Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 9282
har liten erfaring med amfetamin, og i dag ble det til at jeg tok ca 0.4 g iv.
fikk ikke noe særlig rush, og etter en timestid begynte jeg å fryse å bli klvalm og sliten..
har noen erfaring med dette?
de andre fikk ikke disse symptomene..
kan det være farlig?
Kan være du fikk et rusk i skuddet ditt, skal ikke mye til, å det er ikke helt bra, fryser du ekstremt eller bare litt?
Trådstarter
frøs veldig tidligere, nå er det bedre...
men er forsatt mæd kvalm og kaster en del opp..
Sist endret av onkel odd; 15. mars 2016 kl. 03:02.
Liten overdose bare
Trådstarter
takker og bukker, noen tips eller triks?
Er vel ikke så mye å gjøre, må bare holde ut drikk vann.

0.4 er vel foresten litt overkill om du tar makka sjeldent, og om den er ok bra.
Sist endret av Makkafisn; 15. mars 2016 kl. 03:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
da var nok karrieren min som speedfreak over, så like greit at det gikk som det gikk.. jobber i helsevesenet, så hadde jeg endt opp på sjukehuset hadde jeg nok mistet jobben og helgesamvær med ungen..
snortet litt i mine yngre dager, og ville finne ut av hva "the fuzz was about" når det kommet til iv..
Den ble rost opp i skyene av erfarne brukere så regner med at det var potente greier.
en overdose, ingen tvil.
Like i said ^
"Frossan" kalles fenomenet på "fagspråket". De fleste speedjunkies har opplevd det.
Sitat av Makkafisn Vis innlegg
Like i said ^
Vis hele sitatet...
Du nevnte også: Kan være du fikk et rusk i skuddet ditt, skal ikke mye til, å det er ikke helt bra, fryser du ekstremt eller bare litt?

Noe som ikke er med på å underbygge din kunnskap, så derfor følte jeg det var greit han fikk høre det fra flere hold
Frosser er vell når man får rusk i skuddet, TS er ingen erfaren speedfreak som han skriver.

Sitat av norskesvensken Vis innlegg
Du nevnte også: Kan være du fikk et rusk i skuddet ditt, skal ikke mye til, å det er ikke helt bra, fryser du ekstremt eller bare litt?

Noe som ikke er med på å underbygge din kunnskap, så derfor følte jeg det var greit han fikk høre det fra flere hold
Vis hele sitatet...
I see ^^ men får man rusk i skuddet å er uheldig får man frosser, å da fryser man og blir dårlig, men siden TS sa han ikke frøys så mye lenger så er det åpenbart overdose
Sist endret av Makkafisn; 15. mars 2016 kl. 13:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva har du det ifra? Det du beskriver som frosser høres ut som en overdose for meg.
Sist endret av norskesvensken; 15. mars 2016 kl. 14:10.
Trådstarter
hva en det var så var det ikke morro, frøys noen timer, kastet opp noen timer og er enda ikke helt i slaget, ca 15 timer siden inntak nå
Var sammen med en kompis av meg som fikk det, lå å hutret og frøys i et par timer, til han kom seg på legevakta og fikk blodfortynnende. Var dårlig mange timer etter legevakta også. Aldri opplevd det selv tho.
Skjønner ikke helt at blodfortynnende skal fjerne rusk som kommer sammen med speeden i pumpa. Det måtte ha vært andre grunner til at kompisen din hadde behov for blodfortynnende. Og til deg Odd, det du opplevde var en heftig overdose.. Du kommer til å føle deg vel når du har fått litt søvn og næring.
Sist endret av norskesvensken; 15. mars 2016 kl. 14:23.
Sitat av norskesvensken Vis innlegg
Skjønner ikke helt at blodfortynnende skal fjerne rusk som kommer sammen med speeden i pumpa. Det måtte ha vært andre grunner til at kompisen din hadde behov for blodfortynnende.
Vis hele sitatet...
Godt mulig, delte bare min erfaring siden jeg var vitne til hendelsen
Jeg har selv trykt så mye som 0.4g. Det er uten tvil alt for mye, selv med litt toleranse.
Vil nesten påstå det er noe dårlig pepper du har fått, siden du ikke opplevde å bli noe rusa?
Har også selv fått rusk i pumpa(tobakksrusk) Var syk i 3 dager.

