Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 4562
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
I en pressemelding varslet Telenor at de kommer til å presentere sine nye bredbåndstjenester på Tirsdag.

av nso og Haje Jan Kamps

19. februar i år meldte vi at Telenor hadde planer om å sette opp hastigheten på sine bredbånstjenester. Vi hadde også med en oversikt over den nye tjenesteporteføljen til selskapet. Nå kaller Telenor til pressekonferanse for å presentere sine nye bredbåndstjenester for privatmarkedet.

- Den nye ADSL-porteføljen er basert på tilbakemeldinger fra markedet. Disse endringene vil gjøre oss mer attraktive og gjennom dette tror vi at enda flere kunder vil velge bredbånd fra Telenor, sier Berit Kjøll i pressemeldingen.

Denne uttalelsen levner liten tvil om at det Telenor kommer til å presentere på pressekonferansen, tilsvarer den oversikten vi tidligere har publisert. Dette vil altså si at det blir mer for pengene for Telenors bredbåndskunder, noe som forhåpentligvis vil virke positivt inn på et firma som sliter med mye dårlig omtale.

Etter vår artikkel i Februar (som du kan finne her) ble det stort rabalder innad i Telenor. Blant annet oppdaterte firmaet sine sikkerhetsrutiner kraftig. Ifølge en kilde i Telenor ble tre selgere oppsagt etter å ha lekket denne nyheten til kunder og media.
Hva er det jeg hører?
..Tror det er lyden av dovre som faller!

DET SNØR I HELVETE!!
Sist endret av Taco; 16. mars 2004 kl. 12:51.
Det kan man jo si var på tide, da går det jo faktisk an og bruke telenor sitt tilbud også , men jeg sverger likevell til NGT.
godt dem endelig har kommet til fornuft.
må vell si det samme jeg syns at det er på MEGET høy tid at telenor tar til vett og fjerner gb sperra. og setter opp hastigheten til sine brukere.
Regner med at det finnes en del Glade telenor kunder på fredag
de lanserer også 2megabits linje til 549,- som kommer fredag den 19.! aka førstkommende fredag! genialt!

Slå den NGT!
opp hastigheten vil vel framdeles ligge på det samme? 256kbps? Og da er igrunn ngt bedre.
Opprinnelig postet av xblast
opp hastigheten vil vel framdeles ligge på det samme? 256kbps? Og da er igrunn ngt bedre.
Vis hele sitatet...
La nå oss stakkarer som har foreldre som SKAL ha fra teleHOR ha noe å glede oss over da!! hehe
Håper BKK endrer Priser/Fart da, siden jeg får denne uken fra dem, og kan bare få av dem. :-)

Bra at Telehor endelig gjør noe fornuftig...
Opprinnelig postet av stickup
La nå oss stakkarer som har foreldre som SKAL ha fra teleHOR ha noe å glede oss over da!! hehe
Vis hele sitatet...
Jeg har selv adsl fra Telenor. Har hatt det i 3 år nå. Og har alltid vært meget fornøyd. Men synes nå de burde ha satt opp opp hastigheten når de skal sette opp ned hastigheten.
Hva er telefonnr. til telenor? (har glemt det)

Seff skulle morra mi ha telehor da.(gidder aldri høre på meg)

Skal ha det tlf.nr. som gjelder adsl og sånn.
05000 er telefonnummeret til telenor internett. om du er lei av å høre på telefonsvarere som legger ut om websidene sier du bare avbryt.
Noen som vet om dette gjelder selskaper, som leier nett hos Telenor, som feks. Bluecom
Endelig! Faen meg på tide at jeg endelig for oppgradert den 704 linja mi til 2 mbit til samme pris. :-)

