Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 47416
Hei! Jeg har i kveld tatt 4x15mg Sobril, og lurer på hvor mange fler jeg kan ta utover kvelden, og hva som egentlig er en normal dosering om en skal oppnå en kul rus. Skal snart sette meg ned med et glass vin å kose meg, ett glass er vel nok tenker jeg.
Jeg tror det holder jeg
Wikipedia foreslår:
Dosage

* Mild/moderate anxiety - 10 to 15 mg, 3 to 4 times daily
* Severe anxiety - 15 to 30 mg, 3 to 4 times daily
* Symptoms related to alcohol withdrawal - 15 to 30 mg, 3 to 4 times daily
Vis hele sitatet...
Kilde
Sist endret av Oscarius; 20. mars 2011 kl. 21:02.
Sitat av Oscarius Vis innlegg
Wikipedia foreslår:

Kilde
Vis hele sitatet...
Wikipedia foreslår ja, du kan ikke tenke deg at det er medisinske doser de har der da? Det nederste punktet er angående alkohol abstinenser som skjelvning og anfall, ikke hva som er passe for å opprettholde en rus.
Slenger meg og spør hva slags type "rus" man kan forvente å få ?
Jeg tok 2-3 sobril engang jeg skulle slappe litt av, men dagen etterpå var jeg så jævli dårlig... Starta med å kaste opp på morgenen... Er dette å forvente av å ta sobril? Isåfall virker det ikke for meg som om at det er verdt det..
(Å ja jeg leste "Symtoms related to alcohol withdrawal")... Men er dere enig i at sobril gir det følelsen av å være full?
Jeg har følt meg "full" når jeg har tatt 4 rivotriler, sammen med en dram vell å merke. Var på ingen måte noen behagelig rus.
Du får ike rus på sobril,som du tror.er bare et lett medikament,mot spenningstilstander og lett angst.

virker litt mot depp og litt,sånn grunnfølelse av nerver å sånn.
Er enig i det Murmade0 sier. Rusen er ikke noe å skryte av og tar du alt for mange sovner du bare, hva er vitsen?
Du blir rusa/loka av sobril jo. Men om det er noe rus å skryte av er vel opp til den individuelle. Hvis jeg først skal ta noe i den kategorien velger jeg heller valium eller hyppere, men jeg vet det er mange som foretrekker sobril.
BeautyBear's Avatar
Trådstarter
Si at jeg tar 4x15mg Sobril i 5 dager i strekk, hvor stor er sjansen for at jeg får abstinenser og slikt etter at jeg da bråstopper etter den 5 dagen? Jeg har blitt skikkelig skremt av det jeg finner på Google, men 5 dager skal da vel ikke ha noe å si? Jeg er litt deppa for tiden og kjøpte dermed disse pillene for å slippe litt trykk.
Du vil ikke få noen direkte abstinenser, men et sug etter godfølelsen du hadde dagene før vil nok forekomme. Såvidt jeg vet er det kun det psykiske etter så kort tids bruk, om ikke du er et helt spesielt tilfelle.

Det er lurt å på forhånd ha gjort seg opp en mening om eventuell videre bruk og være sta og streng med seg sjøl. Men det høres jo ut som du har tenkt litt på dette.-
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Låner posten litt jeg. Vil paracet forsterke rusen av sobril?
Sitat av ha12d Vis innlegg
Låner posten litt jeg. Vil paracet forsterke rusen av sobril?
Vis hele sitatet...
nei.......!
Stemmer det Pidget sier. Får ikke abstinenser etter 5 dager. Er det psykiske ja.
Det du har funnet på Google er nok over langtidsbruk. Er lurt å vente ei lita stund før du tar flere, hvis du har planer om det da. Tror nok ikke du merker noe spesielt sug heller etter 5 dager. Mulig du har litt sug i en dag eller to.
Ingenting å bekymre seg over.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Murmade0 Vis innlegg
Du får ike rus på sobril,som du tror.er bare et lett medikament,mot spenningstilstander og lett angst.

virker litt mot depp og litt,sånn grunnfølelse av nerver å sånn.
Vis hele sitatet...
Jeg får iallefall rus på sobril..ofte mer enn jeg får av valium(diazepam).
Tror d er individuelt fra person
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen erfaringer om miksing med sobril og kodein? Tenkte å poppe 45mg sobril + 2 PF.
Sitat av trikker95 Vis innlegg
Noen erfaringer om miksing med sobril og kodein? Tenkte å poppe 45mg sobril + 2 PF.
Vis hele sitatet...
Går fint det, ja. Ligger vel an til å få slettet posten her, men jeg hadde lett kjørt ned en sekser øl også ----- selvsagt ikke anbefalt.
Sist endret av TrippyKing; 12. mai 2014 kl. 20:13.
▼ ... over et år senere ... ▼
Får man rus av tre stk. 10 mg? Eller hvor mange mg må man ta for å få rus? Har ikke brukt Sobril før.
Nja, rus og rus. Har du null toleranse med benzo så vil du nok bli litt avslappet og rolig.

