Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 560
Kommer jeg til å få noe problem med det? Tenker å skaffe meg ett student visum neste år når jeg fyller 18 så jeg kan studere i USA, men er usikker på om jeg kan få visumet når det gjelder rullebladet. Fikk nylig et forelegg etter en overtredelse på et lovbrudd med strafferamme på inntil 3 år. Er 16 år gammel nå, snart 17, og hvis jeg har fortstått det riktig så blir lovbrudd som ikke er mer alvorlig en mer enn 3 år fjernet når jeg blir 18 fra utømmende? har jeg fortstått det riktig? inntil 3 år gjelder vel ikke som mer enn 3 år? Har ellers ikke noe på rullebladet, og lovbruddet hadde ingenting med narkotika, vandalisme eller vold å gjøre. Beklager hvis det er et dumt spørsmål, lurer bare på om noen kanskje har erfaring med dette. har pratet med noen om sier at det kommer til å gå bra men tenkte at jeg skulle spørre siden jeg har vært innom dette forumet en god del ganger og lest om visum til usa osv.
Sist endret av Mr.BingBong; 19. juli 2023 kl. 16:06.
På uttømmende politi attest vil alt vises uansett. Der gjelder ikke foreldelsesfrister.

Følgende forbrytelser vil gjøre deg såkalt "inadmissible" ; Narkotikaforbrytelser, prostitusjon, incest, svindel, vold, kidnapping, voldtekt, ran, stjeling, terrorrelatert, dyreslossing ( hunder feks) vold i nære relasjoner.

Unntak viss du har blitt dømt for noe av dette er viss strafferammen var under 1 år og du ikke fikk mer en 6 mnd i straffeutmålingen.

Du kan også få unntak dersom du var under 18 år OG det har gått 5 år siden forbrytelsen fant sted.

Det er INGEN unntak når det gjelder narkotika relatert forbrytelser
Sist endret av Junkhead; 19. juli 2023 kl. 18:32.