Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 10204
Hei.

En helligdag tidligere denne måneden måtte jeg komme i kontakt med en avdeling hos banken min.

Avdelingen var åpen selv om det var helligdag, men stengte klokken tolv istedenfor utpå kvelden som den vanligvis gjør, noe jeg fant ut i etterkant. Tidligere når jeg har ringt og avdelingen har vert stengt har jeg automatisk fått beskjed om det av en datamaskin med en gang jeg ringte.

Som sagt, avdelingen stengte tolv, noe jeg ikke visste, jeg ringte klokken ett, ventet i 45 minutt på svar med gjentatte "Det er for tiden stor trafikk bla bla bla" beskjeder. Etter 45 minutt la jeg på. Jeg ringte en annen avdeling hos banken istedenfor og spurte om det var folk i den avdelingen i det hele tatt, da fikk jeg beskjed om at den avdelingen hadde stengt ekstra tidelig i dag.

Jeg sjekket nettopp fakturaen min, jeg har blitt belastet for 133 kroner for samtaler til ett nummer hvor det ikke engang er folk.

Vanligvis når avdelingen er stengt så blir det opplyst om dette når du ringer, men ikke i dette tilfelle.

Men til problemstillingen; Skal jeg virkelig betale for dette?
Dette er jo banken sin feil og ikke min feil, det stod heller ingenting om at de stengte tidligere på nettsidene deres.

Nå er ikke 133 kroner noe problem og jeg kommer til å betale dette uten og lage noe sak utav det, men la oss si at jeg hadde ventet mye lengre og hatt gjentatte anrop uten svar, plutselig hadde regningen kommet på en mye mer betydelig sum.

Blir det ikke helt feil at JEG skal betale for noe som ikke er min feil engang?
Ballerusk
Beis's Avatar
Jo, det er feil. Du skal etter rettferdighetsprinsippet ikke betale for dette. Nå er jo ikke verden så veldig rettferdig at det gjør noe så jeg tviler på at du kommer noen vei her. Dra innom eller ring banken og hør med dem. Lykke til.
Ingen ting som sier at dem skal informere om at det er stengt eller ikke tror jeg? :-)
Sist endret av 4asd13; 25. mai 2014 kl. 15:00.
Sitat av Forvirretperson Vis innlegg
Hei.
Jeg sjekket nettopp fakturaen min, jeg har blitt belastet for 133 kroner for samtaler til ett nummer hvor det ikke engang er folk.
Vis hele sitatet...
Hvis du kom til en svarer/talemaskin, så er det like fullt en samtale.
Var det 5-sifret nummer eller 800-nummer med mobil?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Blir ikke det litt som om Tusenfryd selger inngangsbiletter etter stengetid da, uten og si når de stenger? Burde vel være klagegrunn her.
Problemet er at hvis Tusenfryd selger deg en bilett etter stengetid så går du til Tusenfryd og får pengene tilbake. Når du har ringt en stengt avdeling kommer regningen fra telefonselskapet, som i dette tilfellet ikke har noe ansvar.
Dermed er det banken du må henvende deg til for å få dem til å erstatte beløpet.

Sannsynligvis har ikke svareren tatt høyde for helligdagen, den ligger bare inne med de vanlige åpningstidene og dagene, hvilket ansvar banken egentlig har kan antagelig være vanskelig å svare på...
Du ringer banken din på 1 mai eller 17 mai og forventer å få penger igjen for telefonsamtalen?
Det vil aldri skje du må være realistisk.

Sitat av Forvirretperson
Hei.

En helligdag tidligere denne måneden måtte jeg komme i kontakt med en avdeling hos banken min.

Avdelingen var åpen selv om det var helligdag, men stengte klokken tolv istedenfor utpå kvelden som den vanligvis gjør, noe jeg fant ut i etterkant. Tidligere når jeg har ringt og avdelingen har vert stengt har jeg automatisk fått beskjed om det av en datamaskin med en gang jeg ringte.
Vis hele sitatet...
Nå kan det jo være onsdag før skjærtorsdag du mener selv om du vitterlig skriver tidligere denne månden.
Siden det kun har vært to fridager, 1 og 17 mai så tror jeg nesten du snakker om onsdag før skjærtorsdag i forrige måned.

De aller fleste banker stenger kl 12 onsdag før skjærtorsdag slik de har gjort i en mannsalder. At du blir sittende i telefonen og forsøker å nå banken på et tidspunkt de aller fleste skjønner at banken er stengt kan jeg ikke se er bankens feil på noen som helst måte. Suck it up og ta det som en mann.

Når det er sagt så er jeg forsåvidt enig i at det er en uting å ha spesialnummer som koster skjorta fra mobil.
spesielt mtp at "alle" kun har mobil idag. Men prisen for spesialnummer er vel Telenor og de som setter. Men selv lånekassen og NAV og andre som primært har kunder og klienter med presset økonomi bruker spesial numre. Er jo litt kjipt for en student å betale feks 100 kr for å snakke med lånekassen på telefon, eller ennå værre om en sosial mottaker blir belastet det samme beløpet for å snakke med NAV. Hodeløst men enn så lenge må vi bare godta det.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Dette er erstatningsrett.

