Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 8053
Hei. Har en Samsung S5.
Siden fredag har jeg fått skjermbilder lignende dette:
http://bildr.no/view/ek5rbmVU
på telefonen min. Denne blokkerer hele telefonen min. Ingen knapper virker, ser ikke av/på knappen. Jeg må fysisk ta ut batteriet for å få slått av tlf og starte opp på nytt.

Jeg ønsker ikke å trykke på skjermen da jeg er redd det kan føre til virus eller annet faenskap på tlf.

Noen som vet hva dette er? Kan jeg fjerne dette? Er det trygt å trykke på skjermen? Kan dette "programmet" deaktiveres trygt?

Eller er dette noe jeg må kontakte Samsung-support for?

Er det noen andre som kjenner til dette??

(Er håpløst når jeg skal vise billetten på bussen og må restarte tlf).
Det er en app, du kan trygt avinstallere den
Dette er visstnok en oppdatering fra Samsung (i følge disse). Med andre ord: IKKE virus.

Kan ikke hjelpe deg med avinstalleringsprosessen dessverre da jeg ikke er en bruker av android.
Sist endret av Likyhane; 26. juni 2017 kl. 21:24.
I dag hjelper det ikke engang å restarte telefonen. Denne skjermen kommer nå med det samme jeg har tastet inn låsekoden. F&%("!!

Og jeg kaller det virus når det hindrer meg i å bruke telefonen. Jeg har nå en liten metallklump til 5000 kr som jeg egentlig bare kan kaste i søpla!!!! FFFF!!
Hva skjer om du trykker "Later" og deretter går i appmenyen, holder den inne og velger "Avinstaller"?
Sitat av Smaur2 Vis innlegg
Hva skjer om du trykker "Later" og deretter går i appmenyen, holder den inne og velger "Avinstaller"?
Vis hele sitatet...
Er det ikke nettopp da du får masse virus på telefonen? Vi blir jo tutet ørene fulle med å ikke klikke på links i mail også videre. Så jeg har ikke tort å trykke på noe der. Jeg vet jo ikke hvor denne skjermen kommer fra selvom den visstnok skal komme fra Samsung. Jeg har enda ikke hatt virus på noe data-utstyr, så dette gjør meg ganske redd.

Mener du det er trygt å trykke der?
Hvis du har en screen overlay ala f.lux, prøv å skru det av og se om du kan trykke på knappene.
Det er utrolig nok bloatwaren Peel Smart Remote. Jeg hadde samme dritten, både med popups og overlay på låseskjermen. Du kan dessverre ikke avinstallere appen, men du kan enkelt deaktivere den. Da vil du få spørsmål ol du vil tilbakestille til en tidligere versjon av appen. Svar ja på dette, så er den deaktivert, og du ser ikke noe mer til disse popupene!
Får du starta telefonen i safe mode?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Det er utrolig nok bloatwaren Peel Smart Remote. Jeg hadde samme dritten, både med popups og overlay på låseskjermen. Du kan dessverre ikke avinstallere appen, men du kan enkelt deaktivere den. Da vil du få spørsmål ol du vil tilbakestille til en tidligere versjon av appen. Svar ja på dette, så er den deaktivert, og du ser ikke noe mer til disse popupene!
Vis hele sitatet...
Du får avinstallert og fjernet den med diverse andre apper som får fjernet standardappene som følger med på telefonen.
Vanlig avinstallering fungerer ikke som sagt.

Er det smart remote så skal dette funke:
Open Smart remote app, and go to settings by pressing the three dots at the top right corner, scroll down and unchecked the Auto Display Remote Control on Lock Screen option.
Sitat av hippitus Vis innlegg
Får du starta telefonen i safe mode?
Vis hele sitatet...
Hva er safe-mode på tlf?

Har vært i kontakt med Samsung, dem vedkjenner seg ikke denne skjermen. Dem anbefaler meg å ta en fabrikk-resett. (Har jeg ikke mye lyst til, da det blir mye back-up og huske pålogging til appene mine).

Nå har det holdt seg borte i hele dag, kommer det igjen får jeg sette meg ned å se om jeg greier å få gjort noe med det. Er ganske amatør med smart-tlf. :-)

Takk for at så mange kommer med forslag.
Sist endret av ivar_oslo; 27. juni 2017 kl. 20:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Har vært i kontakt med Samsung, dem vedkjenner seg ikke denne skjermen. Dem anbefaler meg å ta en fabrikk-resett. (Har jeg ikke mye lyst til, da det blir mye back-up og huske pålogging til appene mine).
Vis hele sitatet...
Som sagt: det er appen Peel Smart Remote. Jeg har hatt det selv:


Den forårsaket også mange andre popups inni andre apper som Snapchat og Chess.com-appen, som så helt ut som random adware-dritt.

Deaktiver Peel Smart Remote, så er det løst.
Fabrikkreset vil IKKE fikse problemet, siden det vil komme tilbake igjen så fort appen har oppdatert seg.

Når det er sagt, så bør du uansett ordne deg backup av telefonen din, og finne ut av påloggingsinformasjonen til appene dine.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hva er safe-mode på tlf?
Vis hele sitatet...
Sånn som jeg skjønner det kommer du ikke forbi den låseskjermen og sitter da fast der? Jeg vet ikke hvordan du starter din telefon i safe mode, om det går, men søk "how to boot <modellnavn> safe mode". Jeg fikk avinstallert det såkalte politiviruset fra et android nettbrett ved safemode.