Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1610
Heisann! Er på jakt etter musikk anlegg for kjellerstue. Ser for meg to "tårn" som står på hver side av sofaen (Er åpen for alle forslag), og lurer da på hva som er best på pris/lyd Trenger i tilegg en forsterker. Har planer om å kunne bruke systemet med airport express. Den må derfor ha aux-utgang Totalpris under 10,000,-.

Takker for all hjelp!
Hva mener du med på hver side av sofaen? Skal de stå mot deg når du sitter i sofaen, eller skal de stå på siden av sofaen og peke samme retning som du ser?

Ellers kommer det helt an på hvilken musikk du hører på? Bass, klassisk?

Har selv 2x Cerwin Vega VE-15f, og en Harman Kardon HK650 integrert forsterker. Betalte 2700 for høyttalerene, og 1000 for forsterkeren. Det ble da omtrent 4000 med kabler osv..
Prøv å finne noen brukte Dynavoice Finale?

http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=236969.jpg

Test her. Ifølge testen var nypris 7K, så under 5K brukt bør være realistisk.

Disse gigantiske skapningene fra Dynavoice kan spille virkelig høyt med mye bass. De blir aldri kjedelige og låter ikke skarpt. De sier ikke nei takk til skikkelig forsterkerkraft, men er samtidig en grei last for en rimelig forsterker.
Vis hele sitatet...
Ganske tydelig markedstilpasning altså.
Sist endret av epifant; 10. september 2014 kl. 13:14.
Jeg kan anbefale Dali. Du kan få Dali Zensor 5 med nad-forsterker til rundt 8000 på hifiklubben. Kommer kabler og sånt ved siden av. Bruke airport express er ikke optimalt med tanke på god lyd. Beste er å bruke en dac, men den får du ikke koblet til airport express(trur jeg), kun usb eller optisk inn, i hvert fall den jeg har.

Hva du skal velge har også en del å gjøre med hva slags musikk du hører på. Hvis du for det meste skal høre på musikk på dyp bass så er de vel ikke 100% optimale.
Airport Express har vel optisk ut via minijack? Forrige modell hadde ihvertfall det.