Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 924
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Broren min døde for noen dager siden. Jeg har fått utskrevet benzo av legen min fordi jeg sliter med forskjellige ting fra før av psykisk og dette kom som et sjokk for både meg og foreldrene mine og min andre bror. Foreldrene mine er helt knekt. Jeg også synes dette gjør utrulig vondt og det er vanskelig å forstå at det faktisk har skjedd.

Poenget mitt er, jeg har fått sobril før av lege pga angst. Ikke ofte og veldig sjelden har dette skjedd. Men jeg merker absolutt ingenting av de. Jeg tar som regel 3stk 10mg. Merker ikke noe. Nå har jeg fått utskrevet valium av legen, i går hadde jeg 15mg sobril, tok 10mg valium og merket ingenting. Tok 10mg valium til og etter en stund kjente jeg at jeg bare følte meg litt trøtt og en smule roligere. Jeg skal snakke med lege nå på nytt om det er noe som kan funke bedre, fordi jeg skal få dette en periode fremover uansett.

Noen som vet en benzo som virkelig demper en sterk indre uro og angst, jeg har det så vondt og er så urolig. Vil heller ikke bli noe særlig trøtt. Hadde gått litt greiere om jeg ble sløv om jeg også fikk den roen jeg trengte da. Noen tips om hva jeg kan spør legen om?

Altså igjen, noe som får deg til å slappe virkelig av uten å føle på angsten. Tenker så mye og. Men om det er ingenting som kan gi meg fullstendig ro innvendig? De vonde tankene er her selvfølgelig men uansett. Vist det ikke er noe som funker hva er da best som du blir rolig av da på ekte men også sløv? I need it. Takk på forhånd
Xanor(Alprazolam) er en av de mer potene benzodiazepiner vi har her i norge. Veldig effektiv mot uro og angst. Avhengighetspotensiale er veldig stort og bør brukes kun i akutte situasjoner og for en kort tid. Er nok ikke umulig at du kan få det av legen din mtp situasjonen din akkurat nå. Håper det går bedre med deg fremover.
R.i.p 23.04.2021
Valium for ruseffekt må jeg opp i 2x10mg de blå eller 4x5mg de norske. Sobril vil 2x25mg funke bra forutsatt at du er ute etter rus. Anbefaler å spørre etter xanor,det er beste alternativ for en så Kjiipt episode du gjennomgår nå. Håper det går bedre med deg fremover, ikke la tankene drifte for mye.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kondolerer! Forstår du har det tungt. De beroliggende som lege pleier å skrive ut, sobril og valium skal dempe tankespinn og nerver. De bruker heller disse enn piller man blir sløv av med en gang. Skjønner det er nettopp den flukten du trenger nå, men tror desverre ikke du vil få det av lege, eller at det vil være bra for deg på sikt. Plutselig ender du opp som misbruker selv. Det beste er å deale med de tingene man flykter fra. Kan anbefale sorggrupper / sorgsamtaler i kirken. Og ikke vær redd for å gråte ut og snakke om dette med venner.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Du må bearbeide det. Ikke dempe det med medisin. Det kommer til å gjøre vondt, det er helt naturlig.
For å være helt uansvarlig så ville jeg heller foreslått å røyke gress eller spise sopp. Det kan midlertidig gjøre ting værre, men det kan (ihvertfall hos soppen) la deg føle gjennom hele greia. Du har masse ting du må finne ut av. Finne ut hvordan du kan hjelpe foreldrene dine, og konfontrere det som holder deg nede. Tror soppen kan hjelpe der ass.
Det er ikke trygt, men det kan gi deg mye å tenke på. Kanskje noe klarhet
Kanskje en tur på mdma der du prater med noen du er glad i. Det er litt tryggere mentalt sett, men vanskeligere å anbefale da det er kjemisk og det finnes så mye dårlig vare.

Benzo hjelper deg ikke løse dype ting(uten terapi). De hjelper deg komme deg ut blandt folk hvis det er det som gjør deg urolig.
Men her er det åpenbart en spesifikk situasjon som forårsaket hele greia. Det kan bli vanskelig, men i lengden er det sunnere hvis du får konfrontert og kommer over sorgen på en relativt vanlig måte. Masse følelser. Benzo er ikke noe som lar følelsene gå løpsk, som de skal når noen nære dør.
Sist endret av Bothrops; 24. juni 2019 kl. 16:15.
Ikke rus deg på noen ting. Dårlig tips.

Ta litt benzo nå i starten er helt lov og forståelig