Jeg håper ikke Haje er ansvarlig for at 3 selgere ble oppsagt?
Frode: kanskje, fordi bluecom er bundet til hastighetene telenor har satt. Derfor kan det hende at bluecoms hastigheter skifter òg. Har bluecom selv og håper på høyere ut fart. Gleder meg egentlig mest til bluecom har bygget ut alle sentralene med sitt eget utstyr siden da kan de styre med farten selv og de sikkert er så tøffe at de har høy utfart
I tillegg begynner de å selge en rå linje med to megabits hastighet som koster 549 kroner måneden.
Vis hele sitatet...
wow! endelig rå linje:P
det blir bra å få 2mbps selv om jeg ikke akkurat vil kalle linja rå...
(Fornebu, 16. mars 2004): Økt hastighet og fri bruk er stikkordene når Telenor med virkning fra 19. mars endrer dagens ADSL-portefølje. I tillegg til økt fokus på både sikkerhet og underholdning i porteføljen, har Telenor også forenklet innstalleringen av ADSL.


Telenor innførte i august 2002 såkalt volumbegrensning på sine ADSL-produkter. Tanken bak dette var at ikke små- eller normalforbrukerne skulle subsidiere storforbrukerne av nettkapasitet, en løsning man finner igjen i mange land i Europa og verden for øvrig. Fra 19. mars blir denne volumbegrensningen fjernet, sammen med en rekke andre endringer i dagens ADSL-portefølje.

"Kundene har fortalt oss at de ikke ønsker begrensninger i volum og at de vil ha høyere fart, enklere installering og sikrere løsninger. Dette må vi svare på," sier Berit Kjøll, direktør i Telenor, Divisjon Privatmarked. "Derfor innfører vi fri bruk og øker hastigheten slik at våre produkter spenner i hastighet fra 704/128 kbps til 2048/256 kbps. Månedsprisen blir fra 349,- for basisproduktet til 549,- for 2 MB-produktet," sier Kjøll.

I tillegg inkluderes sikkerhetsløsninger for både voksne (Norton Internet Security) og barn (Kidsurf) samt underholdning gjennom bredbåndsportelen iCanal i alle ADSL-abonnement, uten tillegg i prisen. Dette er noe som ikke bare kommer nye kunder til gode. Også eksisterende kunder flyttes over på de nye produktene fram mot sommeren, og alle disse vil bli kontaktet om dette.

Mellom 80 og 90 prosent av Telenors ADSL-kunder velger i dag å installere ADSL selv. Nå blir også denne løsningen sterkt forenklet. I samarbeid med det australske selskapet emotum har Telenor utviklet en ny Gjør det selv-pakke der kunden følges nøye steg for steg fra han/hun bestiller ADSL og til vedkommende sender sin første e-post via bredbånd fra Telenor. Også bestillingsløsningen på web er blitt kraftig forenklet. Fram til 1. juni er etablering gratis, normalpris er 790,- kroner.

"Med denne nye ADSL-porteføljen mener vi at Telenor tar hensyn til tilbakemeldingene vi har fått fra markedet. Kundene ønsker fri bruk og økt hastighet, og tjenesten skal være enkel, sikker og underholdende. Det får ADSL-kundene fra Telenor nå," avslutter direktør Berit Kjøll.


For ytterligere informasjon kontakt:

Informasjonssjef Atle Lessum, Divisjon Privatmarked: Tlf 415 05 645
Vis hele sitatet...
Damn, denne nyheten var jaggu bedre enn forventet. Nå kan de som har skaffet seg Bluecom for fri nedlastning gråte seg i søvn i natt.
Jeg vil bare melde fra om noe som ble litt uklart for meg, men har fått bekreftet nå.

