Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 633
Her hjemme har jeg et trådløst nettverk og i dag da jeg bretta opp laptopen min, fikk jeg denne feilmeldingen når jeg prøvde å motta ip fra DHCP.
Samme feilen kommer også når jeg prøver med TP-kabel og dette gjelder kun min egen pc her på nettverket hjemme.
Har søkt og gugla litt rundt om kring og funnet ut at dette er en bug i SP2. Har lasta ned fixen fra windows, og gjort nøyaktig som guiden sier. Fortsatt funker det ikke, jeg får ikke motta ip fra DHCP.

Noen som har vært borti samme problem ? Merker nå at pcen får blå-skjerm og rebooter seg selv innemellom. Snodige saker...

== UPDATE ==

Etter litt triksing og miksing fant jeg ut av det, her er en liten guide til hvordan jeg fikk fiksa det på laptopen min, ikke sikkert det funker, da jeg har prøvd utallige guider over alt på nettet:

1. Kjørte bugfixen fra Windowsupdate ( WindowsXP-KB884020-x86-enu )
2. reboota pcen manuelt etter at installen var ferdig.
3. Kjørte en annen TCP/IP fix jeg fant ( WinsockxpFix )
4. Reboota pcen etter at den var ferdig-kjørt.
5. Vips, det funka!

-- Er bare å søke på gugl etter de respektive filnavnene så finner du en site med download.

Tjohei. Kan også være triks å kjøre et evnt. spyware-removal-tool-program-opplegg for å fjerne dritten.
Sist endret av Bullfr0g; 18. mai 2005 kl. 02:20.
"Limited or Connectivity"?
"Limited or none connection" hadde sett bedre ut for meg, sikker på at det ikke var en skrivefeil?

"spyware-removal-tool-program-opplegg" er alltid kjekt å kjøre på dataen en gang iblandt
Det er ikke spyware eller noe sånt.

Det er en bug i Windows XP SP2 som dukker opp på noen maskiner.

Har kjørt de samme filene som du beskriver, men det er ikke alltid at det fungerer...holder meg til SP1 intil videre...
Jeg har opplevd det samme. Husker ikke hvordan jeg fixa det, men updata ingenting.
Hawk: det er jo det han sier.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Heisann! Har nettopp fått Canal digital og jeg fikk også dette problemet, så jeg gjorde slik som Bullfr0g sa men likevel funker ikke nettet mitt. Noen som har peiling på dette? Mvh