Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  854 359937
Kan umulig være noe farlig.
Men ser ikke helt vitsen i og ta benzo før salvia..Det demper(ødelegger) jo trippen.
Ikke prøv å legg for mye i hvilke ord jeg bruker, vanskelig å forklare. Men det virker som Salvia ikke liker å bli blandet med andre stoffer, gjør du det så skal liksom stoffet virkelig vise deg hvem som bestemmer.

Hadde en meget vemmelig opplevelse etter å ha drukket litt sprit, la meg godt til rette i sengen og fyrte en liten vannpipe. Det var som jeg fikk en virkelig irettesettelse, jeg følte at "det" sa sterkt ifra at alkoholen ikke skulle blandes inn i dette, og "truet" med å småriste litt i meg som en liten tøydukke som når som helst kunne kaste meg avgårde for å vise hjem som er sjefen.

Etter at jeg hadde blitt enig om dette ikke skulle gjentas slapp taket og jeg fikk bevegd meg igjen. Dette har aldri skjedd når jeg har vært edru.

Men værsågod å prøv
Jeg har ved flere anledninger tatt en pipe salvia etter å ha kommet hjem fra fest/bytur. Effekten har ikke vært mer ubehagelig enn ellers.
Jeg har aldri hatt en god trip på salvia etter at jeg har vært ellers beruset. Heldigvis har disse trippene vært korte, men de har også ofte vært skremmende eller kvalmende og tar gjerne på seg en postapokalyptisk scene (husker jeg var en slags ball-mann lagd av tre baller som bare snurret rundt imellom noen ruiner en gang jeg var full og fyrte en trip. Ikke noe kult.)
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg har ved flere anledninger tatt en pipe salvia etter å ha kommet hjem fra fest/bytur. Effekten har ikke vært mer ubehagelig enn ellers.
Vis hele sitatet...
Bare så det er sagt, jeg anbefaler på ingen måte å blande rusmidler! Sitatet over var kun ment som et bidrag til diskusjonen i form av min personlige erfaring med kombinasjonen alkohol og salvia.
Komboen alkohol+salvia,høres helt forjævlig ubehagelig ut.Kan ikke ha vært en sterk ekstrakt du røyka på da felix?
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Komboen alkohol+salvia,høres helt forjævlig ubehagelig ut.Kan ikke ha vært en sterk ekstrakt du røyka på da felix?
Vis hele sitatet...
Sterke ekstrakter er etter min erfaring sinnsykt ubehagelig uansett, men det skal sies at jeg har hatt min heftigste og mest ubehagelige salvia-opplevelse på ekstrakt kombinert med alkohol. De gangene jeg har røyket etter å ha kommet hjem fra fest har det bare vært tørkede blader, så effekten har vært mild-moderat.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Sterke ekstrakter er etter min erfaring sinnsykt ubehagelig uansett, men det skal sies at jeg har hatt min heftigste og mest ubehagelige salvia-opplevelse på ekstrakt kombinert med alkohol. De gangene jeg har røyket etter å ha kommet hjem fra fest har det bare vært tørkede blader, så effekten har vært mild-moderat.
Vis hele sitatet...
Vanlige tørkede blader? Har du fått noe særlig psykedelisk effekt da?
Eneste jeg får om jeg tar et veldig lite trekk med 15x er følelsen av å bli dradd bortover. Ikke noe særlig psykedelisk effekt egentlig.
Finnes det mer av salvia enn den standarde ''blir i et med'' effekten om man tar 50x f.eks.? Jeg røyka masse 10x for å bli i et med naturen. Men lurer bare på om det finnes noe mer til det?
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Vanlige tørkede blader? Har du fått noe særlig psykedelisk effekt da?
Vis hele sitatet...
Det varierer veldig fra gang til gang. Alt fra noen sekunders tankeloop og milde synsfrostyrrelser til en intens indre reise og følelsen av nærvær av andre personer (ikke noen "salvia gudinne" for mitt vedkommende, men f. eks. familiemedlemmer).
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Eneste jeg får om jeg tar et veldig lite trekk med 15x er følelsen av å bli dradd bortover. Ikke noe særlig psykedelisk effekt egentlig.
Vis hele sitatet...
Erfaringsmessig har jeg merket meg at det ofte har mer å si hvordan man røyker det (pipe, tørrbong, vannbong etc.) enn hva slags ekstrakt det er. Total dosering (mengde virkestoff) og mengde røyk trukket inn per tidsenhet, ser ut til å være de viktigste faktorene.
Jeg har sikkert sagt det før, men sier det igjen. Vil anbefale alle som er interessert i dette stoffet om å lese om J. D. Arthur og hans eksperimentering over mange år i Salvia Divinorum
Doorway to Thought-Free Awareness


