeg trodde, flere freaker har samme problemet. Og rådgivere er veldig flinke til å snakke om elevens beste, den elev som ikke må slutte på skolen for da får skolen penger for en elev mindre. Tenker jeg skal snakke med rådgiveren idag, spørre de som har snakket med han ihvertfall om han er grei. Teite rådgivere har jeg møtt nok av.

Derfor vil jeg høre om noen her har noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Ang. Odnes post: ja skolen er kjip. Men det blir ekstra kjipt når INGEN gjør det de skal på skolen, de kan jo bare slutte hvis de overhodet ikke er intressert? Sikkert noen som kunne tenke seg å komt inn på den linja, og her sitter de og har null intresse. Den mangelen på intresse har de hatt siden dag en.

Og jeg som har intresse, hva får jeg igjen for det? Vi går igjennom alt "hundre ganger", så jeg stikker denne timen jeg! Trenger jo ikke å høre dette, vi gikk jo igjennom det samme igår! Da synker min motivasjon, og at en hel klasse drar en elev med seg ned i søla slik, det vil jeg ikke være med på.
Hadde et slikt år ifjor faktisk! Gikk VK1 Allmenne. I GK hadde jeg et snitt på 4.2. Alt gikk fint første halvår av VK1 helt til jeg ikke orka mer. Jeg sov så lenge jeg ville, kom på skolen akkurat når det passa meg. Etter en stund med slikt slutta jeg 5 fag og hadde ca 12 timer på skolen per uke. Tilslutt fikk jeg vitnemålet og tenkte bare jaja det ordner seg. Idag går jeg VK1 IKT og er fornøyd. Jobber på skolen som bare det og får gode karakterer. Så for min del så lønte det seg å ta litt "pause". Har bestemt meg for å skaffe meg generell studiekompetanse en dag ;p
Lille My:

Det er som de sier ganske viktig å tenke langsiktig! GÅ IKKE I DEN FELLA... Jeg har tenkt kortsiktig flere ganger, å skaffa meg sjøl en hælvetes mye arbeid.

Å flytte til utlandet er alles drøm, men ha ihvertfall noe ferdig når du kommer hjem. Har du et fagbrev, eller studiekompetanse blir livet ditt så ufattelig mye lettere.

Tenk på hva som skjer om 10 år, ikke i morgen eller om 3mnd
Følg rådene over pluss et lite tips fra meg
Hvis du syns du har det ille, tenk om du kommer på noen som har det værre enn deg
F.eks, så gikk en god kamerat av meg allmen(jada jada )med meg ifjor. Men etter litt over et halvt år ble han syk og kom ikke på skolen på noen uker. Når han var frisk igjen hadde han så mye å ta igjen at han ikke orket og sluttet heller. Jeg fortsatte(halvveis i 2 året nå, halvveis i allmenlinjen altså ) Han skal gjøre et nytt forsøk med å begynne på skolen igjen til høsten. Dvs, når jeg har klart å slite meg igjennom alle tre allmene årene har han (forhåpentligvis) to år igjen. Høres kanskje litt kynisk ut men hjelper på humøret når leksene flommer ut av sekken. Blyantbilen min i galleriet sier vel noe om hvor spennende jeg syns linjen er
Og dårlige lærere er foresten ikke noe nytt, farfar hadde visst en fysikk eller kjemi(husker ikke)lærer som bare tegnet damebein på tavlen
Jeg hadde litt av det samme problemet som du har. Det var liksom ingen ende på problemet, men tilslutt gjorde jeg og en veninne en genial ting når det gjelder fravær: vi skrev en kontrakt/veddemål.
Det gikk ut på at den som først hadde fravær måtte gi en kasse øl til den andre.. og jeg vant. Jeg ga henne nylig en ny sjangse, siden jeg vant ganske fort. Vi driver enda på med dette. Synes det er en helt grei form for motivasjon.
Ifjor hadde jeg litt bedre motivasjon enn i år, da gikk jeg og en "som meg" i samme klasse, vi dro hverandre gjennom året. Nå går han på samme skole, men annen linje. Han slutter ikke samtidig osv, så å stikke for å være med han gir mer mening enn å ha siste time. Hadde jeg sett at vi kom til å lære noe viktig i den siste timen, da hadde jeg blitt. Men når jeg ikke ser det mer.