Etter min personlige erfaring så må jeg opp i minst 100mg for å kjenne noe som kan kalles "rus". Kanskje 2 eller tre ganger det hvis det ikke er lenge siden jeg har tatt noe av den typen.
Sist endret av A-tillah; 16. januar 2016 kl. 18:07.
Sitat av BeautyBear Vis innlegg
Hei! Jeg har i kveld tatt 4x15mg Sobril, og lurer på hvor mange fler jeg kan ta utover kvelden, og hva som egentlig er en normal dosering om en skal oppnå en kul rus. Skal snart sette meg ned med et glass vin å kose meg, ett glass er vel nok tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Benzo og alkohol selv i små moderate mengder vil som oftest ikke være en særlig heldig kombinasjon(selvom man kansje inbiller seg det stikk motsatte,og at ja dettte går sååååå bra). men gjør sjelden det....
Hvor lege varer hærligheten? Regner med at det sitter noen timer.
Stjeler tråden litt..

Har tatt litt Lyrica nå(75mg kapsel), skal ta benzo senere og kanskje en øl eller to. Lurer på om jeg kan slenge på 60mg kodein i denne mixen uten å dø?
Vet at jeg tåler benzo, alkohol og 60mg kodein, men Lyrica er jo kjent for å forsterke effektene av alle disse preparatene, så det blir kanskje litt skummelt?

God helg!
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Nja, rus og rus. Har du null toleranse med benzo så vil du nok bli litt avslappet og rolig.

Etter min personlige erfaring så må jeg opp i minst 100mg for å kjenne noe som kan kalles "rus". Kanskje 2 eller tre ganger det hvis det ikke er lenge siden jeg har tatt noe av den typen.
Vis hele sitatet...

Trodde fire stk. 0,5 mG VAR MER EN NOK. Men blir no ganske rolig da. Men rus er vel å overdrive. Men bedre en paralgin. Den er skummel.
Personlig har jeg aldri opplevd noe som kan minne om rus ved å ta Sobril. En blir avslappet, rolig og oftest trøtt på større doser enn det legen har foreskrevet. Andre typer benzo gir muligens mer rusfølelse. I en periode brukte jeg Rivotril daglig, tok det jeg kunne finne, så det varierte litt, men dosene var vel på 6-8 mg. Tok også Apodorm, vival og Stesolid. Den perioden husker jeg svært lite fra, så det er all grunn til å være forsiktig i sin omgang med denne typen legemidler, andre typer også for så vidt.
Klem fra Betty
Rivotril har ingen virkning, blir bare trøtt. Blir ikke i bedre humør, heller tvert imot. Det var en skuffelse. Må kanskje opp i åtte stk. men da sovner jeg.
Sitat av fryatt Vis innlegg
Rivotril har ingen virkning, blir bare trøtt. Blir ikke i bedre humør, heller tvert imot. Det var en skuffelse. Må kanskje opp i åtte stk. men da sovner jeg.
Vis hele sitatet...
Da har du gått i rivofella, velkommen til klubben. Grunnen til at mange tror de ikke føler noe av rivotrilen, tror jeg at sammenlignet med feks stes og xanor, tar det lang tid før du kommer opp. Og effekten varer lenge. Du skjønner ikke hvor rusa du er når du har tatt 16mg rivotril, nesten uansett toleranse tør jeg å påstå - med unntak såklart. Så dette er helt klart ikke bare en brukerfeil, men en nybegynnerfeil. Prøv å ta en eller to rivoer neste gang, skyll ned med en pils. Lær deg å ta benzoer før du stempler rivotril, et av de mest potente benzoene vi lekfolk får tilgang på, som søppel. Takk.
TrippyKing har nok mye rett i det han skriver om rivotrilfella, jeg hadde ingen anelse om hvor rusa jeg var i den perioden jeg spiste Rivotril som sukkertøy. Det sier jo en del når en har store hull i hukommelsen fra den perioden , men ellers husker svært godt. Advarsel fra meg, bruk slike medisiner etter legens anvisning.
Klem fa Betty
Sobril er kanskje den dårligste benzoen å ruse seg på etter min mening, har bare fått det utskrevet en gang og synes de var svært dårlig, tok 250-300 mg og merket ikke noe særlig, smart som jeg var tenkte jeg å ta noen shots, da fikk fløyta en annen melodi... endte med at jeg kjørte en sparksykkel inn i et tre i full fart og mistet den ene fortanna mi. Om man skal gå litt opp i dosen på sobril burde man avstå helt fra alkohol, man kan gå fra å være "helt normal" til klin bananas på kanskje 1/10 av alkohol du vanligvis tåler helt fint
Jeg har tatt seks sobril og følte meg ikke full. Kjente faktisk ingen ting. Utrolig skuffende. Må ta en boks for å kjenne noe, og det er litt drøyt. Oppskrytt medikament. Da er det bedre med åtte stk. Paralgin, da føler du noe.
Sitat av fryatt Vis innlegg
Jeg har tatt seks sobril og følte meg ikke full. Kjente faktisk ingen ting. Utrolig skuffende. Må ta en boks for å kjenne noe, og det er litt drøyt. Oppskrytt medikament. Da er det bedre med åtte stk. Paralgin, da føler du noe.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i alle dager skulle du ha følt deg full? Hva slags effet var du ute etter? Hvor mange mg var tablettene? Kjenner du ikke noe av et par hundre milligram sobril har du bikka over, slik som jeg forklarte med rivofella.