Utrolig interessant lesning, heller ikke den tyngste boken lesemessig. (144 Sider)
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av Space-Time Vis innlegg
Finnes det mer av salvia enn den standarde ''blir i et med'' effekten om man tar 50x f.eks.? Jeg røyka masse 10x for å bli i et med naturen. Men lurer bare på om det finnes noe mer til det?
Vis hele sitatet...
Sjekk ut første posten i tråden.
Er glad jeg ikke har noen lignende erfaringer med Salvia.. Jævla engelskmenn, hehe.

Sakset fra comments om 60x salvia-ekstrakt på en netthandel:
stuff is very good but first hit my mate tryed to pick me up the f**king arss and f**ked my triping right up turnd out bad cos off him was good till then
Vis hele sitatet...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Hei

Har lest en del om Saliva i dag, men har et par enkle spm:
- Hvor kraftig anbefaler dere at jeg kjøper til førstegangs bruk? 20x?
- Kan noen gi meg en link (via PM hvis det ikke er lov i denne tråden) med en grei nettbutikk å bestille fra?
Det er dessverre ikke lov å utveksle informasjon om nettbutikker, da Salvia er reseptbelagt og ikke tillatt å innføre til Norge hvis man ikke har fått resept på det, noe man i praksis aldri får.

Har stilt samme spørsmål før selv, og etter svarene jeg har fått mener jeg det er greit å ikke starte med en alt for høy ekstrakt. Du kommer til å "ture" uansett. 10x-25x er vel en grei førstegangs-ekstrakt. Start veldig lavt for å kjenne på effektene så kan du fyre løs med en litt heftigere dose når du har lyst.
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Takk for svar. Bestilte noen gram 20x fra en amerikansk side. Har lest en god del tripperapporter, men ingen skriver nøyaktig hvor mye de bruker om gangen. Er for eksempel 0,1g for mye med 20x?
Sitat av Omnibenevolence Vis innlegg
Det er dessverre ikke lov å utveksle informasjon om nettbutikker, da Salvia er reseptbelagt og ikke tillatt å innføre til Norge hvis man ikke har fått resept på det, noe man i praksis aldri får.
Vis hele sitatet...
Nesten korrekt, men ikke helt. Les det som står i førsteposten om legal status. Der kan du lese at man kan innføre opp til 3 måneders forbruk, uten resept, så fremt det bestilles fra et EU-land og at man kan dokumentere at urten er lovlig ervervet. Du har dog rett i at det nesten aldri skrives ut resept på salvia, og at det er ulovlig å linke til nettbutikker som selger.
Sitat av Boxiom Vis innlegg
Takk for svar. Bestilte noen gram 20x fra en amerikansk side. Har lest en god del tripperapporter, men ingen skriver nøyaktig hvor mye de bruker om gangen. Er for eksempel 0,1g for mye med 20x?
Vis hele sitatet...
Sånn jeg har forstått salvlia etter egne erfaringer så er du enten borte eller så er du ikke det, og når du først er borte så er du borte om du skjønner, da spiller det ingen rolle hvilken ekstrakt det er eller hvor mye du røyket, det går på en måte ikke ann å røyke for mye, derfor anbefaler jeg deg og bare å fylle opp brønnen og trekke så mye du klarer til du er borte, husk å hold trekket inne i 30sekunder.
Med denne metoden så er du garantert borte etter 2 trekk og da greier du ikke å trekke mere!

Lykke til!
Sitat av zevz Vis innlegg
Sånn jeg har forstått salvlia etter egne erfaringer så er du enten borte eller så er du ikke det, og når du først er borte så er du borte om du skjønner, da spiller det ingen rolle hvilken ekstrakt det er eller hvor mye du røyket, det går på en måte ikke ann å røyke for mye, derfor anbefaler jeg deg og bare å fylle opp brønnen og trekke så mye du klarer til du er borte, husk å hold trekket inne i 30sekunder.
Med denne metoden så er du garantert borte etter 2 trekk og da greier du ikke å trekke mere!