Mange ulike poster her, noe får meg jo til å tenke litt. Vet ikke helt ennå hva jeg finner på. Tror jeg satser på rådgiveren i neste uke. Eller noe sånt.
gå ferdig utdannelsen! er ikke noe lett vei rundt. lykke til
Slik jeg skjønner det av innlegget dit er det ikke det faglige som er problemet, men rett og slett at det er såpass enkelt at du mister motivasjonen av at folka rundt det er treigere/slappere enn deg. (correct me if i'm wrong)

Kjenner meg igjen det fra videregående, gikk yrkesfaglig ( og så forkurs til ingeniør)
man blir ikke skjerpa eller motivert av å ha det slik.

Det burde vel være mulig å snakke med rådgiver eller enklest de forskjellige faglærerne (hvis du har ok kontakt med dem) Hvor du rett og slett sier at læringsmiljøet i klassen er så dårlig ( er ihvertfall sånn jeg oppfatter det) at det ødelegger for motivasjonen og dermed også læringa de. Spør om det er mulig med mere selvstudium istendefor å møte på alle timene. Vet ikke helt hvilke fag du har, men i endel fag. bør det være muligheter for å f.eks levere en liten oppgave/prosjekt rundt noen av temaene som blir gjennomgått.
Jeg opplevde på videregående at lærerne etterhvert var mer interressert i å hjelpe og legge til rette for de elevene som fikk til ting og de som prøvde men kanskje ikke fikk det helt til, enn de som helt tydelig ga F.
Får håpe det er tilfelle for noen av lærerne dine også.

Oppfordrer det til slutt til å fullføre, tror det er hardere å komme tilbake hvis du slutter nå. Ellers synes jeg det virker som om du trenger flere utfordringer. Mestringsfølelse er noe av det viktigste ett menneske kan ha, og det får du ikke alltid på yrkesfaglig videregående. (fordi du ikke får nok utfordringer) Hvis du ikke klarer å endre ting på skolen anbefaler jeg deg og sette deg noen skikkelige mål på ting du driver med utenom skolen. (hobbyer/interresser/deltidsjobb)

Mvh

Einar
Der var et fint forslag! Får håpe det funker.... At jeg sitter på biblioteket eller noe mesteparten av dagen eller noe sånt og får en liste over hva vi burde ha gått igjennom den dagen f eks,tror faktisk jeg spør om det!
Prøv det lille my Spør om du kan gjøre det som et prøveprosjekt. Så lenge du leverer noe arbeid så har du jo arbeidet og da vil nok lærerne syns det er greit at du fortsetter å arbeide sånn. Men fjaser du på msn hele dagen så vil du nok raskt havne med de andre
Husker en i vår klasse ifjor ble baksnakket ut av klassen, bare pga en misforståelse (orker ikke skrive hele misforståelsen her, blir like lang som første posten i denne tråden jo Var vel bare jeg og ca 3 til som trodde på hun...)Hun fikk gå i klassen over (!) det siste kvarte året som var igjen før sommeren. Etter det skiftet hun skole. Du kan jo høre om det er en mulighet(evt til en paraellklasse)

Og dette med 15 min krangel om å få gå på do, lille my, var det ikke du som sendte en link til en post på klara klok om en jente som hadde hatt en menslekasje og sølt utover stoler og pulter hun hadde sittet på iløpet av dagen? Aner ikke hvor godt sånt sitter men hvis det kommer på skjeve kan dere jo ikke akkurat ta hånden neddi buksen og lirke det på plass eller ta av alle klærene nedentil midt i klassen for å få ting på plass. Tror nok sånt bør gjøres på do, før det blir formye søl
Åh, gla jeg er gutt og slipper alt det tullet der
..
Bytt skole isåfall. Dropper du ut nå, med den motivasjonen du har, er det nesten litt tvilsomt at du vender tilbake. Jeg har samme folka i min klasse. (Tegning, form og farge VK1) De bråker, lager bøll, ber om røykepauser, dopauser, pauser in general, bråker litt til og litt vannkrig og ymse greier inni klasserommet. De fleste er 17-18 år, noen er 18++. Skolen min og dens lærerstab er en gjeng dyktige mennesker - de bare vet ikke hvordan de skal håndtere ungdommer uten disiplin. Vi er allerede i andre termin og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har lært annet enn at midd er ekkelt og at man kan gjøre alt man vil på skolen, man slipper unna med det.
Kanskje læreren din heller ikke vet hvordan han/hun skal håndtere dere.

