Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2402
Jeg skal kjøpe ny TV. Denne fra Grundig inneholder det jeg mener jeg har brukt for og er bra lys og bilde. Men så kom jeg på 3D, det har den ikke. Men når får en brukt for det. Kanskje langt frem i tiden ??


http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...48-vle-6439-br
Det er vell ikke noe man får særlig bruk for. Kult for showoff eller for 3D fanatikere. For å se noe i 3D må du ha en 3D Bluray-spiller og en 3D film.
Om du er ute etter TV i den prisklassen ville jeg droppet 3D. Det vil gå på bekostning av bildekvalitet - og med mindre du har kjempe lyst på 3D så er det ikke noe stort tap. Om du senere finner ut du virkelig ønsker det kan du jo spare til ny TV da.
Du trenger stengt tatt ikke 3D spiller og 3D film for å se i 3D. For å se i BRA 3D ja, men ihvertfall alle samsung-tv'ene har en 2D-3D modus. Da kan alt fra tv til GameCube vises i 3D. Det blir ikke like "dyp" 3D, men du merker en liten effekt, mer "inn" i bildet enn at ting kommer ut.

Med tanke på at min ps3 viser 3D filmer helt fint vil jeg gjette på at ps4 og xbone også kan dette, og de fleste har gjerne en av disse :P

3D filmer er heller ikke så mye dyrere enn vanlig blueray om man først skal kjøpe og ikke laste ned.


Når dette har sagt. Jeg har som dere kanskje skjønner en Samsung 3D tv. Er over 5 mnd siden jeg sist brukte funksjonen.
Sitat av etse Vis innlegg
Om du er ute etter TV i den prisklassen ville jeg droppet 3D. Det vil gå på bekostning av bildekvalitet - og med mindre du har kjempe lyst på 3D så er det ikke noe stort tap. Om du senere finner ut du virkelig ønsker det kan du jo spare til ny TV da.
Vis hele sitatet...
Det er _vanskelig_ å unngå 3D på en god TV den dag i dag. Du betaler heller ikke noe for det da det har blitt standar på så å si alle "stue-TV'er". Denne teknologien er for lengst ferdigutviklet.

Hvordan mener du det går på bekostning av bildekvalitet?


Sitat av H_Spyke Vis innlegg
Du trenger stengt tatt ikke 3D spiller og 3D film for å se i 3D. For å se i BRA 3D ja, men ihvertfall alle samsung-tv'ene har en 2D-3D modus. (...)
Vis hele sitatet...
3D betyr hovedsaklig 3 dimensjonalt. Altså 2D konvertering til 3D vil bare gi deg dybde i bildet, ikke ett 3D bilde som du får ved f.eks. en 3D film der det er filmet med to objektiver.
Sist endret av Wolfie; 9. september 2014 kl. 00:36.
Du får 50" 4K hos Komplett til samme prisen for tiden, den har også 3D og Smart-TV funksjon.
Sist endret av Spoony; 9. september 2014 kl. 08:12.
Kjøpte selv en LG 55" 3D TV på komplett timesalg for en stund tilbake.
Kostet egentlig 16.000 kr, men fikk den for 7.800 kr.

Syns det var et meget godt kjøp, og jeg har aldri angret et sekund.
Bruker faktisk 3D gjevnlig på den da jeg syns 3D på denne TV'en er god i forhold til mange TV'er jeg har prøvd.
Denne TV fra Komplett har kun 50 Hz bilde. Jeg skal ha 100 Hz, det er stor forskjell. Så hos Elkjøp en TV med 50 Hz og en med 100 Hz. Det var kjempeforskjell.
Angående 3D, så var min tanke det : Kommer det 3D på de forskjellige TV kanaler i nær fremtid ? Hvis det ikke kommer sendinger med 3D de 10-15 første årene, så bryr jeg ikke om å kjøpe 3D TV nå.
Canal Digital har allerede en kanal i grunnpakken sin som sender 3D filmer døgnet rundt.
Kanelen heter: High TV.

Altibox skal også begynne nå snart med noen få kanaler som sender 3D programmer.
De har også en del 3D filmer i sin filmkiosk.