Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1976
Hei, for å ikke bli sporet av politi på telefonen min hva burde jeg gjøre? Har hørt man fortsatt kan bli sporet om man tar ut sim-kort og starter telefon på nytt. Er dette sant? Kan man fortsatt bli sporet uten sim kort? Har ikke tenkt å logge meg på internett, kun bruke spotify
Sist endret av Avenged2022; 10. oktober 2023 kl. 21:07.
Du kan bli sporet selvom mobilen er skrudd av, det sier vel nok.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Du får bygge deg et faraday-bur som du kan sove i
Kjøp deg en sånn billig mobil uten kamera og internett , da blir det vanskelig og spore deg
Ta danskebåten. Midt på natta midtsjøs hiver du den overbord.
Så lenge tlf er tilkoblett en mobilmast eller wifi kan den spores.
For å ikke blir sporet av politiet så bør du holde deg unna aktiviteter som gjør at politiet ønsker å spore deg.

Hvis du driver med kriminalitet så bør du ta forhåndsregler FØR du gjør det, slik at du ikke trenger å ha bekymringer rundt dette.

Hvis du bare skal bruke telefonen din til spotify så blir du ikke sporet av politiet (:

Sitat av Barte-Sam Vis innlegg
Du får bygge deg et faraday-bur som du kan sove i
Vis hele sitatet...
Støtter denne.
Sist endret av IneartheDx; 11. oktober 2023 kl. 18:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Slå av telefonen og legg den i en microbølgeovn og steng døra. Det funker som faraday-bur og det er ikke noe signal til en dritt såvidt jeg har lest.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Slå av telefonen og legg den i en microbølgeovn og steng døra. Det funker som faraday-bur og det er ikke noe signal til en dritt såvidt jeg har lest.
Vis hele sitatet...
Ikke nye mikro’er. Frekvensen er standardisert og de sperrer bare for den, 2,45GHz
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Vet ikke om disse selger til privatpersoner, men de har mye fancy faraday-utstyr: https://faraday.no/nettbutikk/12-faradaybager/
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Du kan bli sporet selvom mobilen er skrudd av, det sier vel nok.
Vis hele sitatet...
Og hvordan skal det gå til? En avskrudd mobil sender ikke ut noen signaler. Joda, du kan fange sist sette tilnærmede posisjon fra antenner, men om man flytter seg litt (noen kilometer) så vil det være unyttig.


Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Hvis du bare skal bruke telefonen din til spotify så blir du ikke sporet av politiet (:
Vis hele sitatet...
Den er nok noe feil. Spotify er en internett-tjeneste (joda, kan sikkert brukes offline) så man må kople seg på internett for å bruke den og om politiet vet om at du har denne kontoen og bruker den, så kan den spores på samme måte som en hvilken som helst annen dings som er på internett.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Og hvordan skal det gå til? En avskrudd mobil sender ikke ut noen signaler.
Vis hele sitatet...
Har du sjekket?
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Og hvordan skal det gå til? En avskrudd mobil sender ikke ut noen signaler.
Vis hele sitatet...
Skrur du av mobilen med av/på knappen skrur den seg ikke helt av, den går i en slags dyp dvale modus.

Man trenger i så fall en mobil man kan fjerne batteriet fra og selv da vet jeg ikke man er safe. Kobler man f.eks.
en laptop fra strøm og batteriet er det fortsatt et batteri på hovedkortet (klokkebatteriet)
Sitat av lumbricus Vis innlegg

Den er nok noe feil. Spotify er en internett-tjeneste (joda, kan sikkert brukes offline) så man må kople seg på internett for å bruke den og om politiet vet om at du har denne kontoen og bruker den, så kan den spores på samme måte som en hvilken som helst annen dings som er på internett.
Vis hele sitatet...
Jeg vet det, men man kommer ikke i politiets søkelys ved å bruke spotify. Det var det jeg mente.
Mulig den ikke er sporbar i den tilstanden, men at man kan aktivere software på en telefon som allerede er hacket.
Sitat av Barte-Sam Vis innlegg
Vet ikke om disse selger til privatpersoner, men de har mye fancy faraday-utstyr: https://faraday.no/nettbutikk/12-faradaybager/
Vis hele sitatet...
Oi shiet. Noen har sett for mye på Better Call Saul.

Jeg føler det er nesten slemt å utnytte et svakt "folkeslag" for dette. Det blir litt som at jeg skal selge medaljonger som skal kurere corona.
Sitat av Dough Vis innlegg
Ikke nye mikro’er. Frekvensen er standardisert og de sperrer bare for den, 2,45GHz
Vis hele sitatet...
Visste jeg ikke. Kjekk info å vite, takk.
Kan du ta ut batteriet på tlf er du sikret. Ingenting virker uten strøm.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Oi shiet. Noen har sett for mye på Better Call Saul.

Jeg føler det er nesten slemt å utnytte et svakt "folkeslag" for dette. Det blir litt som at jeg skal selge medaljonger som skal kurere corona.
Vis hele sitatet...
Faraday bur er et kjent konsept som sperrer all kommunikasjon. Det her sier mer om deg enn de du prøver å snakke ned i tråden.

Med det sagt så kan jeg ikke gå god for akkurat disse produktene men et faraday bur vil blokkere all kommunikasjon
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vpn
Sitat av Mac frik Vis innlegg
Vpn
Vis hele sitatet...
nei...
Legg igjen telefonen hjemme. Så går du ut, gjør faenskap, og når du kommer tilbake er telefonen fortsatt hjemme. Da kan de ikke spore deg for å bevise at det var deg.