Hva er kravene for erstatning?

a) Noen må ha hatt et tap (deg - 133 kr)
b) Noe eller noen må ha forårsaket tapet (banken med sin svartjeneste; selv om banken var stengt)
c) Det må være advekvat årsakssammenheng mellom tapet og årsaken (du tapte 133 kr fordi banken ikke hadde oppdatert sin svartjeneste og du derfor ble sittende i "kø")

Rent juridisk kan det altså syntes som om du har en ganske sterk sak.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Dette er erstatningsrett.

Hva er kravene for erstatning?

a) Noen må ha hatt et tap (deg - 133 kr)
b) Noe eller noen må ha forårsaket tapet (banken med sin svartjeneste; selv om banken var stengt)
c) Det må være advekvat årsakssammenheng mellom tapet og årsaken (du tapte 133 kr fordi banken ikke hadde oppdatert sin svartjeneste og du derfor ble sittende i "kø")

Rent juridisk kan det altså syntes som om du har en ganske sterk sak.
Vis hele sitatet...
Det sprikende punktet her vil nok være b - har banken forårsaket tapet, eller burde TS forstått at banken sannsynligvis var stengt? Det kan også være et spørsmål om hvor TS har funnet telefonnummeret, og hvilke opplysninger som lå tilgjengelig der.

Selv om saken ved første øyenkast kan virke sterk er aldri erstatningsretten så likefrem som man gjerne skulle ønske...
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Sitat av doseren Vis innlegg
Det sprikende punktet her vil nok være b - har banken forårsaket tapet, eller burde TS forstått at banken sannsynligvis var stengt? Det kan også være et spørsmål om hvor TS har funnet telefonnummeret, og hvilke opplysninger som lå tilgjengelig der.

Selv om saken ved første øyenkast kan virke sterk er aldri erstatningsretten så likefrem som man gjerne skulle ønske...
Vis hele sitatet...
Riktig. Det var jo snakk om en helligdag; og banken vil nok langt på vei kunne være unnskyldelig på bakgrunn av dette.

Men man må samtidig spørre: hvem er nærmest til å ta ansvaret for tapet? Er det forbrukeren, som ringer bankforbindelsen sin - eller er det banken som må sies å ikke ha overholdt sin opplysningsplikt? Forbrukerkjøpsloven oppstiller f.eks. rimelige strenge krav til den profesjonelle part i et kontraktsforhold; og en analogisk tolkning av disse prinsippene taler for at banken skal bære tapet.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
http://www.dinepenger.no/bruke/dyr-k...a-mobil/598479

Du har mest sannsynlig ringt et spesialnummer.

Jeg har to-tre måneder på rad fått 100-200 kroner i ekstra telefonregning pga. kontakt med support ulike plasser.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
selvfølgelig får du ikke noe penger tilbake.

mener du at alle bedrifter som ikke ordner med telefonsvarer om at de er stengte skal betale tilbake penger om folk ringer dem? på en helligdag?

de fleste er klar over at både private og offentlige instanser har fri på helligdager, eventuelt jobber halv dag.
de har ingen plikt om å informere deg om dette.
Crimea River
Alec's Avatar
Om trådstarter kan fortelle litt mer om den beskjeden han fikk, så vil det kanskje hjelpe en del i hans favør.
Disse meldingene pleier jo også å fortelle at de vil besvare samtalen så snart de kan, og det er en tydelig melding om at de sitter der og er åpent slik at han ble sittende i køen.
Har visst bommet litt på dato her, nøyaktig dato er 16. April, dagen før Skjærtorsdag.

Ser forresten ut som at noen her misforstår litt, det står klart og tydelig i den første posten min at jeg kommer til å betale, det jeg lurer på er om jeg hadde hatt noen rettigheter om beløpet skulle kommet på noe litt mer betydelig enn 133 kroner.
Sist endret av Forvirretperson; 27. mai 2014 kl. 16:16.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Dette er erstatningsrett.

Hva er kravene for erstatning?

a) Noen må ha hatt et tap (deg - 133 kr)
b) Noe eller noen må ha forårsaket tapet (banken med sin svartjeneste; selv om banken var stengt)
c) Det må være advekvat årsakssammenheng mellom tapet og årsaken (du tapte 133 kr fordi banken ikke hadde oppdatert sin svartjeneste og du derfor ble sittende i "kø")

Rent juridisk kan det altså syntes som om du har en ganske sterk sak.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du tar fullstendig feil. Om noe regnes som allment kjent så må det da være at banker og offentlige kontorer stenger tidlig onsdag før skjærtorsdag. Etter 12 er ting stengt. Sånn er det og i det hele tatt å snakke om juridisk sterk sak for 133 kroner blir for meg helt tullete.

Er gangske sikker på at en slik sak ville blitt avvist av enhver rettsinnstans.

Sitat av Stormen Vis innlegg
Riktig. Det var jo snakk om en helligdag; og banken vil nok langt på vei kunne være unnskyldelig på bakgrunn av dette.

