Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2613
Hei.

Jeg er tidligere rusmisbruker/alkoholiker. Har vert clean siden slutten av mai måned. Dette harde livet jeg levde har jeg byttet ut med trening og sunt kosthold. Jeg har tilogmed sluttet å røyke

De 3 første månedene trente jeg 2x30 min om dagen 6 dager i uken. Nå trener jeg ca en time om kvelden 5-6 dager i uken.
Jeg trener styrke hjemme, de store muskel gruppene.

Hele denne tiden har jeg brukt alt mulig jeg har kunnet lese meg frem til av kosttilskudd som fremmer øking av kroppens egen HGH og testosterone produksjon. Proteinpulver, gainer, vitaminer.... (bortkasta penger mener mange) Men som sagt jeg prøver å bytte ut en destruktiv livsførsel og det spiller ikke så stor rolle om jeg bruker penger på dette.

Jeg sover også minimum 9 timer i døgnet for optimal restitusjon og muskel oppbygging. Kroppen lager mest HGH under dyp søvn osv...

Dette i tillegg til at jeg har en meget fysisk krevende jobb har jo virket og gitt resultater over all forventning. Jeg er også genetisk heldig og har alltid fått raske og bra gains de få gangene jeg har orket å trene før om årene.

Siden slutten av mai har jeg gått opp ca 10kg og fra størrelse L til XL.
Jeg har fått synlige større muskler. Men før levde jeg på 4 brødskiver og 9 halvlitere om dagen + cannabis. Og gjerne alt mulig annet som kom i min vei.

Jeg skal komme til saken, men mente litt forhistorie ville passe.

Mange der jeg bor og jobber vet om min tidligere livsstil og nå florerer jo selvfølgelig steroider og doping påstander og jeg visste vel egentlig at denne tiden ville komme.

Jeg tar jevnlige urinprøver og leverer til sjefen, sist gang jeg leverte sa jeg på tull at jeg kanskje skulle be om doping test også, for jeg hører det går rykter om meg på jobben.
Da sa han at det er nok lurt fordi du har jo vokst ganske mye den siste tiden.

Jeg leste litt på nett og fant ut at arbeidsgiver ikke kan kreve dette og at lege kun tar slike tester om det er medisinsk grunnlag for det. Pris 1400kr.

Jeg vil selvfølgelig gjerne bevise for folk som lurer, at jeg trener reint.

Men skal jeg egentlig måtte mase på fastlege om en slik test, og om jeg får det, punge ut med 1400kr kun for å tilfredsstille andre mennesker?

Hva hindrer disse andre som tviler fra å komme masende når jeg blir større enn nå? Det er vel ikke sånn at jeg kan ta en slik test annenhver måned heller...

Hva burde man gjøre i en slik situasjon eller burde man gjøre noe som helst?

På forhånd, takk for deres meninger.
Hvorfor skal du dokumentere for en haug med sladrekjerringer hva du får i deg og ikke får i deg? Du skylder da ingen å fremlegge bevis på hvordan du har kommet deg i bedre form! Dette burde sjefen din også ha sagt til deg. Blir nesten litt sint av å tenke på det.

Du skal kunne forvente å bli behandlet med den samme respekt og verdighet som hvem som helst andre på arbeidsplassen din. Bare tenkt deg hvordan en av de streite kollegene dine hadde reagert hvis det ble foreslått at han skulle avlegge urinprøve for å bevise noe om sin livsførsel overfor deg. Han hadde antageligvis ledd hånlig av forslaget, og det samme bør du gjøre.
Sist endret av mentalmelt; 1. november 2016 kl. 20:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Personlig hadde jeg aldri giddet å betale for en slik test, om jeg i det hele tatt hadde ønsket å ta en slik test skulle arbeidsgiver eller kollegaene fått lov å betale det.
Seriøst? Bryr du deg eller laget du tråden bare for å få frem hvor genetisk heldig og sterk du har blitt?
Hvis du faktisk er seriøs så forstår jeg ikke hvorfor. Hadde du tenkt å gå med testen i lomma for å vise den frem til enhver tid da eller? Mye doping går også kjapt ut av urinen, så forstår ikke hva 1 test skulle ha bevist uansett. Det gjør det hele bare mer mistenksomt.

Har selv trent 5x uken de siste 7 årene og man ser etterhvert ganske kjapt hvem som doper seg og ikke. Resultatet blir uansett en halvtjukk, vassen og slapp kropp noen mnder etter endt kur.
Sist endret av dumbmothrfckr; 1. november 2016 kl. 20:35.