Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4013
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis jeg går opp til en forsamling jeg ikke kan fordra, som jevnlig er ute å sprer sitt kvalme budskap, og sprayer løs med en av de sterkeste typene pepperspray - hva slags straff kan jeg forvente meg om det blir sak av dette?
Hvis noen i forsamlingen har astma så kan du vel fort bli siktet for mord
hva med og ha på en maske sitte på moped`?
regner med du sikter til Nazi demonstasjoner??
Uansett hvor streng straff du får vil den være altfor lav...

Ytringsfriheten og retten til å fremføre selv budskap du finner provoserende og kvalmende, er bærebjelken i et fritt samfunn. At du ikke har andre argumenter enn CS-gass sier uendelig mye mer om deg enn de du drømmer om å spraye.
Høres vel egentlig ut som en ganske dårlig ide. Med en flaske pepperspray,må du ganske nær for og lage ubehag i friluft.. Og spraye en gruppe mennesker på den måten,må være oppskriften på en god mengde deng!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis jeg går opp til en forsamling jeg ikke kan fordra, som jevnlig er ute å sprer sitt kvalme budskap, og sprayer løs med en av de sterkeste typene pepperspray - hva slags straff kan jeg forvente meg om det blir sak av dette?
Vis hele sitatet...
Tiltalepunktene vil i alle fall omfatte vold og brudd på våpenloven, så ubetinga fengsel er absolutt aktuelt.
Det er en idiotisk ide du burde legge ifra deg.
Er det virkelig verdt å risikere fengsel bare fordi DU ikke liker hva de sier?
Det er jo faktisk ikke verre en å gå en annen retning istedenfor å bry seg
Det vil nok som Myoxocephalus sier, gi ubetinget fengsel. Men, straffen avhenger veldig av situasjonen. Et blindt angrep på forsvarsløse personer som ikke har gjort noe vil klart gi større straff enn å spraye fronten på NMS.
Angrep på den type aggressorer vil jeg anta ikke vil gi mer enn 30 - 60 dager ubetinget. Mine beste estimat utifra hva jeg har sett og opplevd.
Vennligst ikke bruk vold eller ANTIFA taktikker mot de som mener noe annet enn deg, selv hvor motbydelig deres meninger måtte være.

Du vil vel muligens kunne få tre eller flere siktelser mot deg, hvis du velger å gjøre det du sier.

- " Det er forbudt å erverve, eie eller inneha elektrosjokkvåpen, pepperspray og andre selvforsvarsmidler med tilsvarende virkning, springkniver, batangakniver, stiletter, slåsshansker, batonger, karatepinner, kastestjerner, blåserør for utskyting av piler eller andre gjenstander, spretterter eller andre tilsvarende særlig farlige gjenstander uten aktverdig formål og som fremstår som voldsprodukter " (§ 9.Forbud mot våpen eller lignende som ikke faller innenfor våpenloven § 1) Våpenloven

- " Det er på offentlig sted ikke tillatt å transportere våpen i hylster eller lignende som bæres på kroppen. "
(§ 84.Transport av skytevåpen) Våpenloven

- " Har Legemsfornærmelsen tilfølge Skade paa Legeme eller Helbred eller betydelig Smerte, kan Fængsel indtil 4 Aar anvendes, men indtil 6 Aar, hvis den har Døden tilfølge, eller Skaden er betydelig. "
(§ 228) Straffeloven

En siste ting som TS bør huske på er følgende
" Alle har rett til å ytre seg frimodig om statsstyringa og kva anna emne som helst. Det kan berre setjast slike klårt definerte grenser for denne retten der særleg tungtvegande omsyn gjer det forsvarleg halde opp imot grunngjevingane for ytringsfridommen. "
(§ 100) Kongeriket Noregs Grunnlov
Sist endret av UrbanFreak86; 24. september 2017 kl. 20:37. Grunn: FRIHET
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Helt ærlig, så sa jeg aldri at jeg skulle spraye ned folka i DNM. Jeg tenkte på en gruppe homofile som også støtter pedofiles rettigheter, og går rundt i bygda og misjonerer at pedofile burde få godkjent sin legning juridisk eller noe piss....
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Helt ærlig, så sa jeg aldri at jeg skulle spraye ned folka i DNM. Jeg tenkte på en gruppe homofile som også støtter pedofiles rettigheter, og går rundt i bygda og misjonerer at pedofile burde få godkjent sin legning juridisk eller noe piss....
Vis hele sitatet...
Og det gjør saken noe bedre? De har da rett til å ytre seg de også...
Sånn utover at det er en jævla idiotisk ting å gjøre (selv om jeg var bittelitt på gli da det tilsynelatende hypotetisk gjaldt nynazister) – og at du muligens ikke forstår hva de «misjonerer» fullt ut – tenk på at om du gjør denne idiotiske handlingen, vil deres sak mest sannsynlig få mye mer oppmerksomhet enn hva du føler at det fortjener.

