Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 9597
Hei!
Jeg fant denn filmen på Google video, http://video.google.com/videoplay?do...13238711939702 og tenkte noen kunne synes at den var nyttig/morsom/whatever!
Det har vært en tråd om dette ja.
Før gikk det ann å endre prisen på brusen, men alle jeg har prøvd på er dette tatt vekk.
det var fett da! Er det fjerna på alle automatene nå? Det er sikkert noen gamle som det ikke er fiksa på!!
Markus's Avatar
Trådstarter
Det er en slik i byen her. Skal prøve det neste gang jeg går forbi!
Evig gammalt nytt dette her, same shit new wrapping.

www.i-hacked.com
For at man skal klare å endre prisen på brusen i denne menyen så må brusautomaten stå som "service mode" det er en knapp på innsiden av døra som bare de som eier automatene klarer å slå på. Alle brusautomater blir levert standard som "user mode" og med standard kode for å komme inn i menyen. Men har leverandøren glemt av å satt på "user mode" så er det vel bare å slå seg løs
Skjønte ikke en drit av hva som foregikk i den filmen der, bare masse tallkoder..? Noen som gidder å forklare?
Her er en annen:

Få 2 colaer for prisen av 1

Steg 1)

Finn en brusmaskin lik på bildet (http://reitan.biz/blogg/media/1/20060306-prod_coke.jpg). Dette er den nyeste brusmaskinen fra Coca Cola, så de fleste skoler og populærer kjøpesenter skal nok ha slike.

Merk: Når du putter på penger i maskinen og velger drikken din, vil 'beltet' flytte seg til den valgte raden og drikken vil dette ned i den grønne luken.

Steg 2)

Putt på penger og velg den drikken som du har lyst på. Før flasken din detter ned, putter du hånden din opp i den grønne luken hvor drikken skal komme ut. Dytt eller press på plastikklappen som drikken skal gå igjennom. Drikken vil dytte i noen sekunder før beltet vil stoppe. Plastikklappen åpner seg ikke, og da tror maskinen at den er utsolgt for den drikken.

Steg 3)

Velg din andre drikk. Det er lurt å velge en drikk som er nær høyere sida på maskinen. Hvis du velger en på venstresida, er sannsynligheten stor for at den vil sette seg fast.

Nå vet du hvordan du skal få to drikker for prisen av en. Kos deg

Kilde: http://reitan.biz/blogg/
Har en Coca automat som vist i filmen, kommer meg innpå menyen og greier..
men er jo ikke en drit en kan gjøre med det?
Sitat av Fredrik
Her er en annen:

Få 2 colaer for prisen av 1

Steg 1)

Finn en brusmaskin lik på bildet (http://reitan.biz/blogg/media/1/20060306-prod_coke.jpg). Dette er den nyeste brusmaskinen fra Coca Cola, så de fleste skoler og populærer kjøpesenter skal nok ha slike.

Merk: Når du putter på penger i maskinen og velger drikken din, vil 'beltet' flytte seg til den valgte raden og drikken vil dette ned i den grønne luken.

Steg 2)

Putt på penger og velg den drikken som du har lyst på. Før flasken din detter ned, putter du hånden din opp i den grønne luken hvor drikken skal komme ut. Dytt eller press på plastikklappen som drikken skal gå igjennom. Drikken vil dytte i noen sekunder før beltet vil stoppe. Plastikklappen åpner seg ikke, og da tror maskinen at den er utsolgt for den drikken.

Steg 3)

Velg din andre drikk. Det er lurt å velge en drikk som er nær høyere sida på maskinen. Hvis du velger en på venstresida, er sannsynligheten stor for at den vil sette seg fast.

Nå vet du hvordan du skal få to drikker for prisen av en. Kos deg

Kilde: http://reitan.biz/blogg/
Vis hele sitatet...

Jeg og en kammerat fannt en sånn i gymsalen på skolen! vi tenkte "jess.. bilig brus" men nei da.. den var skrudd av!!
Sitat av LazySunday
Har en Coca automat som vist i filmen, kommer meg innpå menyen og greier..
men er jo ikke en drit en kan gjøre med det?
Vis hele sitatet...
Samma her! Kom inn på en slik automat på Color Fantasy jeg òg... Men som sagt: Det var jo ikke noe å endre...
Skal prøve det der til Fredrik så snart som mulig, gleder meg
Man kan jo få ut så mange brus man vill. Man kan jo bare fortsette å holde på platen.

