Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1322
Jeg jobber med å lage en 3 kamera stream som skal gå gjennom mobilt nettverk, dette tenker jeg å gjøre: Leie en vps server i norge, installere en form får reciver server, også som broadcaster det ut til min private nettside.

Sluttresultatet mitt er å streame fra en laptop til min server som fordeler det ut til min private nettside. Programmet må ha mulighet å switche mellom kamera, både manuelt og automatisk. Gjerne gratis eller ikke, jeg betaler prisen om det koster.

Spørsmålet mitt er, hvilken program å hvordan setter jeg opp en slik system? Jeg har div tech erfaringer med server og div men dette er noe nytt.

Til dere som skal foreslå youtube, twitch ect.. dont, jeg vil ha custom som jeg kontrollere 100%.
Linux som OS, nginx med rtmp plugin som webserver.

https://github.com/arut/nginx-rtmp-module

Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Sluttresultatet mitt er å streame fra en laptop til min server som fordeler det ut til min private nettside. Programmet må ha mulighet å switche mellom kamera, både manuelt og automatisk.
Vis hele sitatet...
Dette kan du gjøre ved å streame flere streams til forskjellige URL's på serveren og bruke javascript for å laste inn de forskjellige url'ene ved å endre src attributten.

Bruk OBS som streamingprogram. Det er gratis og open source.

EDIT: Anbefaler å leie vps i utlandet da det er dyrere i Norge, men det får du gjøre som du vil med. Du må ha full root tilgang
Sist endret av Valentina; 9. mai 2019 kl. 18:24.
Sitat av Valentina Vis innlegg
Linux som OS, nginx med rtmp plugin som webserver.

https://github.com/arut/nginx-rtmp-module



Dette kan du gjøre ved å streame flere streams til forskjellige URL's på serveren og bruke javascript for å laste inn de forskjellige url'ene ved å endre src attributten.

Bruk OBS som streamingprogram. Det er gratis og open source.

EDIT: Anbefaler å leie vps i utlandet da det er dyrere i Norge, men det får du gjøre som du vil med. Du må ha full root tilgang
Vis hele sitatet...
Tusen takk, satt nylig å leste om vmix med custom rtmp server, awesome!
en av årsakene jeg ønsker Norsk server er fordi streamen er norsk, så ønske minst mulig ping.

Kan jeg spørre hvilken utstyr anbefale dere? Skal kjøre en DSRL kamera gjennom hdmi (capture card) til datamaskin, har sett litt på komplett.no men de har så mange forskjellige til varierte priser.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Tusen takk, satt nylig å leste om vmix med custom rtmp server, awesome!
en av årsakene jeg ønsker Norsk server er fordi streamen er norsk, så ønske minst mulig ping.
Vis hele sitatet...
Latency er ikkje avgjerande for videostraumar. Konsistent bandbreidde og levelige mengder jitter er viktigare. T.d. er skilnaden mellom vg.no og Hetzner i Finland ca. 10ms, noko som neppe er relevant for videostraumar.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Latency er ikkje avgjerande for videostraumar. Konsistent bandbreidde og levelige mengder jitter er viktigare. T.d. er skilnaden mellom vg.no og Hetzner i Finland ca. 10ms, noko som neppe er relevant for videostraumar.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, noen anbefaler til billig vps (windows) ?

Edit: Treng ikke å være norsk vell og merke.
Sist endret av Mentaltsvak101; 9. mai 2019 kl. 18:50.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Takk for svar, noen anbefaler til billig vps (windows) ?
Vis hele sitatet...
Om du skal ha windows er Azure antakeleg billigast. Men det er ingen sakleg grunn til å hoste det på windows. Å sette opp rtmp med nginx er ca. identisk uavhengig av OS.