Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 6740
Hva gjør man? Dette er en person som burde blitt stemplet både med dyremisshandling og barnemisshandling. Hun fortalte meg nylig at man burde oppdra barna sine slik man oppdrar hundene sine, og dette er typen som rykker hundene opp i luften etter halsbåndene og skriker til dem mens de slenger dem bortover gulvet. Dette er også den mest manipulerende personen jeg har vært borti, og hun kan snakke seg ut av hva enn det er.

Hun bruker også midler som å nekte kjæresten min å se meg, i for eksempel en uke i gangen, for den forferdelige ugjerningen det er å komme å si god morgen...
Hva gjør man? Og ja, kjæresten er verdt det. Ett år til og begge er juridisk myndig.
Anmelder kjerringa for dyremisshandlig og barnemisshandling burde vel kanskje være første prioritet om det er så ille du sier.
Trådstarter
3 0
Ja, for å ta opp mobiltelefonen og filme det for å få bevis ville jo fungert? Både hun og mannen er svært paranoid, så å prøve på noe slik ville vært for risikabelt...
Da får dere bare tåle det.
Finnes flere måter å skaffe bevis på enn å filme, tydligvis er det ikke så ille som du først sier når du ikke engang gidder å prøve.
Uansett hvor risikabelt det er for dere, så er det vel bedre at de får straff for oppførselen sin enn at det bare skal fortsette slik eller?
Regner med at det ikke er første gang de har hund og det blir heller ikke siste før noen setter en stopper for det.
Dette er en så kompleks problemstilling at jeg sliter med å danne meg en generell mening og plan for hva jeg ville gjort i din situasjon. Jeg tror jeg ville tatt alt som det kommer, men jeg ville jo definitivt funnet ut av holdningene hos kjæresten din. Er hun delvis enig i hvordan svigermor er? Er han/henne i fornektelse om at mor er sånn hun er?

Når jeg hadde funnet ut hvor kjæresten min står ville jeg begynt å sakte men sikkert dele mine egne meninger om hvordan situasjonen er. Kan tenke meg kjæresten din vet hvordan moren er, men at han/hun jatter delvis med, forståelig nok, da de sover under samme tak og trolig skal gjøre det en stund til.

Hvor lenge har dere vært sammen? Hvilken tone har du med svigerfar? Å alliere seg med så mange som mulig er alfa omega for deg her tror jeg. Blir du bestekompis med faren har du jo et bein på innsida. Er hele familien slik, eller er det bare svigermor? Et forhold som dette kan vel sammenlignes med strategisk krigføring, så her er det om å gjøre å få alle taktikker på bordet og kartlegge svakhetene
Trådstarter
3 0
*Pygoscelis

Vi jatter begge delvis med så lenge vi må.
Hva skal du gjøre? Hvorfor skal du gjøre noe? Svigerfamilien jatter man med, alt annet er bare dumt.
Jeg var i samme båt som deg en gang. Vi var riktignok begge to akkurat myndige. Det hele endte i at hun flyttet til meg og min familie. Alt hun trengte var et annet perspektiv på det. Hun forklarte det som at dette var alt hun hadde hatt som referanse, og etter hun begynte å være mer på besøk hos meg og familien min, samt høre mine tanker rundt ting hjemme endte hun opp med å flytte inn hos meg med min familie.

Antakeligvis så vil hun ikke gi slipp på moren sin, uansett hvor destruktivt forholdet deres er. Men dersom hun er reflektert og dere kan prate om det kan dere ihvertfall ha hverandre til dere blir myndige. Så får dere bare overleve dette siste året og etter det kan dere skaffe dere deres eget sted. Ta vare på henne, vær snill med henne, del tankene dine med henne på en veldig pen måte, forstå ting fra hennes perspektiv og vis henne at du gjør det. Dette kan ordne seg!
Sitat av Lunaris Vis innlegg
Og ja, kjæresten er verdt det. Ett år til og begge er juridisk myndig.
Vis hele sitatet...
Tenk langsiktig, ikke forhast deg. Det er ikke sikkert
at den som er idéell kjæreste nå, vil være det om ti
eller tjue år. Mange har det også med å ligne sine foreldre
etterhvert som de blir eldre.

Men dere er snart voksne, og må selv finne ut av dette.
Absolutt mye likt med barneoppdragelse og hundeoppdragelse, men hvis hennes metode er å kjefte, true og mishandle dyr/barn er det jo åpenbart der problemet ligger. Vi lærer stort sett på samme måte både dyr og mennesker, selv om det ikke alltid er så populært å si.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Absolutt mye likt med barneoppdragelse og hundeoppdragelse, men hvis hennes metode er å kjefte, true og mishandle dyr/barn er det jo åpenbart der problemet ligger. Vi lærer stort sett på samme måte både dyr og mennesker, selv om det ikke alltid er så populært å si.
Vis hele sitatet...
Nei. Mennesker handler i mye større grad (vi vet jo ikke hva eksakt dyr tenker - derfor kan vi ikke utelukke at dyr også gjør det) ut fra mellom annet assimilering og kognitive evner. Et dyr vil i stor grad handle ut fra instinkt og innøvde fakter opplært ved instinktive belønninger eller for å unngå straff, f.eks ved godbiter eller fysisk berøring/stramme halsbånd osv.

Når det kommer til oppdragelse av barn er belønning helt utelukket den anvendelsen som gir mest ønsket atferd, både kort- og langsiktig. Dette gjelder antageligvis ikke dyr. Dersom hunden din glefser etter et barn, kan du ikke vente til neste anledning og skryte eller gi godbit dersom hunden ikke glefset.
Sist endret av reklame; 7. juni 2017 kl. 15:17.