Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 12691
Men, selv om jeg ikke har lest alle innlegg like nøye, er jo cannabis i seg selv fremdeles ulovlig.
Så selvsagt vil politiet prøve å tjene inn det som er mulig på å ta større kvanta, og spane, lure samt prøve å finne ulovligheter når de først slår til, uansett hvor rett dette er i moralske øyne.
Selvsagt burde de bruke tiden på noe bedre, selvsagt burde de sikre landet mot folk som ønsker andre vondt til fordel for de som slapper av hjemme med en liten en av noe slag.
Men slik er det ikke...
Det her førte vel strengttalt til det største beslaget av innenlandsdyrket marijuhana, må da vel kunne sees som en succes så lenge stoffet er ulovlig? For politiet er det jo lite relevant om folk mener stoffet er harmløst eller ikke...
ArbeidsledigProletar
Sitat av Yalla Vis innlegg
Det burde være mulig å klare skille mellom cannabisplantasjer og det jeg antar du mener som liksomkriminelle, smådyrkere til eget bruk uten å være så forb hårsår?

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...gen/1.10907603

Her er ett ferskt eksempel på at cannabis ikke nødvendigvis er stuereint og liksomkriminelle. Hvordan tror du de 100 chihuahuaene har det på en låve i kuldegrader?
Vis hele sitatet...
Uhm. Jeg er ingen gartner eller noe, men jeg tror ikke chiuauaene hadde noe med dyrkingen å gjøre. Jeg ser ikke hvordan dette gjør CANNABIS mindre stuereint? Kriminelle dyrker/driver oppdrett med vanskjøtsel om det er penger i det. De dyrker cannabis fordi det er penger i det, ikke fordi det er cannabis. Så at de går et kriminelle er jo ikke et problem.
Sitat av hideout Vis innlegg
Det her førte vel strengttalt til det største beslaget av innenlandsdyrket marijuhana, må da vel kunne sees som en succes så lenge stoffet er ulovlig? For politiet er det jo lite relevant om folk mener stoffet er harmløst eller ikke...
Vis hele sitatet...
Så hvordan skal vi definere suksessen? Helligjør målet middelet? Og hva med i krig og kjærlighet er alt lov?

Er det sånn vi vil ha det? Mulighet for å bli mistenkeliggjort bare vi går på en plantebutikk, og i tillegg at folk skal spane på oss fordi vi har vært i en butikk? Hvor mange har de spanet på og sjekket fordi de var på denne butikken?

Går de fra dør til dør aksjon så finner de garanter mye dritt. Målet helligjør middelet eller hva?
Sitat av Novice Vis innlegg
Tror det bare var flaks at de fant en "større kvantum narkotika hjemme hos en av de som knyttes til butikken" jeg... Ser ikke noe annet i den artikelen som tyder på lovbrudd...
Vis hele sitatet...
Du tror mye basert på en artikkel som sannsynligvis ikke har med alle sakens fakta...

Men syns heller de kunne sluttet å selge enkelte produkter heller enn å få butikken stengt og bli behandlet som organiserte kriminelle..
Vis hele sitatet...
Regner med at politiet har holdt stedet under oppsyn en stund.

Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det er ikke spesielt rart at bare 1% av lommetyverisaker i Oslo blir oppklart. Politiet er rett og slett så dårlige på jobben sin at de må gå etter liksomkriminelle for å faktisk få noen positive tall på statistikken sin. Eller prioriteres det bare helt feil?
Vis hele sitatet...
Hvordan mener du de på magisk vis skal oppklare lommetyverier når det som regel aldri er noe å gå på?

Skjønner heller ikke hvorfor du mener kriminelle er liksomkriminelle.

Og det er jo holdninger som dine som gjør at politiet måles på feil grunnlag. 1% av lommetyverisakene blir oppklart, men hvorfor ikke heller måle om de klarer å forebygge og hindre slik kriminalitet? De har jo en egen lommetyvgruppe ved en av politistasjonene i Oslo som skal ha gjort det bra her. Problemet er selvsagt at lommetyvene er ute igjen etter kort tid, og da er det rett på'n igjen.

Det er altså ikke ene og alene politiet som har ansvar for hverken oppklaringsprosent eller utvikling i antall lommetyverier.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Så hvordan skal vi definere suksessen? Helligjør målet middelet? Og hva med i krig og kjærlighet er alt lov?

Er det sånn vi vil ha det? Mulighet for å bli mistenkeliggjort bare vi går på en plantebutikk, og i tillegg at folk skal spane på oss fordi vi har vært i en butikk? Hvor mange har de spanet på og sjekket fordi de var på denne butikken?

Går de fra dør til dør aksjon så finner de garanter mye dritt. Målet helligjør middelet eller hva?
Vis hele sitatet...
Man kan ikke ignorere utsalgsstedet hvor de tydeligvis har gode kilder på at dyrkere kjøper sitt utstyr som de så bruker til plantasjer. Jeg har ikke lest om noen uskyldige fått ransakelse etter denne metoden, jeg kan tenke meg at vi hadde gjort det om så var.. Så hvor mye privatlivet blir krenket er nok tilnærmet 0 sammenlignet med hva du vil oppleve i resten av livet ditt, utenfor inngangspartiet til plantebutikken..
Sitat av hideout Vis innlegg
Man kan ikke ignorere utsalgsstedet hvor de tydeligvis har gode kilder på at dyrkere kjøper sitt utstyr som de så bruker til plantasjer. Jeg har ikke lest om noen uskyldige fått ransakelse etter denne metoden, jeg kan tenke meg at vi hadde gjort det om så var.. Så hvor mye privatlivet blir krenket er nok tilnærmet 0 sammenlignet med hva du vil oppleve i resten av livet ditt, utenfor inngangspartiet til plantebutikken..
Vis hele sitatet...
Er det ikke ulovlig så er det ikke ulovlig, kan du finne meg en lov som hevder at det IKKE er lov til å kjøpe utstyr for å plante grønnsaker/planter?
Det har ikke skjedd noe ulovlig før utstyret blir brukt til å lage seg en farm med.

Hvis det viser seg at dette utstyret utelukkende fungerer på cannabis så skal jeg legge meg flat, frem til da er jeg påståelig.

Og pleier vi å høre om de som IKKE har gjort noe ulovlig?

Edit: leif
Sist endret av SinHazzard; 13. februar 2013 kl. 10:08.
Sitat av Smetown Vis innlegg

En fin ting for mange er å lære seg å akseptere lovene som de er med mindre man faktisk kjemper for å forandre de.
Vis hele sitatet...
Joa, hadde bare politiet gjort det samme. Jobben deres er å håndheve loven, ikke drive med ulovligheter!

Ikke EN' vare i den butikken er ulovlig! De driter seg ut, og jeg gleder meg til å overvære rettsaken.

Burde de ikke raide alle apotekene også da? De selger jo sprøyter!
Sist endret av Bobben79; 13. februar 2013 kl. 11:58.