Dere har fullstendig gale forventninger når dere skal ruse dere på benzoer.
Erfarne rusfolk bruker benzo mest som verktøy, feks å forsterke et annet middel eller bøte på en eller annen nedtur. Skal du ruse deg på sobril, MÅ du nesten ha to pils ved siden av - men da begynner du å bli farlig nær alko+pille-status, så du må virkelig ikke drikke for mye. Dette er ikke tips til for en nybegynner, og hadde jeg vært mod hadde jeg sikkert sletta innlegg som anbefaler å kombinere benzoer og alkohol. Poenget jeg prøver å få frem, er at isolert, rusmessig og økonomisk sett, kaster du piller i dass om du ikke drikker eller tar noe annet ved siden av.

Jeg for min del trenger det ikke, fordi jeg er ikke ute etter den fysiske rusen, men hjelp mot feks angst. Det er letter for noen med angstproblematikk å "kjenne noe" av benzoer, enn noen som ikke har det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Da har du gått i rivofella, velkommen til klubben. Grunnen til at mange tror de ikke føler noe av rivotrilen, tror jeg at sammenlignet med feks stes og xanor, tar det lang tid før du kommer opp. Og effekten varer lenge. Du skjønner ikke hvor rusa du er når du har tatt 16mg rivotril, nesten uansett toleranse tør jeg å påstå - med unntak såklart. Så dette er helt klart ikke bare en brukerfeil, men en nybegynnerfeil. Prøv å ta en eller to rivoer neste gang, skyll ned med en pils. Lær deg å ta benzoer før du stempler rivotril, et av de mest potente benzoene vi lekfolk får tilgang på, som søppel. Takk.
Vis hele sitatet...

Jeg drikker IKKE alkohol, og det er jeg så glad for.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Cheesy Vis innlegg
Jeg tror det holder jeg
Vis hele sitatet...
Jeg tok tre stk. Sobril, merket ingen virkning. Må jeg op i fire, fem? Noen sier de merker det av en stk.
Min erfaring med Sobril er i alle fall at det hjelper mot angst, til det funker det veldig bra. Når jeg ikke har hatt angst har det ikke gitt meg en dritt, uansett hvor mange jeg har tatt. Tok vel 10 x 10mg uten at jeg merket noe særlig, pluss at jeg prøvde å røyke noen også. Tar egentlig aldri benzo og har ingen toleranse.
Jeg tar en stk, og det hjelper mot angst. Jeg får ikke så mange, dessverre.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Sobril er kanskje den dårligste benzoen å ruse seg på etter min mening, har bare fått det utskrevet en gang og synes de var svært dårlig, tok 250-300 mg og merket ikke noe særlig, smart som jeg var tenkte jeg å ta noen shots, da fikk fløyta en annen melodi... endte med at jeg kjørte en sparksykkel inn i et tre i full fart og mistet den ene fortanna mi. Om man skal gå litt opp i dosen på sobril burde man avstå helt fra alkohol, man kan gå fra å være "helt normal" til klin bananas på kanskje 1/10 av alkohol du vanligvis tåler helt fint
Vis hele sitatet...
Jeg vet det er stygt å le, men herregud jeg klarer ikke å stoppe når jeg leser dette!

Når det er sagt, har jeg selv spist opp et helt brett med 25Mg på en gang. Etter hva jeg husker så merka jeg litt rus..Men ikke mye.
Sist endret av ranman22; 25. mai 2016 kl. 19:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
umulig og svare på hvor mye sobril du må for å få "rus" har sett folk som blir fjerne av lave doser vival/sobril og folk som ikke merker noe på store doser

går på xanor og noen ganger rivotril pleier ikke merke noe før jeg har tatt ca 12 mg, kanksje litt innspist.

vanskelig og dosere benzo er alltid ta for lite så du ikke merker noe eller ta for mye så du blir fjern og gjør mye dumme ting

kan være skummelt og, fikk med meg ei fra byen en gang og hu spurte om å få noe xanor, ble nesten i koma av 0.5mg da ble jeg redd, gikk bra etterhvert

alle reagerer forskjellig!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sorry for at jeg drar opp en gammel tråd, men føler ikke det er vits i å opprette en helt ny tråd for dette.

Hva skjer hvis man tar 10 mg sobril, 20 mg fluoxetin og alkohol?
Sist endret av Antidote; 13. juli 2016 kl. 19:08.