Men man må samtidig spørre: hvem er nærmest til å ta ansvaret for tapet? Er det forbrukeren, som ringer bankforbindelsen sin - eller er det banken som må sies å ikke ha overholdt sin opplysningsplikt? Forbrukerkjøpsloven oppstiller f.eks. rimelige strenge krav til den profesjonelle part i et kontraktsforhold; og en analogisk tolkning av disse prinsippene taler for at banken skal bære tapet.
Vis hele sitatet...
Du tar feil. Det finnes ingen "opplysnings plikt" om åpningstider.
Om han får feil eller missvisende informasjon om et produkt banken fører vil det kunne medføre erstatning - men at TS selv ringer banken på et tidspunkt det er allmenn kjent at banken er stengt bryter ikke noe opplysnings plikt.

Human error. Noen glemte å skifte beskjed på telefontjenesten. Det gjør ikke banken ansvarlig for å betale folks telefonutgifter.

Man up og ta konsekvensen av dine egne handlinger TS. Du burde selv skjønt at banken stenger tidlig.
Evt. kunne du helt sikkert funnet oppdatert informasjon om åpningstider på deres nettside.
Sist endret av frtoretang; 27. mai 2014 kl. 16:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Jeg tror du tar fullstendig feil. Om noe regnes som allment kjent så må det da være at banker og offentlige kontorer stenger tidlig onsdag før skjærtorsdag. Etter 12 er ting stengt. Sånn er det og i det hele tatt å snakke om juridisk sterk sak for 133 kroner blir for meg helt tullete.

Er gangske sikker på at en slik sak ville blitt avvist av enhver rettsinnstans.



Du tar feil. Det finnes ingen "opplysnings plikt" om åpningstider.
Om han får feil eller missvisende informasjon om et produkt banken fører vil det kunne medføre erstatning - men at TS selv ringer banken på et tidspunkt det er allmenn kjent at banken er stengt bryter ikke noe opplysnings plikt.

Human error. Noen glemte å skifte beskjed på telefontjenesten. Det gjør ikke banken ansvarlig for å betale folks telefonutgifter.

Man up og ta konsekvensen av dine egne handlinger TS. Du burde selv skjønt at banken stenger tidlig.
Evt. kunne du helt sikkert funnet oppdatert informasjon om åpningstider på deres nettside.
Vis hele sitatet...

Hadde du lest tråden hadde du lagt merke til at jeg sjekket nettsidene deres hvor det ikke stod noenting om at de stengte tidelig, du hadde også lagt merke til at jeg har skrevet to ganger at jeg kommer til å betale regningen uten å lage noen sak utav det, du hadde også fått med deg at det jeg spør om er hva som hadde skjedd om summen hadde vert mer betydelig enn 133 kroner.


Vær så snill, les tråden før du uttaler deg.
Sitat av Forvirretperson Vis innlegg
Hadde du lest tråden hadde du lagt merke til at jeg sjekket nettsidene deres hvor det ikke stod noenting om at de stengte tidelig, du hadde også lagt merke til at jeg har skrevet to ganger at jeg kommer til å betale regningen uten å lage noen sak utav det, du hadde også fått med deg at det jeg spør om er hva som hadde skjedd om summen hadde vert mer betydelig enn 133 kroner.


Vær så snill, les tråden før du uttaler deg.
Vis hele sitatet...

Vel ingen er pliktig til å opplyse om åpningstider på telefon. Det er ingen lov som omhandler din problemstilling.

At du ikke skjønner av deg selv at banken stenger til onsdag før skjærtorsdag er da ingen andres feil. Om du så hadde sittet i telefonen over hele påsken, det ville vært ditt valg.

At du i det hele tatt forsøker å fremstille det som om banken har gjort deg en stor urett og liketil lurer på om du "virkelig skal betale for dette" blir virkelig far out man.

Som jeg sa tidligere, ja en glipp av banken. Menneskelig svikt. Medfører det at banken skal dekke kostnadene din? Ikke i det hele tatt.

En må virkelig forvente at voksne folk skjønner at det er stenges tidlig på onsdag før påske. Om noe er almenn kunnskap så må nå dette virkelig regnes som det. Slik har det vært så lenge jeg kan huske og sikkert så lenge de som er eldre enn meg også kan huske.

For å avslutte på nynorsk:
Man up and stop whining about it.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Vel ingen er pliktig til å opplyse om åpningstider på telefon. Det er ingen lov som omhandler din problemstilling.

At du ikke skjønner av deg selv at banken stenger til onsdag før skjærtorsdag er da ingen andres feil. Om du så hadde sittet i telefonen over hele påsken, det ville vært ditt valg.

At du i det hele tatt forsøker å fremstille det som om banken har gjort deg en stor urett og liketil lurer på om du "virkelig skal betale for dette" blir virkelig far out man.

Som jeg sa tidligere, ja en glipp av banken. Menneskelig svikt. Medfører det at banken skal dekke kostnadene din? Ikke i det hele tatt.

En må virkelig forvente at voksne folk skjønner at det er stenges tidlig på onsdag før påske. Om noe er almenn kunnskap så må nå dette virkelig regnes som det. Slik har det vært så lenge jeg kan huske og sikkert så lenge de som er eldre enn meg også kan huske.