Når det var kvalitet så trengte jeg ikke mer en maks 0.1 for å få god funk.
Trådstarter
Sitat av fjellape Vis innlegg
Jeg har selv trykt så mye som 0.4g. Det er uten tvil alt for mye, selv med litt toleranse.
Vil nesten påstå det er noe dårlig pepper du har fått, siden du ikke opplevde å bli noe rusa?
Har også selv fått rusk i pumpa(tobakksrusk) Var syk i 3 dager.

Når det var kvalitet så trengte jeg ikke mer en maks 0.1 for å få god funk.
Vis hele sitatet...

ble nok rusa, har forsatt tinntallerkener, men ble så dårlig at det overgikk rusen på en måte, snorta ca 0.2 en time før og ble rimelig bajas i formen..
de "drevne" satt ganske mye mindre en meg, ville oppleve "kicket" alle prater om.. svetter som en gris enda og har tidenes nedtur, selv etter en del beroligende.. kunne dette vært farlig egentlig? første og siste gang ivertfall, er bare så forbasket nysgjerrig av meg
Holder en knapp på rusk og "frossan" jeg da. Sett saltoppløsning IV og legg deg i badekaret hvis du er i stand til det, hvis det blir en neste gang eller om noen andre lurer. Det skjer når man ikke filtrerer skikkelig.

Ja det kan være farlig å sette pulver fra gata rett i blodstrømmen såklart! :P Du kan også få diverse hjertetrøbbel og psykose og andre rare ting. 0,25 holder for selv de mest erfarne! Hvis speeden er så dårlig, hiv den i dass. Du kjenner jo kicket på 0,1 også, men det rushet mange prater om kommer ikke fra amfen, men andre ting. Har du nogenlunde ren speed kjenner du ikke noe rush med smak i munnen og greier, men noe annet som er vanskelig å beskrive og ganske subtilt sammenlignet med gatemakka med knallgass og druesukker og alt faen de mikser ut med
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Holder en knapp på rusk og "frossan" jeg da. Sett saltoppløsning IV og legg deg i badekaret hvis du er i stand til det, hvis det blir en neste gang eller om noen andre lurer. Det skjer når man ikke filtrerer skikkelig.

Ja det kan være farlig å sette pulver fra gata rett i blodstrømmen såklart! :P Du kan også få diverse hjertetrøbbel og psykose og andre rare ting. 0,25 holder for selv de mest erfarne! Hvis speeden er så dårlig, hiv den i dass. Du kjenner jo kicket på 0,1 også, men det rushet mange prater om kommer ikke fra amfen, men andre ting. Har du nogenlunde ren speed kjenner du ikke noe rush med smak i munnen og greier, men noe annet som er vanskelig å beskrive og ganske subtilt sammenlignet med gatemakka med knallgass og druesukker og alt faen de mikser ut med
Vis hele sitatet...
Enig med deg her! Opplevd flere ganger at rushet ikke kommer, så tar man mer, å når det kommer sigende så blir det i overkant. Ren amf kommer sigende. Uansett så er 0.4 overkill, så det kan være godt mulig at det er en overdose også.
Sitat av Makkafisn Vis innlegg
Enig med deg her! Opplevd flere ganger at rushet ikke kommer, så tar man mer, å når det kommer sigende så blir det i overkant. Ren amf kommer sigende. Uansett så er 0.4 overkill, så det kan være godt mulig at det er en overdose også.
Vis hele sitatet...
Ja, bare at jeg personlig ikke har opplevd å fryse av å ta for mye amf
Trådstarter
kan faktisk være en blanding, iogmed at jeg aldri har filtrert før.. det skulle være veldig potente greier og.. når jeg var yngre å snortet litt, sovnet jeg hvis det var ren amf og jeg overjusterte, spiser forsatt et par ekstra metamina før jeg legger meg til å sove..
hadde hjertebank til tusen, frøs,kastet opp og lå i fosterstilling ganske mange timer og hadde huekjør fra en annen verden, kaster forsatt opp, har høy puls og føler meg mørbanket i kroppen, tror forsatt jeg har litt feber og, ALDRI igjen, har hatt ganske mange freaky opplevelser i min ungdom, men dette tok faktisk kaka
Sitat av onkel odd Vis innlegg
kan faktisk være en blanding, iogmed at jeg aldri har filtrert før.. det skulle være veldig potente greier og.. når jeg var yngre å snortet litt, sovnet jeg hvis det var ren amf og jeg overjusterte, spiser forsatt et par ekstra metamina før jeg legger meg til å sove..
hadde hjertebank til tusen, frøs,kastet opp og lå i fosterstilling ganske mange timer og hadde huekjør fra en annen verden, kaster forsatt opp, har høy puls og føler meg mørbanket i kroppen, tror forsatt jeg har litt feber og, ALDRI igjen, har hatt ganske mange freaky opplevelser i min ungdom, men dette tok faktisk kaka
Vis hele sitatet...
Høres nesten sånn ut ja. Anbefaler deg å være forsiktig. Hvis du skal skyte igjen ved en senere anledning så anbefaler jeg deg å se nøye på innholdet i sprøyta etter du har trukket opp. Bruk gjerne lommelykt. Ser du noe gruff må du spyle det i en ny beholder og filtrere på nytt