Jeg har en slags ordning med min lærer; de dagene vi ikke gjør noe veldig veldig spesielt og jeg er for sliten til å reise meg ut av senga, gir hun meg en oppgave jeg kan tukle med hjemme som jeg da leverer på skolen når jeg igjen møter opp. Ganske praktisk.

Baksnakkingen; Drit i det. Drit så totalt i det. Man kan ikke bli likt av alle.
Synes ikke det er gøy å høre at flere har samme problemet...hva faen skjer med landet? De 18-åringene vi her snakker om skal ta over landet snart. De som mener røykepauser mer viktig enn å lære noe nyttig. *oppgitt*

Men vurderer å gjøre det samme, snakke meg til noe spesialopplegg, at jeg sitter og arbeider på biblioteket..... (og slapp av Henriken, jeg sitter ikke på msn på skolepcene....har en liste på 100 grunner hvorfor jeg ikke rører de greiene der )


bytte skole går ikke, da må jeg isåfall flytte tilbake til hjembyen min, det skjer ikke, eller begynne på en ny skole som ligger langt uti ødemarka. Å bytte klasse er helt uaktuelt, jeg har ihvertfall litt variert klasse, med noen bimboer noen idioter noen ukonsentrere osv... i den andre klassen er det bare "bimboer" som er skikkelig deilige og baksnakker de som ikke er det. Sånt dritt gidder ikke jeg.
Sist endret av Lille My; 26. januar 2006 kl. 20:24.
Sitat av Lille My
Synes ikke det er gøy å høre at flere har samme problemet...hva faen skjer med landet? De 18-åringene vi her snakker om skal ta over landet snart. De som mener røykepauser mer viktig enn å lære noe nyttig. *oppgitt*
Vis hele sitatet...
Det kommer penger inn i bildet før eller siden. Og de vil ikke være attenåringer når de tar over landet.
Hvis du gir faen i å irritere deg over de andre i klassen, og heller konser fullt og helt på deg selv, det du skal gjøre så blir det mye bedre for deg med en gang. Hvis det er du som har problemer med resten av klassen, å de går godt sammen.

Da må du, som et menneske på jordkloden innse at det er deg det er noe galt med. Det finnes alltid idioter, bimboer i alle klasser. Det er like slitsomt for alle, men man kan ikke fly rundt å tenke på det hele tia. Det går ikke det.

Jeg snakker av erfaring... Å ikke for å være slem, er rett å slett ærlig.
Jeg prøver å la være og irritere meg, selvfølgelig, men når vi må gå igjennom stoff x antall ganger fordi de sitter der og ikke følger med, da må jeg jo få lov og bli irritert. For det er ikke et par stykker, for meg virker det som holdningen til hele klassen er at det er status å være idiot!

JA! det er meg det er noe galt med. Jeg valgte en linje fordi jeg ville gå der, for å lære stoffet, for å senere jobbe som det. Jeg tar pause etter at læreren er ferdig med å snakke, jeg avbryter ikke midt i og maser meg til pause, for å så hate læreren fordi jeg får anmerkning av det. Fordi jeg er over fjortissalderen.

Jeg ville noe i livet mitt, først en utdannelse, så ser vi hva som skjer etter det. Men når vi ikke kommer noen vei, fordi alle i klassen er som jeg har beskrevet, noen få klarer å følge litt med, men ikke før etter at vi går igjennom ting for andre gang. Først når ting er gått igjennom 3 ganger begynner de andre å henge litt med.