Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 849
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Har innsett at det kan være på tide og oppgradere PCen, da jeg har hatt denne siden 2013. Spiller litt forskjellig, mye FPS, men ønsker å ha en PC som kan vare en god del år fremover!

Specs på PCen jeg har i dag:
* Intel i7-3770 3.40GHz
* 8GB RAM
* Geforce GTX770
* Eneste jeg evnt kan gjennbruke fra idag er vel HDD, kabinett og PSU

Tenkte kanskje på denne fra Komplett: PC i deler - Premium Gamer
Core i7-8700 3.2/4.6 GHz 6-Core, B360-F, 16GB DDR4, 240GB SSD M.2, RTX 2070


Men vet ikke om jeg kunne fått mer for pengene ved å kjøpe andre deler separat?
Tenkte også på ny skjerm, og har sett på denne Asus 27" LED G-Sync Rog Swift PG279Q

Veldig lenge siden jeg har vært oppdatert på bygging av PC, så hadde satt pris på all hjelp og forslag!
Rtx2070 er et veldig dyrt kort sånn bang for buck. Er jo denne ray tracingen man vet lite om enda da.
Har lest endel om angivelig døende ram på rtx kort.
Dog jeg har ikke noe negativt å si enda om mitt eget 2070.
Tenk deg godt om før du velger det over feks et brukt 1080 ti hvertfall.

Hva er budsjettet ditt?

Skal du bare ha deler eller skal du ha en komplett ny en?

EVT hvilke deler skal du da beholde?
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Trådstarter
Er det jeg er veldig usikker på også. Men ønsker først og fremst og ha noe som funker en del år fremover (også med tanke på mulig VR etc). Ønsker også å kunne oppnå ihvertfall 1440p (100fps+) på en del av dagens spill

Budjsett er vel kanskje rundt 15.000kr (uten evnt. skjerm)
Vet ikke om det er mye å ta vare på fra den jeg har? Tenker at det meste er gamle deler, men som sagt har jeg kabinett, PSU og HDD, men trenger vel det meste av andre deler.
Pcn du linket på komplett er jo en grei build da.

Du kan jo evt følge med på demovarer på komplett å få ganske bra priser på ting der.
Bygge tilsvarende den pakken å sammenligne pris.

Selv kjøpte jeg hovedkort M. 2 disk og skjermkort som demovarer.