Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1560
Heisann...
tenkte jeg skulle kjøpe meg gps i bilen, er litt fan av sånne duppeditter..

så lurte jeg på om noen har peiling på denne her...
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...UAAAEOFeI03xiL
vanvittig billig med både touchscreen og fotoboksvasler..
men må jeg laste ned programvaren/kartet fra internett før jeg bruker den, eller er det bare å plugge den i 12 volten og kjøre??

noen som vet hvor lenge kartet er oppdatert og om man må kjøpe ny kart/programvare seinere.?

takker for alle svar

-
Jeg kjøpte en C250 til faren min, og den var bare å plugge i, og bruke med en gang. Du får ikke laste ned kartoppdateringer uten å kjøpe dem først, så kartdataene som ligger på boksen er dem du får. Når det gjelder oppdateringer kommer dem to ganger i året (iallefall på C250), og de koster flesk. Programvareoppdateringer er derimot gratis.

Jeg synes at brukergrensesnittet på MIOen var litt kronglete, så jeg ville ha prøvd den først før jeg hadde bestemt meg. Jeg har hørt mye bra om Tomtom ONE, så det et alternativ. Elkjøp har 30dagers returrett, så det er bare å bytte i vei hvis du ikke er fornøyd.
Sist endret av DonTomaso; 28. juli 2007 kl. 13:24.
<33
<33's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso
Jeg kjøpte en C250 til faren min, og den var bare å plugge i, og bruke med en gang. Du får ikke laste ned kartoppdateringer uten å kjøpe dem først, så kartdataene som ligger på boksen er dem du får. Når det gjelder oppdateringer kommer dem to ganger i året (iallefall på C250), og de koster flesk. Programvareoppdateringer er derimot gratis.

Jeg synes at brukergrensesnittet på MIOen var litt kronglete, så jeg ville ha prøvd den først før jeg hadde bestemt meg. Jeg har hørt mye bra om Tomtom ONE, så det et alternativ. Elkjøp har 30dagers returrett, så det er bare å bytte i vei hvis du ikke er fornøyd.
Vis hele sitatet...
har egnetlig aldri benyttet meg av den 30 dagers returretten...
kan man bytte selv om varen er brukt?
Hvorfor ikke bruke 200,- mer på noe som du har mye mer igjen for?

Vil på det sterkeste anbefale en TomTom framfor en Mitac.
I tillegg til et latterlig enkelt menysystem så er det ufattelig mye stoff om TomTom på nett, og ikke vanskelig å få hjelp og tips på TomTom Forum Norge. Kart finner du som regel gratis på de store torrentsidene.

Andre ting som er bra:
Laste ned forskjellige stemmer (Arnold, Homer osv.)
Laste ned forskjellige kartfarger.
Laste ned POI (Points Of Interest) fra TomTom forumet
Koble den sammen med mobilen.
Enkelt og oversiktlig program som hjelper deg med å legge alle de kjekke tinga innpå GPS'en.

Lista er lang!!
Sist endret av ZyPreXa; 28. juli 2007 kl. 14:41.
Sitat av &lt Vis innlegg
har egnetlig aldri benyttet meg av den 30 dagers returretten...
kan man bytte selv om varen er brukt?
Vis hele sitatet...
Det er bare å åpne varen, bruke varen, og komme tilbake før 30 dager, og si at du ikke har lyst på varen. Den trenger ikke være defekt eller noe slikt. Det holder med at du ikke har lyst på den
Jeg har gjort det selv veldig mange ganger. Men før du tenker at du skal utnytte dette fullt ut, så vær ops på at dette ikke gjelder på spill og filmer og slikt.


Edit:
I den lokale Elkjøp butikken her i Hamar går det i hvert fall finfint.
Sist endret av dobbeltve; 28. juli 2007 kl. 14:44.
Sitat av ZyPreXa
Kart finner du som regel gratis på de store torrentsidene.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde forståelsen av at man bare kunne gjøre dette med PDAer? Kan man altså laste ned piratkart for "vanlige" GPSer?
Sist endret av DonTomaso; 28. juli 2007 kl. 14:58.
Det går helt fint! Lastet nettopp ned til min TomTom One 'Classic'.
Laster ned en RAR, legger den over på minnekortet. I tillegg får du med en sånn serialting som genererer et passord som du skriver inn på GPS på første oppstart. Dette gjelder isåfall TomTom.

Har egentlig ikke sett andre kart tilgjengelig 'gratis' på nett enn TomTom sine.
Sist endret av ZyPreXa; 28. juli 2007 kl. 15:45.
<33
<33's Avatar
Trådstarter
Sitat av ZyPreXa
Hvorfor ikke bruke 200,- mer på noe som du har mye mer igjen for?

Vil på det sterkeste anbefale en TomTom framfor en Mitac.
I tillegg til et latterlig enkelt menysystem så er det ufattelig mye stoff om TomTom på nett, og ikke vanskelig å få hjelp og tips på TomTom Forum Norge. Kart finner du som regel gratis på de store torrentsidene.

Andre ting som er bra:
Laste ned forskjellige stemmer (Arnold, Homer osv.)
Laste ned forskjellige kartfarger.
Laste ned POI (Points Of Interest) fra TomTom forumet
Koble den sammen med mobilen.
Enkelt og oversiktlig program som hjelper deg med å legge alle de kjekke tinga innpå GPS'en.

Lista er lang!!
Vis hele sitatet...
er det norsk stemme styring på den a?:P
Skillsa mine i Engelsk blir liksom utdanka av Petter Solberg. hehe
Den er det norsk stemmestyring på ja.
<33
<33's Avatar
Trådstarter
Sitat av ZyPreXa
Den er det norsk stemmestyring på ja.
Vis hele sitatet...
nice...
men mio`en funker bra da... finner frem hehe..
men ble ledet inn på en enveiskjørt vei da.. xD