Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1134
Hei, jeg har vert på forumet her en stund. men velger og bruke en annen bruker av flere grunner.

det er nemmelig dette med å ha sterke meninger om div ting som de fleste på freak har veldig mye av.

jeg har vokst veldig på dette forumet og sugd til meg veldig mye informasjon, etter og ha lest så veldig mange forskjellige meninger om div ting, så tar du jo noe av det og gjør det til ditt eget.

det er jo i utgangspunktet bra og ha en egen mening og sitte på mye nyttig informasjon.
men i det sisste så har det skjedd noe som plutselig gjør at jeg sier meningene mine rett ut, og mye av det er veldig negativ.. Jeg har begynte og rakke ned på folk fordi dem er så himmla dumme, alt fra klassekamerater, venner familie og mine venners familie..

etter og ha sagt meningen min så merker jeg at folk begynner og hate meg, jeg sier det rett ut jeg sier hva jeg mener og jeg nøler ikke med det. og det er veldig mange som ikke tåler og høre mine meningener, folk blir så sure og jeg blir sett på som arrogant, svær i kjeften og alt det der...

som f,eks læreren min som sier at det ikke er lov til og drikke alkohol om du er under 18, noe som jeg blå nekter på.. jeg har lest det fler ganger her på forumet at det er lov og drikke når du er under 18 men IKKE kjøpe, og der har dem referert til kilder. så klart skal man ikke høre på alt folk sier her inne. men bare sånne småting som det irriterer meg så grenseløst, jeg har en mening om nesten ALT og jeg sier det ut om det irriterer meg.

jeg har "kranglet" med min venns familie om hvorfor min venn ikke får lov til "det", jeg har sitti og hørt på argumentene hvorfor han ikke får lov til det.
det irriterte meg så grenseløst at jeg begynte og diskutere og si min mening om dette, og det endte bare med at dem holdt kjeft fordi jeg "eide" dem. etter dette så har dem vært så sure på meg, og til og-med fått fler i familien til og dikte opp ting om at ditt og datt er farlig og alt mulig piss. noe som jeg selvfølgelig har hatt min mening om. Noe som har fått det til og bli en stor krig.

Hjemme i familien har jeg også hatt en sterk mening, det kan være alt fra ost og vilke prioriteringer dem tar, som er helt på trynet- til mer alvorlige ting. og jeg har sagt min mening, og som foreldre flest ikke har baller nok til og høre andre sine meninger om dem, noe som har skapt krangling og problemer (ikke så veldig alvorlig da) jeg ser på foreldrene mine som så jævelig dumme og prioriteringene dem tar er bare helt feil. men om du sier noe i mot dem, så takler dem ikke og høre. og nei jeg snakker ikke om sånne fjortiz ting som om at jeg ikke får dra på fester og røyke weed. men generelt prioriteringene dem tar.

Men det jeg heldighvis har greid og holdt meg vekk fra er narko (jeg bruker ikke noe) men jeg har meninger om det sånn som de fleste her. å ha positive meninger om narko spess weed er ikke noe særlig og folk kan tro utrolig mye rart om deg.

jeg kan se for meg at dette blir et veldig rart innlegg, var litt vannskelig og formulere seg skriftilg.

det er jo også mye positiv og ha egene meninger, læreren min liker det veldig godt, vi kan bruke hele timen på og diskurere forskjellige ting.


men jeg lurer på hva dere mener om dette med og ha sterke meninger om ting, og hvor går grensa for hvor langt du skal gå?

jeg føler at jeg har brutt den grense så altfor mange ganger, og det er mye jeg har sagt som jeg kunne spart meg for, men jeg mener det er viktig at dem får høre det.

