Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1338
Heisann folkens!
Kjøpte meg denne her http://www.jula.no/lykt-957135
og har fryktelig lyst å sette inn xenonpære der på 35w
men det jeg sliter er å finne en ballast som fungerer med 6volt siden det batteriet er 6volt i lykta, nærmeste jeg fant var 7 volt.
Noen som har noe innspill om det hadde fungert med 7v? Tvilsomt, håper noen finner et sted det går ann å kjøpe seg ballast som fungerer helt ned til 6volt !
Hadde jo vært kongelykt da, med tanke på hvor dyre xenon lykter egentlig er !

Fant forsåvidt den her http://www.youtube.com/watch?v=mrK5MN00OCM men forstår jo ikke portugisisk. Noen som klarer å lese hva som står på den ballasten der ?
For den lykta han bruker har 6 volt samma som den fra jula. + så hører jeg han sier " originale batteri" ellerno så jeg lurer fælt
Sist endret av SRB; 5. februar 2012 kl. 18:55.
du kan modde med å sette inn et 12 V batteri da... bare å bytte ut laderen med en 12V lader... vil funke fjell =)
Sjekk ut www.digikey.com, mener att jeg har sett 6 volts ballaster der.
Dårlig tro på dette.
Krever ufattelig med startstrøm disse xenonpærene.
Ja, enige der.
selv om du finner 6 Volts ballast, så må den mates med en del Amp for å starte.
Har du eventuelt vurdert LED?
Nye LED brikker er ekstremt sterke og trekker ikke så allt for mye strøm.
Bedre det enn å bære rundt på en høyspennt ballast på hodet. :P
Sikkerhetsklarert
Sitat av Johnnyblaze85 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Noe så upraktisk... greit 100w pære, men batteritid på 5 min, hva nytte har du av den da?
Se på LED "pærene" som blir brukt i den andre tråden "100 watt LED utelys" (eller noe). Hvis du vil ha LEDs av kjent kvalitet, søk etter Cree.