For å avslutte på nynorsk:
Man up and stop whining about it.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal jeg vite av meg selv at banken stenger tidelig den dagen? Er heller ikke uvanlig at det er opplyst om andre åpningstider i høytidene.

Og hva med den andre avdelingen i banken som var åpen? Kunne like godt vert avdelingen jeg ville nå som var åpen.

Jeg griner ikke, jeg prøver og diskutere på en saklig måte.
Sist endret av Forvirretperson; 27. mai 2014 kl. 18:21.
Sitat av Forvirretperson Vis innlegg
Hvordan skal jeg vite av meg selv at banken stenger tidelig den dagen? Er heller ikke uvanlig at det er opplyst om andre åpningstider i høytidene.

Og hva med den andre avdelingen i banken som var åpen? Kunne like godt vert avdelingen jeg ville nå som var åpen.

Jeg griner ikke, jeg prøver og diskutere på en saklig måte.
Vis hele sitatet...


Av alle problemer folk sliter med i verden så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor det er så viktig for deg å diskutere denne saken. Vil du at banken skal gi deg 133 kroner? Er du såret fordi noen i banken gjjorde en feil?

I min verden er det et større problem at spesial numre er så kostbare å ringe til, det rammer tross alt blindt. vi gjør alle feil min venn. Banken gjorde feil når de ikke opplyste om åpningstider. Du burde strengt tatt vist at banken var stengt. Bottom line blir likevel at banken kan ikke stilles til aansvar for at Telenor og de andre er griske.

Er det noe annet du forsøker å få frem i denne tråden så må du gjerne ta det en gang til, for da har det gått meg hus forbi. Og da har også jeg gjort en feil.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Av alle problemer folk sliter med i verden så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor det er så viktig for deg å diskutere denne saken. Vil du at banken skal gi deg 133 kroner? Er du såret fordi noen i banken gjjorde en feil?

I min verden er det et større problem at spesial numre er så kostbare å ringe til, det rammer tross alt blindt. vi gjør alle feil min venn. Banken gjorde feil når de ikke opplyste om åpningstider. Du burde strengt tatt vist at banken var stengt. Bottom line blir likevel at banken kan ikke stilles til aansvar for at Telenor og de andre er griske.

Er det noe annet du forsøker å få frem i denne tråden så må du gjerne ta det en gang til, for da har det gått meg hus forbi. Og da har også jeg gjort en feil.
Vis hele sitatet...
Forstår ikke helt om du troller eller er seriøs, men jeg velger å svare allikevel.

Som jeg allerede har sagt flere ganger, jeg skal betale de 133 kronene. Spørsmålet mitt kort oppsummert; Hva om beløpet hadde vert av stor betydning for min økonomi?
Sist endret av Forvirretperson; 27. mai 2014 kl. 19:14.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Her virker det som banken som ikke har betjent telefonsystemet sitt riktig.
Vil anta at det hadde kommet en melding om det hvis tjenesten var definert som stengt.
Kontakt banken og spør om du kan få pengene tilbake, godt mulig de er villig til det hvis de har gjort en feil.
Finn tak i vanlig 8 sifret nummer til banken/kundebehandleren din og boikott alle 5sifrede nummer. Se her om du kan finne 8 sifret til din bank, eller se på nettsiden deres om dem har et nummer du kan ringe fra utlandet. Da vil det være et 8sifret vanlig nummer ettersom du ikke kan ringe norske 5 sifrede nummer fra utlandet.
Sitat av Forvirretperson Vis innlegg
Forstår ikke helt om du troller eller er seriøs, men jeg velger å svare allikevel.

Som jeg allerede har sagt flere ganger, jeg skal betale de 133 kronene. Spørsmålet mitt kort oppsummert; Hva om beløpet hadde vert av stor betydning for min økonomi?
Vis hele sitatet...
Vel verden er ikke alltid rettferdig. Om det var slik at du brukte dine siste 133 kroner på den telefonen så har ikke banken noen plikt til å opplyse om åpningstider per telefon. Ei heller å tilbakebetale deg dine utgifter.

Sitat av suppesos Vis innlegg
Finn tak i vanlig 8 sifret nummer til banken/kundebehandleren din og boikott alle 5sifrede nummer. Se her om du kan finne 8 sifret til din bank, eller se på nettsiden deres om dem har et nummer du kan ringe fra utlandet. Da vil det være et 8sifret vanlig nummer ettersom du ikke kan ringe norske 5 sifrede nummer fra utlandet.
Vis hele sitatet...
Hm endret ikke telenor det slik at de som skulle ha nummer fra utlandet fikk fikk 21 serie eller var det 23 som av an eller annen grunn også blir taksta slik som spesial nummrene gjør?

Husker ikke hvor jeg har det fra, skal se om jeg finner noe på dette.
Sist endret av frtoretang; 28. mai 2014 kl. 00:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av frtoretang Vis innlegg

Hm endret ikke telenor det slik at de som skulle ha nummer fra utlandet fikk fikk 21 serie eller var det 23 som av an eller annen grunn også blir taksta slik som spesial nummrene gjør?

