Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 801
Kom over en type på en stor fest for en stund siden. Kjente ikke typen, men han er fra samme området. Jeg er ikke den typen som er ute etter å sloss, men blir fort yppette på fylla. Han virka som en komplett idiot, noe jeg fant ut at han er i ettertid. Det endte med at han gav meg et slag, og at jeg deretter tok han i bakken og "mounta" han. (søk "mma mount" på google bilder).

Uansett, jeg slo ikke tilbake, fyren virka som en stor taper som ikke var verdt det. Det endte med at jeg fikk noen kammerater til å få han bort fra stedet. I ettertid angrer jeg uansett på at jeg ikke gav tullingen skikkelig juling.

Hva synes dere? Hadde dere latt han gå? Tenkt deg at du ligger oppå en idiot som nettopp har gitt deg et slag i trynet. Han kan lenger ikke gjøre noenting, men du er klar til å fyre løs. Jeg lot han bare gå..

Noen som har slåss mye og har litt erfaringer å dele? Kunne han anmeldt meg hvis jeg hadde banka han? Han slo jo først.. Kunne det blitt rulleblad? Skal inn i militæret, og vurderer politi deretter..
Håper du ikke blir politi. Du angrer jo på at du ikke slo.. politivold har vi nok av fra før
Hvis du involverer deg fysisk tilbake og det ender opp med at han som angrep først, kommer fra det med mest skader, er det fort du som får problemer.

Personlig ville jeg holdt meg unna å gå fysisk tilbake. Jeg prøver alltid å snakke meg ut av situasjoner, og sloss bare hvis det er absolutt nødvendig. Også lurt å vite når man skal stoppe, du vil tross alt ikke gi noen permanente skader når man bare har tenkt å sette noen litt på plass.
Kommer ann på, hvis han har slått meg så jeg hadde blitt skikkelig sint hadde jeg sikkert slått tilbake hvis jeg hadde hatt sjangsen. Men hvis jeg ikke hadde fått noe spessielt vondt hadde jeg bare snudd meg unna fyren eller bare passet meg litt extra for han og/eller skremt hann litt hvis han hadde prøvd seg flere ganger.

Men dette har selvfølgelig mye med hvilket humør jeg er i også. Det rette er selvfølgelig og bare la han gå for og slippe problemer med politi hvis du hadde skadet han.
Hadde du slått han så kunne du fått trøbbel med politiet senere. Hvis du f.eks hadde brekt nesa hans eller slått ut en tann slik at han måtte på legevakta så vil politiet etterforske saken. Hvis det da kommer frem at du først hadde "nøytralisert" han og deretter slått han så ville du fått straff og det hadde kommet på ditt rulleblad.
Vel, jeg hadde nok latt han gå, men dette avhenger 100% av hvor sinna jeg er på forhånd. Uansett: Ikke slå først og prøv å snakk deg ut av situasjoner. Dersom han slår deg, ikke bank han sønder og sammen fordi at selvom han da startet, så blir du tillagt mye skyld.

Hvis du virkelig hadde jult han opp så kunne han gått til anmeldelse, fått inn noen vitner og i verste fall så hadde du fått det på rullebladet + ekstra (null peil på strafferammene her).

Ang. spørsmålet hva vi hadde gjort... jeg vet iaf. at dersom en person gjør meg KRAFTIG forbanna for et eller annet, da går det litt i svart. Forrige gang (en fyr hadde "lånt" mobilen min og brukt den til å gjøre et forsøk på å destruere forholdet mellom meg og ei venninne) så var jeg veldig sinna, dro hjem til fyren og krevde en unnskyldning hvorpå han dytter til meg. Bang, nesa hans knakk visstnok. Så jeg vil ikke akkurat bruke meg selv som eksempel, da jeg hadde griseflaks siden han ikke gikk til anmeldelse. Ellers pleier jeg å være relativt konfliktsky. Jeg kan godt bruke nedleggelse og låse-grep for å holde fast en person, men det er isåfall dersom han lager bråk og vi venter på vakter ol.
Beste måten å takle slike situasjoner på er å trekke seg unna, lukt lunta før det utvikler seg.

i ditt tilfelle , så luktet du lunta men trakk deg ikke unna. du sier jo selv du blir yppete på fylla. det er ikke noe smart om du vil unngå slike hendelser i framtiden.