De prisene SharQ la frem var feil i forhold til de nye hastighetene:

704/128 1GB blir til 704/128 Fri bruk - 349,-
1024/256 30GB blir til 2048/256 Fri bruk - 549,-
1024/256 fri blir til 2048/256 fri - 549,-

Fikk dette bekreftet da jeg tok kontakt med en på Kundeservice chat hos Telenor. Dette er en veldig god nyhet for meg som hadde bestilt 1024/256 Fri for 749,-.
2 mbit here I come!!!
Regner med at NGT kommer til å følge opp dette. I like!
sverger fortsatt til nextgentel. de har bedre vilkår og bedre uthastighet. Dessuten har jeg bare 400 pr måned til råde, og da er ngt bravo bedre enn telenors tilbud.
Telenor er fortsatt telenor. Greit, det går raksere og sperrene er vekke, men bruker du mer enn 100gb i måneden er det fremdeles ikke usannsynlig at du får brev i posten eller en sint telefon.

Dessuten er Telenor mer enn villig til å angi deg til RIAA o.l selskaper. NGT er langt mer liberale på dette.
Uploaden er fortsatt en vits da, max 256kbps.
Skal knækkes
Golder's Avatar
dadyd: Hørte du noe om 704/128 10GB?

De kan godt sette opp farten også. Tullinger.
Opprinnelig postet av Golder
dadyd: Hørte du noe om 704/128 10GB?

De kan godt sette opp farten også. Tullinger.
Vis hele sitatet...

De får 1mbit...
Opprinnelig postet av dadyd
704/128 1GB blir til 704/128 Fri bruk - 349,-
1024/256 30GB blir til 2048/256 Fri bruk - 549,-
1024/256 fri blir til 2048/256 fri - 549,-
Vis hele sitatet...
Det vil altså si at den dyreste linjen, som koster 749,- pr. mnd. (om jeg ikke tar feil) forsvinner, og de tilbyr da altså kun 2 forskjellige hastigheter?
jeg snakka med telenor kundeservice. de sa at de hadde 3 linjer
704/128 fri-349
1025/256 fri-400
2048/256 fri-550
trur det var sånn prisene var men husker ikke helt
Leste noe merkelig hos hw.no, som jeg ikke har sett noen steder, men hvis det stemmer, er det iallefall en løsning som ikke holder mål:


HW.no:
Legg merke til at nedlastningsgrensene nå står i hermetegn. Når disse grensene overskrides må man bestille "tilleggspakker" som før, men disse blir nå gratis. Du kan bestille så mange tilleggspakker du vil, men maksimalt ha 10 GB i "bakhånd" til enhver tid. Grunnen til at man må bestille slilke "tilleggspakker", skal visstnok være at den tekniske løsningen som ligger i bunn hos Telenor ikke så enkelt lar seg endre
Vis hele sitatet...
Det høres jo litt merkelig ut egentlig, da de har kjørt systemet uten sperre før. Satte de den inn, må de da klare å ta den av?
Dette, i tilegg til at du fortsatt må bruke oppkobling, gjør at jeg ikke ville vurdert de engang, samme hvor billig det er.
jeg logger meg på online chat og spør om dette. info kommer

Edit:
Ja man må bruke påfyllingsystemet for hver 10. GB av en eller annen grunn...
Sist endret av Vadder; 16. mars 2004 kl. 22:04.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Dersom det blir slik blir jeg sint.
Da bytter jeg til ngt, og TVINGER de til å utvide nettet sitt de 1500 meterene som mangler.