Husker ikke hvor jeg har det fra, skal se om jeg finner noe på dette.
Vis hele sitatet...
Mener det er opp til selskapene selv om de blokkerer for det innenlands.
De betaler jo en pen slant for nummerseriene også

http://www.npt.no/marked/nummerforva...er-02000-09999

Fra npt.no
Dei som har eit 5-sifra nummer kan ynskje å vere tilgjengeleg på eit ordinært fastnettsnummer i tillegg til det 5-sifra nummeret, typisk til bruk for kundar som ofte ringer nummeret. Desse kan då spørje tilbydaren sin om dette.
Vis hele sitatet...
Sist endret av ialvik; 28. mai 2014 kl. 00:28. Grunn: endring
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Av alle problemer folk sliter med i verden så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor det er så viktig for deg å diskutere denne saken. Vil du at banken skal gi deg 133 kroner? Er du såret fordi noen i banken gjjorde en feil?

I min verden er det et større problem at spesial numre er så kostbare å ringe til, det rammer tross alt blindt. vi gjør alle feil min venn. Banken gjorde feil når de ikke opplyste om åpningstider. Du burde strengt tatt vist at banken var stengt. Bottom line blir likevel at banken kan ikke stilles til aansvar for at Telenor og de andre er griske.

Er det noe annet du forsøker å få frem i denne tråden så må du gjerne ta det en gang til, for da har det gått meg hus forbi. Og da har også jeg gjort en feil.
Vis hele sitatet...
Du diskuterer om noe bør diskuteres på et diskusjonsforum? Hvis du vil diskutere noe annet kan du klikke deg inn på en annen tråd.

Enig i at det ikke bør være så dyrt å ringe banken sin men det er vel strengt tatt de som velger å la kundene ta kostnaden..
Jeg synes banken bør ta regningen i et slikt tilfelle, det er er jo ikke riktig å forlede kunden til å tro h*n står i kø når h*n faktisk ikke gjør det.

Spesielt ikke når banken allerede tar ekstra betalt for ventetiden. Jeg synes det er en uting at div selskaper tar så godt betalt når man blir satt i kø, da tjener bedriftene ekstra på dårlig service(lang ventetid).

Jeg har klaget noen ganger på høye telefonregninger pga kø, (spesielt canal digital og viasat), da har de trukket fra beløpet på neste regning.

Mange vil sikkert kalle det flisespikkeri, men dersom alle hadde funnet seg i alt, alltid, hadde man hatt en rævva kundeservice i dag.
Sitat av Snubbelfot Vis innlegg
Jeg synes banken bør ta regningen i et slikt tilfelle, det er er jo ikke riktig å forlede kunden til å tro h*n står i kø når h*n faktisk ikke gjør det.

Spesielt ikke når banken allerede tar ekstra betalt for ventetiden. Jeg synes det er en uting at div selskaper tar så godt betalt når man blir satt i kø, da tjener bedriftene ekstra på dårlig service(lang ventetid).

Jeg har klaget noen ganger på høye telefonregninger pga kø, (spesielt canal digital og viasat), da har de trukket fra beløpet på neste regning.

Mange vil sikkert kalle det flisespikkeri, men dersom alle hadde funnet seg i alt, alltid, hadde man hatt en rævva kundeservice i dag.
Vis hele sitatet...
Husk det er ikke bankene eller de som har et spesialnummer som tjener penger på at det er dyrt å ringe dit. Det er Telenor og de andre bandittene.

Sitat av Dr_Alzheimer Vis innlegg
Du diskuterer om noe bør diskuteres på et diskusjonsforum? Hvis du vil diskutere noe annet kan du klikke deg inn på en annen tråd.

Enig i at det ikke bør være så dyrt å ringe banken sin men det er vel strengt tatt de som velger å la kundene ta kostnaden..
Vis hele sitatet...

Jeg tar den. Var klønete formulert av meg. Det jeg egentlig ønsket å få frem var vel hvordan TS kunne mene eller tenke at noen skylder ham penger for en telefon han selv har tatt. Spesielt når det er tredjepart som tjener penger på overtaksten.
Sist endret av frtoretang; 28. mai 2014 kl. 08:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Banken lurte deg ved å si du stod i kø, når du egentlig ikke gjorde det, selvfølgelig skal du ikke betale.

Og kunden har alltid rett
Prøv å oppdatere deg på virkedager og helligdager i Norge, det er tross alt ikke så mange. Snart pinse nå! Husk å kjøp øl før 15.00 på lørdag 7. juni!
Sitat av disneyman Vis innlegg
Banken lurte deg ved å si du stod i kø, når du egentlig ikke gjorde det, selvfølgelig skal du ikke betale.

Og kunden har alltid rett
Vis hele sitatet...

Nei kundene har ikke alltid rett.
Banken "lurte" han ikke. Det var dagen før påske og alle burde skjønt at banken var stengt fra 12.