En kammerat fortalte at på skolen hans var det over 8 brus som lå hopet opp inne i automaten, uheldigvis ble automaten endret slik at man ikke fikk pengene tilbake hvis brusen ikke kom ut.
Sitat av LazySunday
Har en Coca automat som vist i filmen, kommer meg innpå menyen og greier..
men er jo ikke en drit en kan gjøre med det?
Vis hele sitatet...
Kan ikke noen som vet hvordan man gjøre det poste en video, eller bare forklare hvordan man gjør det??
phyconinja: Det er en video!

Han driver jo bare å messer rundt i menyen, får aldri sett at han faktisk får ut brus..!!
Sitat av RBS
Man kan jo få ut så mange brus man vill. Man kan jo bare fortsette å holde på platen.

En kammerat fortalte at på skolen hans var det over 8 brus som lå hopet opp inne i automaten, uheldigvis ble automaten endret slik at man ikke fikk pengene tilbake hvis brusen ikke kom ut.
Vis hele sitatet...
Og korfor skulle ikkje dette gi deg gratis brus?
Får du ikkje då BÅDE pengene tilbake OG gratis brus?
ER det noen som har greid å få ut brus ved hjelp av den koden?
Jeg skal teste den andre metoden i morra jeg! Høres fantastisk fint ut!
Hehe, hva folk finner ut! Grattis med over 1000 poster deeq!
Har prøvd den koden utallige steder, ingen steder har jeg kunne gjøre noe annet enn å sørfe i menyen... Dog på noen av de gamleste skal man kunne endre pris og, men det har ikke jeg fått til...
Slik som jeg har skrevet i en post lengre opp, er at brusautomaten må være i service mode for at man skal klare å gjøre annet enn å surfe i menyen. Hvis du virkelig vil ha gratis brus så må du researche og sette deg inn i hvordan en brusautomat virker.
Realiteten er at 99% av automater har alt slikt som dette disablet, og jeg vil påstå at all energi og tid brukt på å prøve å "hacke" automater som regel brukes bedre på andre ting.
Vil også si at det er litt idiotisk å stjele cola på denne måten, for det er faktisk akkurat det dere prøver på /gjør.
Sist endret av TheGEEK; 8. mars 2006 kl. 23:36.
Nåja, jeg greide da å komme meg inn i menyen. Drev å trykka litt rundt, plutselig kom det opp errormelding, scrolla at man skulle kontakte leverandør. Så jeg stakk Men men... Fikk loppa maskinen for 3 cola, med den metoden som ble postet av Fredrik
Vi loppa maskinen på skolen for 1 cola hver gang vi kjøpte en cola på samme måte, så en dag så fant vi ut at vi skulle prøve å få ut flere cola, men båndet sluttet å rulle etter 2 cola så til slutt så hadde vi fylt opp nesten hele vinduet med cola, så etter ei uke kom leverandøren og satte på slik at man ikke får pengene tilbake om man holder igjen luka ;P var artig så lenge det varte
Passe smart å ødelegge for seg sjøl for den måten
Sitat av Fredrik
Her er en annen:

Få 2 colaer for prisen av 1

Steg 1)

Finn en brusmaskin lik på bildet (http://reitan.biz/blogg/media/1/20060306-prod_coke.jpg). Dette er den nyeste brusmaskinen fra Coca Cola, så de fleste skoler og populærer kjøpesenter skal nok ha slike.

Merk: Når du putter på penger i maskinen og velger drikken din, vil 'beltet' flytte seg til den valgte raden og drikken vil dette ned i den grønne luken.

Steg 2)

Putt på penger og velg den drikken som du har lyst på. Før flasken din detter ned, putter du hånden din opp i den grønne luken hvor drikken skal komme ut. Dytt eller press på plastikklappen som drikken skal gå igjennom. Drikken vil dytte i noen sekunder før beltet vil stoppe. Plastikklappen åpner seg ikke, og da tror maskinen at den er utsolgt for den drikken.