Jeg brukte å filtrere slik:

Ta en q-tips, riv av bomullen og legg i mekket, trekk opp en ml luft eller noe og press sprøyta ned mot bomullen. Spyl lufta gjennom bomullen, og så trekker du stemplet tilbake og trekker opp. Hold alltid sprøyta ganske hardt ned mot bomullen, bare ikke så hardt at det ikke går an å trekke opp.
Sist endret av TrippyKing; 15. mars 2016 kl. 18:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Nå kommer jeg aldri til å prøve det igjen,selv om utfallet hadde vært en digg rus så hadde det blitt første og siste gang, er bare en nysgjerrigper av natur og hadde planlagt å teste det en gang i mange år, har prøvd det meste som finnes der ute,men bedre føre var, så er jeg glad for at jeg tabbet meg ut
håper bare jeg blir trøtt snart hehe, jobb i morgen tidlig

ser at du beskriver fremgangsmåten i fortid, kudos for å ha sluttet!
Sist endret av onkel odd; 15. mars 2016 kl. 18:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Åja, ja, det er godt å høre. Det er vanskelig å kontrollere det med søvn, gitt. Du får vel bare slappe av, lykke til!! Det ordner seg

Men erfaringsmessig, på ganske grei metamf IV uten toleranse har jeg brukt 24 timer på å sovne, men ikke mer
Sist endret av TrippyKing; 15. mars 2016 kl. 18:50.
Jeg ble litt nysgjerrig på det med "frossan", jeg har sikkert skutt en liter men aldri opplevd det.. Jeg har opplevd det dere beskriver når jeg har skutt overdoser, og blitt frossen ved overdoser når jeg kaster opp og blir generelt uggen. Men aldri ellers, og jeg vet jeg ikke har vært nøye nok med filtrering, flere ganger jeg har sett litt rusk men ikke har hatt tid og vente så bare holdt pumpa med sprøyten opp og satset på alt rusk blir værende i bunnen av pumpa.. Jeg vet det er tåpelig osv, men jeg har aldri opplevd frossen av den grunn.
Høres ut som en klassisk overdose ja. Fikk samme symptomene som nevnt +den verste hodepinen jeg noen sinne har hatt, kjentes ut som hjernen prøvde og klemme seg gjennom kraniet
O,4g er en del for en med ingen eller lite erfaring. Det som hjalp meg var og kaste opp, da ble situasjonen mye bedre. Og 2-3 valium.
Skal nok gå bra, bare drikk mye vann, prøv og få i deg noe næring og ta det med ro. Vet matlysten ikke er noe særlig men ta for eks en banan og ta bite små biter så skal det gå

EDIT:Litt gammel trå men lar den stå
Sist endret av Kastrup; 17. mars 2016 kl. 01:10.
Noen som har opplevd liknende nasalt? 1 time etter inntak skjelver jeg som faen og ser ut som om jeg skal ha et anfall. 20 min etter kan jeg sovne. Føler også et trykk i hodet. Skjedd på en pepper engang. Ga det vekk, andre fyren sa det var the shit, og var våken i 6 dager på skiten. Sa at kroppen hans gjorde vondt etterpå men. I don't know.
Jeg blir altid dårlig når jeg tar det nasalt.
hvis du jobber i helsevesenet burde du kanskje ha litt peil på iv, sprøyter å kanskje litt info om sentralstimulerende?

