Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1707
Akkurat kjøpt en Contour ROAM2 kamera, og når jeg skyver den over til "Record" så begynner den å pipe, og den slutte rikke før jeg avslutter og slår av kameraet..

Er det noen som kan forklare hvorfor den piper konstant når jeg prøver å filme?
Kan dette være til hjelp? Jeg fant det på Contour sine hjemmesider:
On the ContourROAM, ContourGPS, Contour+, and the Contour+2 this can be done by changing a setting of the camera's configuration. Open Storyteller and connect your camera to the computer. Once Storyteller sees the camera choose Tools -> Configure camera. In the this tool you will find an option to turn the beeps on or off. Make your selection and click Done. Remove your camera and the change will take effect. It will stay in the silent mode until you change this setting back.

On the ContourHD 1080p and 720p this is done on the camera itself. There is not an option for this in the Camera Configuration tool on these cameras.

To enable "silent mode":
With the camera off, slide the record switch to its forward ("record") position.
Turn the camera on.
Slide the record switch back to the "off" position.
You are now in silent mode and can use the camera as you normally would (minus the beeps).

To disable the silent mode:
Turn the camera off.
Make sure the record switch is pulled back to the “off” position.
Turn the camera back on.
You should now hear the beeps associated with different camera functions again
Vis hele sitatet...
Kilde: http://help.contour.com/customer/por...nce-the-beeps-
Har desverre ikke en PC som kan kjøre Storyteller nå :/ Skolemaskinen lar meg ikke installere quicktime..
Men jeg tenker det må være en grunn til at den piper, den gjør det konstant når jeg slår på filming
Etter som jeg tydet det som stod skrevet er det nok en funksjon. Kanskje pipelyden er for å indikere at kameraet faktisk tar opp video?
Jeg har ingen erfaring med kameraet, men det ser jo ut til å være noe som kanskje festes i en hjelm eller noe. Da kan det jo kanskje være vanskelig å sjekke om du fikk slått det på eller ikke.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Akkurat kjøpt en Contour ROAM2 kamera, og når jeg skyver den over til "Record" så begynner den å pipe, og den slutte rikke før jeg avslutter og slår av kameraet..

Er det noen som kan forklare hvorfor den piper konstant når jeg prøver å filme?
Vis hele sitatet...
www.contour.com/startroam2 for manual og diverse info.

Men kort fortalt piper den trolig fordi du ikke har formatert minnekortet. Når du åpner bakluken så hold inne "Format" i 3-5 sekund. Da vil det lyse gult på minnekort-symbolet. Så er det bare å filme når alt lyser grønt