Lykke til!
Vis hele sitatet...
NEI! Ta litt. Vær forsiktig med salvia, det kan være seriøst skremmende for deg/dere. Har ikke mer å si nå ettersom jeg er full som faen og sliter med å skrive dette. Men ikke lek tøff og fyll brønnen med ekstrakt, det vil bare gå galt.,
Sitat av anamnesis Vis innlegg
NEI! Ta litt. Vær forsiktig med salvia, det kan være seriøst skremmende for deg/dere. Har ikke mer å si nå ettersom jeg er full som faen og sliter med å skrive dette. Men ikke lek tøff og fyll brønnen med ekstrakt, det vil bare gå galt.,
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det galt? når du først har røyket deg borte så går det ikke ann å røyke seg mer borte, om du skjønner hva jeg mener. det er ikke noen grader på rusen.
Sitat av zevz Vis innlegg
Hvorfor er det galt? når du først har røyket deg borte så går det ikke ann å røyke seg mer borte, om du skjønner hva jeg mener. det er ikke noen grader på rusen.
Vis hele sitatet...
Jo, det er det. Her er et av flere forsøk på en inndeling:
http://oregongc.1colony.com/photo3.html


Til Boxiom: Ja, du kan gjerne prøve mindre enn 0,1g. Jeg ville ihvertfall halvert dosen om jeg var deg, bedre med for lite enn for mye.
Personlig anbefaler jeg alle som vil eksperimentere med salvia å begynne med tørkede blader, ikke ekstrakt. Dette vil kunne gi en slags "forsmak" på en full salviatripp, uten å skremme vannet av brukeren.
Sist endret av felix_poker; 18. februar 2011 kl. 16:28.
Kan absolutt gi en forsmak, men når bæsjen treffer vifta, finnnes det ikke en verdig forberedelse... Du må bare hoppe ut i det...
Sitat av Miraculix Vis innlegg
Kan absolutt gi en forsmak, men når bæsjen treffer vifta, finnnes det ikke en verdig forberedelse... Du må bare hoppe ut i det...
Vis hele sitatet...
Joda, men hvis man synes effekten at en moderat dose tørkede blader er ubehgelig eller skremmende kan man like greit droppe å teste store doser ekstrakt
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Prsonlig anbefaler jeg alle som vil eksperimentere med salvia å begynne med tørkede blader, ikke ekstrakt. Dette vil kunne gi en slags "forsmak" på en full salviatripp, uten å skremme vannet av brukeren.
Vis hele sitatet...
Jeg ser ingen grund til å begynne med tørkete blader som ikke gir noe effekt isteden for å hoppe rett på.
Hvordan skulle de tørkete bladene forberede deg på en ekte trip?
Sitat av zevz Vis innlegg
Jeg ser ingen grund til å begynne med tørkete blader som ikke gir noe effekt isteden for å hoppe rett på.
Hvordan skulle de tørkete bladene forberede deg på en ekte trip?
Vis hele sitatet...
De tørkede bladene gir jo i hyeste grad en effekt, men det er vanskelig å oppnå like kraftig effekt som med ekstrakter, da du rett og slett ikke rekker å innta like mye virkestoff før effekten tiltar.

En mild tripp vil til en viss grad kunne forrberede deg på en kraftig trip. Det er vel ganske greit?
Sist endret av felix_poker; 21. februar 2011 kl. 10:24.
Sitat av Miraculix Vis innlegg
Kan absolutt gi en forsmak, men når bæsjen treffer vifta, finnnes det ikke en verdig forberedelse... Du må bare hoppe ut i det...
Vis hele sitatet...
Noen ganger kan det være greit å stikke seg med nål før man henger etter ryggen i kroker. Det har med det å lære å slippe taket, og du kan absolutt ha god nytte av å lære dette gradvis. Så blir det ikke fullt like skremmende når man mister totalt kontroll.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
De tørkede bladene gir jo i hyeste grad en effekt, men det er vanskelig å oppnå like kraftig effekt som med ekstrakter, da du rett og slett ikke rekker å innta like mye virkestoff før effekten tiltar.