Har du gått på Helse og sosialfag?
Hvordan kom du på tanken på å skyte 0.4g amfetamin var ok?
Sitat av plater Vis innlegg
hvis du jobber i helsevesenet burde du kanskje ha litt peil på iv, sprøyter å kanskje litt info om sentralstimulerende?

Har du gått på Helse og sosialfag?
Hvordan kom du på tanken på å skyte 0.4g amfetamin var ok?
Vis hele sitatet...
Kan vite en god del om sentralstimulerende, men en sykepleier vil ikke lære særlig om amfetamin sulfat. Ser ikke ut til at TS har hatt noen misforståelser med intravenøs injeksjon heller. Ellers er jeg enig i at 0,4 var en for høy dose, men da gir vi råd, ikke spydigheter. Ellers vil jeg råde alle til å lese og forstå mesteparten av siden som finnes på SNL/NHL,Wikipedia, og Erowid før en dytter i seg et stoff.
Ser ikke ut til at TS har hatt noen misforståelser med intravenøs injeksjon heller. Ellers er jeg enig i at 0,4 var en for høy dose, men da gir vi råd, ikke spydigheter.
Vis hele sitatet...
ikke mening å være spydig. Men jeg trodde at hvis du har bakgrunn fra helsevesenet så burde du ha i det minste en liten forståelse ang sentralstimulerende. (tar jeg feil, irettesett meg)
Det jeg ikke forstår er at TS skyter 0,4 IV som er en ganske stor og kraftig dose (uansett styrke) kan være mye urenheter og forurensninger i en slik dose. Å kanskje det er en meget stor dose hvis amfetaminen er ganske potent.
Jeg har null utdanning innen helsevesenet lever bare på egne erfaringer som sprøyte misbruker. merk: Misbruker
Jeg har vært på Erowid, bluelight, felleskatalogen og utifra egne erfaringer er dette en overdose utifra hans forklaring.
Skal du prøve slike rusmidler burde man sette seg inn hva en overdose er og hva en rekreasjon dose er.

Du kan ta en smell med 0.1g å få skikkelig kick å god rus i veldig mange timer. Så hvorfor trykke i seg 0.4g første gang når man ikke har noen erfaring eller kjennskap til stoffet? dette er jo overkill.

Må spørre TS om hvorfor du tok denne dosen, i den størrelsen?
Var dette din beslutning eller har du diskutert med andre ang dette?
Eller blitt overtalt til at dette er riktig dosering??

Hva er bakgrunnen til du satt 0,4g IV?
Sist endret av plater; 18. mars 2016 kl. 00:51.
Sitat av plater Vis innlegg
Hva er bakgrunnen til du satt 0,4g IV?
Vis hele sitatet...
Sitat av onkel odd
snortet litt i mine yngre dager, og ville finne ut av hva "the fuzz was about" når det kommet til iv..
Vis hele sitatet...
Sitat av onkel odd Vis innlegg
Nå kommer jeg aldri til å prøve det igjen,selv om utfallet hadde vært en digg rus så hadde det blitt første og siste gang, er bare en nysgjerrigper av natur og hadde planlagt å teste det en gang i mange år, har prøvd det meste som finnes der ute,men bedre føre var, så er jeg glad for at jeg tabbet meg ut
Vis hele sitatet...
Selv lurer jeg på hvordan du kom frem til å skyte denne mengden.
Trådstarter
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Selv lurer jeg på hvordan du kom frem til å skyte denne mengden.
Vis hele sitatet...
Satt sammen med den gamle kompisgjengen,som har kjørt hardt på i mange år, og spurte dem om det var for mye, og de mente kun at jeg kom til å få "et helvetes kick".
Til de andre som lurte så har jeg bakgrunn som helsefagarbeider med utdypning innen psykiatri, og begynner på sykepleien til høsten.
Vet det var mye,når jeg eksperimenterte i mine yngre dager var jeg og ganske ekstrem, og pleide å droppe tilsvarende mengde.
Men tror det å dra den helt ut når jeg først gjør noe kanskje har "reddet" meg på en litt skrudd måte, fått nok av ting relativt fort, og fått erfare mye av det negative før det har gått for lang tid kanskje?
Han har jo forklart hvorfor han skjøt 0,4. Fordi han ville ha rushet. Det er jo ikke noe galt i det, uansett bakgrunn. Herregud, det er lov å være nysgjerrig og eksperimentere. I noen speedmiljøer skyter man ett gram og man skal helst spy hver gang. Folk er forskjellige.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Han har jo forklart hvorfor han skjøt 0,4. Fordi han ville ha rushet. Det er jo ikke noe galt i det, uansett bakgrunn. Herregud, det er lov å være nysgjerrig og eksperimentere. I noen speedmiljøer skyter man ett gram og man skal helst spy hver gang. Folk er forskjellige.
Vis hele sitatet...
Ja greit folk er forskjellig, men for meg høres ikke dette ut som en euforisk god og energisk rus. har 13 års erfaring med amfetamin så forstår folk er forskjellige. men forstår ikke greia med ønske om å spy. jeg spyr på amfetamin men da skal dosen være meget stor, for meg er det en ganske kraftig overdose hvis jeg spyr å da jeg jeg ganske ødelagt allerede før kvalmen kommer. Men ok folk er forskjellig å bruker deretter.