Det er jo ikke banken som tar overprisen for samtalen. Det er Telenor og de andre griske tele selskapene. Banken har ikke bevist forsøkt å lure TS, eller på noen som helst måte hatt gevinst at denne samtalen. I banken var det bare en som hadde det så skrekkelig travelt med å få seg påskefri at vedkomnde helt glemte å endre telefonsvareren.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Nei kundene har ikke alltid rett.
Banken "lurte" han ikke. Det var dagen før påske og alle burde skjønt at banken var stengt fra 12.

Det er jo ikke banken som tar overprisen for samtalen. Det er Telenor og de andre griske tele selskapene. Banken har ikke bevist forsøkt å lure TS, eller på noen som helst måte hatt gevinst at denne samtalen. I banken var det bare en som hadde det så skrekkelig travelt med å få seg påskefri at vedkomnde helt glemte å endre telefonsvareren.
Vis hele sitatet...
Wow, må bare si at det er latterlig hvordan du lever i den lille verdenen din og kategoriserer ting som du kan, men ikke nødvendigvis alle er klar over som allmenn kunnskap.

Jeg er garantert ikke den eneste her på forumet som ikke er/ var klar over at banken stengte tidelig.

Kan jo også legge til at banken stengte faktisk ikke 12, men den ene avdelingen stengte 12, hva har du og denne allmenne kunnskapen din å si til det?
Sist endret av Forvirretperson; 28. mai 2014 kl. 16:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Forvirretperson Vis innlegg
Forstår ikke helt om du troller eller er seriøs, men jeg velger å svare allikevel.

Som jeg allerede har sagt flere ganger, jeg skal betale de 133 kronene. Spørsmålet mitt kort oppsummert; Hva om beløpet hadde vert av stor betydning for min økonomi?
Vis hele sitatet...
Om dette hadde hatt stor betydning på egen økonomi, ville man undersøkt priser, åpningstider og evt helligdager før man ringte.

Hva skjedde med "trykk 1, så ringer vi deg opp igjen"?
Dette var allmenn praksis før, men forsvant like fort. En mulig sammenheng mellom når mobilselskapene åpnet for fri bruk (dette gjelder selvsagt ikke 5-siffer nr og 8xx xx xxx). Telenor skal fremdeles ha sin del av kaka der de kan.

[COLOR="SeaGreen"]Grønt nummer[/COLOR] f. eks? Helt borte.
Sitat av CH0KE Vis innlegg
Om dette hadde hatt stor betydning på egen økonomi, ville man undersøkt priser, åpningstider og evt helligdager før man ringte.

Hva skjedde med "trykk 1, så ringer vi deg opp igjen"?
Dette var allmenn praksis før, men forsvant like fort. En mulig sammenheng mellom når mobilselskapene åpnet for fri bruk (dette gjelder selvsagt ikke 5-siffer nr og 8xx xx xxx). Telenor skal fremdeles ha sin del av kaka der de kan.

[COLOR="SeaGreen"]Grønt nummer[/COLOR] f. eks? Helt borte.
Vis hele sitatet...
Skal si meg delvis enig der, men åpningstidene var det jo ikke opplyst om noen plass.
Jeg er enig med deg om at det er urettferdig og feil at du til syvende sist, som kunde attpåtil, skal sitte igjen med:

- en regning uten noen form for hjelp
- dårlig kundeservice og generell negativ oppfatning av banken
- bortkastet tid og evt frustrasjon over årsakssammenheng


Ta kontakt med bankens kundeservice i normal åpningstid helst over tlf og gi uttrykk for ditt generelle negative inntrykk av bankens kundeservice i det siste.
Lover deg at om du melker kua forsiktig nok, vil pengene settes inn på konto etter at du har betalt og banken vil muligens beklage og ikke minst fikse problemet slik at det ikke oppstår lignende situasjoner med misfornøyde kunder.

Har prøvd mye rart opp gjennom tidene med kundeservice av alle slag og misfornøyd som kunde er det ingen bedrifter som vil ha, uansett hendelsesforløp.
Sist endret av CH0KE; 28. mai 2014 kl. 17:52.
Sitat av frtoretang Vis innlegg

Det er jo ikke banken som tar overprisen for samtalen.
Vis hele sitatet...
Jo, det er det. Det er de som velger at kunden skal betale denne prisen, og hvem som sitter igjen med gevinsten er egentlig knekkende likegyldig.


Sitat av frtoretang Vis innlegg
I banken var det bare en som hadde det så skrekkelig travelt med å få seg påskefri at vedkomnde helt glemte å endre telefonsvareren.
Vis hele sitatet...
Ganske vag unnskyldning, som ikke holder mål for kundene som har hatt utgifter, men da innrømmer en glippen som er gjort og dekker utgiftene kundene har hatt? Selv om det er en liten utgift på en enkeltperson, er det her prat om ganske mye totalt. 133 kr er ingenting å grine over nei, men da kan jo alle i dette landet føre det beløpet over på min konto?
Grow up guys. Seriously.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Grow up guys. Seriously.
Vis hele sitatet...
Kan man ikke bare diskutere prinsippet? Trådstarter har faktisk flere ganger sagt til deg at han ikke har tenkt å gjøre noen big deal ut av det, han bare lurer på hvordan ting hadde utspilt seg hvis han gjorde det. Har du tenkt å trolle alle tråder som har ett hypotetisk scenario? Hvis noen lager en tråd hvor de lurer på hvordan ting ville vært om enhjørninger var en ting, vil annenhvert innlegg være deg som sier "Seriøst folkens! engjørninger finnes ikke!"? Denne tråden er hypotetisk.
Stakkar frtoretang hadde dessverre ikke noe mer å komme med.