Steg 3)

Velg din andre drikk. Det er lurt å velge en drikk som er nær høyere sida på maskinen. Hvis du velger en på venstresida, er sannsynligheten stor for at den vil sette seg fast.

Nå vet du hvordan du skal få to drikker for prisen av en. Kos deg

Kilde: http://reitan.biz/blogg/
Vis hele sitatet...

jeg prøvde det trikkset nettop i stad. men ble lurt litt. båndet henta brusen og tokk det med til utgangen. så hold jeg igjenn luka så den ikke kom igjennom. den dytta et par ganger åsså gikk båndet ned på bunn. jeg reiste meg opp for å trykke på en ny brus, åsså gikk pluteslig båndet opp igjenn og brusen smatt ut før jeg rakk og få hånda mi forran luken.

så folkens: hvis dere skal prøve dette. vent med å sleppe til det står at du skal skrive inn hvilken nye brus du skal ha.
Kanskje en idé å være to, en som styrer på i luken og en som trykker på knottene.
Frist kameraten med brus til halv pris uten å tape noe
Det skjer i mårra Jeg gir meg ikke så lett
må prøves det kanskje i morra hehe
Gjøre seg til tyv for en flaske cola..
Sitat av druefis
Gjøre seg til tyv for en flaske cola..
Vis hele sitatet...
cola er digg!!
+ trenger sukkeret for å holde ut de siste 3 timene
desuten er det jo et kikk å stå med hånda inni maskina og håpe at ingen kommer
vet denne er litt gammel nå. men må bare si dette.

IKKE PRØV DETTE!! DET FUNKER IKKE!
jeg og en kammerat prøvde det i dag. det som skjedde var at brusen ikke kom ut. og du fikk ikke et nytt forsøk.

men det følger med en lit morsom historie med detta da. :P

mens vi holdt på, kom det et par folk fra klassen og så på at vi prøvde.
det som skjedde etter at den gikk ned med brusen uten at vi fikk ny brus, var at noen kom med ideen om å kjøpe en ny brus også skulle begge to komme ut. men det som skjedde var at bare en av dem kom ut. og den anndre ble igjenn. etter at folk hadde kjøpt sine brus så var det igjenn en brus (bonacua) som det ikke er fullt så mange som vil ha. så neste gang noen vil ha f.eks. en cola (som de flesste vil ha) så får de den istedenfor. det kosta 1 brus (15 kr.) men morsomt er det da.
Sist endret av TTjeTT; 21. mars 2006 kl. 17:45. Grunn: trykkleif
Har vert ute for en automat som var tom for absolutt -ALT- utenom bonaqua med kullsyre. Er det noe jeg ikke drikker, er det nettopp dette. Rimelig surt når vi akkurat hadde bestillt oss en stor pizza og jeg måtte finne meg vann fra springen
Vet ikke om det her virker lengere eller om noen andre har skrevet om det.
Ta en pen og fjern innholdet slik at det bare er et rør. Så tar du et lite snor og knytt den til toppen av røret. Da tar du resten av snora og dytter den ned i røret slik at du får en lite løkke.
Gå inn der brusen kommer ut og åpne luka med en bit teip. Tar du pen'a inn i maskinen og lirk ut brus. Detta kan du få mange "gratis" brus for.
Sitat av Chiba
Vet ikke om det her virker lengere eller om noen andre har skrevet om det.
Ta en pen og fjern innholdet slik at det bare er et rør. Så tar du et lite snor og knytt den til toppen av røret. Da tar du resten av snora og dytter den ned i røret slik at du får en lite løkke.
Gå inn der brusen kommer ut og åpne luka med en bit teip. Tar du pen'a inn i maskinen og lirk ut brus. Detta kan du få mange "gratis" brus for.
Vis hele sitatet...
kan du(eller noen anndre) forklare det litt bedre. jeg forsto ikke helt hva du mente!
Sitat av WembY
Har vert ute for en automat som var tom for absolutt -ALT- utenom bonaqua med kullsyre. Er det noe jeg ikke drikker, er det nettopp dette. Rimelig surt når vi akkurat hadde bestillt oss en stor pizza og jeg måtte finne meg vann fra springen
Vis hele sitatet...
Hehe, kanskje det burde blitt omdøpt til Bånnaqua?
Men kanskje trikset til Chiba funker?
Eller utgått Syrisk mynt eller noe, husker noen polakker kræsjet i Norge og da politiet kom fant de hulerommene i chassiset fylt til randen med syrisk mynt. Politet sa at de lenge hadde lett etter smuglere av utgåtte
syriske mynter. Tror hver sånn koster 50 øre eller noe sånt men blir oppfattet som 20 kroninger av automatene.
Hmm.. ble kanskje litt dårlig skrevet. Husket litt feil og gjorde jeg.
1. Finn et lite rør, eller tom pen er perfekt.
2. Knytt et lite snor på toppen av røret/pen'a
3. Finn et snor og lag et løkke: Sånn, bare ikke så komplisert eller stort
4. Ta snora gjennom røret/pen'a. Slik at løkken henger ut på en ende. Hvis du fest noe i løkket kan du dra tråden slik at det du har festet henger fra pen'a/røret.
5. Ta en teip bit til utgangen, hvor brusen kommer, for å få opp lokket.
6. Snik hånda litt oppi og fest løkken rundt toppen av et brus flask og dra den ut.
Hvis det her ikke ble forklart godt nok må noen andre forklare det