En mild tripp vil til en viss grad kunne forrberede deg på en kraftig trip. Dt er vel ganske greit?
Vis hele sitatet...
Har sittet å røyka flere gram med tørkete blader og det eneste som skjer er at det kribler litt i kroppen, klarer ikke å se hvordan det skal kunne forberede deg på en tripp som er så syk at du ikke veit hvor du er.
Sitat av zevz Vis innlegg
Har sittet å røyka flere gram med tørkete blader og det eneste som skjer er at det kribler litt i kroppen, klarer ikke å se hvordan det skal kunne forberede deg på en tripp som er så syk at du ikke veit hvor du er.
Vis hele sitatet...
Det er forskjellig styrke på bladene. Så er det ikke alle som prøver å oppnå "en tripp som er så syk at du ikke veit hvor du er". Det har ihvertfall liten nytteverdi for meg.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Noen ganger kan det være greit å stikke seg med nål før man henger etter ryggen i kroker. Det har med det å lære å slippe taket, og du kan absolutt ha god nytte av å lære dette gradvis. Så blir det ikke fullt like skremmende når man mister totalt kontroll.
Vis hele sitatet...
For noen men ikke alle, litt som når man skal bade i Norges kalde fjorder.... vasse sakte ut eller stupe uti... Varierer for den enkeltes psyke! BTW: Vi har samme komiker-helter
Sitat av Miraculix Vis innlegg
For noen men ikke alle, litt som når man skal bade i Norges kalde fjorder.... vasse sakte ut eller stupe uti... Varierer for den enkeltes psyke! BTW: Vi har samme komiker-helter
Vis hele sitatet...
Jeg visste denne ville komme, derfor jeg skrev nåler og kroker. Å bade er ikke på nært så ubehagelig som en badtrip kan være.

Ot : Bill Hicks og Carlin er geniale ja, bare synd det ikke kommer noe nytt materiale
Sitat av Omaha Vis innlegg
Jeg visste denne ville komme, derfor jeg skrev nåler og kroker. Å bade er ikke på nært så ubehagelig som en badtrip kan være.

Ot : Bill Hicks og Carlin er geniale ja, bare synd det ikke kommer noe nytt materiale
Vis hele sitatet...
Er ikke det, men psykologien i d er d samme. Selv om det på langt nær kan sammenlignes.... Jeg hoppa uti d første gang og tok ikke skade av d... PS: Doug Stanhope og Joe Rogan... -(regner med du kjenner til dem thought)

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Joda, men hvis man synes effekten at en moderat dose tørkede blader er ubehgelig eller skremmende kan man like greit droppe å teste store doser ekstrakt
Vis hele sitatet...
Ja da bjeffer man opp feil tre!
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Sitat av felix_poker Vis innlegg
OK

Så sant slavia fortsatt selges reseptfritt i England, ja, og i følge erowid er det enda ikke
blitt lagt noen restriksjoner på salg av salvia i England. Hva som er 3 månders forbruk
av salvia er jo en skjønnsak, men så lenge du ikke bestiller flere titals gram, bør det
gå ann å argumentere for at det er til personlig bruk og at du bruker det opp i løpet
av en månde, om pakken skulle bli stoppet.
Vis hele sitatet...
Kom bare over denne og lurer på om dette stemmer? Hvis man bestiller fra en engelsk side så kan man ikke bli stoppet i tollen?
Sitat av zevz Vis innlegg
Har sittet å røyka flere gram med tørkete blader og det eneste som skjer er at det kribler litt i kroppen, klarer ikke å se hvordan det skal kunne forberede deg på en tripp som er så syk at du ikke veit hvor du er.
Vis hele sitatet...
Selv om du ikke oppnår annet enn kribling i kroppen ved å røyke tørkede blader betyr ikke det at ingen andre oppnår mer enn det. Hvis ikke bladene i seg selv ga en effekt, hvordan tror du da at de psykoaktive egenskapene kunne blitt oppdaget for hundrevis, kanksje tusen år siden? Jeg har hørt at det ikke bare var å bestille 50x på nett på den tiden

Sitat av Boxiom Vis innlegg
Kom bare over denne og lurer på om dette stemmer? Hvis man bestiller fra en engelsk side så kan man ikke bli stoppet i tollen?
Vis hele sitatet...
Joda, det kan bli stoppet, men du kan i utgangspunktet ikke straffes for det, og det værste som skjer er at de returnerer forsendelsen med mindre du kan vise til en resept.
Sist endret av felix_poker; 21. februar 2011 kl. 10:27.
Det er mulig bladene er svakere idag. Men i boken jeg nevnte over oppnår han fantastiske opplevelser på blader. Det skal merkes at han alltid sitter for seg selv i ett mørkt rom med lukkede øyne. Når han først prøver ut ekstrakt(5x) greier han i det hele tatt ikke å oppnå disse opplevelsene, alt blir bare ett evig surr og veldig forvirrende. Men igjen, både bladene og ekstraktene var sikkert endel sterkere på den tiden. Så har noen en mye høyere toleranse en andre igjen. Det skal også sies at stoffet har en kumulativ effekt, så bladene kicker kanskje inn for fullt etter den tredje pipen.
Har nå lest igjennom hele tråden, og forstår det slik at salvia er et meget potent stykke psykedelika, og at det ikke skal undervurderes. En kompis har bestilt 1g med 50x, og vi planlegger å prøve dette en gang til helgen.