Men ja, lurer på om jeg ikke skal ta en telefon til banken bare for å høre hva folkene der tenker om det.
Som sagt, bryr meg lite om pengene, er en prinsippsak.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Grow up guys. Seriously.
Vis hele sitatet...
Spar meg.
Du skriver utrolig mye som er totalt feil. Du har ikke fakta på bordet og det virker faktisk ikke som du helt har peiling på hvordan ting fungerer. Ikke ang. betaling når man ringer, ikke om hvem som behandler telefonsystemet om helligdager og du klarer heller ikke å lese noe i denne tråden.


@TS
Bare kontakt banken og si at du ringte og ble satt på vent pga at du sto i kø som systemet dems sa. Når de snakker med de som har med telefonsystemet dems å gjøre og ser at det enten ikke er satt opp helligdag og slutttidspunkt i systemet så får du kanskje en liten beklagelse eller de 133 kr inn på konto fra dem.
Mere enn det virker det ikke som du forventer heller, så det er jo bra
Nei 133 kr er ikke mye, men rett skal være rett.

Bare ring banken å hør etter så får du nok svar på det du lurer på.
Ok jeg har tatt helt feil. Beklager.

Stakkars deg TS. Den fæle banken din har forsøkt å svindle deg. Det er begått stor urett mot deg og du fortjener all mulig forståelse for den ekstremt vanskelige situasjonen du helt uforskyldt har havnet i. Banken er selvsagt den stygge stygge ulven og du bør tidligst mulig (obs ikke i morgen da er det helligdag) men fredag førstkommende mellom klokken 09.00 og 15.00 ringe din bank og legge frem saken. Banken vil selvsagt ta på seg all skyld og betale deg for for all ulempe og tort og svie du blitt påført. Jeg vil si at etterhvert forsøk på å komme til en minnelig løsning der du mottar mindre enn kroner 133.000 bør avvises. Du bør som plaster på såret og pga all dritten dette har påført deg få minst 1.000 ganger igjen ditt utlegg.

Skulle du ikke få til dette på fredag så anbefaler jeg deg å kontake advokat sporenstraks. Du har garantert en vanntett sak og det vil være en fryd for oss alle å se banken gå på et knusende nederlag i retten. Kanskje du kan benytte advokathjelp via din fagorganiasjon om du er i jobb. Om ikke så hjelper nok jusbuss deg. Er du på NAV så søker du fri rettshjelp slik at vi en gang for alle får knust disse svina i banken som nesten ødela livet ditt.

Legger ved noe som vil hjelpe deg fremover og ber deg bruke godt med tid på å studere denne. Legg merke til at alle dager som er merket med rødt er enten søndag eller helligdager som står spesifisert nedenfor. Du kan ved å klikke på linken i bildene virkelig fordype deg i emnet og se og studere kalenderen flere år fremover slik at du er sikker på å aldri bli svindlet på denne måten igjen.

Alle andre som ha rkommentert hva som er allmennkunnskap bør også studere bildene svært nøye. Også dere bør følge linken og gå i dybden. Det finnes også en portabel løsning liketil innbundet i skinn eller lær om du ønsker. 7 sans kalles den. Eller vent, dere har jo alle kalender på telefonen.

Uansett lykke til TS og kjør sak. Dette skal du på ingen måte lide for.
Og igjen beklager så mye at jeg ikke forstod TS sin side av saken. Masse lykke til fremover.

http://cdn.imghack.se/images/9da24bb3579930f6774d4964d9d58332.png

http://cdn.imghack.se/images/1b5ba182958c58625af85b161b359835.png
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Ok jeg har tatt helt feil. Beklager.

Stakkars deg TS. Den fæle banken din har forsøkt å svindle deg. Det er begått stor urett mot deg og du fortjener all mulig forståelse for den ekstremt vanskelige situasjonen du helt uforskyldt har havnet i. Banken er selvsagt den stygge stygge ulven og du bør tidligst mulig (obs ikke i morgen da er det helligdag) men fredag førstkommende mellom klokken 09.00 og 15.00 ringe din bank og legge frem saken. Banken vil selvsagt ta på seg all skyld og betale deg for for all ulempe og tort og svie du blitt påført. Jeg vil si at etterhvert forsøk på å komme til en minnelig løsning der du mottar mindre enn kroner 133.000 bør avvises. Du bør som plaster på såret og pga all dritten dette har påført deg få minst 1.000 ganger igjen ditt utlegg.

Skulle du ikke få til dette på fredag så anbefaler jeg deg å kontake advokat sporenstraks. Du har garantert en vanntett sak og det vil være en fryd for oss alle å se banken gå på et knusende nederlag i retten. Kanskje du kan benytte advokathjelp via din fagorganiasjon om du er i jobb. Om ikke så hjelper nok jusbuss deg. Er du på NAV så søker du fri rettshjelp slik at vi en gang for alle får knust disse svina i banken som nesten ødela livet ditt.