Jeg er godt kjent med overdose på amfetamin. Er du? men når jeg har tatt en ganske stor overdose med amfetamin virker det motsatt på meg. ikke noe kick overhode, knittrer i hode (små støt), blir slapp, fryser, hodepine spesielt i bakhode, dehydrering, overoppheting, kvalme, hjertebank, sløv, trøtt, null energi, blek, tungpusten, smerter i bryst. Er det flere som reagerer slikt?
Skjønner ikke hvordan folk kan overtale en til å ta 0,4. hvis kvaliteten er dårlig forstår jeg. Høres egentlig ut som dårlige uvitende kamerater
Sitat av plater Vis innlegg
Ja greit folk er forskjellig, men for meg høres ikke dette ut som en euforisk god og energisk rus. har 13 års erfaring med amfetamin så forstår folk er forskjellige. men forstår ikke greia med ønske om å spy. jeg spyr på amfetamin men da skal dosen være meget stor, for meg er det en ganske kraftig overdose hvis jeg spyr å da jeg jeg ganske ødelagt allerede før kvalmen kommer. Men ok folk er forskjellig å bruker deretter.

Jeg er godt kjent med overdose på amfetamin. Er du? men når jeg har tatt en ganske stor overdose med amfetamin virker det motsatt på meg. ikke noe kick overhode, knittrer i hode (små støt), blir slapp, fryser, hodepine spesielt i bakhode, dehydrering, overoppheting, kvalme, hjertebank, sløv, trøtt, null energi, blek, tungpusten, smerter i bryst. Er det flere som reagerer slikt?
Vis hele sitatet...
Ja, det har jeg, og jeg har vært avhengig av å amfetamin IV, og gjør det fremdeles fra tid til annen.. Jeg deler bare mine erfaringer og meninger, så slapp helt av.

Det er sikkert mange som reagerer slik du beskriver på høye doser, men det går an å få til å spy uten å oppleve de symptomene du beskriver. Det er bare å være ca kjent med styrken på speeden og hvordan du reagerer på den, ved å ha prøvd den et par ganger. Ikke noe hokus pokus akkurat.
0,4 er alt for mye. Sitter her selv idag og har tatt 3 0.15 doser i løpet av dagen. Det har jo mye å si at kvaliteten er bra og da og hadde du tatt 0.4 med god speed så hadde du blitt dårlig. Det høres ut som om du har fått en overdose. det er jo heller ikke bra å skyte speed da. Tenk hvor sterkt det stoffet er for blodårene dine. Men du får jo de samme følelsene hvis det var noe rusk i skuddet ditt også. Men uansett, jeg kjenner en som har gått på speed siden ifjor sommer og han klarte seg med 0.4 og speeden var god og han tok det flere ganger daglig.
Samtidig som jeg er her. Jeg tok 4 mg Sub i dag morres og jeg lurte på hvor mange timer må det gå før jeg kan ta noen dolcontiner jeg tilfeldigvis har. Har hørt 6 timer, andre sier 24 timer så jeg blir usikker. Noen som kan gi meg et svar på det.