så hvor går grensa deres? det er greit nok og ha sine meninger her inne på forumet der du er annonym, men jeg tror jeg har tatt med meg disse meningene til "real life" noe som kanskje ikke er så lurt.
Fra en person med relativt kontroversielle meninger: ha dem og diskuter de med noen som er interresert. Drit i å trykke ting ned i halsen på folk som ikke vil høre/du vet ikke kommer til å forstå.
Trådstarter
Sitat av stuntaa Vis innlegg
Fra en person med relativt kontroversielle meninger: ha dem og diskuter de med noen som er interresert. Drit i å trykke ting ned i halsen på folk som ikke vil høre/du vet ikke kommer til å forstå.
Vis hele sitatet...
Takk! det var et veldig godt råd, noe som jeg virkelig skal ta til meg
Min mor hadde ett veldig greit ordtak som jeg har prøvd og følge hele livet etter hennes død. Du skal mene alt du sier. Men ikke si alt du mener. Og det er en grei regel å følge. Har lært meg i livet at det er viktig å velge sine kamper. Ikke sloss mot alt som finnes. Det vil alltid være situasjoner hvor det er best å holde kjeft.
Trådstarter
Sitat av creavator Vis innlegg
Min mor hadde ett veldig greit ordtak som jeg har prøvd og følge hele livet etter hennes død. Du skal mene alt du sier. Men ikke si alt du mener. Og det er en grei regel å følge. Har lært meg i livet at det er viktig å velge sine kamper. Ikke sloss mot alt som finnes. Det vil alltid være situasjoner hvor det er best å holde kjeft.
Vis hele sitatet...
et fint ordtak det ja! men jeg syntes det er så irriterendes og ikke få sagt meningen min. men som sagt over så er det ikke vitts og dytte det ned i kjeften på dem når dem ikke vil høre. ikke helt ordrett sitert men.. men..
Skjønner veldig godt hva du mener. Trangen til å si noe når folk kaster rundt seg med løgn og usanne påstander er enorm. Dette gjelder omtrent alle. Prøver å holde meg, men når det er noe jeg virkelig står for så...ja, da braker det løst
Sitat av Luc1d Vis innlegg
Takk! det var et veldig godt råd, noe som jeg virkelig skal ta til meg
Vis hele sitatet...
Et annet tips: det er ikke bare hva du mener, men hvordan du sier det som provoserer folk.
Det er en veldig stor forskjell mellom å si "nei, det der er feil! Egentlig er det [sånn og slik]" og å si "er du helt sikker på det? Jeg trodde at det teknisk sett var mer [sånn og slik], hvilket jo utgjør en viss forskjell. Hvor kan vi sjekke det opp?"
Særlig når man diskuterer detaljer er det veldig viktig å være åpen for feilslutninger og misforståelser.
En annen nyttig ting er å bare stille spørsmål. Mange mennesker er ikke spesielt flinke til å formulere seg på en ryddig måte, og det er derfor ofte at det du oppfatter ikke er det de mener, rett og slett fordi de ordlegger seg dårlig. Still spørsmål, be dem avklare osv. Det fine med denne fremgangsmåten er at hvis de mener noe som er logisk motsigende, så vil de ofte oppdage det på egenhånd bare du graver nok. Det er bedre for folk å endre mening når de tenker seg frem til det på egenhånd (med litt hjelp) enn at noen andre stapper fasiten i trynet deres - det er å tråkke på egoet, og selv omd et noen ganger er nødvendig, så bør det unngås. I alle fall hvis du ikke vil bli oppfattet som en arrogant besserwisser.
Jeg tenker ofte som deg, når folk jeg snakker med tar fullstendig feil om ting får jeg veldig lyst å si fra. Men for å sette ting litt i perspektiv, tenker jeg på religiøse folk som absolutt skal fortelle hva de mener eller tror, uansett om de blir spurt eller ikke. Du har sikkert møtt dem. Jeg vil ikke fremstå slik. Hvis alle rundt deg ser saken helt annerledes, så kan det være like greit å la være å starte en krangel, og heller skifte tema til noe man er enige om. Det kan iblant være mer verdt å ha en hyggelig samtale med folk, enn å få sin mening gjennom for enhver pris. Det er vel det som kalles diplomatisk.
Sitat av Luc1d Vis innlegg
som f,eks læreren min som sier at det ikke er lov til og drikke alkohol om du er under 18, noe som jeg blå nekter på.. jeg har lest det fler ganger her på forumet at det er lov og drikke når du er under 18 men IKKE kjøpe, og der har dem referert til kilder.
Vis hele sitatet...
Feil. Det er lov å både drikke og kjøpe alkohol når man er under 18, men ingen har lov å selge eller gi det til deg.

Ellers er det vel ikke noe problem å si meningene sine til folk, selv om det skaper problemer for deg. Jeg sier ofte meningene mine rett ut og har endt opp med at folk misliker meg pga det, men hvis de skal mislike meg pga jeg mener ting eller hvis jeg kun opplyser fakta og motbeviser deres påstander så bryr jeg meg ikke særlig. Folk har en tendens til å bli sure når de får vite at noe de er sikre på ikke er sant, og istedenfor å godta at det de trodde ikke er sant så begynner de ofte å mislike deg som person. Det er egentlig ganske komisk.

Man må jo passe litt på når man sier ting da, ikke sitte i kirka under en begravelse og begynne å brøle ut meningen sin om at gud ikke eksisterer.
Sist endret av Dongerino; 8. februar 2013 kl. 01:42.
Jeg holder meg til mitt eget råd. Er det andres problemer skal de få ha dem i fred. Jeg har mine. Jeg involverer meg ikke i andres problemer med mindre jeg har gjort hjemmeleksa mi og -VET- jeg har 100% rett. Ikke 99%. Den ene prosenten kan utvikle seg til flere.

Tilogmed da så prøver jeg å være -motiverende- i måten å veilede på, ikke -nedtrykkende-. Du har med mennesker å gjøre, vis respekt og medlidenhet.

Viktig å skille mellom problemløsning og diskusjon. Jeg kan diskutere om alt mulig så lenge jeg lærer noe.
Sist endret av Taurean; 8. februar 2013 kl. 01:44.