Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1723
Ekspert på påstander
Hei. Jeg har ikke lyst å feire 17 mai i Norge og vurderer å reise bort til utlandet fra 16 mai til 19. mai alene. Noen gode tips for billig reisemål? Budsjettet mitt for trippen blir det nok ca 2-3 k, kanskje det er for lite?

Jeg har vurdert å dra til København/malmø, Berlin eller Stockholm. Ser at Polen er attraktiv og billig reisemål er også et sted jeg kunne tenkt meg å reise til. Tas gjerne imot forslag til flere steder.

Jeg er interessert å reise til en by og siden jeg skater ønsker jeg selvfølgelig å kunne skate på forskjellige skateparker eller streetspot/plaza og alkohol er billig. Hadde vært topp hvis det er lett å skaffe weed, men det er ikke must egentlig Kunne også tenkt å leie sykkel og utforske byen selv.
2-3k går veldig fort om man skal ut og fly, selvom du får flybillett til 500kr tur/retur..
Ta deg en haiketur med brettet under arma, så kan du skate litt mellom de gode haikespotsa
Yeah, ta en tur i Norge. Det er latterlig mange bra spots du kan oppleve (Hamar, Oslo, Trondheim, voss).
Hvis ikke Norge er på planen så synes jeg Brussel var dritt rått da jeg dro dit, mange fete streets spots;bare ta brettet med og cruise rundt.
Utenfor sesong er barchelona billig nok, dog kanskje litt dyrere enn ditt budsjett(idk, søk opp sjæl) men gawd damn deilig by å kjøre brett i.
Nå hadde jeg ikke med brett med meg til Berlin, men mens jeg gikk rundt i byen slo det meg som en vennlig skatevennlig by, kanskje noe å ta en google-runde på
Ekspert på påstander
Trådstarter
Sitat av plexern Vis innlegg
2-3k går veldig fort om man skal ut og fly, selvom du får flybillett til 500kr tur/retur..
Ta deg en haiketur med brettet under arma, så kan du skate litt mellom de gode haikespotsa
Vis hele sitatet...
Det er en god ide! Men jeg har aldri haika før og det blir litt for mye stress for min del å gjøre det rundt 17 mai. Kanskje jeg kan gjøre det i sommer istedenfor.

Sitat av moret Vis innlegg
Yeah, ta en tur i Norge. Det er latterlig mange bra spots du kan oppleve (Hamar, Oslo, Trondheim, voss).
Hvis ikke Norge er på planen så synes jeg Brussel var dritt rått da jeg dro dit, mange fete streets spots;bare ta brettet med og cruise rundt.
Utenfor sesong er barchelona billig nok, dog kanskje litt dyrere enn ditt budsjett(idk, søk opp sjæl) men gawd damn deilig by å kjøre brett i.
Nå hadde jeg ikke med brett med meg til Berlin, men mens jeg gikk rundt i byen slo det meg som en vennlig skatevennlig by, kanskje noe å ta en google-runde på
Vis hele sitatet...
Takk for mange innspill. Etter en google runde har jeg bestemt meg at jeg blir i Norge istedet, selv om jeg hater å feire 17 mai! Er stojka å reise til Hamar!

Typisk at flyselskapene økte prisene opp på akkurat de dagene jeg har tenkt å reise! Brussel høres fett ut, kanskje det blir en liten tur der og Berlin i sommer. Barcelona har jeg vært der engang og elsket å skate der! Beste byen å skate i Europa! Tenker å reise dit i høsten/vinter
Du nevner bare de store byene som har ett naturlig høyt prisnivå i utgangspunktet.

Lei ei lita hytte 10min utenfor Strømstad, eller ta båten til Danmark og hiv deg på toget nedover.
Litt lite budsjett ja, men det skal vel være mulig. Jeg ville sett på muligheten til å reise til København; da kan man ta ferje fra Oslo for å gjøre det litt billigere enn om du må ta fly. Det er jevnlig noen gode tilbud på ferje til København, og jeg har fått det til en hundrelapp eller noe sånt tidligere. Det er en del hostel i byen også, og tipper du kan finne et sted å sove til 300-400kr på hostel.

Aner ikke hvor god København er i forhold til skating, men det er i alle fall godt mulig å sykle rundt i byen.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Får. Mye billig fly. Evt buss og båt.

Tog er som regel dyrt i Europa.

Tenkt på å kjøpe interrail? Er studien rabatt på fly or Norwegian har ungdomsrabstt til fylte 25 år mener jeg og også widerø

Det beløpet er ikke uaktuelt for en kort tur om du er forsiktig.

Bor billig, kjøper mat og øl på Lidel i Tyskland f. Eks.

Svar du telt kan du jo bo nesten gratis og lpne kjøkken og dusj, og campinghytter på campingplasser er ofte rimelig.

Noe spesielt du vil se?

Ja dagene rundt og i helligdager er ekstra dyre.

Skulle til Tromsø med dma og Unngene i påsken, det ble 17000.i biletter. Uken etterpå. Ble det 6300 kroner for samme tur, så man taper mye på å reise i helligdager.

Kan du få transport til den flyplassen i Vestfold er det veldig mye billig fly om du kan reise uten baggasje osv.

Ryanair og disse selskapene flyr fra Rygge så kan du få transport dit Kan du komme deg til London og øst Europa og kanskje Tyskland og Spania meget billig!

Ville dog sørget for en reiseforsikring eller noe ekstra penger (kredittkort) om det skulle skje deg noe og du ikke hae penger igjen. Det er veldig kjipt. Men 2 eller 3 døgn går fort så lenge reisen og overnatting er betalt på forhånd. Da er du litt safe og sørger for å kjøpe inn litt brødmat, pålegg, drikke og kanskje øl og ha på. Rommet ditt så er resten av pengene til lommepenger....