Edit: Obs: Etter dette har blitt gjort noen ganger blir det ingen brus i rekkevidde for redskapet. Og hvis dere tar for mange/for lenge vil det bli merket og maskinen vil mest sansynlig bli fjernet
Edit2: Fungerer på maskinen her. Kan hende det virker på andre men det har jeg ikke kunnskap om
Sist endret av Chiba; 21. mars 2006 kl. 18:34.
Sitat av Chiba
Hmm.. ble kanskje litt dårlig skrevet. Husket litt feil og gjorde jeg.
1. Finn et lite rør, eller tom pen er perfekt.
2. Knytt et lite snor på toppen av røret/pen'a
3. Finn et snor og lag et løkke: Sånn, bare ikke så komplisert eller stort
4. Ta snora gjennom røret/pen'a. Slik at løkken henger ut på en ende. Hvis du fest noe i løkket kan du dra tråden slik at det du har festet henger fra pen'a/røret.
5. Ta en teip bit til utgangen, hvor brusen kommer, for å få opp lokket.
6. Snik hånda litt oppi og fest løkken rundt toppen av et brus flask og dra den ut.
Hvis det her ikke ble forklart godt nok må noen andre forklare det

Edit: Obs: Etter dette har blitt gjort noen ganger blir det ingen brus i rekkevidde for redskapet. Og hvis dere tar for mange/for lenge vil det bli merket og maskinen vil mest sansynlig bli fjernet
Vis hele sitatet...
Jeg forstår, men på hvilke brusautomater er det dette har fungert på?
Som tidligere nevnt så vil jeg tørre påsta at ikke engang 50% av brusmaskinene med "samlebånd"
gir deg tilbake penga. Prøvde det for en uke siden. Sa til en venn kjøp en brus a. Så skal jeg skaffe deg to. Han putter på penger vi holder igjen, samlebåndet stopper, går ned og ingen ting skjer.

bra at vi fikk penger av damen i resepsjonen. Hadde vist vært mye tull med maskinen
Dette har ikke jeg fått til å fungere, sikkert bare på noen brus automater det fungerer..
Ha-ha, den lange tråden for å finne ut hvordan man skal gjøre seg seg til tjuv for ei flaske brus du kan få for under en tier på butikken....gjøre seg til tjuv for så lite hadde nå ikke jeg giddet da!
På tinius olsen skole står det to sånne...http://reitan.biz/blogg/media/1/20060306-prod_coke.jpg
Jeg prøvde i dag,holdt igjen også sto den bare og prøde og trøkke den igjennom,også gikk den ned til bunnen igjen,også kom den opp igjen...da rakk jeg ikke hog holde fast...men skal jeg holde fast når den kommer opp igjen?
Sitat av Noboody
På tinius olsen skole står det to sånne...http://reitan.biz/blogg/media/1/20060306-prod_coke.jpg
Jeg prøvde i dag,holdt igjen også sto den bare og prøde og trøkke den igjennom,også gikk den ned til bunnen igjen,også kom den opp igjen...da rakk jeg ikke hog holde fast...men skal jeg holde fast når den kommer opp igjen?
Vis hele sitatet...
besvarer dette spørsmålene dine? les forige side