Jeg er 19 år gammel, og har aldri prøvd noen form for psykedelika før, bare røyket marijuana. Det skal sies at jeg ikke har lyst til å prøve salvia fordi livet mitt er kjedelig eller noe sånt, jeg har rett og slett lyst til å prøve salvia en gang, for å erfare det. Jeg har ingen fysiske eller psykiske lidelser, så bør det gå greit å trekke opp tørrbong med 50x salvia hvis vi har avslappede omgivelser, og tar veldig, veldig lite i hvert trekk?

Nevner også at vi planlegger å ta det èn om gangen, med to andre som trip-sitters, så rullerer vi altså etter hvert trekk
Sitat av Wesley Pipes Vis innlegg
Nevner også at vi planlegger å ta det èn om gangen, med to andre som trip-sitters, så rullerer vi altså etter hvert trekk
Vis hele sitatet...
Det høres fornuftig ut.

Ellers er det lurt å begynne forsiktig med dosering og hvor hardt du trekker. Rolige omgivelser er bra, men sørg for at de også er trygge (ingen åpne flammer, store høyder, spisse7skarpe gjenstander etc.).

Happy landings!
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det høres fornuftig ut.

Ellers er det lurt å begynne forsiktig med dosering og hvor hardt du trekker. Rolige omgivelser er bra, men sørg for at de også er trygge (ingen åpne flammer, store høyder, spisse7skarpe gjenstander etc.).

Happy landings!
Vis hele sitatet...
Vi tenkte selv at det hørtes fornuftig ut, fint å få bekreftelse fra noen mer erfarne

Og det med trekking, hva passer best for en førstegangsbruker? Hardt eller svakt?
Sitat av Wesley Pipes Vis innlegg
Vi tenkte selv at det hørtes fornuftig ut, fint å få bekreftelse fra noen mer erfarne

Og det med trekking, hva passer best for en førstegangsbruker? Hardt eller svakt?
Vis hele sitatet...
Trekk akkurat sånn som du trekker bønne, også holder du røyen inne i 30 sekunder.
Sitat av Wesley Pipes Vis innlegg
Vi tenkte selv at det hørtes fornuftig ut, fint å få bekreftelse fra noen mer erfarne

Og det med trekking, hva passer best for en førstegangsbruker? Hardt eller svakt?
Vis hele sitatet...
Trekk så du får i deg all røyken og kan holde den inne lenge. Det er ikke veldig mye plantemateriale i en dose 50x.
Sitat av Wesley Pipes Vis innlegg
Hardt eller svakt?
Vis hele sitatet...
Det er lurt å starte forsiktig. Rådene i postene over er for best mulig effekt. Det viktigste er dog at dere måler opp dosen skikkelig, ikke hvordan man trekker (med tanke på å begynne forsiktig).
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Rolige omgivelser er bra, men sørg for at de også er trygge (ingen åpne flammer, store høyder, spisse/skarpe gjenstander etc.).
Vis hele sitatet...
Den tror jeg er dekket, planlegger å sitte i kjelleren min som for det meste er en behagelig sofa og tv, xbox etc. Ingen skarpe gjenstander, og det er jo ikke akkurat langt ned hvis en av oss på en mirakuløs måte greier å hoppe ut ett vindu (skal jo ha to sittere)

Sitat av Omaha Vis innlegg
Trekk så du får i deg all røyken og kan holde den inne lenge. Det er ikke veldig mye plantemateriale i en dose 50x.
Vis hele sitatet...
Alright, ganske rett fram altså.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er lurt å starte forsiktig. Rådene i postene over er for best mulig effekt. Det viktigste er dog at dere måler opp dosen skikkelig, ikke hvordan man trekker (med tanke på å begynne forsiktig).
Vis hele sitatet...
Det er slik jeg har forstått det, har ingen planer om få en bad trip, tipper det blir maks 0,1 på hver. Eller er tilogmed det for mye?