Oppslagene i lokalavisen vil ikke bli: «Gruppering med meninger ingen uansett er enige i ble rettmessig tøylet med CS-gass!», men snarere: «Diskriminert gruppe som taler for en enda mer diskriminert og ofte misforstått gruppe ble forsøkt tøylet med CS-gass!»
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Helt ærlig, så sa jeg aldri at jeg skulle spraye ned folka i DNM. Jeg tenkte på en gruppe homofile som også støtter pedofiles rettigheter, og går rundt i bygda og misjonerer at pedofile burde få godkjent sin legning juridisk eller noe piss....
Vis hele sitatet...
Da så.

Da må jeg nesten korrigere mitt tidligere svar litt og legge til følgende:
Sitat av straffeloven
§ 77.Skjerpende omstendigheter
Ved straffutmålingen skal det i skjerpende retning især tas i betraktning at lovbruddet:
...
i) har sin bakgrunn i andres religion eller livssyn, hudfarge, nasjonale eller etniske opprinnelse, homofile orientering, funksjonsevne eller andre forhold som støter an mot grupper med et særskilt behov for vern,
...
Vis hele sitatet...
Jeg sakset vekk det som var mindre relevant, her er lenka hvis du heller vil lese det selv. Uavhengig av hvilken tiltale som tas ut mot deg vil du altså ta et solid steg i retning øvre strafferamme.

Jeg vil også legge til at det er flere med mer peiling på dette som hevder at grov kroppskrenkelse vil være en aktuell tiltalebeslutning, og da har du plutselig en øvre strafferamme på 6 år (10 hvis du gir noen varige mén). Etter mitt syn er det littt drøyt å kalle tåregass for grov kroppskrenkelse siden de fleste som har avtjent verneplikten har blitt beordret til å prøve det mer enn én gang, men på den annen side: Du overfaller en gruppe forsvarsløse mennesker som er ute i et fredelig (og politisk!) ærende på bakgrunn av seksuell legning. Du tråkker virkelig på ganske mange tær samtidig med den komboen der og kan definitivt forvente deg ubetinga fengsel. I verste fall ganske lenge også...
Sist endret av Myoxocephalus; 26. september 2017 kl. 16:19.
Høres ikke ut som du i det hele tatt vet hva disse folka misjonerer?

Lurer også på hvorfor pedofili ikke skal få være en legning? Regner med disse homofile demonstrantene ikke går rundt og fremmer overgrep mot barn (som ikke nødvendigvis alle pedofile gjør), så anbefaler deg å sette deg litt mer inn i hva de egentlig misjonerer for

og respekter ytringsfriheten da, det er noe av det viktigste vi har
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det sannsynlige er at du tiltales for grov kroppskrenkelse etter straffelovens §272 for hver enkelt person du rammer, samt ordensforstyrrelse etter straffelovens §181, og, tror jeg faktisk, opptøyer etter straffelovens §182 andre ledd.

En pepperspray eller CS-gass vil nok bli ansett som "særlig farlig redskap" etter §272 bokstav f.

Det alvorligste punktet vil være grov kroppskrenkelse, som har en strafferamme på seks år fengsel.

Min beste antakelse er at du vil tilbringe et par måneder til et halvt år i fengsel.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt greit å huske følgende: De færreste som begår seksuelle overgrep mot barn er pedofile - og de færreste pedofile begår overgrep mot barn

Hvorfor skal ikke mennesker med sykdommen/legningen pedofili få slippe stigmatisering, og heller lettere få hjelp med sine plager? Alle pedofile skjønner at de skader et barn ved å utføre seksuelle handlinger mot det. Barna er tryggereom pedofile får tilbud om hjelp uten stigmatisering.

Man bør heie på folk som prøver å gjøre livet bedre for andre, og særlig barn, fremfor å angripe dem med pepperspray og CS-gass.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Litt greit å huske følgende: De færreste som begår seksuelle overgrep mot barn er pedofile
Vis hele sitatet...
Er de ikke? Hvorfor gjør de det da? Jeg spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig og finner denne påstanden interessant. Har du noen kilder å støtte påstanden på?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Litt greit å huske følgende: De færreste som begår seksuelle overgrep mot barn er pedofile - og de færreste pedofile begår overgrep mot barn
.
Vis hele sitatet...
Dette må du forklare nærmere mr Anonym !
Sist endret av UrbanFreak86; 5. oktober 2017 kl. 06:56.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Dette må du forklare nærmere mr Anonym !
Vis hele sitatet...
Jeg antar at han sikter til det at pedofili er tenning på prepubertale barn, mens seksuelle overgrep mot barn også kan ramme barn som er i puberteten, der overgriperen altså ikke tenner på barn fordi de er barn, men gjerne tenåringer som er inne i puberteten.

Det gjør det jo ikke bedre, men rett skal tross alt være rett, og pedofili er altså tenning på prepubertale barn.