Det skal da måtte være HELT unødvendig med grense i det hele. Det er INGEN som har lyst på det.
Klart, 50 åringene som sitter på en gammel P2 og er stofornøyd med at de klarer å SURFE bryr seg ikke, men det er ikke så mange av de!
Telenor bør skjerpe seg.
Telenor har fjerna grensa da!
De skal visst bare ha det ut året så begynner de med de gb igjen.
(mer enn før da)
Spurte på den chatten.
det de sa til meg var at dette var midlertidig(frem til sommeren)
Men kan de ikke bare la det være sånn at man ikke har grense forever? Det er så dumt.
Dem har jo ikke lov å endre på abonnementene våre i negativ retning uten at vi har lov til å si dem opp på dagen?
Det er vel ikke negativt å ikke ha nedlastnings grense?
Opprinnelig postet av Vadder
det de sa til meg var at dette var midlertidig(frem til sommeren)
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av Zloader
De skal visst bare ha det ut året så begynner de med de gb igjen.
(mer enn før da)
Spurte på den chatten.
Vis hele sitatet...
Snakket om disse to som negativ retning Zloader...
ok, da er jeg enig...
Golder: Snakket med en på Telenor Online Kundeservice, og han sa at vi som har 704/128 10 GB, vil få 1024/256 FRI BRUK. Er VELDIG glad.. Har også en gamling som absolutt ville holde på Telenor når kontrakten vårs utløp. Pga en j***** e-mail addresse som han var blitt så glad i. Uansett, så ville jeg skifte til Bluecom 704/128 fri bruk til 330 kroner i måneden(tror jeg).. Glad han nekta for det nå..
Så sperrene kommer tilbake til sommeren\ut året igjen?

Way to go.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Snakket med Telenor, da sa de at abonnementene automatisk blir oppgradert. Kundene trenger ikke si ifra om dette. Alle kundene skal iflg. Telenor ha fått oppgradert linjene sine innen Juni, 2004.

Spurte også om disse sperrene, og jeg forstod det slik at Telenor skulle fjerne alle sperrene. Da jeg spurte om de haddem planer om å gjeninnføre disse sperrene ved et senere tidspunkt sa han at det var fri bruk ut året, men de hadde ingen informasjon om hva som eventuellt kommer til å skje til neste år.

Weee, 2mbit
Hei Frode!

BlueCom har hatt noen interne møter om dette de siste dagene og hvis vi kommer til å komme med noen
mottilbud eller offisiell uttalelse så vil nok det komme i media eller på våre nettsider i løpet av kort tid.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Frode; 19. mars 2004 kl. 01:52.
very impotent freak
Delusional's Avatar
http://presse.telenor.no/PR/200403/938202_1.html

tillegg inkluderes sikkerhetsløsninger for både voksne (Norton Internet Security) og barn (Kidsurf) samt underholdning gjennom bredbåndsportelen iCanal i alle ADSL-abonnement, uten tillegg i prisen, sier Berit Kjøll.

Noen som vet om det inkluderer alt på icanal? Gratis filmer?
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Alle ADSL-kunder har nå gratis tilgang til spill, musikk og familieprogrammer som en del av abonnementet. Logg deg inn øverst til venstre med ditt ADSL-brukernavn og -passord, og ta del i det beste nettet har å by på. i tillegg kan alle Online ADSL-kunder laste ned komplette spillefilmer for en billig penge.

NB: I en periode fremover kan det være at noen Online ADSL-kunder ikke vil ha tilgang til musikk- og spilltjenestene fra iCanal. Dette er fordi vi oppdaterer våre kundedatabaser. Er du allerede betalende iCanal-kunde vil du bli overført til gratis tilgang i denne perioden.

sakset fra www.icanal.no
Jeg lurte på endel ting, så jeg ville bare få bekrefta litt forskjellig. Jeg legger ut en chat samtale jeg hadde med Telenor Kunderservice Espen:

Kode

[17:34:03] <Espen> Velkommen til Kundeservice Direkte! Still ditt spørsmål, så vil din henvendelse bli behandlet straks.
[17:34:27] <dadyd> det skal jo bli endringer i abonnementet i morgen ja?
[17:34:42] <Espen> Ja
[17:35:16] <dadyd> jeg får abonnementet deres på 549kr/mnd torsdag neste uke, dette vil vel være 2mbit med en gang?
[17:35:32] <Espen> Oppgraderingene vil bli gjort over en periode på tre måneder. Vi har ikke mulighet til å ta alle på en gang.
[17:35:46] <dadyd> nei, men jeg har ikke abonnement nå
[17:36:05] <dadyd> ADSL skal åpnes 25. Mars for meg
[17:36:14] <Espen> Da får du nok den nye hastigheten ja
[17:36:18] <dadyd> ok, fint :)
[17:36:35] <dadyd> hva med disse GB pakkene du må bestille da?
[17:36:48] <dadyd> du har 30GB, også må du bestille en og en pakke på 10GB
[17:37:15] <Espen> Stemmer
[17:37:19] <dadyd> vil det ta tid å bestille disse, eller vil du ha dem med en gang?
[17:37:34] <dadyd> slik at det bare er å trykke en knapp, også har du 10 nye GB
[17:38:05] <Espen> Helt riktig
[17:38:09] <dadyd> fint :)
[17:38:20] <dadyd> men en ting til, nedhastigheten skal endres
[17:38:26] <dadyd> hva med upload hastigheten da?
[17:38:32] <dadyd> er det noen planer?
[17:38:35] <dadyd> om endringer?
[17:38:35] <Espen> Den skjer det ingenting med enda iallefall
[17:38:41] <Espen> Vi får se hva som skjer framover
[17:39:11] <dadyd> hehe, du sa til en annen:
[17:39:12] <dadyd> nakket med en fra kundeservice, det er mulig at de faktisk skal sette opp ut- hastigheten! Hvor mye var han ikke sikker på men det kan være snakk om tilbud opptil 704 kb/s
[17:40:23] <Espen> ok, dette har jeg ingen tro på
[17:40:36] <dadyd> men det er greit, jeg kommer ikke på noe
 mer jeg lurer på, jeg får heller komme tilbake og spørre mere senere hvis jeg kommer tilbake :)
[17:40:50] <dadyd> Tusen Takk for hjelpa! :D
[17:41:54] <Espen> Bare hyggelig, ha en fin aften videre.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Fy, skjer ikke oppdateringen på dagen? Jeg trodde at man ville få 2mbit i løpet av morgendagen, NGT klarer jo å sette i gang Kvatroweekends, hvorfor klarer ikke telenor å sette i gang 2mbit da?

Telenor har ikke helt roen på å skrive hastighetene?

Sitat fra telenor
"Fakta:
Telenors bredbåndsprodukter spenner etter dette i hastighet fra 704/128 kbps til 2048/256 kbps. Månedsprisen blir fra 349,- for basisproduktet til 549,- for 2 MB-produktet. Fram til 1. juni er etablering gratis, normalpris er 790,- kroner.
Telenors nye gjør-det-selvløsning er utviklet i samarbeid med det australske selskapet emotum."

Vi får vel 2Mb og ikke 2MB. Er jo rimelig stor forsjell på de to...
Disse endringene i hastighetene.
Skjer dette ved klokken 24:00 i natt?
Eller kan det ta hele helgen før de har fått det klart til alle?
very impotent freak
Delusional's Avatar
Sitat fra dadyd sin samtale med telenor:
"[17:35:32] Oppgraderingene vil bli gjort over en periode på tre måneder. Vi har ikke mulighet til å ta alle på en gang."
Det finnes virkelig en gud! Her får jeg telefon fra telenor om at det er under en måned til de har bygget ut sentralen min, dagen etter leser jeg om dette (som han som ringte ikke nevnte en eneste gang). Snakk om himmel, jeg går fra et lusent elendig 56k modem til 2mbit.

Hadde gitt opp han der oppe fullstendig, men spørs om jeg må revurdere det nå :P *Amen*
One of the good guys
2rs1's Avatar
Når jeg oppgraderte abbonementet mitt fra 704/128 fri til 1024/256 30gb så fiksa dem det på dagen. Så det er vel i teorien mulig, men jeg blir ikke overrasket om jeg har 1024 en stund til.
very impotent freak
Delusional's Avatar
No update yet!
jaja, fi får se over helgen da. Håper det ikke tar for lang tid.