Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 957
Jeg holder på å lage et drive in prosjekt i Møre og Romsdal.
Jeg har fått alle godkjenninger, men mangler en FM sender slik at vi kan komme inn på nettet til alle bilene. Vi trenger kun senderen til en kveld.
Er det noen som har en "piratradio-sender" liggende? Evt vet om et sted der man kan få lånt utstyret ifra?
Ingen forslag er for dumme
Om du har en raspberry pi så kan den brukes men siden den modulerer med puls i stedet for sinus bølger, så må du ha kraftig filtrering på den, ellers får du mye interferens på frekvenser som harmonerer med den fundamentale sende frekvensen
Sitat av djxfade Vis innlegg
Om du har en raspberry pi så kan den brukes men siden den modulerer med puls i stedet for sinus bølger, så må du ha kraftig filtrering på den, ellers får du mye interferens på frekvenser som harmonerer med den fundamentale sende frekvensen
Vis hele sitatet...
Søk på PiFM. Ellers så bør du matche sendefrekvens og antennelengde. Har en slik som jeg bruker til nettradio i hørselsverna under plenklipping, og rekkeviddemessig så kan også alle naboene klippe plenen med "godlyd" på ørene :P