Legger ved noe som vil hjelpe deg fremover og ber deg bruke godt med tid på å studere denne. Legg merke til at alle dager som er merket med rødt er enten søndag eller helligdager som står spesifisert nedenfor. Du kan ved å klikke på linken i bildene virkelig fordype deg i emnet og se og studere kalenderen flere år fremover slik at du er sikker på å aldri bli svindlet på denne måten igjen.

Alle andre som ha rkommentert hva som er allmennkunnskap bør også studere bildene svært nøye. Også dere bør følge linken og gå i dybden. Det finnes også en portabel løsning liketil innbundet i skinn eller lær om du ønsker. 7 sans kalles den. Eller vent, dere har jo alle kalender på telefonen.

Uansett lykke til TS og kjør sak. Dette skal du på ingen måte lide for.
Og igjen beklager så mye at jeg ikke forstod TS sin side av saken. Masse lykke til fremover.

http://cdn.imghack.se/images/9da24bb3579930f6774d4964d9d58332.png

http://cdn.imghack.se/images/1b5ba182958c58625af85b161b359835.png
Vis hele sitatet...
Oppsøk hjelp.
@frtoretang

Spar oss. Jeg trur du trenger frisk luft. Du trenger også å se den virkelige verden og ikke bare din lille boble.
Som TS sa så ringte ikke han på en helligdag, men dagen før en hellgdag. Og om TS bruker en kalender eller ikke så står det IKKE åpningstider til en bank der. Så alt det du sier kan du bare dra en spesiell plass med.

Så hvis du absolutt må få ut noen spydigheter så kan du filme deg selv der du snakker dritt om deg selv, så kan du se på denne videoen etterpå. Da har du fått ut din dose istedenfor å forpeste et forum der trådstarter spør om en ting.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Ok jeg har tatt helt feil. Beklager.

Stakkars deg TS. Den fæle banken din har forsøkt å svindle deg. Det er begått stor urett mot deg og du fortjener all mulig forståelse for den ekstremt vanskelige situasjonen du helt uforskyldt har havnet i. Banken er selvsagt den stygge stygge ulven og du bør tidligst mulig (obs ikke i morgen da er det helligdag) men fredag førstkommende mellom klokken 09.00 og 15.00 ringe din bank og legge frem saken. Banken vil selvsagt ta på seg all skyld og betale deg for for all ulempe og tort og svie du blitt påført. Jeg vil si at etterhvert forsøk på å komme til en minnelig løsning der du mottar mindre enn kroner 133.000 bør avvises. Du bør som plaster på såret og pga all dritten dette har påført deg få minst 1.000 ganger igjen ditt utlegg.

Skulle du ikke få til dette på fredag så anbefaler jeg deg å kontake advokat sporenstraks. Du har garantert en vanntett sak og det vil være en fryd for oss alle å se banken gå på et knusende nederlag i retten. Kanskje du kan benytte advokathjelp via din fagorganiasjon om du er i jobb. Om ikke så hjelper nok jusbuss deg. Er du på NAV så søker du fri rettshjelp slik at vi en gang for alle får knust disse svina i banken som nesten ødela livet ditt.

Legger ved noe som vil hjelpe deg fremover og ber deg bruke godt med tid på å studere denne. Legg merke til at alle dager som er merket med rødt er enten søndag eller helligdager som står spesifisert nedenfor. Du kan ved å klikke på linken i bildene virkelig fordype deg i emnet og se og studere kalenderen flere år fremover slik at du er sikker på å aldri bli svindlet på denne måten igjen.

Alle andre som ha rkommentert hva som er allmennkunnskap bør også studere bildene svært nøye. Også dere bør følge linken og gå i dybden. Det finnes også en portabel løsning liketil innbundet i skinn eller lær om du ønsker. 7 sans kalles den. Eller vent, dere har jo alle kalender på telefonen.

Uansett lykke til TS og kjør sak. Dette skal du på ingen måte lide for.
Og igjen beklager så mye at jeg ikke forstod TS sin side av saken. Masse lykke til fremover.

http://cdn.imghack.se/images/9da24bb3579930f6774d4964d9d58332.png

http://cdn.imghack.se/images/1b5ba182958c58625af85b161b359835.png
Vis hele sitatet...
Du burde kanskje studere dette her selv og lære deg den "allmenne kunnskapen" om når banken stenger, du vet det jo ikke selv engang, allikevel hakker du ned på folk som ikke kan det.

Det er også ganske tydelig at du endelig har innsett at du har tapt diskusjonen ettersom du ikke har noe bedre å komme med enn "Grow up guys. Seriously."
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er uansett ingenting å diskutere. Du har eit val, og det er å kontakte banken og sei at du vil ha tilbakebetalt dei pengane. Dei kan sei nei, eller dei kan sei ja. Du kan teoretisk sett gå til søksmål, men om du går for søksmål på en drøy hundrelapp er du sprøyte gal.

Så det finst to utfall: du får en hundrings av banken, eller du får ikkje.