Sitat av phyconinja
jeg prøvde det trikkset nettop i stad. men ble lurt litt. båndet henta brusen og tokk det med til utgangen. så hold jeg igjenn luka så den ikke kom igjennom. den dytta et par ganger åsså gikk båndet ned på bunn. jeg reiste meg opp for å trykke på en ny brus, åsså gikk pluteslig båndet opp igjenn og brusen smatt ut før jeg rakk og få hånda mi forran luken.

så folkens: hvis dere skal prøve dette. vent med å sleppe til det står at du skal skrive inn hvilken nye brus du skal ha.
Vis hele sitatet...


Sitat av phyconinja
vet denne er litt gammel nå. men må bare si dette.

IKKE PRØV DETTE!! DET FUNKER IKKE!
jeg og en kammerat prøvde det i dag. det som skjedde var at brusen ikke kom ut. og du fikk ikke et nytt forsøk.

men det følger med en lit morsom historie med detta da. :P

mens vi holdt på, kom det et par folk fra klassen og så på at vi prøvde.
det som skjedde etter at den gikk ned med brusen uten at vi fikk ny brus, var at noen kom med ideen om å kjøpe en ny brus også skulle begge to komme ut. men det som skjedde var at bare en av dem kom ut. og den anndre ble igjenn. etter at folk hadde kjøpt sine brus så var det igjenn en brus (bonacua) som det ikke er fullt så mange som vil ha. så neste gang noen vil ha f.eks. en cola (som de flesste vil ha) så får de den istedenfor. det kosta 1 brus (15 kr.) men morsomt er det da.
Vis hele sitatet...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Prøvde det "2 brus for 1" trikset her om da'n. Holdt igjen den luka, båndet gikk ned, og der ble det på stedet hvil, med en iskald cola. Endte opp med at jeg måtte punge ut med 30 spenn for ei cola. Litt surt, men litt gøy var det jo å prøve. Noen tips om hvordan man skal få det båndet opp igjen hadde vært fint

god jul
▼ ... over en måned senere ... ▼
jeg prøvde det kodetrikset på sørlandsparken i dag. det virket, og det første som kom opp var cash------13400, 13400 kroner i automaten vil jeg tro.
▼ ... noen uker senere ... ▼
2 for 1 trikset funker ikke lenger, alle gjorde det, og maskinene ble omprogramert
Det 4132 passordet funker på de nyeste glassautomatene, men man får jo ikke gjort noe på menyene. Jeg har lest et sted her at man kan få tak i gratis brus mens man er inne i menyen, men det prøvde jeg ikke på.
Kan man ikke få gjort noe ved å trykke på noen av de knappene på de nye brusautomatene a? De med sånn "transportbånd" ?
Sitat av sorcer
Kan man ikke få gjort noe ved å trykke på noen av de knappene på de nye brusautomatene a? De med sånn "transportbånd" ?
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde ut alt, og det eneste jeg fikk til på automatene, kan du se på bildene under:

http://i32.photobucket.com/albums/d12/Gjendineggen/Bilde029.jpg

http://i32.photobucket.com/albums/d12/Gjendineggen/Bilde030.jpg

http://i32.photobucket.com/albums/d12/Gjendineggen/Bilde031.jpg
Trådstarter har jo faktisk bare vist oss en video med salgstallene til en vanlig vending maskin. Null stress, ikke noe man får gjort med de, og ikke noe nyttig info får man av det heller.

Glassfrontmaskinene som leveres fra Coca Cola i Norge (som da eies av CC) leveres med sperre for alt som kan gjøres fra menyen, utenom å vise salgstall.

De selveide maskinene derimot, av alle typer, kan ingen garantere noe for. Men da CC eier over 90% av vendingmaskinene med Coca Cola logo, er det liten mulighet for å finne noen i ditt nærmeste nabolag med det første..

Ringnes automatene og de andre øvrige typene er jeg usikker på..