Må si at jeg gleder meg! Håper på en behagelig, morsom og underfundig trip, med en fin afterglow, som jeg har lest om tidligere her.

Gode muligheter for en triprapport, hvis den tid kommer
Sist endret av Wesley Pipes; 21. februar 2011 kl. 17:22.
Average plain leaf salvia contains about 2.5mg of salvinorin A per gram. So 50X extract contains about 125mg salvinorin A per gram. This means that a small bowl (100mg) contains 12.5mg salvinorin A.

A strong dose of salvinorin A is about 1mg, and a blackout dose is less than 5mg for most people.


Start smått og prøv dere fram som felix har sagt ett par ganger. Selv om det sikkert ikke er 50x styrke.
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Er det best å bruke vannbong eller tørrbong?
Sitat av Boxiom Vis innlegg
Er det best å bruke vannbong eller tørrbong?
Vis hele sitatet...
Begge deler fungerer. Det viktigste er at bongen har "choke" slik at man får i seg mye røyk på kort tid, i alle fall om man ikke opererer med kraftig ekstrakt eller er en av dem som sliter med å få effekt av salvia.
Sist endret av felix_poker; 23. februar 2011 kl. 12:36.
Som felix sier så funker begge deler,men jeg vil anbefale og bruke vannbong.
Vannbongen kjøler jo ned røyken,så det er lettere og holde det inne.
Har sett ett par uerfarne røykere som har hosta ut trekket med engang når dem har brukt tørrbong.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Average plain leaf salvia contains about 2.5mg of salvinorin A per gram. So 50X extract contains about 125mg salvinorin A per gram. This means that a small bowl (100mg) contains 12.5mg salvinorin A.

A strong dose of salvinorin A is about 1mg, and a blackout dose is less than 5mg for most people.


Start smått og prøv dere fram som felix har sagt ett par ganger. Selv om det sikkert ikke er 50x styrke.
Vis hele sitatet...
Så hvis jeg har regnet riktig, så vil 1 gram med 20x, tilsvare ca 20 sterke doser?
Tenkte jeg skulle bestille salvia neste uke fra en nettside som sender diskré pakker. Men lurer fortsatt på hva som er det værste som kan skje med bestillingen? Politiet ringer foreldrene mine? Sånn jeg har forstått det, enten får du pakken, eller så blir du spurt om resept og pakken blir sendt tilbake. Stemmer dette? Vil de ringe det nummeret jeg har registrert på brukeren på nettbutikken? Ikke kjekt hvis foreldrene mine hadde fått den telefonen fra tollerne.
Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
Tenkte jeg skulle bestille salvia neste uke fra en nettside som sender diskré pakker. Men lurer fortsatt på hva som er det værste som kan skje med bestillingen? Politiet ringer foreldrene mine? Sånn jeg har forstått det, enten får du pakken, eller så blir du spurt om resept og pakken blir sendt tilbake. Stemmer dette? Vil de ringe det nummeret jeg har registrert på brukeren på nettbutikken? Ikke kjekt hvis foreldrene mine hadde fått den telefonen fra tollerne.
Vis hele sitatet...
Hvis du er mindreårig bør du vente noen år med salviarøyking, kompis.

For å svare på spørsmålet ditt; ja, nei og kanskje. Det er umulig å si. Tollen og politiet behandler alle saker individuelt og i blant avviker de totalt fra standard prosedyre. I utgangspunktet vil du få ett brev adressert til deg (hvis salvia-forsendelsen er adressert til deg) som opplyser om at pakken er stoppet og vil bli returnert til avsender med mindre du kan vise til en resept. I enkelte tilfeller vil politiet bli involvert og det har forekommet at folk har blitt inkallt til avhør for slike saker, litt vhengig av mengden de har bestillt, tidligere rulleblad og tlsynelatende tollerenes dagsform.
Er 18 år, men bor fortsatt hjemme
Tenkte jeg skulle bestille 3 gram. Blir vel bare å sjekke posten hver dag til hentelappen kommer
Hvis pakken/brevet blir stoppet i tollen og jeg får et brev ang resept, skal man bare unngå å svare hvis man ikke har resept, eller må jeg ringe og komme med en dum unnskyldning til hvorfor jeg bestilte det?

Takker for svar